پشتیبانی021-37651
آزمون چیلز | همه چیز درباره آزمون زبان ایتالیایی

آزمون چیلز | همه چیز درباره آزمون زبان ایتالیایی

آزمون CILS (Certificazione di Italiano come Lingua Straniera) یک گزینه عالی برای تمام سطوح زبان آموزان از نوجوانان تا بزرگسالان است! این آزمون استاندارد و بین المللی، که توسط دانشگاه سیه نا در ایتالیا برگزار می شود، مهارت های شما را در سطوح A1 تا C2 ارزیابی می کند.

آموزشگاه زبان ملل با افتخار دوره های ویژه آمادگی آزمون CILS را در تمام سطوح ارائه می دهد. مدرسان متخصص ما با تجربه فراوان در زمینه CILS، شما را برای موفقیت در این آزمون مهم آماده می کنند. در این دوره ها، تمامی مهارت های زبانی شامل خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن به صورت جامع آموزش داده می شود. با ثبت نام در کلاس های آمادگی CILS آموزشگاه زبان ملل، نه تنها برای آزمون آماده می شوید، بلکه مهارت های زبان ایتالیایی خود را نیز به طور چشمگیری ارتقا می دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام، همین امروز با ما تماس بگیرید و گامی بزرگ به سوی تسلط بر زبان ایتالیایی بردارید!

معرفی کتاب آموزشی دوره

درخواست مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان موسسه ملل

اطلاعات تکمیلی

چیلز، آزمون زبان ایتالیایی معتبری است که مهارت های مربوط به این زبان را مورد سنجش قرار می دهد‌. این آزمون برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند ضروری می باشد. اما برخی در مورد این آزمون اطلاعات زیادی ندارند‌. برای این که بیشتر با این آزمون آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم این مقاله که حاصل تلاش کارشناسان آموزشگاه زبان ملل است را تا انتها مطالعه نمایید.

آزمون چیلز چیست؟

آزمون چیلز "CILS" که یک آزمون معتبر برای سنجش توانایی های زبان ایتالیایی می باشد، مخفف عبارت "Certificazione di Italiano come Lingue Straniera" است. مدرک این آزمون در دانشگاه های ایتالیایی زبان معتبر بوده و از مدارک لازم به شمار می رود. در جدول زیر تمام ویژگی های مهم این آزمون در جدول زیر به صورت اجمالی عنوان شده است.

معیارها ویژگی های آزمون
سطح آزمون A1، A2، B1، B2، C1، C2 (مطابق با چارچوب مرجع مشترک اروپایی)
نحوه نمره‌دهی  نمره‌دهی بر اساس مقیاس 0 تا 100 برای هر مهارت و نمره کل
معیارهای ارزیابی خواندن، نوشتن، شنیدن، صحبت کردن، و دستور زبان
مدت زمان آزمون حدود پنج ساعت
اعتبار مدرک 2 سال از تاریخ صدور گواهینامه

برگزار کنندگان آزمون 

برگزار کننده این آزمون دانشگاه سیه نا در ایتالیا می باشد. دانشگاه "Siena" در سطوح مختلف از سطح " A1 " تا سطح " C2 " این آزمون را برگزار خواهد کرد. نکته مهم در مورد این آزمون نوع سوال های آن است که همگی طبق استاندارد های زبان های خارجی اتحادیه اروپا هستند. برای این که بتوان برای شهروندی این کشور اقدام نمود، باید مدرک زبانی در سطح " B1 " را دریافت نمود.

برای اهداف دیگر از حوزه های کار گرفته تا تحصیل و فعالیت های دیگر باید برای سطوح دیگر این آزمون اقدام نمود. اگر می خواهید هرچه سریعتر تا سطح حرفه ای این ازمون پیشرفت کنید، توصیه می کنیم در دوره های امادگی آزمون چیلز بهترین آموزشگاه زبان ایتالیایی در تهران شرکت کنید. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد این آزمون زبان ایتالیایی کسب نمایید، بهتر است ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.

آزمون زبان ایتالیایی CILS برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که قصد دارند برای تحصیل به کشور ایتالیا مهاجرت کنند یا کسانی که به دنبال اقامت طولانی در این کشور هستند، باید به دنبال دریافت مدرک آزمون پس از آموزش زبان ایتالیایی باشند‌. زبان آموزانی که در حال یادگیری زبان ایتالیایی هستند، پس از گذراندن مراحل اولیه آموزش خود می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

این آزمون بین المللی می تواند توانایی ها و مهارت های زبانی هر شخص را نشان دهد. توصیه ما این است که زبان آموزان و علاقمندان به زبان ایتالیایی برای سرعت بخشیدن به فرایند یادگیری خود و رسیدن به هدف در این آزمون شرکت کرده و مدرک آن را دریافت نمایند.

آزمون چیلز چه سطوحی دارد؟

همان گونه که قبلا نیز گفته شد این آزمون در شش سطح برگزار خواهد شد‌. این شش سطح از سطح مبتدی "A1" تا سطح پیشرفته "C2" را شامل می شود. قابل ذکر است که در تمام سطوح مختلف این آزمون زبان ایتالیایی، بنا به دانش زبانی، زبان آموزان سوالات را مطرح می نمایند. دو سطح "A1" و "A2" در واقع سطح مبتدی هستند و به همین دلیل برای سطح بندی سوالات آزمون، چهار سطح در نظر گرفته می شود.

✅ اولین سطح این آزمون بعد از گذراندن سطح " B1 " برگزار خواهد شد که حدود سه ساعت به طول می انجامد.

✅ دومین سطح را بعد از دوره " B2" انجام خواهند داد که سوالات نسبتا مشکل تر هستند و به مدت چهار ساعت طول می کشد. این مدرک برای پذیرش در دانشگاه های کشور ایتالیا ضروری می باشد.

✅ سومین سطح از این آزمون بسیار دشوار تر از این دو سطح است و برای سطح " C1 " مناسب می باشد.

مدت زمان این آزمون حدود پنج ساعت است و مهارت مکالمه زبان آموزان و متاضیان در این سطح باید بسیار خوب باشد. آخرین سطح آزمون زبان ایتالیایی نیز بسیار مشکل تر است و حدود پنج ساعت و نیم طول می کشد.

سوالات آزمون چیلز

سوالات در این آزمون بسیار پیشرفته می باشند‌. در واقع می توان گفت افرادی که این مدرک را دریافت می کنند از لحاظ مهارت های زبانی و جمله سازی ایتالیایی در حد یک فرد بومی و ایتالیایی زبان به شمار می رود. بخش مکالمه این آزمون به صورت جداگانه و در همان روز بعد از ظهر برگزار خواهد شد. این آزمون دو بخش دارد که در یکی از بخش ها مکالمه بین دو داوطلب انجام می گیرد و در بخش دیگر یک مونولوگ کوتاه توسط خود داوطلب انجام خواهد شد.

بخش های مختلف آزمون چیلز

آزمون زبان ایتالیایی یا همان آزمون چیلز، دارای پنج بخش متفاوت است که در هر کدام از آن ها یکی از مهارت های داوطلبان مورد سنجش قرار می گیرد. بخش شنیداری، بخش خواندن یا درک مطلب، بخش گرامر زبان ایتالیایی، بخش نوشتاری و بخش مکالمه از قسمت های مختلف این آزمون هستند. یکی از راه های مطمئن برای موفقیت در این آزمون، تسلط بر کاربردی ترین لغات ایتالیایی به شمار می رود.

منابع آزمون چیلز CILS

شناخت دقیق منابع آزمون چیلز (CILS) نقشی حیاتی در موفقیت داوطلبان ایفا می‌کند. آشنایی با منابع معتبر نه تنها به تسلط بر مهارت‌های زبانی مورد نیاز کمک می‌کند، بلکه داوطلبان را با ساختار و محتوای آزمون آشنا می‌سازد. یکی از منابع ارزشمند و پرکاربرد برای آمادگی آزمون چیلز، مجموعه کتاب‌های "Nuovo Espresso" است که توسط متخصصان زبان ایتالیایی تدوین شده و متناسب با سطوح مختلف چارچوب مرجع مشترک اروپایی (CEFR) طراحی شده است. به کمک این کتاب می توانید بسیاری از نکات مهم از جمله صرف افعال ایتالیایی را بیاموزید.

قبولی در آزمون CILS

حداقل نمره ای که باید در این آزمون کسب نمود نمره ۵۵ است. داوطلبان باید در هر کدام از بخش های آزمون، حداقل نمره را به دست بیاورند. در غیر این صورت مدرک چیلز به آن ها اعطا نخواهد شد. 

مطالعه بیشتر