زبان فنلاندی سخت است؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/02 266 زمان مطالعه: 2 دقیقه
زبان فنلاندی سخت است

در فرایند آموزش زبان فنلاندی اصولا این سوال ذهن بسیاری از زبان آموزان و خانواده ها و علاقمندان را مشغول می سازد که آیا این مراحل به سادگی انجام می شود یا کاری سخت در انتظار ما است. این را باید بگوییم که یادگیری هر کدام از زبان ها در دنیا با چالش هایی همراه است و مشکلاتی را برای زبان آموزان ایجاد می کند.

اما این دلیل نمی شود که در نیمه راه دلسرد شده و از ادامه سر باز بزنید. باید برای رسیدن به پیشرفت و موفقیت، از تکنیک های نوین و مدرن استفاده نمود و با تلاش و پشتکار مسیر را طی کرد. در آموزشگاه زبان ملل اساتید بسیار برجسته و حرفه ای با استفاده از به روزترین متدهای آموزشی، مسیر بسیار همواری را برای زبان آموزان عزیز فراهم می سازند‌‌. 

زبان فنلاندی ها چیست؟

گفتنی است که در کشور فنلاند بیش تر از ۱۵۰ زبان گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. اما نکته مهم این است که زبان رسمی و البته ملی این کشور، فنلاندی و سوئدی است. البته زبان های دیگر هم به صورت قانونی در این کشور به کار برده می شود. در این قسمت توضیحاتی را برای افرادی که قدم در مسیر یادگیری زبان فنلاندی می گذارند، در نظر گرفته ایم.

مطالعه بیشتر: حروف الفبای فنلاندی

این زبان در گروه زبان های اورالیک قرار دارد. در کشور فنلاند، تعداد گویشوران این زبان به عنوان زبان اصلی، حدود ۴.۹ میلیون نفر می باشد. حدود نیم میلیون نفر از جمعیت این کشور نیز این زبان را به عنوان زبان دوم خود انتخاب نموده اند.

زبان فنلاندی ها چیست؟

همچنین شاید جالب باشد بدانید که در کشور های دیگر از جمله سوئد، نروژ، کارلیای شرقی، اینگریا در روسیه و حتی در آمریکا و استرالیا این زبان مورد استفاده قرار می گیرد. لهجه های متعددی از این زبان در کشور فنلاند استفاده خواهد شد. گویش ها در کشور فنلاند در شرق و غرب این کشور متفاوت است. در کل در این کشور هفت گویش اصلی را می توان مشاهده نمود.

در هر کدام از این گویش ها می توان اصطلاحات و لغات عامیانه مخصوص به آن را دید. نکته بسیار جالب در مورد زبان فنلاندی این است که در این زبان اصلا ضمایر جنسیتی وجود ندارد. در واقع تنها ضمیر در این زبان خنثی است و برای مذکر و مونث به صورت یکسان استفاده خواهد شد.

برخی این مسیله را دلیل محکمی برای موضع قاطعانه و محکم این کشور در زمینه برابری جنسیتی می دانند. نکته دیگری که باید بیان کنیم این است که افرادی که قصد دارند به این کشور مهاجرت نمایند باید برای محیط های کاری و اداری حتما یادگیری زبان فنلاندی را در برنامه خود قرار دهند.

همچنین برای ادامه تحصیل در این کشور نیر باید در زمینه زبان فنلاندی، مهارت های لازم کسب شده باشد. البته مردم این کشور زبان انگلیسی را بسیار خوب صحبت می نمایند اما این امر دلیلی بر یاد نگرفتن زبان فنلاندی نمی باشد. در واقع تسلط بر این زبان، باعث می شود که بسیار راحت تر در این کشور زندگی نمایید و نیازهای خود را برطرف کنید.

یادگیری زبان فنلاندی چقدر طول می کشد؟

شاید یکی از چالش های مهم در مدت زمان یادگیری زبان فنلاندی، این باشد که برای این کار باید چه مقدار زمان در نظر گرفت. گفتنی است که این زبان قدری با زبان های دیگر متفاوت است ولی نمی توان این مسئله را به معنای مشکل بودن آن به شمار آورد. لازم به ذکر است که زبان فنلاندی بر اساس منطق به پیش می رود.

مطالعه بیشتر: پرچم کشورهای جهان

برخی افراد فرصت این را ندارند که برای یادگیری زبان فنلاندی به کلاس ها و دوره های آموزشی بروند. از این رو تصمیم می گیرند که به شیوه خود خوان قدم در این مسیر بگذارند. این افراد برای این که بتوانند در این مسیر به موفقیت دست پیدا کنند، باید در انتخاب روش آموزش نهایت دقت را انجام دهند و همچنین با تلاش و پشتکار به نتیجه برسند.

یادگیری زبان فنلاندی چقدر طول می کشد؟

تمرین روزانه این زبان اهمیت زیادی برای یادگیری آن دارد. اما این نکته را به یاد داشته باشید که باید این فرایند را برای خود ساده در نظر بگیرید و در واقع از آن لذت ببرید. مشاهده فیلم و سریال و گوش دادن به موسیقی نه تنها کمک زیادی به یادگیری زبان فنلاندی می کند، بلکه لذت زیادی را برای شما به همراه دارد.

با تمرین و تکرار مداوم و برنامه ریزی دقیق می توانید در کمترین مدت زمان ممکن این زبان را یاد بگیرید. در روز چندین ساعت را برای این کار در نظر بگیرید و بدون تردید با برنامه ریزی مداوم‌ می توانید در مدت زمان یک سال تا حدودی این زبان را یاد بگیرید. اما برای تسلط کامل بر این زبان باید خود را غرق در این زبان بکنید و تمام تلاش خود را به کار ببرید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران