یادگیری زبان انگلیسی در خانه

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/04/31 1325 زمان مطالعه: 3 دقیقه
یادگیری زبان انگلیسی در خانه

چگونه در خانه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ امروزه بسیاری از افراد به دنبال یادگیری زبان انگلیسی برای خود و فرزندشان هستند اما شرایط و زمان کافی برای حضور در آموزشگاه زبان را ندارند. یادگیری و آموزش زبان در خانه می تواند راهکاری محبوب برای این افراد باشد که در ادامه به توضیحات تکمیلی در این رابطه می پردازیم.

چگونه در خانه زبان انگلیسی یاد بگیریم

در ادامه جهت یادگیری زبان انگلیسی در خانه رایگان راهکارهایی ارائه می دهیم:

1. برای خود یک هدف تعیین کنید

زمانی که تصمیم به آموزش زبان انگلیسی در خانه گرفته اید، باید برای خودتان یک هدف تعیین کنید. اهدافی که باید برای یاد گرفتن زبان انگلیسی به یاد داشته باشید عبارتند از:

  • رسیدن به نمره های بالا در مقاطع مختلف زبان انگلیسی
  • باید بتوانید فیلم هایی که به زبان اصلی هستند بدون زیرنویس تماشا کنید.
  • حتما برای خود یک دوستی داشته باشید تا با او بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید.
  • اگر برای شما امکان دارد حتما به عنوان یک توریست سفر کنید.
  • برای مهاجرت و یا ادامه تحصیل به کشور های خارجی سفر کنید.

2. مطالب جدید را مدام مرور کنید

برای این که بتوانید زبان انگلیسی را در ذهن خود ثبت کنید، باید مطالب یا کلمات جدیدی که یاد گرفته اید را در طول روز مرور کنید؛ این روش بهترین روش یادگیری است. شما با این کار 80 درصد از آموزش ها را می توانید حفظ نمایید. بعد از یک هفته نیز با یک مرور کوتاه می توانید بهترین نمره را کسب نماید.

در واقع بهتر است زبان انگلیسی را وارد روزمره خود نمایید به صورتی که:

  • خریدهای روزانه خود را به زبان انگلیسی لیست نمایید.
  • به فیلم های فارسی که در طول روز تماشا می کنید، زیرنویس انگلیسی بدهید.
  • از یک دفتر خاطرات انگلیسی استفاده کنید تا خاطرات خود را به این زبان بنویسید.
  • اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت دارید، متن های خود را با دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کنید.


چگونه زبان انگلیسی را در خانه یاد بگیریم
 

3. انتخاب ابزار مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه

انتخاب ابزار مناسب از میان ابزارها و منابع مختلفی که در دسترس هستند، روند یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد در خانه را سرعت بخشیده و اثربخشی آن را افزایش می‌دهد. در ادامه به برخی ابزارهای رایج اشاره می‌کنیم:

  • کتاب‌های الکترونیکی، مقالات و مجلات آنلاین

خواندن یکی از مهارت‌های اساسی در یادگیری زبان انگلیسی است که ذهن شما را فعال‌تر می‌کند. کتاب‌های آموزشی زیادی به زبان انگلیسی در زمینه های مختلفی وجود دارد که می‌توانید تهیه کرده و از خواندن آن ها لذت ببرید. قیمت این کتاب‌های الکترونیکی گاه ارزان‌تر از کتاب‌های کاغذی بوده و گاه به صورت رایگان قابل‌دسترس هستند.

همچنین مقالات و مجلات آنلاین به زبان انگلیسی وجود دارند که مطالب مفید و غنی در زمینه‌های مختلفی ارائه می‌دهند. نیویورک‌تایمز یکی از معتبرترین روزنامه‌های جهان است که می‌توانید مقالات آن را به زبان انگلیسی بخوانید.

  • نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های یادگیری زبان

شما می‌توانید با هزینه کم نرم افزارهای گوناگون را تهیه نمایید و به آموزش خود کمک کنید. همچنین اپلیکیشن‌های پیشرفته می‌تواند در کنار روش‌های سنتیِ یادگیری زبان انگلیسی مؤثر باشد. این اپلیکیشن‌ها با فعالیت‌های تعاملی، بازی و آزمون روش‌های یادگیری را جذاب و سرگرم‌کننده می‌کنند. همچنین به شما امکان می‌دهند تا در هر مکان و زمانی به یادگیری زبان انگلیسی در خانه بپردازید. برخی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان عبارتند از: 

  1. Duolingo
  2. Memrise
  3. Babbel
  4. Busuu

این اپلیکیشن‌ها با استفاده از یادآوری‌ها و اعلان‌ها کمک می‌کنند تا تمرین‌کردن مداوم را فراموش نکنید و به طور موثر به یادگیری مشغول شوید. 

4. تماشای فیلم و سریال: روشی جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه

یکی از روش‌های جذاب و سرگرم‌کننده برای تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی، تماشای فیلم و سریال به این زبان است. این روش آموزش زبان انگلیسی در خانه به شما کمک می‌کند تا با لهجه‌ها و اصطلاحات جدید آشنا شده و از آنها در مکالمات روزمره خود بهره ببرید. همچنین در حین تماشای فیلم و سریال واژگان تازه را آموخته و می‌توانید از آنها در مکالمات خود استفاده کنید. تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی شما را با فرهنگ و آداب‌ و رسوم آن کشور نیز بیشتر آشنا می‌کند. 


تماشای فیلم و سریال برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه
 

5. گوش‌دادن به کتاب صوتی یا پادکست

چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ پادکست‌ها ابزاری قدرتمند برای آموزش مکالمه زبان انگلیسی در خانه به شمار می‌روند. گوش‌دادن به کتاب‌های صوتی کمک می‌کند تا لهجه شما بهبودیافته و تلفظ صحیح کلمات تقویت شود. در ابتدا بهتر است از پادکست‌های ساده شروع کنید و با گذشت زمان به سراغ پادکست‌های تخصصی‌تر در زمینه‌های مختلف بروید. 

✅ بهترین پادکست ها برای سطوح مبتدی

در راستای آموزش زبان انگلیسی در منزل رایگان، افرادی که در سطح ابتدایی هستند می توانند با گوش دادن به پادکست های زیر، خود را در این زمینه تقویت کنند.
ESL Podcast: این پادکست مخصوص مبتدیان زبان انگلیسی است و مکالمات روزمره با سرعت کم و لحنی واضح ارائه می‌دهد.
Coffee Break English: این پادکست موضوعات مختلف را در قالب داستان‌های کوتاه و جذاب ارائه می‌دهد و برای تقویت واژگان و گرامر در سطح مبتدی مناسب است.
Learn English with Emma: اما، گوینده این پادکست، با لحنی دوستانه و صمیمی، نکات کاربردی زبان انگلیسی را به زبان‌آموزان مبتدی آموزش می‌دهد.

✅ بهترین پادکست ها برای سطوح متوسط

لیست پادکست های مناسل برای افراد در سطح متوسط به شرح زیر می باشد:

The English We Speak: این پادکست توسط بخش آموزش زبان انگلیسی تهیه می‌شود و به بررسی اصطلاحات و عبارات رایج زبان انگلیسی در مکالمات روزمره می‌پردازد.
6 Minute English: این پادکست شش‌دقیقه‌ای، موضوعات مختلف خبری و فرهنگی را با لحنی جذاب و سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد و برای تقویت مهارت شنیداری در سطح متوسط مناسب است.
British Council Learn English: این مجموعه پادکست‌های متنوعی را برای سطوح مختلف زبان انگلیسی ارائه می‌دهد و شامل مصاحبه، داستان و مباحث آموزشی است.

✅ بهترین پادکست ها برای سطوح پیشرفته

افرادی که در سطح قابل قبولی از زبان انگلیسی قرار دارند و می خواهند در خانه به تقویت آن بپردازند، می توانند از پادکست های زیر بهره ببرند:
Freakonomics Radio: این پادکست به بررسی موضوعات اقتصادی و اجتماعی از دیدگاه علم اقتصاد می‌پردازد و برای تقویت درک مطلب و افزایش دایره لغات در سطح پیشرفته مناسب است.
Radiolab: این پادکست موضوعات علمی و فلسفی را به روشی خلاقانه و جذاب بررسی می‌کند و برای تقویت مهارت شنیداری و افزایش دانش عمومی در سطح پیشرفته مناسب است.
This American Life: این پادکست داستان‌های واقعی از زندگی افراد را روایت می‌کند و برای تقویت درک مطلب و آشنایی بافرهنگ آمریکایی در سطح پیشرفته مناسب است.


 بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل
 

6. ضبط صدا برای بهبود تلفظ

مورد دیگر بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل برای تقویت لهجه با اکسنت انگلیسی، ضبط‌ کردن صدای خود در حین خواندن یک متن یا مکالمه است. گوش‌دادن به صدای ضبط شده کمک می‌کند تا اشتباهات احتمالی در تلفظ را شناسایی کرده و برای بهبود آن تلاش کنید. با ضبط صدا و گوش‌دادن به آن می‌توانید به طور مداوم تلفظ خود را تمرین و تکرار کنید. این روش در کنار سایر روش‌های یادگیری به شما کمک می‌کند تا ارتباط مؤثرتری با افراد انگلیسی‌زبان گرفته و به زبان انگلیسی مسلط شوید. 

مقاله پیشنهادی: 21 روش تقویت اسپیکینگ از صفر در خانه

سخن پایانی
همان‌طور که گفتیم روش‌های متعددی برای یادگیری آسان زبان انگلیسی در خانه وجود دارد. حتماً در طول روز به آهنگ‌های انگلیسی گوش دهید. می‌توانید با دیدن انیمیشن‌های خارجی به‌راحتی آموزش ببینید؛ برای یادگیری زبان انگلیسی باید به اهداف خود بسیار اهمیت دهید.

مقاله پیشنهادی: یادگیری سریع زبان انگلیسی

مقاله پیشنهادی: چگونه زبان انگلیسی را فراموش نکنیم؟ 7 راهکار شگفت انگیز

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (7 امتیاز)
نظرات
سولماز (یکشنبه 31 تیر 1403 15:58:28)

توی خونه بخونیم بهتر جواب میگیریم یا کلاس بریم؟


خانم مشهدی (یکشنبه 31 تیر 1403 16:07:51)

سلام به شما کاربر گرامی، پاسخ این سوال تا حد زیادی به هدف و شرایط شما بستگی دارد اما به طور کلی، با حضور در کلاس، یادگیری بهتر انجام می شود.

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران