معرفی بهترین دیکشنری ایتالیایی به فارسی + دانلود

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/18 240 زمان مطالعه: 2 دقیقه
دیکشنری ایتالیایی به فارسی

معرفی انواع دیکشنری ایتالیایی به فارسی شاید کمک بسیار مهمی برای افرادی باشد که به تازگی قدم در مسیر یادگیری این زبان گذاشته اند. بدون تردید در ابتدای آموزش هر زبان دوم، زبان آموزان به دیکشنری نیاز پیدا می کنند. پس با این حساب این مقاله را به معرفی این فرهنگ های لغت اختصاص می دهیم و کار را برای زبان آموزان عزیز راحت تر می سازیم.

با سایت آموزشگاه زبان ملل می توانید در هر شرایط بهترین ها را تجربه کنید و در مسیر آموزش انواع زبان های رایج دنیا به موفقیت دست پیدا کنید. 

بهترین دیکشنری ایتالیایی به فارسی

در این قسمت از سری مقالات آموزش زبان ایتالیایی، تعدادی از انواع دیکشنری ایتالیایی به فارسی را به شما عزیزان معرفی می نماییم و برای این که بتوانید به راحتی آن ها را در دسترس داشته باشید، لینک دانلود هر کدام را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دیکشنری ایتالیایی به فارسی

توضیحات در مورد هر کدام از این دیکشنری ها می تواند آگاهی شما را افزایش داده و بهتر و راحت تر انتخاب نمایید. این ابزار یادگیری زبان به طور چشمگیری دامنه لغات شما را افزایش داده و همچنین می توانید با نحوه استفاده از لغت ها و اصطلاحات بیش تر آشنا شوید.

مطالعه بیشتر: بهترین آموزشگاه زبان ایتالیایی در تهران

جذابیت هر زبان به یادگیری هر چه بهتر لغات و اصطلاحات آن بستگی خواهد داشت. دیکشنری ها همیشه به صورت تک زبانه و دو زبانه در دسترس خواهند بود و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه با انواع دیکشنری ایتالیایی به فارسی آشنا خواهید شد. 

1. فرهنگ لغت ایتالیایی به فارسی

برای یادگیری هر چه‌ بهتر زبان ایتالیایی و البته بالا بردن دامنه لغات خود می توانید از این دیکشنری نهایت استفاده را ببرید. این دیکشنری شاید از بهترین کتاب های فرهنگ لغت ایتالیایی باشد که می توان در مسیر یادگیری این زبان روی آن حساب باز کرد.

دیکشنری ایتالیایی به فارسی

تألیف این دیکشنری ایتالیایی به فارسی بر عهده دکتر رزا ماریا گریفونه، دکتر مهوش حمیدی نظامی و استاد نصر الله نیک بین می باشد. شما با استفاده از این دیکشنری می توانید تقریبا حدود ۳۰ هزار کلمه ضروری در زبان ایتالیایی و همچنین لغات روزمره این زبان را به خوبی یاد بگیرید.

مطالعه بیشتر: دوستت دارم به ایتالیایی

از ویژگی های این کتاب می توان به این نکته اشاره کرد که برای هر کلمه مترادف و معنی های دیگر مشاهده نمی شود و تنها معنی اصلی و ملموس هر کلمه بیان خواهد شد. زبان آموزان می توانند برای یادگیری زبان ایتالیایی این کتاب را تهیه نمایند و استفاده های زیادی از آن ببرند‌. برای این که بتوانید به راحتی این کتاب را دانلود نمایید، لینک دانلود آن را برای شما عزیزان تهیه نموده ایم. 

https://www.ghbook.ir/index.php?option=com_dbook&task=viewbook&book_id=2955&lang=fa

2. فرهنگ ایتالیایی به فارسی لغت و ترجمه

این دیکشنری ایتالیایی به فارسی به صورت نرم افزار در دسترس است. از قابلیت ها و ویژگی های این اپلیکیشن می توان توانایی پیدا کردن معنی همه واژگان و همچنین ترجمه نمودن جمله ها را نام برد. همچنین شما با امکاناتی دیگر از جمله برنامه جستجوی پیشرفته، تلفظ صوتی، ذخیره واژه ها و کلمه های مورد نظر، یادداشت برداری و همچنین تست هایی برای بهبود وضعیت مطالعه و یادگیری بهتر زبان ایتالیایی مواجه خواهید شد.

مطالعه بیشتر: خداحافظ به ایتالیایی

نکته مهم در مورد این اپلیکیشن دیکشنری این است که شما می توانید از آن به صورت آفلاین استفاده نمایید. اما توجه داشته باشید که اگر قصد دارید ترجمه جمله ها را متوجه شوید، حتما باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. لینک دانلود را نیز برای شما عزیزان قرار خواهیم داد که بتوانید بسیار راحت به آن دسترسی پیدا کنید. 

https://www.softgozar.com/WebPage/SoftwareDescription.aspx?SoftwareId=1396&Title=دانلود%20دیکشنری%20ایتالیایی%20به%20فارسی

3. فرهنگ لغت آبادیس

این فرهنگ لغت در واقع یک سایت بسیار معتبر است که به عنوان یک مترجم زبان ایتالیایی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از امکانات بسیار شگفت انگیز این سایت، این است که شما می توانید متن مورد نظر و یا واژه ها را در آن سایت تایپ نمایید و ترجمه آن ها را مشاهده نمایید.

دیکشنری ایتالیایی به فارسی

نکته بسیار مهم در مورد سایت آبادیس این است که ضریب خطا در این برنامه بسیار پایین است و زبان آموزان و علاقمندان به زبان ایتالیایی این فرصت را دارند که به راحتی متن های خود را ترجمه نمایند. در مورد این سایت باید گفت که در واقع استفاده از آن بسیار راحت است و می توان به صورت کلمه به کلمه و یا حتی به صورت متن، معنی ها و ترجمه ها را پیدا نمود.

مطالعه بیشتر: انواع صفت در زبان ایتالیایی

البته نا گفته نماند که این سایت بیش تر برای ترجمه کاربرد دارد و نمی توان دید یک دیکشنری را در مورد آن داشت. اما کاربرد زیادی برای زبان آموزان خواهد داشت. برای دستیابی به این سایت و استفاده راحت از آن لینک زیر را کلیک نمایید. 

https://abadis.ir/page/android-ios/

4. دیکشنری ایتالیایی به فارسی Glosbe

در این بخش سایت دیگری را به عنوان دیکشنری ایتالیایی به فارسی به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. در سایت "Glosbe" می توانید یک دیکشنری یا فرهنگ لغت را در اختیار داشته باشید. برای استفاده از این فرهنگ لغت، فقط کافی است لغت مورد نظر خود را وارد کرده و به راحتی به معنا و همچنین تلفظ آن دسترسی داشته باشید.

دیکشنری ایتالیایی به فارسی

نکته قابل توجه در مورد این سایت وجود تقریبا ۸۰ هزار کلمه ایتالیایی است. همچنین شما این فرصت را دارید که کلمه های مهم و ضروری را در این سایت پیدا نمایید. نا گفته نماند که شما می توانید معنی های مختلف هر کلمه را در این سایت داشته باشید. برای دانلود این برنامه می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید. 

https://patoghu.com/mobile/android/18609-multilang-dictionary-glosbe.html

5. Google translate

زبان آموزان اصولا علاقه بسیار زیادی دارند که از برنامه " google translate" برای یادگیری زبان و همچنین پیدا کردن معنای لغت ها و ترجمه جمله ها و متن ها استفاده نمایند. شاید دلیل محبوبیت این برنامه بین زبان آموزان، دسترسی راحت به آن و همچنین استفاده آسان از آن باشد.

شما با استفاده از این برنامه می توانید معانی مختلف هر کلمه‌ را در اختیار داشته باشید. همچنین این فرصت را دارید که متن های ایتالیایی و عبارت های مختلف را از طریق این برنامه ترجمه نمایید. البته نا گفته نماند که این برنامه نیز همچون برخی دیگر از برنامه ها مشکلاتی دارد.

مطالعه بیشتر: سلام و احوالپرسی به زبان ایتالیایی

به عنوان مثال اگر جمله ها طولانی باشد، امکان دارد ساختار جمله قدری به هم بریزد و از نظر ترجمه کردن مشکلاتی را در پی داشته باشد. البته شما می توانید با یک ادیت ساده به ترجمه دقیق دست پیدا کنید. همچنین می تواند جمله ها را کوتاه تر کرده و از طریق این برنامه ترجمه نمایید. لینک دانلود را در ادامه مشاهده خواهید کرد. 

https://www.farsroid.com/google-translate/

دیکشنری آنلاین ایتالیایی به فارسی

اکنون قصد داریم شما را با انواع دیکشنری ایتالیایی به فارسی به صورت آنلاین آشنا کنیم. امروزه به دلیل استفاده همه از گوشی های هوشمند و البته دسترسی راحت به اینترنت، زمان آن گذشته است که با خود کتاب های دیکشنری را حمل کرد.

شما با نصب انواع دیکشنری در گوشی خود می توانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید و در هر جا و زمانی آن ها را مورد استفاده قرار دهید. در پلتفرم های اندروید و آیفون می توانید این برنامه‌ ها را نصب نمایید.

نکته مهم در مورد این برنامه ها این است که به صورت دائم به روز رسانی می شوند و رو به توسعه و پیشرفت هستند. در واقع هر چه که بتوانیم در مورد ویژگی های این نرم افزارها بگوییم، به راحتی تغییر پیدا می کنند و به روز می شوند. 

1. نرم افزار "word reference"

برای استفاده از این نرم افزار، فرقی ندارد که شما گوشی اندروید داشته باشید یا این که سیستم شما آیفون باشد. در هر صورت می توانید این برنامه را نصب نمایید. این برنامه کاملا به صورت آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد. عبارت ها و کلمه های ایتالیایی را می توانید به راحتی پیدا کنید.

به عنوان مثال شما می توانید کلمه‌ ای را تایپ نمودن و معنای ایتالیایی آن را دریافت نمایید. نکته مهم در مورد این برنامه این است که تنها زمانی مورد استفاده می باشد که شما به اینترنت متصل باشید.

2. نرم افزار "google translate" 

این نرم افزار را نیز می توان برای گوشی های اندروید و آیفون مورد استفاده قرار داد. این برنامه برای ترجمه جمله ها و متن های ایتالیایی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. البته این برنامه بسیاری از زبان ها را پشتیبانی می نماید. همچنین این برنامه را می توانید به عنوان یک دیکشنری ایتالیایی به فارسی مورد استفاده قرار دهید و به راحتی به معنای لغت ها دست پیدا کنید.

شما با تایپ کردن کلمه، عبارت، جمله یا متن مورد نظر خود می توانید به راحتی معنای آن را داشته باشید. نکته بسیار مهم در مورد این برنامه، این است که می تواند غلط های املایی شما را نیز اصلاح نماید. این برنامه را می توانید به‌صورت آفلاین هم مورد استفاده قرار دهید که لزوم آن ذخیره کردن نسخه ایتالیایی آن‌ در گوشی است. 

3. برنامه "oxford Italian Dictionary"

دارندگان گوشی های مختلف با سیستم عامل های آیفون و اندروید می توانند بدون نگرانی و با خیال راحت از این برنامه استفاده نمایند. در این برنامه حدود ۴۵۰۰۰۰ ترجمه وجود دارد. اگر بخواهید از نسخه آزمایشی استفاده نمایید، باید به صورت آنلاین باشد.

oxford Italian Dictionary

اما نسخه خریداری شده را را می توان به صورت آفلاین استفاده نمود. در صورتی که لغت هایی را اشتباه تایپ کرده باشید، این برنامه پیشنهادهایی برای شما ارائه خواهد داد و شما می توانید کلمه صحیح را به کار ببرید.

4. نرم افزار Italian English Dictionary by As

برای داشتن این نرم افزار می توانید با سیستم عامل های اندروید و آیفون اقدام نمایید و آن را نصب نموده و استفاده کنید. نکته بسیار مهم در مورد این دیکشنری، سادگی آن است که می توان همین امر را به عنوان دلیل محبوبیت آن به حساب آورد.

زبان آموزان می توانند به راحتی از این برنامه استفاده نمایند. همچنین در این برنامه تلفظ صحیح کلمه های ایتالیایی نیز بارگذاری شده است که فقط کافی است روی آن کلمه کلیک نمود. برای یادگیری بهتر زبان ایتالیایی می توانید از آزمون های موجود در این برنامه استفاده نمود.

کتاب دیکشنری ایتالیایی به فارسی

گاهی برخی از افراد تمایل دارند به جای نصب کردن و استفاده از دیکشنری ایتالیایی به فارسی به صورت آنلاین، از کتاب های مربوطه استفاده نمایند‌. پس باید با چنین کتاب هایی آشنا شوند. در این بخش کتاب دیکشنری ایتالیایی به فارسی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

کتاب فرهنگ ایتالیایی به فارسی

در این کتاب دیکشنری ایتالیایی به فارسی حدود ۳۰ هزار لغت ایتالیایی در نظر گرفته شده است. در واقع برای زبان آموزان استفاده از این گونه کتاب ها نیاز است و بسیاری از افراد علاقه خاصی به مطالعه کتاب دارند. دانشجویان و علاقمندان به زبان ایتالیایی می توانند از این کتاب استفاده نمایند.

انتشارات اشراقی این کتاب را به چاپ رسانده است و تعداد صفحه های این کتاب ۶۳۰ صفحه می باشد. یکی از دلایل تالیف این کتاب استقبال زیاد از زبان ایتالیایی می باشد و به همین دلیل دانشجویان زیادی نیاز داشتند که از این گونه کتاب ها استفاده نمایند.

در واقع در این کتاب تمام لغت های ضروری و روزمره وجود دارد و همین امر باعث می شود که زبان آموزان در این مسیر موفقیت زیادی داشته باشند. کلمه ها در این کتاب به خوبی توضیح داده می شوند و معنی فارسی آن ها آمده است‌. 

کتاب دیکشنری ایتالیایی به فارسی پیشرو

این کتاب دیکشنری ایتالیایی به فارسی در دو جلد تألیف شده است و دانشجویان و زبان آموزان می توانند از آن استفاده نمایند. حدود بیش تر از ۶۰ هزار کلمه ایتالیایی در این دیکشنری همراه با معنی وجود دارد.

کتاب دیکشنری ایتالیایی به فارسی پیشرو

تالیف این کتاب را استاد باقر آبروش انجام داده اند. تعداد صفحه های این کتاب ۲۰۰۰ است. نکته مهم این است که برای هر کلمه ایتالیایی چند معادل در زبان فارسی به نگارش در آمده است. 

دیکشنری ایتالیایی به انگلیسی

در قسمت های قبل با چند کتاب دیکشنری ایتالیایی به فارسی آشنا شده‌اید. حتی برخی از این کتاب ها در واقع دیکشنری فارسی به ایتالیایی با تلفظ می باشند و با مطالعه آن ها می توان با نحوه تلفظ این حروف نیز آشنا شد.

علاوه بر انواع دیکشنری ایتالیایی فارسی، بهتر است با چند نوع دیکشنری ایتالیایی به انگلیسی نیز آشنا شوید. در ادامه چندین نوع از این دیکشنری ها را مشاهده می فرمایید و با آن ها آشنا خواهید شد. 

دیکشنری "Word Reference"

زبان آموزان و دانشجویان زیادی این کتاب را مورد استفاده قرار می دهند و در واقع اعتماد زیادی به این کتاب دارند. در این کتاب ترجمه های زیادی نیز وجود دارد. از دیگر ویژگی های این کتاب نحوه ترجمه انواع عبارت های ایتالیایی و انگلیسی است. این کتاب را می توان در رده کامل ترین کتاب های فرهنگ لغت قرار داد. 

دیکشنری "Linguee"

این کتاب دیکشنری ایتالیایی به فارسی نیست اما یک فرهنگ بسیار ارزشمند است و می توان در هر شرایط زمانی و مکانی آن را استفاده نمود. طراحی این برنامه یکی از گزینه‌های برتری این نرم افزار می باشد.

دیکشنری "Linguee"

شما با به کار بردن این دیکشنری به صورت بسیار عمیق در کلمه های ایتالیایی غرق خواهید شد. نکته دیگر در مورد این برنامه این است که می توان به صورت آفلاین و بدون اینترنت نیز از آن استفاده نمود.

فرهنگ لغت "slangopedia"

این فرهنگ لغت نامه ایتالیایی به انگلیسی برای یادگیری عبارت ها و لغت های بومی و محاوره ای بسیار مناسب است. لغت نامه های زیادی به صورت رسمی وجود دارند و مورد استفاده همه زبان آموزان قرار می گیرند اما برای یادگیری اصطلاحات عامیانه باید از این کتاب استفاده نمود. روش های یادگیری و آموزش در این برنامه کاملا نوین است و به روز رسانی های کاملی در آن انجام شده است.

دیکشنری "Compact Oxford Italian Dictionary"

این فرهنگ لغت ایتالیایی به انگلیسی را می توان در کنار انواع دیکشنری ایتالیایی به فارسی مورد استفاده قرار داد. در این کتاب حدود ۹۰ هزار کلمه و عبارت وجود دارد و تمام کلمه ها و واژه های ضروری در این زبان، را در این فرهنگ مشاهده خواهید کرد.

همچنین در عین دیکشنری می توان آموزش گرامر زا نیز داشت. زبان آموزان می توانند با تکات مهم گرامری آشنا شوند و جدول افعال را نیز در اختیار داشته باشند.

دیکشنری تصویری "Italian English Bilingual Visual Dictionary"

اگر دوست دارید که از طریق سرگرمی به یادگیری زبان ایتالیایی بپردازید، می توانید این دیکشنری را انتخاب نمایید. این دیکشنری تصویری به شیوه ای کاملا سرگرم کننده به زبان آموزان آموزش می دهد.

حدود ده هزار تصویر در این دیکشنری وجود دارد و طراحی زیبای آن بسیار جالب می باشد. در هر شرایط مکانی و زمانی که باشید می توانید این برنامه را مورد استفاده قرار دهید. تلفظ صحیح کلمه ها از طریق این برنامه بسیار راحت تر می باشد.

دیکشنری جیبی "Italian English Pocket Dictionary"

با داشتن این دیکشنری می توانید حدود ۷۰ هزار لغت را به زبان ایتالیایی داشته باشید. این دیکشنری به لحاظ جیبی بودن، بسیار سبک تر ای نمونه اصلی است و می توان به راحتی آن را حمل نمود. در هر بخش از این کتاب ترجمه هایی از انگلیسی به ایتالیایی و همچنین از ایتالیایی به انگلیسی وجود دارد. نقش کلمه ها در جمله نیز یاد داده می شود.

سخن آخر

اکنون با انواع دیکشنری ایتالیایی به فارسی و همچنین دیکشنری های ایتالیایی به انگلیسی آشنا شده اید. از این رو می توانید در مسیر یادگیری زبان ایتالیایی بهترین گزینه را انتخاب و استفاده نمایید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران