پشتیبانی021-37651

آزمون آلس | ثبت نام آزمون ALES ترکیه + هزینه 2024

مقالات
انگلیسی
مدت زمان مطالعه : 0 دقیقه
۱۸ شهریور ۱۴۰۳
تعداد بازدید : 2335
4.5

اگر قصد ادامه تحصیل در ترکیه را داشته باشید، احتمالا در شرایط لازم با آزمون آلس برخورد کرده اید. شرکت در این آزمون و موفقیت در آن مستلزم این نکته است که درباره همه جزئیات آن اطلاعات کافی داشته باشید. یکی از ملزومات کسب نمره قبولی در این ازمون، شرکت در دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی است. در ادامه توضیحات جامع و تخصصی درخصوص آزمون ALES ترکیه را برای شما ارائه نموده ایم.

 

آزمون آلس ترکیه چیست؟

دانشجویانی که می‌خواهند در ترکیه تحصیلات تکمیلی خود را ادامه دهند، باید در آزمونی شرکت کنند که به عنوان ALES (Akademik personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı) شناخته می‌شود. این آزمون توسط مرکز گزینش و جایابی دانش آموز (OSYM) سازماندهی و مدیریت می‌شود. برخی از دانشگاه های ترکیه برای پذیرش در برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا به نمرات ALES نیاز دارند.

 

آزمون آلس چند بخش است؟

آزمون ALES زبان ترکی استانبولی دارای 2 بخش اصلی است که هریک زیر مجموعه های خود را دارند.

✔ زبانی/کلامی: این بخش دارای دو قسمت است:

  • زبانی 1
  • زبانشناسی 2

✔ ریاضی / عددی: این بخش دارای دو زیر مجموعه است:

  • ریاضیات 1
  • ریاضیات 2

 

نکات مهم درباره جزئیات آزمون آلس

  1. تعداد کل سوالات: هر بخش شامل 50 سوال و در مجموع 200 سوال است.
  2. مدت زمان آزمون آلس: 3 ساعت (180 دقیقه) است.
  3. محل برگزاری آزمون در ترکیه است.
  4. این ازمون محدودیت سنی برای شرکت کنندگان ندارد.
  5. مدارک لازم برای ثبت نام آزمون از طریق وب سایت های برگزار کننده اعلام می شوند.
  6. نتایج این آزمون با توجه به شرایط اعلام شده از سوی برگزار کننندگان احتمالا بین 2 تا 3 سال اعتبار دارند.

 

زمان آزمون آلس 2024

یکی از مواردی که باید حتما به آن توجه کنید، تاریخ های امتحان ALES است تا بتوانید برنامه ریزی مناسب را برای آمادگی و شرکت در آزمون داشته باشد. آزمون آلس دو بار در سال در ماه های مارس و نوامبر برگزار می‌شود. همچنین دانشگاه های ترکیه دو بار در سال برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرند.

جدول زمانی تاریخ ثبت نام و اعلام نتایج آزمون ALES در سال 2024

زمان ثبت نام آزمون

تاریخ اعلام نتیجه

2024/04/17

2024/05/12

2024/08/21

2024/09/09

2024/11/20

2024/12/09

قبولی در آزمون آلس

اگر قصد دارید تا در این آزمون نمره لازم برای قبولی را کسب کنید، باید موفق به کسب حداقل امتیاز مورد نیاز 55 شوید. برا صتقاضیان مقطع دکتری، حداقل امتیاز لازم 70 از 100 خواهد بود. در صورتی که دارای مدرک زبان ترکی استانبولی باشید، قبولی در این آزمون برای شما راحت تر خواهد بود.

آزمون ALES برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویانی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در ترکیه هستند باید در آزمون ALES شرکت کنند.

اتباع ترکیه که مایل به رفتن به خارج از کشور برای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا با حمایت دولت ترکیه هستند نیز می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند. اگر بنا به هر دلیلی شرایط شرکت در این آزمون را ندارید، یکی از دو مورد زیر می توانند جایگزین آزمون ALES شوند:

  1. آزمون GMAT
  2. آزمون GRE

 

منابع آزمون آلس ترکیه

منبع اصلی ازمون ales ترکیه می تواند تمامی کتاب های آزمون زبان ترکی استانبولی باشد. با این حال اصلی ترین قدم شما برای موفق شدن در آزمون آشنایی شما با منابع اصلی ازمون است. شناسایی این منابع می تواند به شما دربرنامه ریزی دقیق کمک کند. در ادامه مهم ترین منابع اصلی آزمون را برای شما معرفی نموده ایم. 

  1. کتاب های Benim Hocam Yayınları 2023 ALES- DGS Matematik Kamp
  2. مجموعه Yargı Yayınları 2023 ALES Tamamı Çözümlü Çıkmış SonParagon
  3. کتاب Yayıncılık ALES Çıkması Muhtemel Sorularla

نحوه ثبت نام در آزمون ALES

داوطلبان باید برای آزمون ALES به صورت الکترونیکی اقدام کنند. برای درخواست به وب سایت رسمی OSYM مراجعه کنید. برای تکمیل مراحل درخواست، داوطلبان باید هزینه های مورد نیاز را پرداخت کنند.

✅ مقاله پیشنهادی: آزمون تومر tomer چیست

ارزیابی آزمون ALES به چه روشی انجام می شود؟

آزمون ALES به سه روش ارزیابی می‌شود:

✔ Equally-Weighted: این روش برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در کلیه گروه های علوم اقتصادی و اداری و برخی از تخصص های دانشکده های آموزش و پرورش می‌باشد.

✔ ریاضی: این روش برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در گروه‌ها یا بخش‌هایی است که موضوعات ریاضی بیشتری مانند معماری، علوم و مهندسی دارند.

✔ زبانشناسی: این روش برای برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا در بخش هایی است که بر موضوعات بشردوستانه مانند حقوق، زبان، جغرافیا و تاریخ و ادبیات تمرکز دارند.

در صورتی که پیش تر در یکی از بهترین آموزشگاه های زبان ترکی استانبولی در تهران مدرک خود را دریافت کرده و یا دوره های مربوط به آموزش زبان ترکیه را گذرانده باشید، شانس قبولی در هر یک از این شیوه های ارزیابی بالاتر خواهد رفت.

 

اعلام نتایج آزمون ALES (آلس)

نتایج در وب سایت رسمی مرکز انتخاب و جایابی دانش آموز (OSYM) منتشر خواهد شد.

نحوه امتیاز دهی برای تصحیح گاسخنامه و اعلام نتایج آزمون ALES به این شکل است که هر 4 پاسخ نادرست، باعث حذف 1 پاسخ درست خواهند شد. مدت اعتبار مدرک آلس : نمرات ALES برای یک دوره 3 ساله معتبر است.

سریع ترین اتفاق
تخفیف ویژه
ثبت دیدگاه

دیدگاه‌ها

درخواست مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان موسسه ملل