حروف صدادار فرانسوی + تلفظ + ترکیب

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/11/23 305
حروف صدادار فرانسوی

یادگیری حروف صدادار فرانسوی و همچنین حروف بی صدا و ترکیبی از نکات مهم و کاربردی در فرایند آموزش زبان فرانسه می باشد. زبان آموزان باید مسیر درستی را برای آموزش خود در نظر داشته باشند و طبق اصول استاندارد همه نکات را یاد بگیرند‌.

کارشناسان آموزشگاه زبان ملل برای این که بتوانید بسیار راحت تر این نکته مهم گرامری را فرا بگیرید، با زبان بسیار ساده آن را آموزش داده اند‌. پس با همراهی ما می توانید بسیار راحت مسیر را دنبال کنید.

نکات مهم در مورد حروف صدادار فرانسوی

بدون تردید تلفظ صداهایی که قبلا آن ها را نشنیده اید می تواند مشکل و پر از چالش باشد. در زبان فرانسه نیز برخی از صداها را می شنوید که در زبان انگلیسی و فارسی وجود ندارند. اما باید با تمرین و پشتکار آن ها را یاد بگیرید. نکته ای که باید حتما مد نظر داشته باشید این است که تلفظ اشتباه، برداشت متفاوتی از کلمه به وجود می آورد.

مطالعه بیشتر: الفبای فرانسوی

بدون تسلط بر حروف صدا دار نمی توانید زبان فرانسه را به خوبی یاد بگیرید و صحبت کنید یا متنی را بخوانید. در زبان فرانسوی ۱۳ حرف صدادار وجود دارد. دانستن این موضوع بسیار مهم است که برخی از مصوت ها می توانند با توجه به کلمه ها و این مسئله که با چه تمام شوند، به صامت یا بی صدا تبدیل شوند.

حروف صدادار فرانسوی

بعضی از مصوت ها تلفظ نخواهند شد پس با این حساب باید نکات گرامری در این رابطه را یاد بگیرید تا متوجه شوید که این مصوت ها در چه صورت تلفظ می شوند و در چه صورت تلفظ نخواهند شد. حروف صدادار فرانسوی شامل این موارد هستند: 

U, O, I, E, A 

برای نحوه تلفظ این حروف صدا دار باید گفت که مصوت "A" در دور ترین فاصله در دهان قرار می گیرد یعنی در واقع در جایی در پشت دهان و نزدیک گلو تلفظ می شود. بعد از آن مصوت "E"، سپس حرف صدا دار "O" و در نهایت "U" قرار خواهد گرفت.

مطالعه بیشتر: ساختار جمله در زبان فرانسه

یادگیری جایگاه این حروف در دهان به شما کمک خواهد کرد که تلفظ صحیح آن ها را درک کرده و صدا را به درستی و آسان تولید نمایید. نکته ای را باید توضیح دهیم و آن هم این است که تمام حروف صدا داز نهایی به جز مصوت "E" همیشه ذر زبان فرانسوی تلفظ می شوند. این حرف موقعی تلفظ می شود که در انتهای یک کلمه تک هجایی قرار گرفته شده باشد.

نکته مهم دیگر در مورد یادگیری زبان فرانسوی و تلفظ صحیح این است که یاد بگیرید صداهای او دماغی را درست تلفظ نمایید. این حروف در زبان فرانسه خیلی زیاد هستند. برای تولید این صداها باید هوا از بینی و دهان عبور کند. سعی کنید صداهای فرانسوی را با صداهایی که از قبل می شناسید، مرتبط سازید. 

حروف بی صدا در فرانسه

پس از این که در بخش قبل از مقاله در مورد حروف صدادار فرانسوی صحبت کردیم، نوبت به حروف بی صدا یا صامت در این زبان می رسد. برای تلفظ حروف صامت یا بی صدا نقطه ای از دستگاه گفتار ( بینی، گلوگاه و ...) دچار گرفتگی یا تنگی می شوند. در زبان فرانسه ۲۰ تا ۲۲ صامت وجود دارد. 

حروف ترکیبی فرانسوی

این بخش از مقاله را به توضیح در مورد حروف ترکیبی در زبان فرانسوی اختصاص داده ایم. قابل ذکر است که این موضوع در زبان فرانسه حزء مهم ترین نکته در خواندن و نوشتن و همچنین صحبت کردن به شمار می رود. به موضوع حروف ترکیبی کمتر از بقیه حروف پرداخته می شود.

حروف ترکیبی فرانسوی

اما باید توجه داشته باشید که برای یادگیری هر چه بهتر زبان فرانسه و صحبت کردن همانند بک بومی فرانسوی زبان، باید نکته های گرامری را به دقت یاد گرفته و استفاده نمایید. یادگیری حروف صدادار فرانسوی و همچنین حروف بی صدا باید به خوبی صورت بگیرد. در ادامه در مورد حروف ترکیبی نیز توضیحات لازم را ارائه خواهیم داد.

مطالعه بیشتر: حروف تعریف در زبان فرانسه

 

  • ai ( a + i)

اولین ترکیب و پر کاربرد ترین آن ها همین ترکیب می باشد. در زبان فارسی این ترکیب را به صورت " ai " با صدای اِ تلفظ می نمایند. Aider, faire 

  • au ( a + u )

این ترکیب نیز در زبان فارسی وجود دارد و به صورت "au" با صدای اُ تلفظ خواهد شد. La faute 

  • eau ( e + a + u)

این ترکیب نیز شبیه به ترکیب دوم‌ است و صدای اُ می دهد. البته باید گفت که این صدا بیش تر شبیه به صدای اِ ذر زبان ترکی استانبولی می باشد. Le seau, beau

ترکیب " e" در کنار " rre, see, s, t, i

در ابن قسمت در مورد ترکیب "e" است. در تمام ترکیب ها صدای اِ مشاهده می شود. La reine, le bléssé, la terre, le poulet, tu es beau

  • œ ( e + u)

این ترکیب صدای اُ می دهد. البته بیش تر شبیه به این صدا در زبان ترکی استانبولی است. Deux, le feu, œuf 

  • Oi ( o + i ) 

تلفظ این ترکیب به صورت اُوا است. Moi, toi, droit 

  • Ui ( u + i )

این ترکیب خاص است و بع شکل " ui " تلفظ خواهد شد. این تلفظ در هیچ زبان دیگری وجود ندارد و بسیار ریز تلفظ خواهد شد. Lui, oui, suivre 

  • Ou ( o + u )

این ترکیب همانند « او » در زبان فارسی تلفظ خواهد شد. La cour, le courant, nous

این حروف ترکیبی از مهم ترین ترکیب ها در زبان فرانسه است که باید با تمرین و تکرار مداوم آن ها را به خوبی یاد گرفته و تلفظ صحیح داشته باشید. این ترکیب ها در واقع با حروف صدادار فرانسوی بودند. در ادامه ترکیب صدادار و بی صدا خواهیم رفت.

  • Ch ( c + h)

این ترکیب در زبان فرانسه صدای « ش » می دهد. Le chocolat, le chien, chercher

ترکیب های تو دماغی یا nasal 

در مورد این ترکیب ها باید گفت که حتما باید حروف « م » و « ن » را به صورت داخل دماغ تلفظ نمود. این ترکیب ها به این صورت هستند: 

مطالعه بیشتر: افعال انعکاسی در زبان فرانسه

Om, em, en, in, im, um, an, am 
تلفظ این ترکیب ها کاملا به صورت تو دماغی هستند. 
Emporter, encore, emmener, vendredi, sombre, pompier, interresante, faim, frein, plein

  • gn ( g + n )

در این ترکیب صدای " g" به هیچ عنوان به صورت « گ » تلفط نمی شود. 
La montagne, la compagne, la signature 

  • ph ( p+h)

این ترکیب صدای « ف » می دهد. 
Pharmaice, philippe

  • tion 

این ترکیب در زبان فرانسه زیاد وجود دارد و همیشه هم برای اسم مونث است و صدای آن « سیون » است. 
Transpirtation, animation, communication
با آشنایی با این حروف ترکیبی در زبان فرانسه، تلفظ کلمه ها را به درستی ادا خواهید کرد.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران