آموزش نحوه صرف فعل avere ایتالیایی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/14 559
نحوه صرف فعل avere ایتالیایی

در مبحث صرف افعال ایتالیایی، قصد داریم در مورد یکی از فعل های مهم و پر کاربرد در زبان ایتالیایی صحبت نماییم. فعل avere در زبان ایتالیایی کاربرد بسیار زیادی دارد و به معنای «داشتن» می باشد. در واقع این فعل معادل فعل "to have" در زبان انگلیسی است. کارشناسان آموزشگاه زبان ملل برای آشنایی شما با این فعل و نحوه صرف کردن آن، این مقاله را به شما تقدیم می نمایند. 

در مورد فعل "avere" بیش تر بدانیم.

در زبان ایتالیایی برخی از افعال بسیار مهم و پر کاربرد هستند. یکی از این فعل ها در زبان ایتالیایی، فعل "avere" میباشد. معنای این فعل در زبان فارسی «داشتن» و در زبان انگلیسی به معنای "to have" است. برخی این اعتقاد را دارند که صرف افعال ایتالیایی بسیار سخت است و نیاز به تمرکز زیادی دارد.

اما این مسئله اصلا نباید شما را نگران کند چرا که این کار طبق قانون خاصی پیش می رود و تنها با تمرین و تکرار می توانید صرف افعال را به راحتی انجام دهید. در واقع با استفاده از الگوهای زبانی که هنگام آموزش زبان ایتالیایی فرامیگیرید، می توانید به شیوه ای بسیار ساده و راحت صرف افعال را یاد گرفته و آن ها را انجام دهید. 

مقوله صرف فعل چیست؟

قبل از این که فعل " avere " را صرف نماییم، بهتر است بدانیم که مقوله صرف افعال ایتالیایی به چه معنا است. صرف فعل فرایندی است که طی آن تغییراتی در فعل به وجود می آید و معنی های مختلفی را می توان نشان داد. به عنوان مثال مشخص خواهد شد که یک نفر یا چندین نفر آن فعل را انجام می دهند.

نحوه صرف فعل avere ایتالیایی

در زبان ایتالیایی، صرف افعال را با تغییر دادن پایانه این فعل ها انجام داد. با یادگیری زبان ایتالیایی، در تمام مکالمه های روزانه مجبور به صرف فعل های متعدد خواهید شد. در برخی از زبان ها صرف افعال بسیار محدود است اما در زبان ایتالیایی، این کار بسیار مهم و در واقع بسیار آشکار انجام خواهد شد.

مطالعه بیشتر: صرف فعل dire در ایتالیایی

پس به هیچ عنوان نمی توان آن را نادیده گرفت. فعل ها قسمت مهم جمله ها و در واقع مکالمه ها هستند و بدون آن ها جمله ها و کلام هیچ معنایی نخواهد داشت. صرف افعال ایتالیایی تاثیر زیادی در روان صحبت کردن به این زبان دارد. 

صرف فعل avere ایتالیایی

در این بخش از مقاله به صرف فعل avere ایتالیایی، به معنای داشتن می پردازیم.

Io ho: من دارم Noi abbiamo: ما داریم
Tu hai: تو داری Voi avete: شما دارید
Lui, lei ha: او دارد. مذکر و مونث Loro hanno: آن ها دارند

در برخی موارد از این فعل به عنوان فعل کمکی استفاده می شود. در این شرایط فعل در زمان حال کامل قرار می گیرد. 
اکنون صرف یک فعل را در کنار فعل کمکی "avere" برای شما عزیزان می آوریم. فعل "mangiare" به معنای « خوردن » است.

مطالعه بیشتر: ضمایر در زبان ایتالیایی

  • Io ho mangiato 
    من خورده ام. 
  • Io sono mangiato 
    تو خورده ای. 
  • Lui / lei è mangiato 
    او ( مذکر / مونث ) خورده است. 
  • Noi abbiamo mangiato.
    ما خورده ایم. 
  • Voi avete mangiato.
    شما خورده اید. 
  • Loro hanno mangiato.
    آن ها خورده اند.

با توجه به توضیحات داده شده باید روی فعل های مختلف این تمرین و تکرار ها را انجام دهید تا جایی که بتوانید روی این مسئله تسلط لازم را پیدا کنید. صرف افعال ایتالیایی نکته گرامری بسیار مهم و کلیدی در فرایند یادگیری این زبان محسوب می شود و باید تمرکز زیادی روی آن نشان دهید.

مطالعه بیشتر: صرف فعل andare ایتالیایی

در تمام مکالمه های روزانه و مراودات خود باید از فعل های متعدد استفاده نمایید و بدون تردید همه این فعل ها باید با توجه به زمان و همچنین شخص مورد نظر در جمله صرف شوند. تاکید ما بر این است که مدام تمرین نمایید و فعل های مختلف را صرف نمایید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران