فرق mrs و lady | کدام برای چه کسانی باید استفاده شود؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/07 329
فرق mrs و lady

شاید برای شما نیز این مسئله پیش آمده باشد که نتوانسته باشید فرق mrs و lady را به خوبی درک نمایید. برخی نمی توانند تشخیص دهند که هر کدام از این واژه ها و در واقع لقب ها را در چه شرایطی و برای چه افرادی استفاده نمایند. این قسمت از مقاله آموزشگاه زبان ملل را به بررسی نکات تشخیص این دو واژه اختصاص داده ایم. 

در مورد واژه " lady "  چه می‌ دانید؟

در بریتانیا واژه " lady " را به عنوان یک کلمه رسمی مورد استفاده قرار می دهند. به عنوان مثال این لقب را قبل از نام خانوادگی بانویی که از خانواده های نجیب و سلطنتی باشد به کار می برند. مثلا برای همسر یک لر یا همسر یک شوالیه از این لقب زیبا استفاده می نمایند. همچنین لقب " lady" را می توان قبل از نام کوچک دختر یک دوک، مارکس با افرادی با این درجه و مقام به کار برد.

برای بیان فرق mrs و lady، لازم است علاوه بر واژه lady، در مورد لقب " mrs " نیز اطلاعاتی را کسب نمایید. در برخی موارد معادل واژه " lady " در زبان انگلیسی، واژه یا لقب " gentleman" می باشد. در واقع به بیان دیگر باید گفت که این القاب برای افرادی به کار برده می شود که از بدو تولد و از لحاظ تربیتی در موقعیت اجتماعی بسیار بالایی قرار دارند.


فرق mrs و lady
 

نکته دیگری که در مورد لقب " lady " باید گفت این است که آن را برای بانوی اول هر منطقه یا بانوی شهردار، همچنین برای همسران مقام های منتخب در هر منطقه یا افرادی که در پستی منصوب شده اند مورد استفاده قرار می دهند. معادل این واژه در زبان فرانسوی " Madame"، در زبان اسپانیایی " Señora "، در زبان ایتالیایی "Signora "، در زبان آلمانی " Frau" و در زبان لهستانی "Pani" می باشد. 
در زبان انگلیسی عنوان های شغلی نسبتا بدون در نظر گرفتن جنسیت استفاده می شوند‌. اما این نکته را باید بگوییم که در برخی از پست ها اگر بتوان از واژه man استفاده نمود، در حالت مونث نیز این واژه به کار می رود. 

مقاله پیشنهادی: شغل ها به انگلیسی + تلفظ صحیح و ویدیو

در مورد واژه " mrs " بدانید

زمانی که شما قصد دارید یک بانو را به عنوان مخاطب خود قرار دهید، باید بدانید کدام یک از لقب ها را برای او به کار ببرید‌. فرقی ندارد که شما بخواهید به صورت حضوری او را خطاب قرار دهید، یا قصد دارید برای او کارت یا دعوت نامه ارسال نمایید، در هر صورت باید با توجه به شرایط او واژه و لقب مناسب را به کار ببرید.

شما حتما باید وضعیت و شرایط تاهل او‌ را در نظر داشته باشید و متناسب با آن، بانوی مورد نظر را مورد خطاب قرار دهید. در ادامه توضیحات در مورد تفاوت mrs و lady باید گفت که واژه mrs را باید برای خانم‌ هایی استفاده نمود که متاهل هستند. این عنوان در واقع یک واژه و لقب رسمی برای بانوان متاهل به شمار می رود. نکته مهم دیگر این است که برخی از خانم ها دوست دارند این لقب را همیشه داشته باشند. حتی برخی اعتقاد دارند که بعد از این که همسر خود را از دست دادند، نیز باید با همین لقب خطاب شوند‌. 
با این توضیحات شما کاملا می دانید که بانوان را چگونه مورد خطاب قرار دهید و می توانید اطمینان حاصل کنید که لقب خانم‌ ها را به اشتباه استفاده نمی کنید.

مقاله پیشنهادی: بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران 1402

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران