سلام به زبان سوئدی 👋 عبارات مختلف برای سلام در زبان سوئدی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/07 384
سلام به زبان سوئدی

بدون تردید یادگیری واژه های مربوط به سلام و احوالپرسی به زبان سوئدی تا مسائل دیگر مثل خرید و رفت آمد و سایر موضوعات، در مراحل آموزش زبان سوئدی باید مورد توجه باشد. اولویت یادگیری در هر زبانی با واژه های روزمره و مورد استفاده در مکالمه ها و مراودات معمولی می باشد‌.

ساده ترین و پر کاربردترین مسئله نیز شروع مکالمه با سلام و احوالپرسی است که آموزشگاه زبان ملل برای شما در نظر گرفته است. مطالب این مقاله برای افرادی که قصد دارند به کشور سوئد مهاجرت یا مسافرت نمایند، بسیار مهم است. 

سلام و احوالپرسی به زبان سوئدی

یادگیری واژه های مربوط به سلام و احوالپرسی به زبان سوئدی برقراری ارتباط با مردم عادی و کوچه و بازار را ساده تر خواهد کرد و می توانید ذر سفر خود به این کشور به راحتی ارتباط خود را با این افراد برقرار سازید.

مقاله پیشنهادی: گرامر زبان سوئدی

البته باید این توانایی را داشته باشید که در موقعیت های مختلف ارتباط خود را مدیریت کرده و صحبت نمایید. در این مقاله ابتدا به یادگیری واژه های سلام می پردازیم.

سلام به زبان سوئدی

Hej

این واژه که تلفظ آن شبیه به کلمه "Hey" در زبان انگلیسی می باشد و به معنی سلام به زبان سوئدی است. این عبارت برای سلام کردن به صورت رسمی در زبان سوئدی به کار می رود. البته این واژه در زبان انگلیسی برای سلام کردن به صورت غیر رسمی استفاده خواهد شد.

نکته دیگر در مورد واژه " Hej " در زبان سوئدی این است که در صورتی که آن‌ را دو بار پشت سر هم تکرار نمایید، از حالت رسمی خارج شده و برای موارد غیر رسمی می توان از آن استفاده نمود. نکته دیگر این است که از این واژه برای خداحافظی نیز می توانید استفاده کنید.

عبارات مختلف برای سلام در زبان سوئدی
Hejsan, Hallå, Tjena
این سه واژه هم معنای سلام را در زبان سوئدی دارند اما در شرایط غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرند. 

God morgon

در زبان سوئدی از واژه ی "God" به معنای «خوب» استفاده می شود و در واقع معادل واژه ی "Good" در زبان انگلیسی می باشد. این عبارت به معنای صبح به خیر به کار می رود. 

God dag روز به خیر
God kväll عصر به خیر
God natt شب به خیر

نکته های مهم در مورد این سه عبارت: 

این عبارت ها که به گونه ای برای ابراز سلام و احوالپرسی به زبان سوئدی به کار می روند، را می توان در هر دو حالت رسمی و غیر رسمی مورد استفاده قرار داد. این نکته را به یاد داشته باشید که نحوه بیان این عبارت ها اهمیت دارد و رسمی و غیر رسمی بودن آن ها را نشان می دهد.

مطالعه بیشتر: الفبای زبان سوئدی

نکته دیگر این است که برای بیان این عبارت ها، در کلمه " God " حرف " d" که در پایان واژه قرار دارد، را بسیار آرام و خفیف تلفظ می نمایند.

چه خبر به سوئدی

Hej då این عبارت را برای خداحافظی کردن استفاده می نمایند و کاملا رسمی است.
Vi ses بعدا شما را می بینم (برای بیان خداحافظی)
Vi hörs بعدا با شما صحبت خواهم کرد ( برای بیان خداحافظی)
Hej! Jag heter Martin. Vad heter du؟ سلام، اسم من مارتین است. اسم شما چیست؟
Hur mår du؟ حال شما چه طور است؟ (این عبارت مدلی رسمی محسوب می شود.)
Hur är läget؟ این جمله به معنای « چه خبر » لست که براب شرایط غیر رسمی استفاده می شود و معادل آن در زبان انگلیسی عبارت " What's up" می باشد.
Tack در زبان سوئدی برای بیان واژه «لطفا» واژه خاصی وجود ندارد. در چنین شرایطی این واژه را دو بار پشت سر هم می گویند.
Varsågod | Det var så Lite این دو عبارت به معنی « مشکلی نیست » بوده و در جواب متشکرم بیان خواهد شد. 
Ursäkta این واژه به معنای «عذر می خواهم» است که معادل عبارت "Excuse me" در زبان انگلیسی است. این واژه برای یک صحبت مودبانه و همچنین شروع یک مکالمه با افراد غریبه به کار می رود.
Ha det bra!  روز خوبی داشته باشید!
Detsamma  شما هم همین طور
Trevligt att träffas!  از دیدارتان خوشنودم 
Och med dig? حالتان چه طور است؟
Välkommen  بفرمایید
Hejsan kompis  سلام رفیق 
Jag har saknat dig  خیلی دلم برات تنگ شده
Något nytt på gang? تازه چه خبر؟
Var kommer du ifrån? اهل کجا هستید؟
Du är väldigt vänlig خیلی مهربان هستید.

این عبارت ها برای ابراز سلام به سوئدی و احوالپرسی به زبان سوئدی باید حتما در مراحل اولیه یادگیری زبان سوئدی آموزش داده شود. مطمئنا با تسلط بر این واژه ها و عبارت ها می توانید مکالمه های خود را بسیار زیبا تر آغاز نمایید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران