لکچر انگلیسی ساده با ترجمه فارسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/25 3416 زمان مطالعه: 6 دقیقه
لکچر انگلیسی

آشنایی با انواع لکچر انگلیسی، برای شما از این نظر اهمیت دارد که می توانید در هر زمینه علمی که علاقه دارید صحبت کنید. در هر رشته ای که تحصیل می کنید باید این توانایی را داشته باشید که در آن زمینه تحقیقات لازم را انجام داده و در مورد آن صحبت نمایید. کارشناسان آموزشگاه زبان ملل این وظیفه را به خوبی انجام داده و در این مقاله نمونه های زیادی از این لکچرها را آماده کرده اند. بدون تردید پس از مطالعه این مقاله دید بسیار بازتری در مورد لکچر انگلیسی خواهید داشت. 

لکچر انگلیسی درباره هدف

در مقالات قبلی به سوال لکچر چیست پاسخ داده بودیم. حال در این بخش از مقاله قصد داریم در مورد لکچر انگلیسی با موضوع هدف صحبت کنیم. موضوع هدف برای بسیاری از شما می تواند اهمیت زیادی داشته باشد و مختص رشته خاصی نیست. پس این بخش را حتما مطالعه بفرمایید. در این لکچر نحوه هدف گذاری و تلاش برای رسیدن به هدف توضیح داده شده است. گوشه هایی از این مدل موضوع لکچر را تقدیم خواهیم کرد.

لکچر آماده برای کلاس زبان با ترجمه

  • First of all, we have to set a goal that is meaningful and worthwhile. A lot of people set meaningless goals - and then think that is why they do not feel any sense of achievement. We have to remember that the purpose of goal setting is to move us forward and initiate positive change in our life. 
    قبل از هر چیز باید هدفی معنی دار و ارزشمند تعیین نماییم. بسیاری از افراد اهداف بی معنی برای خود تعیین می کنند و پس از آن فکر می کنند که به همین دلیل به آن دست نیافته اند‌. این نکته را باید به خاطر داشته باشیم که منظور از تعیین هدف این است که بتواند ما را به سمت جلو سوق دهد و در زندگی ما تغییرات مثبتی را آغاز نماید.
  • We all shoud make our golas specific and clear. Goals that are vague tend to fail.
    همه باید اهداف خود را به صورت مشخص و واضح بیان نماییم. هدف های مبهم تمایل زیادی به شکست دارند‌. 


لکچر انگلیسی درباره هدف با ترجمه فارسی

  • You need to try your very best to accomplish the goal you have chosen. That's why writing down your goals is a common goal - setting tip; it's the first step to achieving your goals. Develop an action plan that clearly specifies how you intend to achieve them. 
    شما باید برای رسیدن به هدف انتخابی خود، تمام تلاش خود را بکنید‌. به همین دلیل نوشتن هدف ها یک نکته مهم برای تعیین آن ها است. این اولین گام برای رسیدن‌ به هدف ها می باشد. یک برنامه برای خود ایجاد نمایید که بتواند به خوبی مشخص سازد که چگونه به آن هدف ها می رسید.
  • Setting a goal is actually a path or road to walk towards the result of accomplishing your desired target. It can be a very successful way if it is done correctly, but it's a bit abstract or vague. Therefore try to see your goal with more sense of reality. 
    در واقع هدف گذاری، مسیری است که باید برای رسیده به هدف مورد نظر طی نمایید. اگر آن را به درستی انجام دهید، می تواند بسیار موفق باشد اما قدری مبهم می باشد. بنابراین سعی کنید هدف خود را به صورت واقع بینانه تری دنبال کنید.

مطالعه بیشتر: خسته نباشید به انگلیسی

لکچر انگلیسی درباره خوشبختی

بدون تردید خواسته تمام انسان ها رسیدن‌ به خوشبختی خود و خانواده می باشد و اصولاً همه برای دستیابی به آن تمام تلاش خود را می کنند. اما این نکته را فراموش نکنید که برخی افراد قادر نیستند به این مهم دست پیدا کنند. در این بخش از مقاله چندین قسمت از لکچر انگلیسی را در مورد مسئله خوشبختی می آوریم.
 

لکچر انگلیسی درباره خوشبختی

  • Despite happiness being a primary human motivation, only one in three Americans say they're very happy. 
    با وجود این که انگیزه اول هر شخصی خوشبختی می باشد، اما از هر سه فرد آمریکایی تنها یک نفر بیان می کنند که خوشحال و خوشبخت هستند. 
  • We hear complaints like these all the time. As if we've forgotten how incredible it is that humans can fly at all. 
    ما همیشه شکایت های این چنینی را می شنویم. به نظر می رسد فراموش کرده ایم که چقدر غیر قابل باور است که انسان ها می توانند پرواز کنند. 
  • Why do we focus on the negative
    چرا روی نکات منفی تمرکز می کنیم؟
  • Bad stuff happens to every one. 
    اتفاقات بد برای هر کسی پیش می آید. 
  • Be Grateful for what You Already Have. 
    برای چیزهایی که از قبل داشتید، سپاسگزار باشید. 

خدمات پیشنهادی: آموزش آنلاین زبان انگلیسی


لکچر درباره خوشبختی
 

لکچر انگلیسی درباره سرنوشت

همه می دانیم که موضوع تقدیر و سرنوشت در زندگی همه موضوعاتی بسیار مهم هستند. در این بخش از مقاله گوشه هایی از یک لکچر انگلیسی در مورد سرنوشت و تقدیر تقدیم شما خواهیم کرد. 

  • Destiny and Fate are two subjects that are commonly confused. Both of these terms are often used interchangeably in conversation but what is the difference between destiny and fate? Is there a difference between destiny vs. Fate? There are some significant differences between the concepts and they should be seen as different paths. 
    سرنوشت و تقدیر دو موضوعی است که اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند. در گفت و گو ها اغلب هر دوی این واژه ها به جای یک‌دیگر استفاده خواهند شد؛ اما تفاوت بین سرنوشت و تقدیر چیست؟ آیا بین سرنوشت و تقدیر تفاوتی هم وجود دارد؟ تفاوت های قابل توجهی بین این دو مفاهیم وجود دارد ؛ بنابراین باید آن ها را به منزله مسیرهای متفاوت در نظر گرفت.
  • Destiny gives us the choice to hone qualities like compassion, courage and willpower or to stay the course to change our destiny when we feel as though we are heading towards something important, to maintain our determination towards our goals, whatever they may be. 
    سرنوشت این انتخاب را به ما می دهد که ویژگی هایی مثل شفقت، شجاعت و اراده را تقویت نمایبم یا زمانی که احساس می کنیم گام‌ به سمت چیزی مهم بر می داریم، در مسیر تغییر سرنوشت خود باقی بمانیم و عزم خود را برای رسیدن به هدف هایمان، هر چیزی که باشد، حفظ نمایبم. 
  • Fate for each person is not a concept that can be changed. 
    تقدیر برای هر شخص مفهومی نیست که بتوان آن را تغییر داد. 


موضوع لکچر
 

لکچر انگلیسی جالب با ترجمه فارسی

در این قسمت از مقاله در مورد لکچر به انگلیسی در مورد موضوعات جالبی نمونه های مختلف می آوریم. امیدواریم که موضوعات و مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شود. به عنوان مثال در ادامه یک بخش از لکچر در مورد دوستی را تقدیم خواهیم کرد. 

  • As social brings, humans always look out for companionship irrespective of the kind of people they are. 
    انسان ها در جایگاه موجودات اجتماعی، جدای از هر نوع مردم، همیشه به دنبال همراهی یک دیگر هستند.
  • Friendship is as sweet as it is, but you should always try to make the right kind of friends who would be a strong suoport in helping you grow. 
    دوستی واقعا زیبا است، اما همیشه باید تلاش کنید که دوستان مناسبی برای خچد انتخاب کنید ما پشتیبان قدرتمندی برای پیشرفت و رشد شما باشند. 

در ادامه در مورد موضوع آشپزی نیز چندین جمله به عنوان لکچر انگلیسی می آوریم. این موضوع نیز برای بسیاری از افراد می تواند جالب باشد. آشپزی حرفه ای است که از قدیم مورد علاقه بسیاری از افراد بوده است. این کار، می تواند بسیار مفید و لذت بخش باشد.
 

لکچر انگلیسی جالب با ترجمه فارسی

  1. We all love convenience food, but one of the simplest ways to improve your health is by preparing more home - cooked meals.
    همه ما غذاهای راحت را دوست داریم، اما یکی از ساده ترین راهکارها برای بهبود وضعیت سلامتی، تهیه غذاهای خانگی بیش تر می باشد. 
  2. Cooking at home can even take less time than eating out. 
    پخت و پز در کنزل می تواند حتی زمان بسیار کمتری نسبت به غذا خوردن در بیرون از منزل داشته باشد. 
  3. Cooking at home is also a great way to spend time with others. 
    آشپزی در منزل راهی است که بتوان با دیگران وقت گذراند. 
  4. Preparing healthy meals at home can support your immune system snd reduce the risk of illnesses such ad heart disease, cancer, high blood pressure, and diabetes. 
    تهیه غذای سالم در منزل از سیستم ایمنی بدن شما محافظت می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان، فشار خون بالا و دیابت را کاهش خواهد داد.
  5. Cooking at home can sharpen your mind, fight cognitive decline, and decrease your risk of Alzheimer's. 
    آشپزی در خانه این توانایی را دارد که ذهن شما را تیزتر سازد، با فراموشی مبارزه کرده و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. 
  6. Eating wholesome meals  can even add joy to your life. 
    خوردن غذاهای سالم می تواند به زندگی شما شادی هدیه کند. 

مقاله پیشنهادی: شغل ها به انگلیسی + تلفظ صحیح و ویدیو

لکچر انگلیسی ساده

دادن لکچر انگلیسی ساده اصولا در برخی از رشته ها جزء تکالیف می باشد. در کلاس های آموزش زبان انگلیسی یا سایر زبان ها این امر با موضوعات مختلف انجام خواهد شد. با این کار مهارت گفتاری و نوشتاری زبان آموزان بسیار تقویت خواهد شد. شما باید شروع خوبی برای لکچر دادن خود داشته باشید.

عبارت ها و جمله های مفیدی را در گفته های خود بیاورید. در واقع باید بتوانید در گام اول فضا را برای صحبت های خود آماده سازید. به عنوان مثال می توانید با خوشآمد گویی به افراد حاضر در جلسه شروع نمایید. 

  • It's good to see you all here. 
    خوش حالم که همه شما را این جا می بینم. 
  • I'm very pleased to be here. 
    خیلی خوشحال هستم که در این جا حضور دارم. 
  • I'm very pleased to be presenting to you today. 
    خوش حالم که امروز قرار است برای شما ارائه ای داشته باشم. 

البته به یاد داشته باشید که این جمله ها می توانند با توجه به شرایط شما و محیطی که در آن قرار دارید تغییر پیدا کند. 

  • The topic of my presentation today is.....
    موضوع ارائه امروز من ....

این جمله می تواند برای شروع ارائه شما بسیار مناسب باشد و از این طریق می توانید موضوع لکچر انگلیسی خود را معرفی نمایید‌.

لکچر انگلیسی ساده

  • I'm planning to tell you about today
    امروز قصد دارم در مورد این موضوع صحبت کنم که ....
  • I'd like to introduce you to....
    امروز دوست دارم شما را با...... آشنا سازم. 

پس از این که به این صورت موضوع خود را به افراد حاضر معرفی نمودید، بابد خلاصه ای از لکچر خود بیان کنید. 

  • What I'd like to do in this presentation is .....
    چیزی که امروز دوست دارم در این ارائه بگویم .....
  • First of all, I'll give you a brief overview of .....
    قبل از هر چیزی، خلاصه ای از ...... را ارائه می دهم. 

بعد از این که به صورت خلاصه در مورد لکچر خود صحبت کردید، می توانید اعلام کنید که در بخش های بعد قرار است چه کارهایی را ارائه دهید. 

  • Okay, then I'll talk about ....
    خوب، در مورد ..... صحبت نی کنم.

بهتر است که در طول ارائه خود از تصاویر نیز استفاده نمایید. به عنوان مثال برای نشان دادن آمار و ارقام و همچنین نمودارهای مربوطه باید از تصویرهای خاص استفاده نمایید. 

  • You will notice on this chart
    در این نمودار مشاهده می نمایید که
  • If you look at this skide, we can see
    با نگاه به این اسلاید می بینیم که
  • Have s look at these figures
    به این آمار نیز نگاهی بیندازید ....

پس از این که لکچر خود را به بهترین صورت ممکن به این جا رساندید و قرار است آن را به اتمام برسانید این عبارت ها را به کار ببرید.

لکچر انگلیسی در مورد دوست

  1. Well, that's all I wanted to say on that particular topic. 
    بسیار خوب، این تمام نکاتی بود که قصد داشتم در مورد این موضوع برای شما بیان کنم. 
  2. If you've got any questions, I'd be happy to take them now. 
    اگر سوالی دارید، خوشحال می شوم‌ که آن ها را بشنوم. 
  3. I appreciate you watching and listening and your attention. 
    از توجه و دقت شما بسیار سپاسگزارم. 

مقاله پیشنهادی: بهترین ترجمه انگلیسی به فارسی | 13 بهترین مترجم آنلاین 2024

لکچر انگلیسی در مورد دوست

بدون شک دوستی بهترین و زیباترین هدیه برای هر فرد در زندگی است و این هدیه ارزشمند را باید قدر دانست. در این بخش، مقاله را با موضوع دوست و لکچر انگلیسی در این زمینه ادامه می دهیم. 

  • A person becomes familiar with many people throughout his life, snd when we get along pretty well they become our closest friends. 
    هر فرد در زندگی خود با افراد زیادی آشنا می شود و زمانی که با یک دیگر به خوبی کنار بیاییم به دوستان بسیار نزدیک هم تبدیل می شویم. 
  • There are basically two types of friends, one is good friends and the other is real friends or best friends. 
    اصولا دو نوع دوست وجود دارد، یکی دوستان خوب و دیگری دوستان واقعی یا بهترین دوستان. 
  • In fact, actual friendship is what gives us motivate us to stay strong in problems. 
    در حقیقت، دوستی واقعی چیزی است که دلیل بسیار خوبی برای قوی ماندن در برابر مشکلات به ما می دهد. 

لکچر در مورد اعتماد به نفس

اعتماد به نفس از موضوعات بسیار مهم و حساس در زندگی می باشد و نشان دهنده توانایی ها و قابلیت های هر شخص است. شما در این قسمت از این مقاله تعدادی از جمله ها خوب برای لکچر انگلیسی در این مورد آشنا خواهید شد. 

  • Self- confidence is not about arrogance or an unrealistic belief in one's capabilities. 
    اعتماد به نفس ربطی به تکبر و باور غیر واقعی در مورد توانایی های شخص ندارد. 
  • Confidence is a skill that can be developed. The more you practice, the stronger it becomes. Keep persisting even when things get tough. 
    اعتماد به نفس مهارتی است که می توان آن را گسترش داد. هر چه بیش تر ممارست داشته باشید، قوی تر می شوید. به پافشاری کردن ادامه دهید حتی در مواقعی که شرایط سخت می شود. 


لکچر درباره اعتماد به نفس
 

لکچر انگلیسی درباره شغل ها

اصولا در مورد شغل ها نیز می توان در موضوعات مختلف لکچر انگلیسی تهیه نمود. به عنوان مثال می توان در مورد شغل های پردرآمد، شغل های پرطرفدار یا سایر موارد صحبت نمود.

  1. A high - demand job typically means that either there are more oppirtunities than qualified candidates to fill them, or that there will be more jobs available over the next several years. 
    شغل پرتقاضا به این معنی است که یا فرصت های بیش تری در مقایسه با موارد واجد شرایط دیگر دارد، یا این که در چند سال آینده شغل های بیش تری از آن نوع کارها به وجود خواهد آمد. 
  2. Paralegals support lawyers in a number of administrative ways, helping prepare research, documentation, and other important materials for briefs, cases, and trials.
    مشاورین حقوقی در برخی از روش های اداری از وکلا پشتیبانی می کنند و به تهیه تحقیق، اسناد و سایر مطالب مهم برای خلاصه ها، پرونده ها و محاکمه ها کمک می نمایند.
  3. Financial managers oversee a company' s finances, including their profits and expenditures. 
    مدیران مالی بر تمام امور مالی شرکت، مثل سود و مخارج آن ها نظارت دارند. 

لکچر انگلیسی درباره زبان های دنیا

زبان های زیادی در دنیا مورد استفاده قرار می گیرند و تصور این که این مقوله وجود نداشته باشد غیر قابل باور است. در مورد زبان های مختلف دنیا می توان لکچر انگلیسی در موضوعات گوناگون ارائه داد. در این بخش با گوشه ای از این لکچرها آشنا خواهید شد.
 

لکچر انگلیسی درباره زبان های دنیا

  • Language is something that we use every single day, not only in the traditional spoken wird form but also body language, written language and many other forms. 
    زبان چیزی است که ما هر روزه از آن استفاده می نماییم، البته نه تنها در قالب واژه های گفتاری سنتی بلکه در قالب زبان بدن، زبان نوشتاری و بسیاری از شکل های دیگر از آن استفاده می کنیم. 
  • English has more words than any other Language. 
    انگلیسی بیش تر از هر زبان دیگری واژه دارد. 
  • The English language evolved from German and later borrowed words from French, Greek, and Latin. 
    زبان انگلیسی از زبان آلمانی تکامل یافته و پس از آن کلماتی را از زبان فرانسه، یونانی و لاتین قرض گرفت.

کاربرد لکچر انگلیسی در کلاس درس

لکچر به معلم این امکان را می دهد که حجم زیادی از اطلاعات را به صورت ساختارمند ارائه کند. این می تواند راه خوبی برای آشنایی دانش آموزان با قواعد دستور زبان جدید، مجموعه واژگان یا جنبه های ادبیات انگلیسی باشد.

لکچرها می توانند با توضیح تاریخ، تأثیرات فرهنگی یا دلایل ساختارهای دستوری خاص، درک عمیق تری از زبان انگلیسی به دانش آموزان ارائه دهند.

لکچرها می توانند برای دانش آموزان غیرفعال، در خصوص توسعه مهارت های گفتاری و شنیداری بسیار موثر باشد.

تاثیرگذاری بیشتر لکچرها در کلاس

لکچرها  باید با فعالیت‌هایی دنبال شوند که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا با استفاده از اطلاعات جدید تمرین کنند، مانند بحث، ایفای نقش، یا تمرین‌های نوشتاری. فراموش نکنید که لکچرها باید برای سطح مهارت زبان انگلیسی دانش آموزان مناسب باشد. برای مبتدیان،لکچرها کوتاه تر با تصاویر واضح و زبان ساده بهتر است. حتی لکچرها نیز می توانند تعاملی باشند. معلمان می‌توانند آزمون‌های کوتاه، نظرسنجی یا سؤالات را در ارائه سخنرانی ها بگنجانند تا دانش‌آموزان را درگیر نگه دارند.

به طور کلی، لکچرها می توانند ابزار ارزشمندی در کلاس درس زبان انگلیسی باشند، اما باید به صورت استراتژیک و در ترکیب با سایر روش های تدریس استفاده شوند.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران