نحوه صحیح تسلیت گفتن به انگلیسی برای افراد دور و نزدیک

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/03/05 145 زمان مطالعه: 4 دقیقه
تسلیت گفتن به انگلیسی

عبارت تسلیت گفتن به انگلیسی شاید زیاد مورد استفاده نباشد، اما برای شخصی که قرار است در کشورهای انگلیسی زبان زندگی کند یا دوستانی انگلیسی زبان دارد، امکان دارد مورد نیاز باشد‌. زندگی سرشار از فراز و نشیب هایی است که مرگ نیز در این فرایند قرار دارد. پس باید برای تسکین دل افرادی که عزیز خود را از دست داده اند، اقدامی نمود‌.

کارشناسان آموزشگاه زبان انگلیسی ملل این مقاله را به این عبارت اختصاص داده اند. اگر تا انتها با ما همراه و همگام باشید، می توانید با جمله ها و عبارت های مختلف در این زمینه آشنا شوید. 

پیام تسلیت به انگلیسی همراه با ترجمه

برای عبارت تسلیت گفتن به انگلیسی از معادل "condolence" استفاده خواهد شد. اما برای این که بیش تر با این واژه و شیوه استفاده از آن آشنا شوید، مثال های متعددی را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم.

  • God bless her / him
    خدا رحمتش کنه
  • I offer my condolences, may your sorrow end.
    تسلیت میگم، غم آخرتون باشه.
  • May God bless him / her
    روحش شاد

پیام تسلیت به انگلیسی

اصولا باید پیام های تسلیت سرشار از مهربانی و در عین حال مختصر باشد. پیام‌ باید گویای هم دردی و در کمال احترام باشد‌.

مطالعه بیشتر: زمان گذشته استمراری در انگلیسی

نکته مهم این است که هنگام نوشتن پیام اصلا نباید از توصیه های مختلف و نوشتن حکایت استفاده نمود. در ادامه نمونه های مختلفی را از پیام های تسلیت گفتن به انگلیسی را مشاهده خواهید کرد.

My sincerest condolences for you at this time. You have my deepest sympathy and unwavering support. صمیمانه ترین تسلیت خود را  برای شما در این برهه از زمان تقدیم می نمایم. عمیق ترین هم دردی ها و حمایت های بی دریغ من را خواهید داشت‌.
Wishing you peace, comfort, courage and lots of love at this time of sorrow. برای شما در این بهبوهه زمانی غم انگیز، آرامش، آسایش، شجاعت و عشق فراوان آرزو می کنم.
My heart goes out to you at this difficult time. Wishing you the best and know you have my full support in every moment. در این لحظه سخت دلم با تو می سوزد. بهترین ها را برای شما آرزو می کنم و بدانید که در هر لحظه حمایت کامل من را خواهید داشت.
I am thinking of you and your family and sending caring thoughts your way to support you through this. من به فکر شما و خانواده تان هستم و افکار سرشار از دلسوزی خود را برای شما ارسال می کنم تا حمایت خود را از شما اعلام نمایم.
It is often hard to find the right words at a time like this. May you find peace, comfort, and all the love you need in the days to come. اصولا یافتن واژه های مناسب در چنین زمانی کاری دشوار است. باشد که در روزهای آینده آرامش، آسایش و تمام عشقی را که نیاز دارید، به دست بیاورید.

پیام های تسلیت برای از دست دادن یکی از اعضای خانواده

در عین بخش پیام‌هایی را برای شما عزیزان خواهید داشت که برای زمانی به کار می روند که شخص، یکی از افراد خانواده خود را از دست داده باشد. در چنین شرایطی باید پیام شما در ابتدا نشان از هم دردی داشته باشد و در ادامه باید حمایت خود را از او بیان نمایید.

مطالعه بیشتر: بهترین نرم افزار خلاصه نویسی انگلیسی

بهتر است که برای تسکین او، خاطره ای خوش از شخصی که فوت کرده است را بیان نمایید. این امر کمک زیادی در تسکین درد او خواهد داشت. به جمله ها و پیام های زیر توجه نمایید.

تسلیت گفتن به انگلیسی
 
My deepest sympathy for the loss of your ( family member). I will hold the memories we shared together so close to my heart.
عمیق ترین هم‌ دردی من برای از دست دادن ( عضو خانواده) شما. تمام خاطراتی که با هم به اشتراک گذاشته بودیم ( داشتیم) را در قلبم نگه خواهم داشت. 

A mother is with us always, first in her lifetime, then forever in our memory.
یک مادر همیشه با ما می ماند. ( با ما است ). اول در طول زندگی اش و سپس برای همیشه در خاطر ما. 

There are few words that do your father justice. Unrivaled and inspirational, he was one of the best, and we are so fortunate to have had him in our lives. He will forever be remembered in the highest regard. 
کمتر واژه ای را می توان یافت که حق پدر شما را برآورده کند. او بی رقیب و الهام بخش و یکی از بهترین ها بود و ما خیلی خوش شانس هستیم که او را در زندگی خود داشته ایم. او برای همیشه با بالاترین احترام به یادگار خواهد ماند‌. 

The joy that your grandfather brought to the world will never be forgotten. May you always feel his love and pride.
شادی و نشاطی که پدر بزرگ شما به دنیا هدیه کرد، هرگز فراموش نخواهد شد. باشد که همیشه عشق و غرور او را احساس کنید.

مطالعه بیشتر: مکالمه انگلیسی در هتل

My heart goes out to the family as we fondly remember our grandmother. We are eternally grateful for all that she has done for us. She will be missed by many.
دلم برای خانواده می سوزد چرا که ما همیشه با عشق از مادر بزرگ خود یاد خواهیم کرد. ما تا ابد سپاسگزار همه کارهایی هستیم که او برای ما انجام داده است. خیلی ها دلشان برای او تنگ خواهد شد.

پیام تسلیت انگلیسی برای والدین

Extending my deepest sympathies for the loss of your [mother/father].
I was deeply saddened to hear about your [mother's/father's] passing. Thinking of you and your family.
I am so sorry to hear the news about your [mother/father]. Please accept my condolences.
You and your whole family are in my thoughts.
May loving memories of your [mother/father] help you find peace.
Thinking of you and wishing you strength and comfort.
Know that my thoughts and prayers are with you and your family at this sorrowful time.
You have my deepest condolences for the loss of someone so dear.
Please accept these flowers in honour of your late [mother/father]. May they rest in peace.
I would like to offer my sympathy to you and your family at this incredibly difficult time.

آموزش تسلیت گفتن به انگلیسی

پیام تسلیت به انگلیسی برای شریک زندگی

Words seem inadequate. I send these flowers as a token of my great sympathy for your loss.
Sending my deepest sympathy to you and your family at this difficult time.
I'm thinking of you, remembering [spouse or partner's name] and celebrating their life.
Wishing you the courage to face the days ahead and loving memories to hold in your heart forever.
My heart goes out to you. Please accept my deepest sympathy.
I'm deeply sorry to learn of the passing of your dear [husband/wife/partner]. They will be fondly remembered.
Today and always, may loving memories bring you strength and peace.
With a heavy heart, I send my sincere condolences to you and your family.
Keeping you and [name] in my thoughts and prayers. My deepest sympathy.
May the memories of [name] help you find comfort.

پیام های تسلیت مذهبی

اصولا ایمان همانند نیرویی می تواند بر افراد در زمان غم و اندوه القا شود. شما می توانید با پیام های معنوی آرامش خاصی به فردی که عزیز خود را از دست داده است بدهید. در ادامه نمونه هایی از این گونه پیام ها را برای شما عزیزان آماده نموده ایم‌. بدون تردید با این پیام ها می توانید عامل تسکین درد آن ها باشید.

May God give peace to the soul. خداوند به روح او آرامش بدهد.
My heartfelt condolences. I pray that you are surrounded by God's comforting love. از صمیم قلب تسلیت می گویم. دعا می کنم که محبت پروردگار را احاطه کرده باشد.
Through God's love, I pray that He grant you the comfort that He alone can give. My heart is with you. دعا می کنم که با عشق پروردگار آرامشی نصیب شما شود که در واقع تنها او می تواند مایه آرامش باشد. قلب من با شماست.
I pray for peace for your heart and comfort for your loss. I am always here for you during this difficult time. برای قلبت آرامش و برای از دست دادن عزیزت آرامش را آرزو می کنم. من همیشه در این دوران سخت در کنار شما هستم.

تسلیت به دوست برای از دست دادن شخص خاص

اگر دوست شما شخص خاصی را از دست داده‌ است و شما به دنبال یک پیام برای تسلیت گفتن به انگلیسی هستید می توانید بهترین پیام ها را در ادامه این مطلب مشاهده نمایید. این پیام ها باید هم دردی و حمایت شما را نشان دهد. همواره به فکر راهی باشید که به او آرامش دهید و همچنین دل او را شاد کنید. 

مطالعه بیشتر: چطور استاد زبان بهتری باشم

  • Your ( loved one ) impacted the world in so many beautiful ways. They will be remembered with love and joy.
    ( عشق ) شما دنیا را به روش های بسیار زیبایی تحت تاثیر خود قرار داد. همیشه از آن ها با عشق و شادی یاد خواهند کرد.
  • My heart goes out to you. I know this is a difficult time but remember you are not alone, and that I am always here to support you with love and a shoulder to cry on.
    دلم برای تو می سوزد. می دانم که زمان سختی است. اما یادت باشد که تو تنها نیستی. من همیشه این جا هستم تا با عشق و شانه ای برای گریه کردن، از تو حمایت کنم.
  • I can not imagine the heartache you feel at this time. I am here for you, whether you need a hug o a home - cookef meal. Remembering your loved one with you in every moment.
    من نمی توانم دردی را که در این برهه از زمان احساس می کنید را تصور نمایم. من این حا برای شما هستم، چه نیاز به آغوش امن داشته باشید و چه احتیاج داشته باشید که غذای خانگی بخورید. یاد عزیزانتان همیشه و در هر لحظه با شما خواهد بود.
  • I am deeply sorry to hear about the passing of your loved one. I komw they meant the world to you and to so many others. Their memory will forever live on in our hearts.
    من از شنیدن خبر درگذشت عزیزتان بسیار متاسف شدم‌. من می دانم که آن ها برای شما و بسیاری دیگر چه جایگاهی داشتند. یاد آن ها برای همیشه در قلب ما جاودانه خواهند ماند.
  • My heart is so saddened by this loss. Some of my fondest memories are with you and your loved one. May we never forget the joy they brought to us.
    قلب من برای این خبر درگذشت بسیار غمگین است. برخی از خاطرات من مربوط به شما و عزیزتان است. باشد که هرگز شادی هایی را که برای ما به ارمغان آورده اند به فراموشی نسپاریم.

این پیام ها برای تسلیت گفتن به انگلیسی، نمونه های بسیار خوبی هستند و می توانید در شرایط مختلف از آن ها استفاده نمایید. امیدواریم از این مقاله از سری مقالات آموزش زبان انگلیسی لذت برده باشید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران