کشورهای روسی زبان

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/14 164 زمان مطالعه: 2 دقیقه
کشورهای روسی زبان

کشورهایی که زبان روسی را به عنوان زبان رسمی خود دارند، جزء کشورهای پرجمعیت جهان هستند. این کشورها با تاریخ و فرهنگی بسیار قدیمی، در سطح جهانی به عنوان یکی از مهمترین بازارهای اقتصادی شناخته می‌شوند. معمولا زبان آموزانی که قصد یادگیری زبان روسی را دارند از خود این سوال را می‌پرسند که چه کشورهایی به زبان روسی صحبت می‌کنند؟ به همین خاطر ما در این مقاله از آموزشگاه زبان ملل به بررسی کشورهای روسی زبان خواهیم پرداخت.

چه کشورهایی به زبان روسی صحبت می‌کنند؟

زبان روسی یکی از زبان‌های اسلاوی شرقی است که در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان زبان رسمی شناخته می‌شود. این زبان در کشورهایی مانند روسیه، بلاروس، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان به عنوان زبان رسمی شناخته می‌شود. هر چند که در برخی کشورهای دیگر نیز مانند اکراین، گرجستان، رومانی و حتی نروژ، تعداد زیادی از مردم به زبان روسی صحبت می‌کنند.

مطالعه بیشتر: ضمایر اشاره در زبان روسی

به هر حال، این زبان با وجود پراکندگی جغرافیایی خود، همچنان یکی از زبان‌های پرطرفدار جهان و یکی از زبان‌های بزرگ و مهم، به شمار میرود. این زبان به عنوان بزرگترین زبان بومی اروپا شناخته شده و در اوراسیا گسترده‌ترین زبان جغرافیایی محسوب می‌شود. بسیاری از سازمان‌های بین المللی، از جمله سازمان ملل، WHO، UNESCO و IAEA از زبان روسی در لیست زبان‌های خود استفاده می‌کنند.

معرفی کشورهای روسی زبان

در فضای اینترنت نیز، زبان روسی پس از زبان انگلیسی پرکاربردترین زبان است و شمار زیادی از مهاجران در سراسر جهان به زبان روسی حرف می‌زنند. با این حال، لازم به ذکر است که زبان روسی یکی از پیچیده‌ترین و غنی‌ترین زبان‌های دنیا است.

مطالعه بیشتر: احوالپرسی به زبان روسی

به دلیل پیچیدگی گرامر این زبان، یادگیری آن دشوار است. در ابتدا ساده به نظر می‌رسد، اما با پیشرفت، سختی زیاد می‌شود. حتی برخی از مردم کشورهای روسیه نمی‌توانند به راحتی خواند یا نوشت و برخی از روسی ‌زبانان هم بعضی از لغات را اشتباه می‌نویسند. در برخی کشورها مثل بلاروس، زبان روسی به عنوان زبان دوم مورد تشخیص قرار می‌گیرد.

همچنین در مناطقی مانند اوستیای جنوبی، ترانس‌نیستریا و جمهوری خلق دونتسک به این زبان اهمیت داده می‌شود، هر چند کمتر به‌ عنوان زبان رسمی تلقی می‌شود. این نشان می‌دهد که زبان روسی به‌ عنوان زبان رسمی در سرتاسر دنیا شناخته شده و برای تجارت، رسانه، دولت و فرهنگ استفاده می‌شود. در کشورهایی مانند قزاقستان و قرقیزستان، زبان روسی به‌ عنوان یکی از زبان‌های رسمی تلقی می‌شود.

چند نفر در دنیا به زبان روسی حرف می‌زنند؟

طبق گزارشات مختلف، زبان روسی در سراسر جهان حدودا ۲۵۸ میلیون صحبت کننده دارد. با این حال نمی‌توان خیلی به این گزارشات اکتفا کرد به این خاطر که افرادی که با وجود داشتن اجداد روسی، به زبان دیگری صحبت می‌کنند را نیز به حساب می‌آورند.

مطالعه بیشتر: بهترین دیکشنری های زبان روسی

بنابراین اگر تنها صحبت کنندگان بومی را حساب کنیم، زبان روسی در سراسر جهان تقریبا ۱۵۳ میلیون صحبت کننده دارد. این زبان، هشتمین زبان زنده در جهان بوده و ۲.۳ درصد از جمعیت کل جهان را شکل می‌دهد. به همین علت بسیاری از افراد بخاطر سفر، تجارت و مهاجرت به روسیه، در پی آموزش زبان روسی هستند.

چرا باید زبان روسی یاد بگیریم؟

اگر این سوال هم برای شما ایجاد شده است که چرا باید زبان روسی را یاد بگیرید؟ باید بگوییم که اگر به دنبال فرصت‌های شغلی بین‌ المللی هستید، یادگیری زبان روسی می‌تواند در کسب و کار بازارهای روسیه و گرایش‌های شرق اروپا به شما کمک کند.

کشورهای روسی زبان

همچنین روسیه یکی از کشورهایی است که دارای بازار بزرگ و پویایی بوده و یادگیری زبان روسی می‌تواند در برقراری ارتباطات تجاری موثر با این کشور تاثیرگذار باشد. علاوه بر این‌ها، یادگیری زبان روسی به شما فرصت بهتری برای دسترسی به ادبیات، فرهنگ، موسیقی و هنر روسیه و کشورهای روسی ‌زبان می‌دهد. این دسترسی می‌تواند درک شما از جهان روسیه و فرهنگ آن را گسترش دهد.

در واقع، یادگیری زبان‌های جدید نقش مهمی در توانایی‌های شناختی انسان ایفا می‌کند. این فرایند باعث تمرکز بیشتر، افزایش حافظه، و توانایی حل مسائل پیچیده می‌شود. نکته مهم دیگر درباره این زبان این است که زبان روسی به عنوان یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا، شما را قادر می‌سازد تا به راحتی در ارتباطات بین‌المللی شرکت کنید.

مطالعه بیشتر: ضمایر در زبان روسی

در نهایت یادگیری زبان روسی می‌تواند درک شما از تاریخ و جغرافیای روسیه و مناطقی که زبان روسی زبان رسمی هستند بهبود بخشد و به شما کمک کند تا بهتر با مسائل اجتماعی و سیاسی آن مناطق آشنا شوید.

سخن پایانی

کشورهای روسی زبان با تنوع فرهنگی، تاریخی و طبیعی خود، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کنند. این کشورها با داشتن مناظر زیبا، معماری بسیار قدیمی و تاریخی، موزه‌های متعدد، فستیوال‌های شاد و مردمان مهمان‌نواز، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان هستند. بنابراین، سفر به کشورهای روسی زبان، تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش ‌نشدنی خواهد بود.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران