ماه های سال به زبان فرانسه

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/04/30 223 زمان مطالعه: 3 دقیقه
ماه های سال به زبان فرانسه

یادگیری ماه‌های سال در زبان‌های مختلف از ارکان و آموزش های مهم آن زبان است. یادگیری ماه‌های سال در زبان فرانسوی از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین خاطر در این بخش از زبان ملل به راه های یادگیری آسان ماه‌های سال به زبان فرانسه می پردازیم؛ همراه ما باشید.

ماه‌های سال در زبان فرانسوی

جدول زیر شامل ماه‌های سال به زبان فرانسه هستند:
 

ماه‌ها به فرانسوی معادل به انگلیسی معادل به فارسی تلفظ                         صدا                        
Janvier ژانویه دی ژانویه

 

Février فوریه بهمن فیفریه

 

Mars مارس اسفند مارس

 

Avril آوریل فرودین آفریل

 

Mai می اردیبهشت مای

 

Juin ژوئن خرداد ژوئین

 

Juillet ژوئیه تیر ژوئیه

 

Août اوت مرداد اوت

 

Septembre سپتامبر شهریور سپتامبر

 

Octobre اکتبر مهر آکتوبر

 

Novembre نوامبر آبان نوامبر

 

Décembre دسامبر آذر دیسامبر

 


ماه های سال به فرانسوی با تلفظ و معادل فارسی
 

نحوه یادگیری ماه‌های سال به زبان فرانسوی

برای یادگیری ماه‌های سال به زبان فرانسوی، شما میتوانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

  • استفاده از تقویم فرانسوی

با استفاده از یک تقویم فرانسویِ مناسب برای قرارهای زبان فارسی خود، می‌توانید به راحتی به شکل نوشتاری اسامی ماه‌ها به زبان فرانسه عادت کنید. همچنین، شروع هفته با روز دوشنبه مانند فرانسوی‌ها، لذت ‌بخش تر خواهد بود.

این تقویم همچنین به شما کمک می‌کند تا به جدول زمانی درسی خود توجه بیشتری داشته باشید. علاوه بر این‌ها، این روش به تنظیم اهداف و انجام فعالیت‌های مورد علاقه برای یادگیری زبان فرانسه کمک موثری می‌کند.

  • تغییر زبان تلفن همراه به فرانسوی

قطعا شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر هر روز صبح تلفن همراه خود را بررسی می‌کنید. اگر زبان تلفن را به فرانسه تغییر دهید، نه تنها تقویم تلفن به این زبان تغییر می‌کند و روز، ماه و سال را به زبان فرانسه نمایش می‌دهد، بلکه می‌توانید با برخی از کلمات فوق العاده در حوزه تکنولوژی آشنا شوید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به تنظیمات تلفن همراه خود رفته و زبان تلفن را به فرانسوی تغییر دهید. این یک گام بزرگ برای یادگیری زبان فرانسوی و ماه‌های سال است، زیرا قبل از آنکه متوجه شوید، برخی از این کلمات را مثل زبان مادری خود یاد گرفته‌اید.

  • خواندن و نوشتن

یکی از روش‌های اصلی برای حفظ ماه‌های سال به زبان فرانسوی، خواندن و نوشتن آنها است. به همین خاطر شروع به خواندن ماه‌های سال با صدای بلند کرده و سپس با تمرین و نوشتن، آنها را حفظ نمایید.

  • استفاده از کارت‌های آموزشی

یک دسته کارت بسازید یا از کارت‌های آموزشی استفاده کنید و نام هر ماه به زبان فرانسوی را روی یک طرف کارت بنویسید و ترجمه آن را به انگلیسی یا فارسی در طرف دیگر کارت بنویسید. سپس با یک نگاه سریع به دسته کارت‌ها، ماه‌های سال را تمرین کنید.


چطور ماه های سال به زبان فرانسوی را یاد بگیریم
 

  • گوش دادن به ترانه‌ها

یادگیری ماه‌های سال را با ترانه‌ها و شعرهای کودکانه فرانسوی همراه کنید. تمرین با شعرها و ترانه‌ها به شما کمک می‌کند تا به راحتی ماه‌های سال را به خاطر بسپارید.

  • مرور منظم

بهترین راه برای حفظ ماه‌های سال در زبان فرانسه استفاده مداوم از آنهاست. هر روز ماه‌های سال را مرور کرده تا به خاطر بسپارید و تمرین کنید.

  • استفاده از برنامه‌های آموزشی

برخی از برنامه‌های آموزشی آنلاین و نرم افزارها، روش‌های تعاملی و جذابی را برای یادگیری ماه‌های سال به فرانسوی ارائه می‌دهند. این برنامه‌ها شامل بازی‌ها، تمرین‌ها و فعالیت‌های تعاملی هستند که به شما کمک می‌کنند ماه‌های سال را به خاطر بسپارید.
سخن پایانی
همانطور که می‌دانید، یادگیری زبان فرانسوی نیازمند تمرکز و تلاش مداوم است. اما یادگیری ماه‌های سال در این زبان، از همان ابتدا می‌تواند به شما کمک کند احساس تسلط و اطمینان بیشتری به خود داشته باشید. پس به یاد داشته باشید که در مسیر یادگیری زبان فرانسوی، یادگیری ماه‌های سال نیز اهمیت خاصی دارد.

مقاله پیشنهادی: ترتیب ماه های میلادی + معادل فارسی

مقاله پیشنهادی: 10 بهترین آموزشگاه زبان فرانسه تهران

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران