زمان آینده در آلمانی| آینده ساده FuturI و آینده کامل FuturII

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/28 198 زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمان آینده در آلمانی

زمان آینده در همه زبان‌ها استفاده‌های مخصوص به خود را دارد و به صورت جداگانه به کار می‌رود. مسلم است که زمان آینده نسبت به زمان گذشته و حال، گرامر راحت‌تر و سبکی دارد و عموما در هر زبانی بدون پیچیدگی و کاملا ساده استفاده می‌شود. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بیان کنیم باید بگوییم که زمان آینده در زبان آلمانی به دو شکل آینده ساده و آینده کامل استفاده می‌شود. در ادامه می‌خواهیم ضمن آشنایی با زمان آینده در زبان آلمانی، در مورد فرق بین زمان آینده ساده و کامل نیز صحبت کنیم، پس در ادامه همراه آموزشگاه زبان ملل باشید. 

ساختار زبان آینده ساده

اگر بخواهیم در زبان آلمانی جمله‌ای با زمان آینده ساده بسازیم باید ابتدا فعل Werden را صرف کنیم و صرف کردن آن باید بر اساس فاعل جمله انجام شود و متناسب با آن باشد. به علاوه بعد از صرف فعل مورد نظر باید فعل بعد از Position گذاشته شود. فعل Werden فعلی کمکی است که با آن زمان آینده ساخته می‌شود. در زبان انگلیسی will مانند فعل کمکی Werden  عمل می‌کند. البته این مورد در تمامی موارد صادق نیست، ولی باعث ساده شدن کار برای بیان مطلب خواهد شد.

در قدم دوم اگر بخواهیم جمله‌ای برای زمان آینده ساده بسازیم باید فعل دوم را به شکل مصدری infinitiv قرار دهیم. معنای آن، این است که در زبان آلمانی برای اینکه یک جمله به زمان آینده بسازیم باید فعل ذکر شده را تغییر دهیم و آن را از صورت فعل به صورت مصدر در آوریم که در ادامه مثال هایی را ذکر خواهیم کرد.

طریقه صرف فعل Werden

جهت صرف فعل Werden باید از مصدرهای زیر استفاده کرد:
 

شخص جمله فاعل فعل صرف شده
اول شخص مفرد ich werde
دوم شخص مفرد du wirst
سوم شخص مفرد er wird
اول شخص جمع wir werden
دوم شخص جمع ihr werdet
سوم شخص جمع sie warden
دوم شخص محترمانه Sie warden


مثال ها:

جمله آینده آلمانی: Ich werde dort ein die schule suchen
معادل انگلیسی: I will look for a die schule there
- من در آنجا به دنبال مدرسه خواهم گشت
جمله آینده آلمانی: .Ich werde morgen schwimmen
معادل انگلیسی: .I will schwimmen tomorrow
- من فردا شنا خواهم کرد.
جمله آینده آلمانی: Ich werde das clothes spülen
معادل انگلیسی: I will do the clothes
- من لباس ها را خواهم شست

زمان آینده کامل در آلمانی و استفاده‌های آن

بین زمان آینده کامل با زمان آینده ساده فرق‌هایی وجود دارد. در زبان آلمانی زمان آینده کامل گمان و فرض را نشان می‌دهد. تا اینجا در مورد آینده ساده صحبت کردیم، ولی بین نوع فرض و نوع جمله تفاوت هایی وجود دارد. در نوع ساده در مورد فرض به صورت یک قانون و به شکل کلی صحبت می‌کنیم که از اول وجود داشته و آینده نیز وجود دارد.

مطالعه بیشتر: مزایای یادگیری زبان آلمانی

ولی در فرض کامل این مطلب فرق دارد و فرض بر فرایندی است که ابتدا و پایانی دارد و بر حسب یک قانون کلی نخواهد بود. توجه کنید آینده کامل مدام بر حسب یک گمان و فرض نیست، ولی در زبان آلمانی معمولا به این شکل استفاده می‌شود. 


آموزش زمان آینده در آلمانی
 

بنیان زمان آینده کامل در زبان آلمانی

در زبان آلمانی ساختار زمان آینده کامل، فرقی با زمان آینده ساده ندارد و فقط بین آن‌ها فرق کمی دیده می‌شود. این تفاوت‌ها شامل به کار بردن مصدر فعل در صورت سوم past participle است. با این وجود که از مصدر فعل اصلی در زمان آینده ساده استفاده می‌کنیم. در خصوص تفاوت‌های دیگر میان این دو باید عنوان کرد که در زمان آینده از فعل‌های haben و sein استفاده می‌شود که در حالت سوم مصدر فعل در جمله به کار می‌روند. توجه کنید که در زمان آینده کامل برخی مواقع برای ذکر کردن فرض، قیدهایی همچون مطمئنا، قطعا، حتما، احتمالا، شاید، ممکن است و غیره به کار می‌رود. 

مثال ها:

.Er wird Freitag angekommen sein
- او احتمالا جمعه خواهد رسید.
.Bis heute Abend werde ich das clothes gespült haben
- تا پیش از عصر لباس ها را خواهم شست.
.Wenn ihr ankommt werde ich ein Speichern gefunden haben
- تا رسیدن شما فروشگاهی پیدا خواهم کرد.

استثنائات زمان آینده در زبان آلمانی

برای اینکه فعل سوم را در آینده کامل بسازید باید توجه کنید که استثنائاتی هستند که با آن‌ها مصدر فعل را می‌سازند و باید در این خصوص در نظر گرفته شوند. در ادامه این استثنائات را ذکر خواهیم کرد: 
1. بن فعل در فعل‌های gehen ، gebracht، bringen  و gegangen در حالت سوم دچار تغییر خواهد شد که باید به آن توجه کرد.

2. فعل‌های studieren – studiert که ieren در آخر مصدرشان است پیشوند ge را در حالت سوم نمی‌گیرند. 

3. بعضی فعل‌ها مانند فعل‌های verstehen , verstanden که قابل جدا شدن هستند پیشوند ge را در حالت سوم نمی‌گیرند. 

به علاوه بعد از پیشوند فعل در فعل‌هایی که قابل جدا شدن هستند ge به کار نمی‌رود. 

مقاله پیشنهادی: زمان ها در زبان آلمانی (صرف فعل + مثال)

انواع آینده در استفاده در جمله

از نظر استفاده آینده در جمله در زبان آلمانی، زمان آینده در سه گروه دسته‌بندی می‌شود که جملات عموما در یکی از این سه دسته قرار می‌گیرند:

  •  پیش بینی: پیش بینی به زمانی گفته می‌شود که در آینده اتفاقی را پیش بینی یا prediction می‌کنید. پیش بینی اتفاقی است که در آینده قرار است پیش آید. 

   Morgen wird die Mond scheinen
   - فردا ماه خواهد تابید. 

  • برنامه: برنامه به زمانی گفته می‌شود که شما می‌خواهید جهت انجام عملی در آینده برنامه ریزی کنید. در این زمان می‌توان بیان کرد که نوع جمله در گروه برنامه plan قرار خواهد گرفت. 

   George wird nach der Erholung studieren
   - جورج بعد از تفریح درس خواهد خواند. 

  • قول: قول شرح خود را بیان می‌کند. لذا وقتی که برای انجام عملی قرار است قولی promise داده شود، می‌توان بیان کرد که در این گروه نوع جمله قرار می‌گیرد.

   Reza wird nicht mehr Zigaretten und Wasserpfeife 
   - رضا دیگر سیگار و قلیان نخواهد کشید. 

خدمات پیشنهادی: آموزش آنلاین زبان آلمانی

سخن پایانی
در اینجا در مورد قواعد به کار بردن زمان آینده در آلمانی صحبت کردیم و به بررسی مثال‌ها پرداختیم. به یاد داشته باشید که بعد از یادگیری زبان‌های خارجی ممکن است آن‌ها را فراموش کنید و فقط با تکرار مکرر و تمرین زیاد می‌توان آن‌ها را به حافظه سپرد. در نتیجه بدانید با استفاده از تماشای فیلم، مطالعه کردن، موزیک گوش دادن، صحبت کردن به زبان آلمانی می‌توانید این زبان را بهتر یاد بگیرید. با دقت در مثال‌ها نیز بهتر می توان مطالب را درک کرد و به حافظه سپرد.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران