خدمات آموزشی

آزمون تومر tomer چیست؟ ثبت نام، هزینه 2023، آزمون رایگان

آزمون تومر tomer

آزمون تومر معیار ارزیابی و سنجش زبان ترکی استانبولی شما است. اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید، باید مدرک تومر را به مقصد مورد نظر خود ارائه دهید. با توجه به مقصد تعریف شده، سطوح و نمرات مختلفی از آزمون تومر مورد قبول آن مقصد است. در ادامه این مطلب از آموزشگاه زبان ملل شما را بیشتر با آزمون تومر آشنا خواهیم کرد.

آزمون تومر چیست؟

آزمون تومر tomer مخفف مرکز آموزش ترکی است. شما برای اینکه بتوانید در دانشگاه های دولتی که زبان آن ها ترکی است تحصیل کنید، نیازمند ارائه این مدرک زبان هستید. همان طور که شما جهت تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان در ترکیه و یا در کشورهای دیگر، باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس، تافل و PTE را ارائه دهید، برای تحصیل در دانشگاه ترکی زبان هم باید مدرک زبان تومر را ارائه کنید.

اگر شما در این آزمون شرکت نکرده باشید و یا نمره مورد نظر را در این آزمون کسب نکرده باشید، امکان ورود به اکثر دانشگاه های ترکیه را نخواهید داشت. جهت اینکه شانس پذیرش خود را بالا ببرید و برای این که شما بتوانید انتخاب های بیش تری جهت تصمیم گیری از بابت رشته و دانشگاه مورد نظر خود را داشته باشید، پیشنهاد می شود که حتما در این آزمون شرکت نمایید و مدرک آن را دریافت کنید.

 

زمان برگزاری آزمون تومر 2023

همان طور که گفته شد آزمون تومر معیاری جهت سنجش مهارت های زبان ترکی برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ترکیه است که توسط دانشگاه آنکارا اداره می شود. این آزمون به صورت هفتگی و در برخی از دانشگاه‌ ها دو هفته یک بار برگزار می گردد. زمان برگزاری آزمون تومر در سال 2023 با توجه به متقاضیان بالای این آزمون در ایران، حدوداً ماهی یک بار است.

مدت زمان پاسخگویی به آزمون تومر

این آزمون دارای 100 سوال است که افراد متقاضی باید آن را به مدت 240 دقیقه پاسخ دهند. نتیجه این آزمون شامل چند سطح است، که ظرف مدت 3 الی 15 روز پس از انجام آزمون به فرد اطلاع داده می‌ شود.

چگونه در آزمون تومر شرکت کنیم؟

شما جهت شرکت در این آزمون، لازم است در آزمون تومری که دانشگاه های مختلف برگزار می کنند، شرکت نمایید. برای این کار فقط به اسکن عکس پرسنلی، اسکن صفحه اول شناسنامه و یک ایمیل فعال نیاز دارید تا بتوانید در آزمون تومر دانشگاه مورد نظر خود شرکت کنید.

جهت آموزش زبان ترکی استانبولی روی لینک آموزش زبان ترکی استانبولی کلیک کنید.

 

سطوح آزمون تومر

  • سطح A1: ابتدایی ترین سطح آموزش زبان ترکی، سطح A1 است. در این سطح، فرد قادر است با استفاده از موضوعات بسیار ساده که در زندگی روزمره برای همه افراد شناخته شده اند، نیازهای خود را برطرف کند.
  • سطح A2: سطح A2 سطح مبتدی زبان است. در این سطح از آزمون، فرد می تواند با استفاده از عبارت های ساده و مرتبط با محیط و موضوعات پیرامون خود، ارتباط برقرار کند.
  • سطح B1: سطح B1، سطح متوسط زبان است. در این سطح از آزمون، فرد به راحتی ایده اصلی کلمات استفاده شده را به وضوح متوجه می شود. همچنین، او می تواند متن های دشوار را که در رابطه با موضوعات مورد علاقه اش است، متوجه شود و جملاتی ساده و مرتبط به هم بسازد.
  • سطح B2: سطح B2، سطح خوب زبان است. در این سطح از آزمون، فرد قادر است که ایده اصلی جملات پیچیده را درک کند و با عبارات مرتبط به این حوزه، آشنایی دارد. همچنین او می تواند در مصاحبه از آن ها استفاده نماید.
  • سطح C1: سطح C1، سطح خیلی خوب زبان ترکی است. در این سطح از آزمون، شخص می تواند جملات طولانی و پیچیده و چکیده آن را درک کند.
  • سطح C2: سطح C2 سطح عالی زبان است. در این سطح از آزمون، تقریبا افراد بدون هیچ مشکلی هر چیزی را درک می کنند. در این سطح فرد قادر است اطلاعات مکتوب یا کلامی به دست آمده از منابع مختلف را، خلاصه کند و به شکل واضح اظهاراتی را درباره آن بیان نماید.

ثبت نام آزمون تومر

محل زندگی شما و مرکزی که قصد دارید در آن آزمون TÖMER را بدهید، در میزان پرداخت هزینه ‌های مورد نیاز، شرایط ثبت نام و پرداخت، تاثیر گذار هستند. پس جهت پی بردن به اطلاعات دقیق درباره شرایط، اسناد و هزینه‌ های ثبت نام آزمون تومر، می‌ توانید به موسسه برگزار کننده این آزمون و یا وب سایت ‌های آن‌ ها مراجعه نمایید. به طور کل، مدارک مورد نیاز جهت ثبت‌ نام در آزمون تومر شامل موارد زیر هستند:

  1. دو قطعه عکس پرسنلی
  2. گذرنامه معتبر
  3. تکمیل فرم درخواست
  4. رسید پرداخت هزینه شرکت در آزمون

هزینه آزمون تومر

جهت پرداخت هزینه و شرکت در آزمون تومر، با توجه به نوع آزمون، هزینه متفاوتی را باید پرداخت کنید. اگر می خواهید در آزمون دیپلما شرکت نمایید، هزینه ای حدود ۱۵۰ یورو باید پرداخت کنید و اگر قصد دارید در آزمون تومر سرتیفیکا شرکت کنید، باید مبلغی حدود ۱۰۰ یورو را بپردازید.

بخش های مختلف آزمون تومر

آزمون تومر از چهار بخش تشکیل شده است که عبارتند از: 

  • بخش شنیدن
  • بخش خواندن
  • بخش نوشتن
  • بخش صحبت کردن

اگر شما توانایی پاس کردن یکی از ۴ مهارت اصلی در این آزمون‌ را نداشته باشید، باید در آزمون جبرانی آن شرکت نمایید. در صورتی که شما در بیش از یک دوره رد شوید، باید دوباره در آن دوره شرکت نمایید. در نهایت پس از گذراندن تمام این دوره‌ ها، به شما دیپلم تومر داده می‌ شود.

مراکز برگزاری آزمون تومر

آزمون تومر به این دلیل که یک آزمون بین ‌المللی محسوب می شود، در اغلب کشورها، مثل ایران برگزار می‌ گردد. بر اساس اطلاعات وب سایت تومر، مجری اصلی این آزمون دانشکاه آنکارا است.

مطالعه بیشتر: آزمون یوس yös

این دانشگاه علاوه بر اجرای آزمون، کارهای دیگر مربوط به آزمون مانند ثبت نام متقاضی برای آزمون، ارائه مدارک تومر و نتیجه آزمون را انجام می‌ دهد. مرکز تومر شعبه های زیادی در سراسر کشور ترکیه نظیر شهرهای ازمیر، آنتالیا، استانبول، آلانیا و بورسا دارد.

منابع آزمون تومر

جهت شرکت در هر آزمون، در ابتدا باید منابع رسمی آن، مورد بررسی قرار گیرند. این منابع به طور معمول در سایت آزمون و سایت های مربوطه قابل مشاهده هستند. آزمون زبان تومر مانند کنکور، منابع مختلفی دارد که افراد می‌ توانند بر اساس توانایی و کلاس های خود، آن ها را انتخاب و تهیه نمایند. مهم ترین منابع مربوط به آزمون تومر عبارتند از:

  1. کتاب های HiTiT: یکی از بهترین منابع برای آزمون تومر، مجموعه کتاب های HiTiT بوده که مختص این آزمون هستند. اگر قصد دارید که صددرصد در آزمون تومر قبول شوید، حتما این کتاب ‌ها را تهیه کنید.
  2. کتاب های MER: این مجموعه کتاب ها جزء مهم ترین کتاب های آزمون تومر هستند که به شما کمک بسیاری جهت قبولی در آزمون می ‌کنند. یکی از نکات مثبت این کتاب ها، نمونه سوالات آزمون های تومر سال های گذشته است که موجب باز شدن دید شما نسبت به آزمون تومر می شود. 
  3. دیکشنری زبان ترکی: قطعا شما به فرهنگ لغت زبان ترکی در خواندن منابع آزمون تومر نیاز پیدا می کنید. دیکشنری های ترکی هم مانند دیکشنری های انگلیسی هستند و بهترین آن ها فرهنگ لغت Büyük Türkçe Sözlük است. 
  4. کتاب گرامر زبان ترکی: جهت کسب موفقیت در این آزمون، باید تسلط کافی به گرامر زبان ترکی را داشته باشید. در اینجا لازم است یکی از بهترین کتاب های گرامر زبان ترکی را تهیه نمایید و دقیق آن را مطالعه کنید. 
  5. کتاب راهنمای آزمون تومر: این کتاب حاصل همکاری دانشگاه آنکارا و دانشگاه قاضی است. کتاب راهنمای آزمون تومر، تمام نکاتی که متقاضیان آزمون زبان تومر باید آن ها را بدانند، فراهم کرده است.

مدت اعتبار مدرک تومر

مدارک آزمون تومر در دو نوع متفاوت ارائه می شود:

  • دیپلما یا دیپلم
  • سرتیفیکا یا گواهینامه 

اعتبار مدرک دیپلما مادام العمر است و با یک بار شرکت در آزمون تومر تسلط شما به زبان ترکی استانبولی برای همیشه تایید می گردد. اما اعتبار مدرک سرتیفیکا بین شش ماه تا دو سال است، که در دو سطح مقدماتی و متوسط برگزار می گردد. اعتبار گواهینامه مقدماتی ۶ ماه است و شما باید در این آزمون نمره B2 را کسب کنید تا بتوانید گواهینامه متوسط را که دو سال اعتبار دارد، بگیرید.
اگر قصد شرکت در آزمون تومر و گرفتن این مدرک را دارید، باید در کلاس های آموزش زبان ترکی شرکت نمایید. آموزشگاه ملل یکی از بهترین و معتبرترین آموزشگاه های زبان خارجه در ایران است، شما با شرکت در کلاس های این آموزشگاه، می توانید به آسانی موفق به کسب نمره مورد نظر در آزمون تومر شوید.

دانلود منابع رایگان آزمون تومر


دانلود کتاب یدی ایکلیم (Yedi iklim)

آموزش ترکی استانبولی منابع آزمون تومر منابع آزمون tomer
آموزش زبان ترکی استانبولی آموزش زبان ترکی زبان ترکی استانبولی

 

منبع آزمون تومر آزمون تومر

دانلود کتاب هیت ایت (hitit)

hitit 3
پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظرات
زی زی گولو (سه شنبه 14 فروردین 1403 14:05:06)

سلام تو تهران برای شرکت در آزمون تومر باید کجا بریم؟؟؟کدوم آموزشگاه آزمون رو برگزار میکنه؟؟چون من امکان رفتن ب ترکیه رو ندارم و میخوام مدرکش بگیرم


خانم مشهدی (شنبه 18 فروردین 1403 15:14:48)

سلام به شما کاربر گرامی
در حال حاضر دو دانشگاه آنکارا و دانشگاه قاضی ترکیه در تهران آزمون Tomer را برگزار می‌کنند و برای شرکت در آزمون سایر دانشگاه‌ها (مانند استانبول) باید به ترکیه و محل دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.

اسما جنگی (جمعه 27 بهمن 1402 23:25:01)

خیلی خوب است

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران