یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

19 تا از بهترین فیلم ها برای تقویت زبان انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/20 2084 زمان مطالعه: 10 دقیقه
بهترین فیلم ها برای تقویت زبان انگلیسی

همان طور که می دانید یکی از بهترین راه های آموزش زبان انگلیسی دیدن فیلم است. تقویت زبان انگلیسی با فیلم و از طریق سرگرمی بسیار راحت تر و جذاب تر خواهد بود‌. اما باید در انتخاب فیلم دقت زیادی به کار رود. آموزشگاه زبان ملل برای راحتی کار شما در این معرفی نامه تعدادی از بهترین فیلم ها را توضیح خواهد داد. با توجه به علاقه و سلیقه خود می توانید گزینه مناسب را انتخاب و مشاهده نمایید. این فیلم ها برای افرادی از سطح مبتدی تا پیشرفته مشخص خواهد شد. 

فیلم های جدید یا قدیم؟ کدام برای تقویت زبان بهترند؟

اگر فیلم های نسل جدید را مشاهده کرده باشید متوجه خواهید شد که مکالمات کاملا متفاوت هستند و شاید کمک زیادی برای صحبت و مکالمه های پر کاربرد نباشند. برخی اصطلاحات و لغات در فیلم ها و سریال های نسل جدید غیر کاربردی و نامرسوم هستند‌. در واقع باید گفت که بسیاری از آن ها برای تقویت زبان انگلیسی با فیلم مناسب نیستند.

اما از سوی دیگر فیلم ها و سریال های قدیمی تر منبع بسیار خوبی برای مکالمات رایج و قابل فهم و ساده هستند و برای زبان آموزان می تواند کلاس آموزشی بسیار پرباری را به وجود بیاورد. اما اگر به فیلم های جدید علاقه دارید نیز می توانید آن ها را مشاهده کرده و اصطلاحات آن را نیز فرا بگیرید. 

قبل از مشاهده فیلم چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

قبل از این که به دنبال تقویت زبان انگلیسی با فیلم باشید، باید به این نکته دقت داشته باشید که سطح فیلم مورد نظر باید با سطح و دانش زبانی شما هم خوانی داشته باشد. این موقعیت باعث می شود که مشاهده فیلم شما را اذیت نکند و با علاقه فیلم را تا آخر مشاهده نمایید. اصطلاحات و لغات زیادی در این فیلم ها وجود دارد و در واقع حکم یک کلاس را برای زبان آموزان دارد. 

همچنین شما با فرهنگ و نکات اخلاقی کشورهای دیگر آشنا خواهید شد. نکته مهم دیگر این است که شما از این طریق می توانید مهارت شنیداری خود را به میزان چشمگیری تقویت نمایید. مسئله ای که حتما باید مورد توجه قرار دهید این است که برای فهم بیشتر فیلم ها و سریال ها حتما آن ها را با زیرنویس ببینید؛ در سطح مبتدی می توان برای بار اول فیلم را با زیرنویس فارسی دید.

سعی کنید هر فیلم را حداقل دو بار مشاهده کنید و اگر امکان دارد بار دوم از زیرنویس استفاده نکنید. البته اگر در سطح مبتدی هستید می توانید بار دوم را نیز از زیرنویس استفاده کنید. هر واژه و جمله جدید و پرکاربرد را که می شنوید یادداشت نمایید و بعد از اتمام فیلم آن را بررسی نمایید. هنگام مشاهده فیلم نحوه ادای کلمات و آواهای مختلف را از زبان هنرپیشه ها مورد توجه قرار دهید. اگر جملات زیبا و مهمی را می شنوید یا با کلمات و اصطلاحات خوب مواجه می شوید، فیلم را نگه داشته و با صدای بلند تکرار کنید در حدی که خودتان بشنوید.

به نحوه به کار گرفتن واژگان و نکات گرامری و استفاده از عبارت ها توسط شخصیت فیلم ها بسیار دقت کنید. با توجه به جایگاه شخص در فیلم مطمئنا نحوه صحبت کردن ها متفاوت خواهد بود. در ابتدا فیلم های ساده و جذاب را انتخاب نمایید چون فیلم های دشوار قدری شما را دلسرد می سازد. در صورت می توانید از دیکشنری استفاده نمایید یا این که کلمات و اصطلاحات را یادداشت و پس از اتمام فیلم معنی آن ها را پیدا کنید. 

اگر در سطح ابتدایی قرار دارید پیشنهاد می کنیم از روش شرکت در کلاس های آموزشی ملل یا اپلیکیشن زبانشناس استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: بهترین دیکشنری‌های زبان انگلیسی

فیلم انگلیسی برای تقویت زبان بزرگسالان

در این قسمت برای تقویت زبان انگلیسی با فیلم، اسامی تعدادی از فیلم های مناسب را برای شما بیان کرده و درباره آن ها توضیح خواهیم داد. سعی کنید ژانر مورد علاقه خود را انتخاب نمایید و از دیدن فیلم لذت کافی را ببرید. 

1. فیلم The King's Speech

دلیل این که این فیلم را در لیست خود قرار داده ایم، جذابیت آن و همچنین ادای مناسب دیالوگ ها می باشد. در فیلم سخنرانی پادشاه یا The King's Speech، دیالوگ ها بسیار بریده و غیر پیوسته هستند و تلفظ بسیار خوبی مورد استفاده قرار گرفته است.

فیلم نامه آن بسیار قوی بوده و زندگی و اتفاقات و مشکلات پیرامون پادشاه جرج ششم را به تصویر می کشد. داستان فیلم نیز در مورد یادگیری زبان انگلیسی توسط شخصی می باشد و این بسیار ارزنده است. این فیلم در سال 2010 و به کارگردانی تام هوپر ساخته شد. 

  • دانلود: لینک دانلو
  • IMDb RATING: 8/10
  • بازیگران: Colin Firth، Geoffrey Rush، Helena Bonham Carter
  • جوایز: جایزه اسکار و بفتا بهترین کارگردانی، فیلمنامه، بازیگر نقش اول
  • سطح: مبتدی تا متوسط

 

فیلم The King's Speech برای تقویت زبان

2. فیلم پارک ژوراسیک (Jurassic Park)

پارک ژوراسیک ، نام فیلمی اکشن و ماجرایی محصول سال ۱۹۹۳ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ می‌باشد. اگر به دنبال یک فیلم بسیار سرگرم کننده هستید و همچنین دوست دارید لغات و عبارات علمی را یاد بگیرید، این فیلم بهترین گزینه برای شما می باشد.

در  دهه نود که این فیلم ساخته شده است در واقع از بهترین فیلم های سینمایی محسوب می شده است. نکته مهم درباره فیلم پارک ژوراسیک این است که عبارت ها و لغات استفاده شده در آن در تمامی آزمون ها و امتحانات زبان انگلیسی کاربرد دارد و این مهم ترین نکته برای همه زبان آموزان می باشد‌.

  • دانلود: لینک دانلود
  • IMDb RATING: 8.2/10
  • بازیگران: Sam Neill، Laura Dern، Jeff Goldblum

 

فیلم پارک ژوراسیک

3. فیلم هری پاتر 

یکی از محبوب ترین فیلم های سینمایی، سری فیلم های هری پاتر است که اولین بار در سال 2001 به کارگردانی Chris Columbus روی پرده رفت. همه می دانید که فیلم هری پاتر ژانر تخیلی دارد و تم کودکانه آن باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد.

فیلم هری پاتر

در واقع ادای تلفظ ها و لغت ها کاملا کودکانه و بسیار زیبا است و به راحتی متوجه می شوید. این فیلم چندین سری دارد که پیشنهاد می کنیم همه را مشاهده نموده و از عبارت ها و اصطلاحات آن استفاده نمایید.

  • دانلود: لینک دانلود
  • IMDb RATING: 8.1/10
  • بازیگران: Daniel Radcliffe، Emma Watson، Rupert Grint

 

4. فیلم The Hunger Games

این فیلم محصول سال ۲۰۱۲ و به کارگردانی Gary Ross است. در این فیلم گفتگو‌ها بسیار روان و واضح می باشد. اگر علاقه به ژانر اکشن و البته عاشقانه دارید مشاهده این فیلم را از دست ندهید. داستان بسیار پر تنش است و عبارت های زیادی برای یادگیری در آن نهفته است.

  • دانلود: لینک دانلود
  • IMDb RATING: 7.2/10
  • بازیگران: Jennifer Lawrence، Josh Hutcherson، Liam Hemsworth

فیلم The Hunger Games

مقاله پیشنهادی: کارتون انگلیسی برای تقویت زبان

5. فیلم The Queen

ژانر این فیلم پادشاهانه است و می توانید یک فیلم با لهجه بریتیش مشاهده نمایید. فیلم The Queen محصول سال ۲۰۰۵ است و درباره واکنش خانواده سلطنتی انگلستان به مرگ پرنسس دیانا می باشد. این فیلم بسیار جذاب و زیبا است و دیدن آن را پیشنهاد می کنیم.

مشاهده این فیلم با کارگردانی Stephen Frears به شما این فرصت را می دهد که با اصطلاحات و عبارت های بسیار رسمی و کاربردی آشنا شوید و نکته جالب این جا است که کلمات با لهجه کامل ادا می شود.

  • دانلود: لینک دانلود
  • IMDb RATING: 7.3/10
  • بازیگران: Helen Mirren، Michael Sheen، James Cromwell

 

فیلم The Queen

6. فیلم هابیت

در راستای تقویت زبان انگلیسی با فیلم، مشاهده این فیلم را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر به داستان ارباب حلقه ها The lord of rings علاقه دارید مطمئنا این فیلم را دوست خواهید داشت. فیلم هابیت ادامه داستان ارباب حلقه ها می باشد ولی نسبت به آن حاوی عبارات جدید تر و به روزتری می باشد.

فیلم هابیت

کلمات و عبارات در این فیلم بسیار قابل فهم و شمرده ادا می شوند. داستان آن بسیار تخیلی اما جذاب است و مطمئنا بیننده را میخکوب خواهد کرد. اولین فیلم از سری هابیت ها در سال 2014 و به کارگردانی Peter Jackson منتشر شد.

  • دانلود: لینک دانلود
  • IMDb RATING: 7.8/10
  • بازیگران: Martin Freeman، Ian McKellen، Richard Armitage

 

7. فیلم دزدان دریایی کارائیب

اگر علاقه به یادگیری لهجه بریتیش دارید، مشاهده این فیلم‌ را حتما در برنامه خود قرار دهید. فیلم دزدان دریایی کارائیب سه قسمت دارد و بسیار سرگرم کننده و جذاب می باشد‌.فیلم دزدان دریایی کارائیب

با این فیلم عبارات روزمره را یاد می گیرید و می توانید در مکالمات خود به کار ببرید. اولین قسمت از دزدان کارائیپ در سال 2003 روی پرده رفت که کارگردانی آن برعهده Gore Verbinski بود.

  • دانلود: لینک دانلود
  • IMDb RATING: 8.1/10
  • بازیگران: Johnny Depp، Geoffrey Rush، Orlando Bloom

 

8. فیلم خماری hangover

این فیلم در سه قسمت تولید شده و محصول سال های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ می باشد. داستان این فیلم در ژانر کمدی بوده و می توان اینت فیلم با کارگردانی تاد فیلیپس را از شاهکارهای سینمایی به حساب آورد. شما با دیدن این فیلم می توانید لحظاتی شاد را برای خودتان و خانواده ترتیب دهید. اصطلاحات بومی و slang های زیادی در این فیلم وجود دارد.

  • دانلود: لینک دانلود
  • IMDb RATING: 7.7/10
  • بازیگران: Zach Galifianakis، Bradley Cooper، Justin Bartha


فیلم خماری

مقاله پیشنهادی: بهترین کانال آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب

 

9. Forrest Gump 

فیلم Forrest Gump یکی از محبوب‌ترین و بهترین فیلم‌ها برای تقویت زبان انگلیسی است. داستان فیلم درباره یک مرد به نام فارست گامپ است که با بازی تام هنکس و قصه زندگی بی‌نظیر او از دهه‌های ۵۰ تا ۷۰ را روایت می‌کند. فارست یک مرد ساده و صادق است که در طول زندگی‌اش در مواقع مختلف با موفقیت‌ها و شکست‌ها روبرو می‌شود و در نهایت به یک شخصیت لازم‌الاجرا تبدیل می‌شود. این فیلم با کارگردانی Robert Zemeckis در سال ۱۹۹۴ اکران شد.

Forrest Gump

این فیلم از نظر زبانی بسیار مناسب است. زبان ساده و روان فارست گامپ، همراه با واضح بودن ادبیات و اصطلاحات زبان انگلیسی، توانایی یادگیری زبان را تقویت می‌کند. همچنین، این فیلم احساسات و پیام‌های انسانی عمیقی دارد که می‌تواند برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی و درک فرهنگ و ادبیات آمریکایی بسیار سودمند باشد.

  • سطح فیلم: "Forrest Gump" یک فیلم درام زندگی ‌نامه‌ای است که دارای محتوای غنی و انسانی است. زبان استفاده شده در این فیلم به نسبت متوسط بوده و برای فراگیران متوسط تا پیشرفته، می‌تواند یک گزینه خوب برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی باشد.
  • ژانر: این فیلم را می‌توان به عنوان یک فیلم درام با المان‌هایی از کمدی و عاشقانه دانست. داستان فیلم زندگی فارست گامپ است که به صورت یک سفر اپیک از دهه‌های مختلف تاریخ آمریکا روایت می‌شود.
  • تاریخ انتشار: فیلم Forrest Gump در سال 1994 اکران شد و بازیگرانی چون تام هنکس و رابین رایت آن را به اجرا درآوردند. این فیلم در همان سال به برنده 6 جایزه اسکار شده و از جمله بهترین فیلم سال شناخته شد.
  • امتیاز IMDb: فیلم Forrest Gump امتیاز بالایی در IMDb کسب کرده است که نشان از محبوبیت و شناخته شدگی زیاد این اثر دارد. با امتیاز 8.8 از 10، این فیلم به عنوان یکی از برترین فیلم‌های تاریخ شناخته می‌شود.
  • کارگردان: فیلم "Forrest Gump" توسط رابرت زمکیس کارگردانی شده است. زمکیس با بهره‌ گیری از بازی برجسته تام هنکس و ساختار داستانی فوق ‌العاده، این فیلم را به یکی از بزرگترین فیلم‌های تاریخ تبدیل کرده است.
  • دانلود: لینک دانلود

10. The Shawshank Redemption 

فیلم The Shawshank Redemption یکی از بهترین فیلم‌های انگلیسی برای تقویت زبان است که می‌تواند به شما کمک کند تا زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید. این فیلم که بر اساس داستانی از استیون کینگ ساخته شده است، یک اثر بزرگ و جذاب است که با داستان قوی و بازی هنرمندانه بازیگرانش مانند تیم رابینز و مورگان فریمن، مخاطبان بسیاری را جذب خود کرده است. با تماشای "The Shawshank Redemption"، شما علاوه بر لذت بردن از یک فیلم بی‌نظیر، می‌توانید از گسترش دایره‌ واژگان و بهبود مهارت‌های شنیداری و تلفظ‌تان نیز بهره‌مند شوید.

The Shawshank Redemption

  • سطح فیلم: "The Shawshank Redemption" یک فیلم درام است که دارای محتوای غنی و عمیقی است. اما با این حال، زبانی که در این فیلم استفاده می‌شود، در برخی از صحنه‌ها ممکن است چالش برانگیز باشد. برای فراگیران متوسط تا پیشرفته، این فیلم می‌تواند یک چالش مناسب باشد.
  • ژانر: این فیلم را می‌توان به عنوان یک فیلم درام با المان‌هایی از انتقام دانست. داستان آن در زمان حبس اتفاق می‌افتد و مخاطب را با ماجراهای جذاب آن به خود مشغول می‌کند.
  • تاریخ انتشار: "The Shawshank Redemption" در سال 1994 منتشر شد و تا به امروز همچنان یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های همه زمان است. فیلم‌سازی برتر و داستان فوق‌ العاده آن باعث شده تا این اثر هنوز هم توجه و محبوبیت زیادی داشته باشد.
  • امتیاز IMDb: The Shawshank Redemption در لیست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما رتبه اول را دارد. امتیاز این فیلم در IMDb ۹.۳ است. این نمره نشان می‌دهد که عده زیادی از تماشاگران و منتقدان این فیلم را بسیار برجسته و ماندگار می‌دانند.
  • کارگردان: کارگردانی این اثر بزرگ را فرانک دارابونت بر عهده داشت.
  • دانلود: لینک دانلود

11. The Social Network

فیلم "The Social Network" یک فیلم انگلیسی برای تقویت زبان بزرگسالان است. "The Social Network" داستان شخصیت‌های پشت پرده تأسیس فیسبوک و داستان جالب و پرماجرایی را از نزدیک نشان می‌دهد. فیلم به تأسیس شرکت فیسبوک توسط مارک زاکربرگ و دوستانش می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه این ایده‌ نسبتاً کوچک، به یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان تبدیل شد.

The Social Network

این فیلم به عنوان یک منبع عالی برای بهبود مهارت‌های شنیداری و تقویت دایره‌ واژگان انگلیسی شناخته می‌شود. از آنجایی که فیلم "The Social Network" درباره‌ دنیای فناوری و کسب‌ و کار است، این فیلم به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات تخصصی مرتبط با این حوزه آشنا شوید. به علاوه، فیلم حاوی صحنه‌ها و گفتارهای متنوعی است که به شما کمک می‌کند با لهجه‌ها و گویش‌های مختلف زبان انگلیسی آشنا شوید و یک تجربه‌ گسترده در این زمینه کسب کنید.

  • سطح فیلم: این فیلم مناسب برای زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته است. زیرا دارای اصطلاحات فنی و مرتبط با دنیای کسب و کار و فناوری بوده که می‌تواند به عنوان یک منبع عالی برای تقویت شنیداری و افزایش دایره لغات بکار رود.
  • ژانر: این فیلم را می‌توان در ژانر درام و بیوگرافی دسته‌ بندی کرد.
  • تاریخ انتشار: فیلم "The Social Network" در سال 2010 به ‌صورت گسترده‌ای منتشر شد و توانست توجه فراوانی را به خود جلب نماید.
  • امتیاز IMDb: این فیلم امتیاز بسیار خوب 7.7 از 10 در IMDb را کسب کرده است. این نشان ‌دهنده محبوبیت و ارزش آن در نظر کاربران و بینندگان است.
  • کارگردان: کارگردان ماهر David Fincher که قبلاً فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی مانند "Fight Club" و "House of Cards" را به تصویر کشیده بود، مسئولیت کارگردانی این اثر بزرگ را بر عهده داشت.
  • دانلود: لینک دانلود

12. Cast Away 

فیلم Cast Away یکی از آثار بزرگ سینمایی است که به شدت مناسب برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی است. فیلم Cast Away با الهام از یک داستان واقعی، یک تجربه‌ فراموش ‌نشدنی را به تصویر می‌کشد. این فیلم نه تنها داستان یک ماجراجویی فوق ‌العاده است بلکه می‌تواند به عنوان یک منبع عالی برای یادگیری زبان انگلیسی و افزایش شناخت فرهنگی و هنری مفید باشد.

Cast Away

  • سطح فیلم: این فیلم بهترین فیلم برای تقویت زبان انگلیسی برای زبان آموزان سطوح متوسط تا پیشرفته است. زیرا دارای شخصیت‌هایی با لهجه‌ها و نحوه یادگیری زبان متفاوت است، بنابراین به عنوان یک منبع یادگیری شنیداری عالی عمل می‌کند.
  • ژانر: این فیلم را می‌توان در ژانر ماجراجویی و درام دسته ‌بندی کرد.
  • تاریخ انتشار: فیلم Cast Away در سال 2000 منتشر شد و به سرعت مورد استقبال دیده شد و از نظر فنی و هنری نیز تحسین شد.
  • امتیاز IMDb: این فیلم امتیاز بسیار خوب 7.8 از 10 در IMDb را دریافت کرده که نشان ‌دهنده محبوبیت و ارزش آن در نظر کاربران و بینندگان است.
  • کارگردان: Robert Zemeckis، که قبلاً فیلم‌های مانند "Forrest Gump" را به تصویر کشیده بود، مسئولیت کارگردانی این اثر بزرگ را برعهده داشت.
  • دانلود: لینک دانلود

13. Pulp Fiction 

Pulp Fiction یکی از فیلم‌هایی است که تأثیر فراوانی در جهان سینما داشته و علاوه بر این یک فیلم انگلیسی برای تقویت زبان به حساب می‌آید. این فیلم به عنوان یک آثار پرارزش در تاریخ سینما شناخته می‌شود و توانسته است به عنوان یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین فیلم‌های دهه ۱۹۹۰، جای خود را بگیرد.

Pulp Fiction

موزیک‌های بی‌نظیر، داستان ‌نویسی غیرخطی و بازیگری برجسته این فیلم، آن را به یکی از آثار برجسته سینمای جهان تبدیل کرده است. از طرف دیگر، مطمئناً تماشای این فیلم می‌تواند به تقویت اصطلاحات زبان انگلیسی، درک زبانی و حتی فهم فرهنگ انگلیسی زبانان کمک کند.

  • سطح فیلم: این فیلم به دلیل استفاده از اصطلاحات غیررسمی و برخی صحنه‌های خشن و نیز توهین ‌آمیز، برای افراد با سطح متوسط تا پیشرفته مناسب می‌باشد.
  • نوع ژانر: این فیلم به ژانر جنایی و درام تعلق دارد و البته با نمایش‌های طنز و پرشور همراه است.
  • تاریخ انتشار: Pulp Fiction در سال 1994 به نمایش درآمد و به سرعت یکی از آثار برجسته دهه ۱۹۹۰ شد.
  • امتیاز IMDb: فیلم Pulp Fiction امتیاز بسیار بالایی را در سایت IMDb کسب کرده و امتیاز 8.9 از 10 را از نظر بینندگان دریافت کرده است.
  • کارگردان: کارگردانی این فیلم بر عهده کارگردان مشهور کوئین تارانتیو است.
  • دانلود: لینک دانلود

14. Theory of Everything 

فیلم Theory of Everything بهترین فیلم برای تقویت زبان انگلیسی است. این فیلم زندگی استیون هاوکینگ، فیزیکدان برجسته‌ای که با بیماری نوروموتور آمیوتروفیک تشخیص داده شده بود را به تصویر می‌کشد. این فیلم بر اساس کتاب اتوبیوگرافی Jane Hawking به نام "Travelling to Infinity: My Life with Stephen" ساخته شده است.

Theory of Everything

فیلم Theory of Everything به لطف بازی برجسته Eddie Redmayne در نقش استیون هاوکینگ و نیز فیلمنامه‌ای قوی که داستان پرشور زندگی و داستان عشق بین هاوکینگ و همسرش را به تصویر می‌کشد، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در دل بینندگان خود به دست آورد. بنابراین، این فیلم همچنین یک منبع بسیار موثر برای تقویت زبان انگلیسی است.

  • سطح فیلم: این فیلم برای افراد با سطوح متوسط تا پیشرفته مناسب است. زبان استفاده شده در این فیلم به دلیل بیان مفاهیم علمی و فنی، ممکن است برای مبتدیان چالش ‌برانگیز باشد.
  • نوع ژانر: فیلم Theory of Everything از ژانر بیوگرافی، درام و عاشقانه بهره می‌برد و داستان حماسی زندگی استیون هاوکینگ و روابطش را نمایش می‌دهد.
  • تاریخ انتشار: فیلم Theory of Everything در سال 2014 منتشر شد و به سرعت توانست توجه بسیاری از بینندگان و منتقدین را به خود جلب کند.
  • امتیاز IMDb: این فیلم امتیاز بسیار بالایی را دریافت کرده و به طور میانگین امتیاز 7.7 از 10 را از نظر بینندگان بدست آورده است.
  • کارگردان: James Marsh کارگردان این فیلم بوده است.
  • دانلود: لینک دانلود

15. Before Sunrise

فیلم Before Sunrise یک انتخاب فوق‌ العاده برای بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی و لذت بردن از یک داستان عاشقانه است. این فیلم یک فیلم درام و رمانتیک است که به کارگردانی و نویسندگی ریچارد لینکلیتر ساخته شده است. داستان فیلم در مورد دو جوان آمریکایی به نام‌های جسی و سلین است که به طور اتفاقی در قطاری به مقصد وین با هم آشنا می‌شوند.

Before Sunrise

آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا شب را با هم بگذرانند و در این مدت در مورد زندگی، عشق و امور فرهنگی گفتگو کنند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند شهر وین را با هم بگردند و در طول این سفر، روابط زندگی‌شان و انتظاراتشان از زندگی به طور ژرف‌تری بررسی می‌شود. این فیلم به عنوان یکی از آثار برجسته سینمای معاصر به دلیل نوآوری در روایت داستان و نگاه متفاوت به روابط بین انسان‌ها شناخته می‌شود.

  • سطح فیلم: "Before Sunrise" یک فیلم عاشقانه و درام است که دارای سطح زبان نسبتاً پیچیده‌ای است. زبانی که در این فیلم استفاده می‌شود، شامل بحث‌های فلسفی و عواطف عمیق است که برای فراگیران پیشرفته و حرفه‌ای زبان انگلیسی مناسب است.
  • ژانر: این فیلم می‌تواند به عنوان یک فیلم عاشقانه و درام با عناصری از ماجراجویی توصیف شود.
  • تاریخ انتشار: فیلم "Before Sunrise" در سال 1995 منتشر شد.
  • امتیاز IMDb: فیلم "Before Sunrise" امتیاز بسیار بالایی در IMDb بدست آورده است. با امتیاز 8.1 از 10، این فیلم به عنوان یکی از فیلم‌هایی که تأثیرگذاری بالایی داشته شناخته می‌شود.
  • کارگردان: ریچارد لینکلیتر کارگردان این اثر بسیار زیبا را بر عهده داشته است. 
  • دانلود: لینک دانلود

16. Submarine

فیلم Submarine یک فیلم درام و کمدی است. فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر جو سن ول (Joe Dunthorne) ساخته شده است. داستان این فیلم در مورد پسری نوجوان به نام اولیو است که برای نجات روابط پدر و مادر خود و همچنین پیدا کردن یک رابطه عاشقانه، تلاش می‌کند. او در این میان با مشکلاتی همچون جوانی و روابط زندگی مدرسه دست و پنجه نرم می‌کند.

Submarine

این فیلم به زیبایی و طنزی که برای تعدادی از تنش‌های روابط انسانی و رشد شخصیتی در نوجوانی طراحی شده است، شهرت دارد. ایوادیس با استفاده از عناصری همچون عکس‌های رنگی و موسیقی، این فیلم را به یک تجربه زیبا و دیدنی تبدیل کرده است. از دید منتقدان این فیلم بسیار خوب ارزیابی شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

  • سطح فیلم: "Submarine" یک فیلم درام کمدی بوده که دارای زبان نسبتاً متوسطی است. از سوی دیگر این فیلم به خاطر برخی از عبارات و اصطلاحات که ممکن است برای افراد مبتدی کمی چالش ‌برانگیز باشد.
  • ژانر: این فیلم می‌تواند به عنوان یک فیلم درام و کمدی معرفی شود. 
  • تاریخ انتشار: فیلم "Submarine" در سال 2010 منتشر شد.
  • امتیاز IMDb: این فیلم امتیاز بسیار مورد توجهی 7.3 از 10 را در سایت IMDb کسب کرده است.
  • کارگردان: ریچارد ایوادیس کارگردان این اثر زیباست که با دقت و هنر در کارگردانی، توانسته است یک داستان دلنشین و جذاب را به تصویر بکشد.
  • دانلود: لینک دانلود

17. The Sound of Music

فیلم Sound of Music بر اساس داستان واقعی زندگی ماریا ون تراپ است، یک دختر جوان از اتریش که در دهه ۱۹۳۰ به عنوان مربی خانواده ون تراپ فعالیت می‌کرد. وی به دلیل استعدادش در موسیقی و آواز، توانست گروهینی از کودکان خانواده را برای خوانندگی آموزش دهد.

The Sound of Music

این فیلم داستان جذابی را دنبال می‌کند که ماریا به خانه‌ای اشرافی در اتریش می‌رود تا به فرزندان خانواده ون تراپ درس بدهد. در عین حال، داستان عاشقانه‌ای نیز بین ماریا و کاپیتان فون تراپ شکل می‌گیرد. این داستان در پس‌ زمینه‌ای از یک اتفاق تاریخی و شرایط سیاسی دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد که اضطراب و ناامنی را به داستان افزوده است.

  • سطح فیلم: "The Sound of Music" یک فیلم موسیقی درام بوده که دارای سطح زبانی متوسط به پیشرفته است. از یک سو، این فیلم دارای عبارات و گفتار روزمره‌ای است که برای بهبود زبان انگلیسی بسیار مفید است. از سوی دیگر، برخی از موسیقی‌ها و عبارات ممکن است برای افراد مبتدی چالش برانگیز باشد.
  • ژانر: این فیلم می‌تواند به عنوان یک فیلم موزیکال و درام توصیف شود. 
  • تاریخ انتشار: فیلم "The Sound of Music" در سال 1965 منتشر شد. 
  • امتیاز IMDb: این فیلم امتیاز فوق‌العاده‌ای 8.0 از 10 را در سایت IMDb به دست آورده است.
  • کارگردان: کارگردان این اثر زیبا رابرت وایز بوده است.
  • دانلود: لینک دانلود

18. Twelve Angry Men

فیلم Twelve Angry Men یکی از آثار برجسته و بی‌بدیل در زمینه فیلم‌های قصه‌های دادگاه و اجتماعی است. داستان این فیلم در یک اتاق دادگاه و حول مذاکرات یک دادگاه جنایی متمرکز است که در آن دوازده هیئت منصفه باید درباره گناه یک جوان یک‌ دیگر تشخیص دهند.

Twelve Angry Men

اکثر اعضای هیئت اولین نظریه‌ای که مطابق آن متهم گناهکار است را قبول دارند، اما یک منشی به نام "دوازدهمین مرد" با عقاید خود به تدریج سایر اعضا را متقاعد می‌کند که قضیه ممکن است به صورت دیگری نیز بررسی شود. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های قضایی و اجتماعی شناخته می‌شود. 

  • سطح فیلم: سطح فیلم متوسط تا پیشرفته است. از آنجایی که فیلم بیشتر بر روی گفتار و بحث تمرکز دارد، ممکن است برای زبان آموزانی که به تازگی شروع به یادگیری زبان کرده‌اند چالش ‌برانگیز باشد.
  • ژانر: ژانر این فیلم درام است که به شدت بر روی تعاملات انسانی و اختلافات اجتماعی تمرکز دارد.
  • تاریخ انتشار: این فیلم در سال ۱۹۵۷ به نمایش درآمد.
  • امتیاز IMDb: این فیلم توانسته امتیاز بسیار خوب ۸.۹ از ۱۰ را در سایت IMDb کسب کند‌.
  • کارگردان: "Twelve Angry Men" توسط Sidney Lumet کارگردانی شده است.
  • دانلود: لینک دانلود

19. The Wizard of Oz 

داستان درباره‌ یک دختر به نام دوروتی از کانزاس است. او در یک تورنادو به سرزمین جادویی انتقال پیدا می‌کند. در این سفر، دوروتی با دوستان شادی طلب خود، "Scarecrow" که می‌خواهد هوشمندتر باشد، "Tin Man" که می‌خواهد دوباره دلباخته شود و "Cowardly Lion" که می‌خواهد شجاعت پیدا کند، آشنا می‌شود.

The Wizard of Oz

آنها در سفری برای پیدا کردن جادوگر قدرتمند "Wizard of Oz" برای کمک به خودشان در رسیدن به آرزوهایشان هستند. این داستان در واقع داستان یک سفر روحی است. همچنین، شما می‌توانید عناصر دیگه‌ای مثل دوستی، شجاعت، و ایمان را در این داستان پیدا کنید. 

  • سطح فیلم: "The Wizard of Oz" به عنوان یک فیلم خانوادگی و ماجراجویی، سطح زبانی مناسبی برای تمام سطوح زبان آموزان دارد. برای مبتدی‌ها، این فیلم می‌تواند فرصتی عالی برای تقویت مهارت‌های شنیداری و فهم زبان باشد و برای سطوح بالاتر، دیالوگ‌ها و محتوای فیلم می‌تواند به عنوان یک منبع غنی برای یادگیری واژگان و اصطلاحات جدید عمل کند.
  • ژانر: "The Wizard of Oz" یک فیلم جادویی و موزیکال است.
  • تاریخ انتشار: این فیلم در سال 1939 اکران شد و تا به امروز یکی از آثار برجسته و پرطرفدار سینمای جهان محسوب می‌شود.
  • امتیاز IMDb: این فیلم امتیاز بالای 8.0 از 10 را در سایت IMDb به دست آورده است که نشان از تاثیرگذاری و محبوبیت بالای آن است.
  • کارگردان: این فیلم توسط Victor Fleming و King Vidor کارگردانی شده است.
  • دانلود: لینک دانلود

مقاله پیشنهادی: 28 کارتون انگلیسی برای تقویت زبان ➕ لینک دانلود

سخن پایانی

آموزشگاه زبان ملل در این مقاله سعی داشته است که تعدادی از فیلم های زیبا و دیدنی را به شما عزیزان معرفی نماید. تقویت زبان انگلیسی با فیلم راهی عالی برای یادگیری این زبان است. نکات مهمی را در این مقاله به نگارش در آورده ایم که راه را برای شما هموارتر می سازد.

تصاویر مطلب

   
   
   
   
   
   
   
   
پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران