معرفی بهترین دیکشنری عربی به فارسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/18 311 زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین دیکشنری عربی به فارسی

به جز زبان انگلیسی که یکی از زبان‌های پرطرفدار برای آموزش دیدن در جهان است؛ یکی دیگر از زبان‌های پرکاربرد، زبان عربی است. اگر قصد دارید به آموزش زبان عربی بپردازید تا بتوانید اشعار زیبای عربی را بخوانید؛ یا اینکه دوست دارید به عنوان مترجم حرفه‌ای کار خود را در عرصه ترجمه متون عربی آغاز کنید و یا می‌خواهید تور لیدر شوید لازم است تا زبان عربی را یاد بگیرید.

هدف شما از یادگیری زبان عربی هر چه که باشد لازم است که حتماً بهترین دیکشنری عربی به فارسی و یا دیکشنری آنلاین عربی به فارسی را در کنار خود داشته باشید. با کمک دیکشنری می‌توانید در کمترین زمان ممکن معنی جملات و یا لغات مختلف در زبان عربی را به فارسی و یا برعکس ترجمه کنید.

اگر دوست دارید دیکشنری عربی به فارسی مطابق با نیازهای خود را پیدا کنید؛ تا پایان این مقاله با آموزشگاه زبان ملل همراه باشید. به این خاطر که می‌خواهیم بهترین دیکشنری‌های عربی به فارسی را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین کتاب‌های دیکشنری عربی به فارسی

در بازار می‌توانید انواع مختلفی از کتاب‌های دیکشنری عربی به فارسی را پیدا کنید. با این حال چند مورد از بهترین آن‌ها عبارتند از:

کتاب فرهنگ معاصر عربی به فارسی

کتاب فرهنگ معاصر عربی به فارسی

وقتی به دنبال دیکشنری عربی به فارسی هستید، یکی از اولین گزینه‌هایی که ممکن است با آن مواجه شوید، فرهنگ معاصر عربی به فارسی اثر دکتر آذرتاش آذرنوش است. این دیکشنری بر اساس فرهنگ عربی به انگلیسی هانس ور، دانشمند آلمانی و بیش از ۵۰۰۰ کلمه تهیه شده است.

مطالعه بیشتر: بهترین آموزشگاه زبان عربی در تهران

در تألیف این دیکشنری عربی به فارسی، دکتر آذرنوش علاوه بر اصطلاحات و واژگان جدید عربی، از دیکشنری‌های عربی به انگلیسی و همچنین عربی به فرانسه و عربی به فارسی دیگر هم استفاده کرده است.

دیکشنری عربی به فارسی

فرهنگ بزرگ جامع نوین عربی به فارسی

فرهنگ بزرگ جامع نوین عربی به فارسی، ترجمه‌ المنجد، ترجمه ‌شده توسط احمد سیاح، یکی از دیکشنری‌های مهم عربی به فارسی است. نویسنده‌ این دیکشنری لویس معلوف است و سیاح آن را به فارسی ترجمه کرده است.

در حال حاضر، این لغت ‌نامه عربی به فارسی به صورت دو جلد منتشر می‌شود. این دو جلد در کل حدود 2337 صفحه دارند. علاوه بر این، این دیکشنری عربی به فارسی به همراه یک CD به بازار عرضه می‌شود.

دیکشنری عربی به فارسی

فرهنگ ‌المعجم الوسیط عربی به فارسی

یکی از دیکشنری‌های جامع عربی به فارسی، فرهنگ المعجم الوسیط بوده که توسط محمد بندر ریگی ترجمه شده است. مؤلفان این فرهنگ شامل دکتر ابراهیم انیس، عطیه الصوالحی، محمد خلف احمد و دکتر عبدالحلیم منتصر هستند. در حال حاضر این دیکشنری در دو جلد و با 2272 صفحه منتشر می‌شود.

دیکشنری عربی به فارسی

فرهنگ جیبی عربی به فارسی

کتاب فرهنگ جیبی عربی به فارسی نوشته دکتر حمید طبیبیان یکی از دیکشنری‌های مورد استفاده و پرکاربرد برای ترجمه عربی به فارسی است. این کتاب در حال حاضر با تعداد صفحاتی برابر با 574 صفحه منتشر شده است.

دیکشنری عربی به فارسی

فرهنگ دانشگاهی عربی به فارسی

کتاب فرهنگ دانشگاهی عربی به فارسی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دانشجویان رشته عربی است. این دیکشنری توسط المنجدالابجدی تألیف شده و توسط احمد سیاح به فارسی ترجمه شده است.در حال حاضر دیکشنری فرهنگ دانشگاهی عربی به فارسی با تعداد صفحات 952 منتشر شده است.

مطالعه بیشتر: حروف الفبای عربی

دیکشنری معین عربی به فارسی

این دیکشنری حاوی برگردان‌های عربی به فارسی و بالعکس بوده و شامل ترجمه لغات، اصطلاحات و تعبیرات است. همچنین دارای امکاناتی مانند مشاهده نمونه جملات و توضیحات کامل درباره معانی و کاربردها است.

دیکشنری عربی به فارسی و فارسی به عربی دهخدا

این دیکشنری بسیار جامع و کامل است و حاوی ترجمه‌های دقیق و کامل لغات و اصطلاحات است. این دیکشنری همچنین شامل توضیحات گرامری نیز است.

لغت ‌نامه دهقان عربی به فارسی 

این دیکشنری حاوی ترجمه‌های دقیق و کامل لغات عربی به فارسی و بالعکس است. همچنین شامل توضیحات دقیق درباره کاربردها و تفاوت‌های معانی لغات است.

دیکشنری آنلاین عربی به فارسی

تا اینجا با بهترین دیکشنری‌های عربی به فارسی آشنا شدید. اما اگر دوست ندارید کتاب‌های بزرگ یا کوچک دیکشنری را با خود حمل کنید می‌توانید از دیکشنری آنلاین عربی به فارسی نیز استفاده کنید. دیکشنری‌های عربی به فارسی یا فارسی به عربی در حال حاضر هم برای تلفن‌های همراه و هم برای کامپیوتر در دسترس هستند که می‌توانید آنها را به راحتی دانلود کنید.

مطالعه بیشتر: بهترین اپلیکیشن آموزش زبان

دیکشنری‌های آنلاین امکان ترجمه متن و واژگان و همچنین تلفظ صحیح جملات یا کلمات را در اختیار شما قرار می‌دهند. از جمله بهترین دیکشنری آنلاین عربی به فارسی می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

برنامه دیکشنری آنلاین گوگل ترنسلیت

این نرم افزار که به طور پیوسته در حال بهبود است، هر روز هوشمندتر می‌شود و توانایی ترجمه‌ صحیح‌تری را از زبان عربی به فارسی و برعکس دارد.

گوگل ترنسلیت

چند سال پیش گوگل این نرم افزار را به صورت آفلاین نیز منتشر کرد و از آن زمان کاربران به شدت به نصب آن بر روی گوشی‌های هوشمند خود علاقه‌مند شدند. گوگل ترنسلیت دارای یک رابط کاربری ساده است و قابلیت ترجمه‌ متون و واژگان را به بهترین شکل فراهم می‌کند.

برنامه دیکشنری و ترجمه مایکروسافت

این دیکشنری توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده است و از نظر واژگان و متون، بسیار قابل مقایسه با گوگل ترنسلیت است. در برخی موارد، حتی بهتر از گوگل ترنسلیت ترجمه کلمات فارسی را انجام می‌دهد.

رابط کاربری آن بسیار ساده بوده و برخی امکاناتی که در گوگل ترنسلیت موجود است، مانند ترجمه میان برنامه‌ای، در این دیکشنری وجود ندارد. همچنین، دایره لغات آن نسبت به گوگل کمی ضعیف‌تر است، اما حجم آن بسیار سبک بوده و ظاهری مدرن دارد.

دانلود دیکشنری مایکروسافت

دیکشنری المنجد عربی به فارسی

دیکشنری المنجد، یک نرم افزار سبک و کاربردی است که دارای سه حالت ترجمه از عربی به فارسی، از فارسی به عربی و از عربی به عربی است. این دیکشنری از الگوریتم جستجوی قوی استفاده می‌کند و برای عموم کاربران مناسب است، به خصوص برای کاربران تلفن‌های همراه.

مطالعه بیشتر: اسم اشاره در زبان عربی

این نرم افزار امکان دانلود لغت نامه‌های مختلف را از بین مجموعه‌ای بزرگ فراهم می‌کند و همچنین امکان لایک کردن لغت نامه‌های مورد علاقه را فراهم می کند. همچنین، قابلیت جستجو در ابتدا، وسط و انتهای کلمات نیز موجود است.

مترجم بابیلون عربی به فارسی

یکی از بهترین و کارآمدترین دیکشنری‌های موجود در زمینه ترجمه فارسی به عربی و برعکس، نسخه Pro مترجم بابیلون است. دیکشنری بابیلون با سرعت بالا، قابلیت تبدیل کلمات و جملات عربی به فارسی و برعکس را داراست. پنجره شناور این برنامه، همواره در دسترس شماست و با یک کلیک، کلمه مورد نظر شما را نمایش می‌دهد.

همچنین با حرکت دادن ماوس، پنجره شناور به طور خودکار ناپدید می‌شود؛ البته این ویژگی باید توسط کاربر تنظیم شود. ظاهر کاربری این دیکشنری، ساده نیست اما در زمینه ترجمه عربی به فارسی و برعکس، سال‌ها تجربه دارد و هر روز با استفاده از هوش مصنوعی، بهبود پیدا می‌کند. بنابراین اگر به دنبال یک دیکشنری کارآمد و با کیفیت هستید، نسخه Pro این دیکشنری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دیکشنری عربی به فارسی و فارسی به عربی آنلاین یاسین

این دیکشنری آنلاین یک ابزار سریع و آسان برای ترجمه و تفسیر متون در دو زبان عربی و فارسی است. این دیکشنری امکان جستجوی سریع و دقیق را فراهم می‌کند و معانی و مفاهیم را به شکل واضحی نمایش می‌دهد.

مقاله پیشنهادی: بهترین مترجم آنلاین | معرفی 13 برنامه ترجمه انگلیسی به فارسی

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی دیکشنری عربی به فارسی پرداختیم. خوشبختانه امروزه تنوع دیکشنری‌های عربی به فارسی مانند دیکشنری‌های انگلیسی به فارسی زیاد است؛ بنابراین اگر قصد یادگیری زبان عربی را دارید می‌توانید دیکشنری مورد نظر خود را پیدا کنید. علاوه بر این، اگر دوست دارید از دیکشنری استفاده کنید که آن را در تلفن همراه خود و همه جا در کنارتان داشته باشید بهترین گزینه استفاده از دیکشنری‌های آنلاین است.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران