آموزش حرف تعریف در زبان آلمانی | معین و نا معین

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/07 392
حرف تعریف در زبان آلمانی

حرف تعریف در زبان آلمانی به دو صورت است در این مقاله با آن ها آشنا خواهیم شد. از آن جایی که در زبان آلمانی تمام اسم ها دارای جنس هستند و به صورت مذکر، مونث و خنثی مورد استفاده قرار می گیرند، پس یادگیری حروف تعریف آن ها از موارد بسیار مهم می باشد. اما ابتدا باید درباره حروف تعریف به صورت کلی صحبت کنیم. این مقاله از آموزشگاه زبان آلمانی ملل را به این موضوع مهم اختصاص می دهیم و امیدواریم نهایت استفاده را از مطالب این مقاله ببرید‌. 

حرف تعریف چیست؟

در زبان انگلیسی، زمانی که می دانیم قرار است درباره چه چیزی صحبت کنیم از کلمه "the" برای آن استفاده می نماییم. اما در صورتی که اصلا مشخص نباشد که منظور از آن کلمه چیست و در واقع نمی دانیم در مورد چه چیزی صحبت می کنیم، از "a / an" استفاده خواهیم کرد.

آموزش حرف تعریف در زبان آلمانی

برای زبان انگلیسی چون اسم ها جنسیت ندارند در هر شرایط و برای تمام کلمه ها از حرف تعریف "The" استفاده خواهد شد. اما چون در زبان آلمانی تمام اسم ها دارای جنسیت هستند، پس باید در مورد استفاده از حرف تعریف دقت کرد و با توجه به اسم، حرف تعریف مربوط به آن را به کار برد.

با این اوصاف باید بدانید که شیوه استفاده از حرف تعریف در زبان آلمانی چگونه است. در ادامه این مقاله از آموزش زبان آلمانی این موضوع را به طور کامل توضیح خواهیم داد و با هر دو نوع این حروف آشنا می شوید. 

حروف تعریف معین و نا معین در زبان آلمانی

همان گونه که در ابتدای این مقاله گفته شد حرف تعریف در زبان آلمانی به دو صورت معین و نا معین به کار برده می شود. اما این حروف بر اساس نوع جنسیت کلمه ها و اسم ها متفاوت خواهد بود و باید در استفاده از آن ها نهایت دقت را به کار برد.

مطالعه بیشتر: جمله سازی در زبان آلمانی

حروف تعریف در زبان آلمانی برای اسم های مذکر "der" و برای اسم های مونث "die" می باشد. اما در مورد اسم هایی که جنسیت خنثی دارند، از حرف تعریف "das" استفاده خواهد شد. 

حرف تعریف معین در زبان آلمانی

در این بخش برای معرفی انواع حرف تعریف در زبان آلمانی، به معرفی و توضیح حرف تعریف معین می پردازیم. برای یادگیری بیش از این مثال ها را مورد توجه قرار دهید.

Der tisch میز، این کلمه مذکر می باشد.
Das buch کتاب، این واژه دارای جنسیت خنثی است.
Die tasche کیف، جنسیت این کلمه مونث می باشد.

نکته ای که باید در مورد انواع حرف تعریف در زبان آلمانی باید مورد توجه قرار دهید این است که تنها راهی که برای یادگیری وجود دارد، حفظ کردن و به خاطر سپردن آن ها می باشد. یک نکته مهم دیگر را باید به شما بگوییم.

حرف تعریف در زبان آلمانی

به خاطر داشته باشید که برای تمام اسم های جمع در حالت اسمی و همچنین برای جنسیت های مذکر، مونث و خنثی اژ حرف تعریف " die " استفاده خواهد شد.

مطالعه بیشتر: جنسیت اسامی در آلمانی

به یاد داشته باشید که در زبان آلمانی این حروف تعریف یا آرتیکل ها موارد بسیار مهم هستند و حتما باید در برنامه یادگیری قرار بگیرند و بر آن ها مسلط شد. این حروف در حالت های مختلف تغییراتی پیدا می کنند و به همین صورت در جمله ها نیز تغییراتی را به وجود می آورند. در ادامه می توانید تعدادی از لغت ها را همراه با آرتیکل یا حرف تعریف مربوطه مشاهده کنید. 

Das buch: کتاب Das zimmer: اتاق
Das fenster: پنجره Das kind: بچه
Das auto: ماشین Das haus: خانه
Das fest: جشن  

اسم های مذکر همراه با حرف تعریف 

در این لیست می توانید تعدادی از اسم های مذکر را به همراه حرف تعریف مربوط به آن ها مشاهده نمایید.

Der mann: مرد Der stuhl: صندلی
Der schrank: کمد Der tisch: میز
Der garten: باغ Der opa: پدر بزرگ
Der bildschirm: چتر  

اسم های مونث به همراه حرف تعریف

در ادامه می توانید با تعدادی از اسم های مونث همراه با حرف تعریف یا آرتیکل آن ها آشنا شوید. این نکته را در نظر داشته باشید که برای یادگیری این حروف باید آن ها را حفظ کرده و به خاطر بسپارید.

Die frau: خانم Die tür: در
Die tasche: کیف Die oma: مادر بزرگ
Die seife: صابون Die suppe: سوپ
Die kette: گردنبند  

مطالعه بیشتر: ضمایر مفعولی در آلمانی

حرف تعریف برای اسامی همیشه جمع

برخی از اسم ها در زبان آلمانی همیشه در حالت جمع قرار دارند. به مثال های زیر توجه کنید. 

  • Die eltern: والدین
  • Die geschwister: خواهر و برادر

به حرف تعریف این اسم های همیشه جمع توجه فرمایید. 

حروف تعریف نامعین در زبان آلمانی

حروف تعریف نا معین 

در ادامه یادگیری انواع حرف تعریف در زبان آلمانی شما را با حروف تعریف نا معین آشنا خواهیم کرد. این حروف در زبان آلمانی به نام " unbestimmte artikel " شناخته می شوند‌.

مطالعه بیشتر: گرامر زبان آلمانی

این حروف در واقع به معنای « یک » هستند و در مورد اسم هایی به کار می رود که شناختی از آن ها نداریم. همچنین زمانی که بخواهیم در مورد اسم هایی به صورت کلی صحبت کنیم این حروف تعریف را به کار می بریم. 

  • Ein maskulin
  • Eine femenin
  • Ein neutral

همان گونه که مشاهده می نمایید در حالت مذکر و خنثی از حروف تعریف یکسان استفاده شده است اما در مورد اسم مونث نوع حرف تعریف تفاوت دارد. 

مطالعه بیشتر: حروف ترکیبی آلمانی

  • Er hat ein kind.
    او یک بچه دارد.
  • Sie hat eine tasche.
    او یک کیف دارد.

نکته مهم در مورد حرف تعریف در زبان آلمانی

در این قسمت باید یک نکته مهم را در مورد انواع حرف تعریف در زبان آلمانی به شما عزیزان بگوییم. این آرتیکل ها هیچ گونه معنی خاصی ندارند و زمان ترجمه کردن نمی توان آن ها را ترجمه نمود. پس هیچ موقع وقت خود را برای یافتن معنی این حروف تعریف در دیکشنری تلف نکنید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران