تفاوت فرهنگی اروپا و آسیا

تفاوت فرهنگی اروپا و آسیا

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 3010
تفاوت فرهنگی اروپا و آسیا

وجود تفاوت فرهنگی اروپا و آسیا از دیرباز مورد توجه بوده و همه به آن توجه نشان می دهند‌. همه می دانیم که انسان ها در سرتاسر دنیا شباهت های زیادی با هم دارند‌. اما از نظر فرهنگی مطمئنا بین آن‌ها تفاوت هایی وجود دارد. این تفاوت ها موضوعی است که آموزشگاه زبان ملل در این مقاله به آن پرداخته است. 
توضیحی خلاصه درباره شباهت ها و تفاوت های بشر
همه می دانیم که انسان ها در هر کجای دنیا که زندگی خود‌ را سپری می نمایند، شباهت هایی با هم دارند. تلاش برای زندگی عاملی است که همه را به هم شبیه ساخته است. در تمام دنیا برای تشکیل زندگی و گذران آن مردم‌ به دنبال شغل مناسب و کسب درآمد هستند. مطمئنا همه افراد در زندگی، قوانینی خود ساخته دارند که آن را با توجه به آداب و فرهنگ و سنت های خود وضع کرده اند.

همین قوانین باعث می شود که در هر نقطه از جهان رسم و رسوم های متفاوت و آداب خاص به وجود بیاید. اما تفاوت های زیادی بین همین مردم وجود دارد که بیشتر از جنبه فرهنگی می باشد. این تفاوت ها در قاره های مختلف نمود بیشتری پیدا می کند. به عنوان مثال درباره تفاوت فرهنگی اروپا و آسیا باید گفت که مردم آسیا بسیار متواضع و با حجب و حیا هستند و مبادی آداب رفتار می کنند. احترام به دیگران همیشه در برنامه های رفتاری این افراد وجود دارد. آسیایی ها افرادی پیچیده و درون گرا هستند و مسائل درونی خود را ابراز نمی نمایند. 

آموزش زبان انگلیسی با متدهای روز دنیا در آموزشگاه زبان ملل

برخی تفاوت های رفتاری در مناطق مختلف دنیا

بدون شک برخی از رفتارها و کارها و حرکات که در بعضی مناطق بسیار عادی است در جاهای دیگر امکان دارد بی احترامی تلقی شود. در ادامه تعدادی از این حرکات و رفتارهای خاص را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در برخی از کشورها به دلیل عقاید دینی و مذهبی این تفاوت ها به وجود می آید. البته که با مطالعه این مطالب تا حدودی تفاوت فرهنگی اروپا و آسیا را متوجه خواهید شد.  

تایلند و دراز کردن پا

در جنوب شرق آسیا و کشورهای تایلند و لائوس مردم پا را به عنوان کثیف ترین و پست ترین اندام در بدن تلقی می کنند‌! این افراد اشاره نمودن به سمت دیگران با پا و یا دراز کردن پا را حرکتی بی احترامی می دانند و خودشان به هیچ عنوان این حرکت را انجام نمی دهند. در واقع باید گفت که این کار برای آن ها معنای بسیار بدی را القا می کند.

آموزش زبان تایلندی در آموزشگاه زبان ملل

مردم بومی شرق آسیا و تقدس سر

در مورد تفاوت فرهنگی اروپا و آسیا باید نکته جالب دیگری را درباره مردم بومی شرق آسیا بگوییم. در برخی از ادیان در این قسمت، سر را یک عضو مقدس در بدن می دانند. پس پیشنهاد می کنیم که اگر قصد سفر به این مناطق را دارید حتما به این نکته توجه فرمایید. به هبچ عنوان روی سر افراد بومی را نوازش نکنید چون مشخص نیست که در دین آن ها چه عکس‌العملی را برای این توهین در نظر گرفته اند‌. 

هند و روش خاص تمجید از دیگران

شایان به ذکر است که هند کشور هزار مذهب است و از نظر تنوع فرهنگی و مذهبی در بالاترین رتبه در جهان قرار دارد. شاید در برخی موارد خود مردم‌ هند نیز در این که چه حرکاتی درست و کدام غلط است سر در گم باشند‌. مطمئنا افراد تازه وارد این مسئله را بیشتر درک می کنند و شاید هیچ کدام از رفتارها و حرکات را متوجه نشوند‌. یکی از این حرکات نحوه‌ خوشامد گویی به طرف مقابل می باشد. برای این کار و در مواقعی که نیاز به تمجید از شخصی باشد، هندی ها زبان خود را بین دندان قرار داده و سر خود را تکان می دهند. آموزش زبان هندی با بروزترین تکنیک ها

تفاوت های فرهنگی اروپا و آسیا

بریتانیا و نشان پیروزی

نشان دادن علامت V با دو انگشت در بریتانیا و برخی کشورهای دیگر برای نشان دادن پیروزی و صلح به کار می رود. از سوی دیگر در کشورهای استرالیا، ایرلند، نیوزیلند و آفریقای جنوبی همین نماد اهانت محسوب می شود.

