اعضای بدن به کره ای چی میشه

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/19 182 زمان مطالعه: 2 دقیقه
اعضای بدن به کره ای

آیا می‌دانید دهان به کره‌ای، دندان به کره‌ای، دست به کره‌ای و یا دیگر اعضای بدن را چگونه می‌توان بیان کرد؟ و یا از نظر نوشتاری به چه شکل هستند؟ هنگامی که قصد آموزش زبان کره‌ای را دارید؛ یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید آن را سریعاً آموزش ببینید آشنایی با اعضای بدن است.
 

اعضای بدن به کره ای


اعضای بدن از جمله پرکاربردترین کلماتی هستند که در زندگی روزمره، در بیمارستان، آزمایشگاه و... از آنها استفاده می‌شود. بنابراین زبان آموزان زبان کره‌ای باید حتماً با اعضای بدن آشنایی پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم درباره اعضای بدن به کره‌ای تکواندو صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر: فحش های کره ای

اسم اعضای بدن به زبان کره

در ادامه مهم‌ترین اعضای بدن مانند مو به کره‌ای، پا به کره‌ای، بینی به کره‌ای و... را آموزش می‌دهیم. نکته مهمی که درباره آموزش اعضای بدن به زبان کره‌ای وجود دارد این است که می‌توانید با کمک بازی‌های آموزشی، فایل‌های صوتی و...  مراحل آموزش را برای خود ساده‌تر کنید:
 

اعضای بدن به کره ای

머리 (meori): سر 눈 (nun): چشم 코 (ko): بینی
입 (ip): دهان 귀 (gwi): گوش 머리카락 (meorikarak): موها
목 (mok): گردن 어깨 (eokkae): شانه 팔 (pal): بازو
팔꿈치 (palggumchi): آرنج 손 (son): دست 등 (deung): پشت
배 (bae): شکم 다리 (dari): پا 무릎 (mureup): زانو
가슴 (gaseum): قفسه سینه 옆구리 (yeopguri): پهلو 허리 (heori) : کمر
손목 (sonmok) : مچ 허벅다리 (heobeokdari) : ران 발끝 (balkkeut) : پاشنه

اصطلاحاتی با نام اعضای بدن به کره ای

در همه زبان‌ها، اصطلاحاتی وجود دارند که با کمک اشاره تلویحی به اعضای بدن، معنای خاصی را منتقل می‌کنند. به عنوان نمونه، اگر شانه را بالا بیندازید، بدین معنی است که بی‌توجهی را بیان می‌کنید. زبان کره‌ای نیز از این قاعده مستثنی نیست. به عنوان نمونه، می‌توان به چند جمله زیر توجه کرد:
 

اعضای بدن به کره ای اعضای بدن به کره ای
  • Nun-i nop-da - 눈이 높다: این عبارت، یک عبارت کره‌ای به معنی "چشم‌ها بلند هستند" است که به افراد حساس و با توقعات زیاد اشاره می‌کند. مثلاً می‌توانید از این عبارت برای اشاره به افرادی استفاده کنید که هنوز تن به ازدواج نداده‌اند؛ یعنی این افراد توقع زیادی دارند و نتوانسته‌اند فردی را متناسب با استانداردهای خود پیدا کنند.
  • Gwi-ga yal-da - 귀가 얇다: اصطلاح گوش‌های نازک در واقع به شخصی اشاره دارد که با سهولت قابل توجیه قرار می‌گیرد و آنچه که در رسانه‌های اجتماعی مشاهده می‌کند، باور می‌کند. برای مثال، اگر دوست شما به راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و هر آنچه که در رسانه‌های اجتماعی مشاهده می‌کند را باور می‌کند، می‌توانید از این عبارت استفاده کنید.
     

اعضای بدن به کره ای

 

  • Son-i keu-da - 손이 크다: این اصطلاح به مفهوم بیش از حد سخاوتمند بودن است و به طور تحت اللفظی به دست‌ها بزرگ هستند معروف است. برای مثال، اگر در بازدید از مادربزرگتان، او برای شما انواع غذاها را تدارک داده باشد که می‌تواند یک منطقه را سیر کند، می‌توانید از این عبارت برای توصیف سخاوتمندی و بزرگ دستی او استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: دوست دارم به کره ای

سخن پایانی

در این مقاله مهم‌ترین اعضای بدن به زبان کره‌ای را به شما آموزش دادیم. در پایان نکته‌ای که لازم است به آن اشاره کنیم این است که برای یادگیری کامل و حرفه‌ای زبان کره‌ای می‌توانید به آموزشگاه زبان ملل مراجعه کنید. در این آموزشگاه زبان‌های محبوب دنیا از جمله زبان کره‌ای آموزش داده می‌شود که می‌توانید به بهترین شکل ممکن زبان مورد علاقه خود را آموزش ببینید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران