پشتیبانی021-37651
آموزش زبان چکی از مبتدی

آموزش زبان چکی از مبتدی

در آموزشگاه زبان ملل، آموزش زبان چکی با تمرکز بر تمامی مهارت‌های زبانی شامل مکالمه، شنیداری، خواندن و نوشتن صورت می‌گیرد. این موسسه با استفاده از منابع آموزشی مدرن و برنامه‌های درسی منظم، هدف خود را بر ارتقای سطح تسلط زبان‌آموزان قرار داده است.

زبان‌آموزان می‌توانند انتخاب کنند که در کلاس‌های حضوری که در فضایی مدرن و مجهز برگزار می‌شود، شرکت کنند یا از دوره‌های آنلاین زبان چکی که به صورت تعاملی و با کیفیت بالا ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند.

443+زبان‌آموز فعال
ویژگی‌های دوره حضوریدوره‌های حضوری چکی ویژه بزرگسالان در آموزشگاه زبان ملل به سه دسته تقسیم می‌شود
دوره‌های ترمیک عادی
  • ۳ جلسه در هفته
  • مدت زمان هر جلسه ۸۵ دقیقه
  • مناسب افرادی که در طی هفته برای آموزش زمان دارند.
کلاس‌های نیمه‌فشرده
  • تک جلسه‌ای جمعه‌ها
  • مدت زمان هر جلسه ۱۸۰ دقیقه
  • مناسب افرادی که در طی هفته زمان کمتری برای آموزش زبان دارند.
کلاس‌های فشرده خصوصی
  • تعداد جلسات و زمان برگزاری متناسب با شرایط زبان‌آموز
  • مدت زمان هر جلسه ۸۵ دقیقه
  • مناسب افرادی که می‌خواهند در کمترین زمان ممکن یا در محدوده زمانی خاص به هدف خود برسند.
معرفی کتاب آموزشی دوره

نظرات زبان‌آموزان

مدرس کلاس من خیلی خوب و با حوصله بود و فضای کلاس هم کاملا دوستانه بود اما به نظرم میشد زمان بیشتری برای تمرین در نظر گرفت. با این حال از پیشرفتم راضیم

علی رحمانی
علی رحمانیچکی - حضوری

در کل به نظرم با توجه به سرعت اینترنت شرکت توی کلاس آنلاین سختی های خودش رو داره ولی از نظر آموزشیوقعاکلاس مفیدی بود برای من

مبینا دارابی
مبینا دارابیچکی - آنلاین

روش های آموزشیتون بسیار کاربردی هستن ممنون از پشتیبانی خوبتون

منیره آقاجانی
منیره آقاجانیچکی - حضوری
درخواست مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان موسسه ملل

اطلاعات تکمیلی

اگر از طرفداران یادگیری و آموزش زبان چکی هستید، این صفحه را به درستی انتخاب کرده‌اید. زبان چکی یکی از زبان‌های پرچالش اسلاوی با ریشه زبان‌های هندواروپایی می‌باشد که حدود 12 میلیون نفر گویشور دارد. این زبان نزدیکی زیادی به زبان اسلواکی دارد و همچنین آن را بسیار شبیه به زبان لهستانی می‌دانند.

زبان چکی انعطاف پذیری زیادی دارد و باید گفت که از زبان‌های لاتین، یونانی و زبان آلمانی کلمات زیادی وام گرفته است. چکی زبان رسمی جمهوری چک است؛ این زبان که به زبان فرانسوی، آلمانی و انگلیسی شباهت دارد، برای بسیاری از غربی‌ها و آمریکایی‌ها غیر‌ قابل فهم و گیج‌کننده می‌باشد.

آیا یادگیری زبان چکی سخت است؟

از آن جایی که این زبان قوانین پیچیده و منحصر به‌فردی دارد، می توان آن را در دسته سخت ترین زبان‌های دنیا قرار داد. آموزش زبان چکی به عنوان یک زبان اسلاوی، برای افرادی که با زبان‌های روسی یا لهستانی آشنایی ندارند مشکل‌تر و چالش بر‌انگیز‌تر خواهد بود.

دلایل سختی آموزش زبان چکی

شاید در نگاه اول مسئله نکات گرامریِ پیچیده و واژگان در این زبان را بتوان دلیل سختی آن دانست. گرامر این زبان تفاوت‌های زیادی با زبان انگلیسی دارد. برخی از نکات را باید حتما حفظ نموده و به خاطر بسپارید:

✔️ وجود تعداد کم حروف صدادار

وجود تعداد کم حروف صدادار در این زبان، یکی از دلایل مهمی است که آموزش زبان چکی را سخت کرده است. در این زبان به نسبت زبان‌هایی مثل انگلیسی تعداد کم‌تری حروف صدا‌دار وجود دارد. حتی می‌توان گفت که برخی از کلمات در زبان چکی اصلا مصوت ندارند و به همین دلیل تلفظ این کلمات به سختی انجام می‌شود.

✔️ تغییر زیاد اسم و ضمایر در جملات

بهتر است افرادی که تمایل دارند اموزش زبان چکی را در برنامه خود قرار دهند، این واقعیت مهم‌ را درباره این زبان بدانند‌. در این زبان تعداد زیادی از کلمات، اسم‌ها و ضمیرها متناسب با نقشی که در جمله دارند تغییر می‌کنند. در زبان انگلیسی امکان دارد تغییر در کلمات نهایتا به سه شکل صورت بگیرد اما در زبان چکی این تغییرات در مواردی تا هفت مورد هم می‌رسد. 

✔️ وجود حرف اضافه مخصوص به هر اسم

بهتر است این شوک را نیز درباره زبان چک اسلواکی بپذیرید؛ یکی از مسائلی که آموزش زبان چکی را مشکل و پر از چالش می‌کند، تعداد بسیار زیاد حروف اضافه در این زبان است! نکته جالب این است که هر حرف اضافه در این زبان متعلق به یک اسم خاص است‌!

پس این قانون کار شما را بسیار سخت می‌کند و هنگام به کار بردن هر اسم، باید به این نکته توجه کنید که حتما از حرف اضافه همان اسم استفاده نمایید. این مسئله زبان آموزان را با چالش‌های زیادی رو به رو می‌سازد و کار را برای آن‌ها مشکل می‌کند.

اما در این زبان واژگان زیادی وجود ندارد. همچنین فعل‌ها زمان‌های کمی دارند. در صورتی که گرامر را به خوبی یاد بگیرید، می‌توانید به راحتی بر این زبان تسلط پیدا کنید.

الفبای زبان چکی

الفبای زبان چکی از 27 حرف تشکیل و بر اساس حروف لاتین طراحی شده است. این الفبا شامل حروف استانداردی مانند A B، C و D است، اما حروف خاصی نیز دارد که برای بیان صداهای خاص زبان چکی به کار می‌روند. به عنوان مثال، حرف " Č" صدای "چ" را نشان می‌دهد و "Š" به معنی "ش" است.
این زبان از حروفی مانند "Ň" و "Ř" نیز استفاده می‌کند که در زبان‌های دیگر کمتر دیده می‌شوند. تلفظ حروف چکی معمولاً واضح و منظم است، اما برخی از حروف مانند "H" و "Ch" ممکن است برای زبان‌آموزان غیر چکی چالش‌برانگیز باشند. به‌طور کلی، آشنایی با الفبای چکی برای یادگیری این زبان بسیار مهم است و می‌تواند به تسهیل فرآیند یادگیری کمک کند.

مهم‌ترین عبارات روزمره به زبان چکی

عبارات روزمره و مهم این زبان عبارتند از:

Dobré odpoledne: عصر بخیر Dobré ráno: صبح بخیر Ahoj: سلام
Jak se jmenujete?: نام شما چیست؟ Dobrou noc: شب خوش Dobrý večer: شب بخیر
Kde bydlíš?: کجا زندگی می کنی؟ Promiň, neslyšel jsem tê: ببخشید، نشنیدم چی گفتید. Jmenuji se ...: اسمم ... است.
Dobre, dêkuji : خوبم، متشکر Jak se máš?: حال شما چطور است؟ Odkud jste?: اهل کجا هستید
Dobre, dêkuji : خوبم، متشکر Jak se máš?: حال شما چطور است؟ Odkud jste?: اهل کجا هستید
Uvidíme se pizdêji: بعدا می بینمت Hezký den: روز خوبی داشته باشید Rád vás piznávám: از ملاقات شما خوشبختم.
Sbohem: خداحافظ
Smutný: غمگین Štastný: خوشحال Rozzlibený: عصبانی
Prekvapený: متعجب Radost: شاد Výdêšený: ترسیده
Mrtvý: مرده Živý: زنده Klidný: آرام
Znudêný: بی حوصله Společnê: با هم Sám: تنها
Špatný: بد Têžký: مشکل Snadný: راحت
Nebojte se: نگران نباش Je mi líto: متاسفم  Dobrý: خوب
 
Úterý: سه شنبه Pondêlí: دوشنبه Dny v týdnu: روزهای هفته
Pátek: جمعه  Čtvrtek: پنج شنبه Streda: چهارشنبه
Den: روز Nedêle: یک شنبه Sobota: شنبه
  Vikend: آخر هفته Týden: هفته
 
Modrý: آبی Černý : سیاه Barva : رنگ
Oranžový: نارنجی Zelený: سبز Hnêdý: قهوه ای
Bílý: سفید Červený: قرمز Nachový: بنفش
Zlatý: طلایی Šedý: خاکستری Žlutý: زرد
Barva je červená: رنگ قرمز است. Jakou to má barvu?: چه رنگی است؟ Stríbrný: نقره ای

آشنایی با اعضای خانواده در زبان چکی

از نکات مهم دیگر در بحث آموزش زبان چکی شناخت اعضای خانواده‌ به این زبان است. در مکالمه‌ها مطمئنا این لغت‌ها زیاد کاربرد دارد.

Bratr : برادر Otec: پدر Matka : مادر 
Dcera : دختر Syn : پسر Sestra: خواهر
Díte : فرزند Dêti: فرزندان  Rodiče: والدین 
Zet: داماد Nevlastní otec: ناپدری  Nevlastní matka : نامادری 
Manžel : شوهر  Manželka : زن Snacha: عروس
Vnouče: نوه  Babička : مادر بزرگ Dedeček: پدر بزرگ
  Strýc: عمو Teta: عمه 

نرم افزار آموزش زبان چکی

در اینجا 3 نرم‌افزار مناسب برای آموزش زبان چکی در سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته معرفی می‌شود:

1.LingQ

ویژگی‌ها: LingQ یک پلتفرم قدرتمند برای زبان‌آموزان است که بر پایه یادگیری از طریق محتواهای واقعی مانند متون، پادکست‌ها، ویدیوها و کتاب‌های صوتی طراحی شده است. این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد که واژگان جدید را ذخیره کنید و با تمرین‌های تعاملی تسلط بیشتری پیدا کنید.
مزایا: قابل تنظیم برای سطوح مختلف، مناسب برای یادگیری عمیق و تمرین مکالمه.
رده سنی: نوجوانان و بزرگسالان

سطح: مقدماتی تا پیشرفته

2.CzechClass101

ویژگی‌ها: CzechClass101 یک نرم‌افزار آموزشی چندسطحی است که با ارائه درس‌های صوتی و ویدیویی به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا به‌تدریج مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند. این نرم‌افزار بر مکالمات واقعی و عبارات روزمره تمرکز دارد.
مزایا: آموزش متنوع، پشتیبانی از تمرین مکالمه، به‌روزرسانی منظم محتوا.
رده سنی: نوجوانان و بزرگسالان

سطح: مقدماتی تا پیشرفته

3.Pimsleur

ویژگی‌ها: Pimsleur از روش شنیداری و تکرار برای تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری زبان‌آموزان استفاده می‌کند. دروس آن برای زبان‌آموزانی که قصد دارند مکالمه‌های روزمره را در موقعیت‌های مختلف یاد بگیرند، طراحی شده است.
مزایا: تمرکز بر مکالمه و شنیداری، مناسب برای زبان‌آموزانی که ترجیح می‌دهند بدون نیاز به مطالعه عمیق گرامر، مهارت‌های مکالمه خود را تقویت کنند.
رده سنی: بزرگسالان
این نرم‌افزارها از پایه تا پیشرفته، محتوای متناسب با نیازهای زبان‌آموزان در هر سطح ارائه می‌دهند و به تقویت مهارت‌های مکالمه، شنیداری و واژگان کمک می‌کنند.

سطح: مقدماتی تا متوسط

مزایای آموزش زبان چکی

کشور جمهوری چک دانشگاه‌های رایگان بسیار خوبی دارد که بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا را در خود جای می‌دهد. اما این نکته را به یاد داشته باشید که برای حضور در این دانشگاه‌ها، تحصیل و استفاده از مزایای آن‌ها باید زبان چکی را به خوبی یاد بگیرید.

همچنین گردشگرانی که به این کشور می‌روند و دوست دارند از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آن دیدن کنند، در صورت آشنایی با زبان چکی می‌توانند راحت‌تر ارتباط برقرار کنند‌. بسیاری از افراد هم این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

فرقی ندارد به چه دلیل به چک مهاجرت می‌کنید، باید برای زندگی در این کشور و برآورده شدن نیازهایتان این زبان را یاد بگیرید. در واقع یادگیری زبان چکی برای زندگی در این کشور و ارتباط با مردم بومی بسیار اهمیت دارد و ضروری به شمار می‌رود. 

شاید یکی از دلایل مهم برای تمایل به آموزش زبان چکی در ایران، وجود رشته‌های مهم و البته رایگان در دانشگاه‌های این کشور می‌باشد. نکته مهم این است که وزارت علوم و وزارت بهداشتِ ایران، تمام مدرک‌های کسب شده از دانشگاه‌های جمهوری چک را تایید می‌کنند.

از این رشته‌های مهم و رایگان می‌توان پزشکی، داروسازی، دندان‌پزشکی، پرستاری، کلیه تخصص‌های جراحی، رشته‌های مختلف مهندسی، رشته موسیقی، معماری و سایر رشته‌ها را نام برد.

نکته مهم دیگری که باید در مورد این رشته‌ها و مدارک کسب شده از دانشگاه‌های کشور جمهوری چک بدانید این است که با این مدرک‌ها می‌توان در کشورهای آمریکا، کانادا و کلیه کشورهای اروپایی به کار و اشتغالِ مربوطه پرداخت. به همین دلیل دانشجویان از سرتاسر دنیا تمایل دارند در دانشگاه‌های این کشور تحصیل نمایند‌؛ برای تحصیل در این رشته‌ها، باید حتما زبان چکی یاد بگیرید.

آموزش زبان چکی در آموزشگاه ملل

آموزشگاه ملل بهترین موسسه آموزش زبان چکی در تهران می‌باشد. کلاس‌های ملل به سه صورت حضوری، آنلاین و خصوصی برگزار می‌گردد. کلاس‌های حضوری و آنلاین 3 روزِ 85 دقیقه‌ای در هفته برگزار می‌شوند. همچنین کلاس‌های آنلاین در بیگ بلوباتن تشکیل می‌شود و ضبط هم می‌گردد.

کتاب آموزش زبان چکی

ملل جهت راحتیِ زبان آموزان و به منظور ارائه آموزش زبان چکی رایگان، فایل‌های دانلود کتاب آموزش زبان چکی
را در این قسمت قرار داده که می‌توانید دانلود کرده و آگاهی خود را نسبت به زبان چکی بالا ببرید.

File141542571 File141542577 File141542584
مطالعه بیشتر

سوالات متداول

آیا یادگیری زبان چکی سخت است ؟
آیا می توانم زبان چکی را به صورت آنلاین یاد بگیرم ؟
چقدر زمان لازم است تا بتوام به زبان چکی مکالمه کنم ؟