مقاله پیشنهادی: کشورهای بریتانیا

بررسی تفاوت های فرهنگی اروپا و آسیا

تعامل فرهنگی با برخی از افراد گاهی می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. در کشورهای مختلف طیف وسیعی از فرهنگ و آداب و رسوم وجود دارد که برخی از آن ها برای مسافران و گردشگران بسیار جالب است. در این مقاله جنبه های مختلفی مثل تبریک گفتن و غذا و نکات دیگر را مورد بررسی قرار خواهیم داد. یکی از موارد تفاوت فرهنگی اروپا و آسیا که شاید یک نکته کلیدی هم به نظر برسد، مسئله احوالپرسی و تماس فیزیکی می باشد. در برخی از کشورها و فرهنگ ها این امر بسیار نامناسب است.

در کشورهای آسیایی مثل چین، ژاپن، کره، تایوان و ویتنام هنگام ملاقات و احوالپرسی تعظیم می نمایند. در برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی هنگام احوالپرسی ترجیح می دهند با لبخند زدن و تکان دادن سر به شیوه ای مودبانه ارادت خود را نشان دهند. پس کافی است که شما این موارد را در نظر داشته باشید و طبق همان رفتار کنید.

نکته دیگری که درباره فرهنگ آسیا و اروپا باید بیان کنیم هدیه دادن است که جزء آداب بسیار خوب آن ها به شمار می رود. اما تفاوت هایی نیز وجود دارد که باید آن ها را مد نظر قرار داد. به عنوان مثال در اروپا برای رفتن به مهمانی بردن یک بطری شراب یا گل بسیار جالب است اما در آسیا این هدیه اصلا مناسب به نظر نمی رسد چون در آسیا بسیاری از مردم الکل نمی نوشند‌. اما می توانید از شیرینی های محبوب در آن منطقه برای هدیه دادن استفاده نمایید. 

تفاوت فرهنگی اروپا و آسیا از نظر غذا

مطمئنا مسئله غذا در اروپا و آسیا تفاوت های زیادی دارد و این تفاوت بستگی به فرهنگ آن کشور و مردم دارد. در مورد سرو غذا باید گفت که از اروپا باید هر شخصی فقط از بشقاب خود غذا میل نمایند. در هر مکانی که قرار است غذا سرو شود، همه کارها از قبل انجام می شود و غذاها در بشقاب سرو شده و هرکس از همان بشقاب مخصوص به خود غذا را میل می کند.

در آسیا سرو غذا به این شیوه است که غذاها را به روی میز قرار داده و همه دور میز جمع شده و هرکس به میزانی که دوست دارد غذا را برای خود سرو می کند یا شخصی دیگر مسئول سرو غذاها می باشد. این تفاوت فرهنگی اروپا و آسیا در مورد فرهنگ و رسوم غذا خوردن بسیار جالب است و بهتر است در صورتی که قصد مسافرت یا مهاجرت دارید این نکات را بدانید. 

مقاله پیشنهادی: سخت ترین زبان های دنیا | لیست 10 زبان سخت دنیا

تفاوت فرهنگی اروپا و آسیا با توجه به استانداردهای زندگی

نکته مهمی که باید در مورد تفاوت فرهنگی اروپا و آسیا در نظر داشت این است که این تفاوت ها ریشه در استانداردهای زندگی نیز دارد. برخی از کشورها از لحاظ اقتصادی و فرهنگی به حدی رشد کرده اند که همین امر فرهنگ و رسوم آن ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است. مطمئنا کشورهای اروپایی استانداردهای زندگی بسیار بهتری دارند و شاید همین امر باعث تفاوت هایی بین این دو منطقه شده است.

دو بعد فرهنگی، فردگرایی و فاصله قدرت ویژگی های بارز برای تفاوت فرهنگی اروپا و آسیا به شمار می روند. در اروپا چیزی که ‌تاثیر مستقیم روی این مسئله دارد، فردگرایی می باشد اما در آسیا فاصله قدرت نقش مهم دارد. در تمام کشورها مناطق جغرافیایی بر استانداردهای زندگی دارند. شکاف های روزافزون در اقتصاد و نابرابری ها در درآمد تفاوت های فرهنگی را به وجود می آورند.
سخن پایانی
آموزشگاه زبان ملل در این مقاله به تفاوت فرهنگی اروپا و آسیا پرداخته و از جنبه های مختلف این مسئله را مورد بررسی قرار داده است. این مسائل در مناطق مختلف تفاوت هایی را به وجود می آورد. با مطالبی که به نگارش در آورده ایم، برای مسافرت به کشورهای مختلف می توانید آگاهی نسبی به دست بیاورید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران