تقویت speaking انگلیسی

تقویت اسپیکینگ| 5 روش فوق العاده تقویت speaking

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/03 1660
تقویت اسپیکینگ

تقویت اسپیکینگ از نظر خیلی از افراد مهم ترین مهارت در بین مهارت های چهارگانه آموزش زبان انگلیسی می باشد. چون برای ارتباط با دیگران حتما باید این مهارت در فرد قوی باشد. در آموزشگاه زبان ملل و زیر نظر اساتید برجسته می توانید به راحتی انگلیسی صحبت کنید. در این مقاله نیز چند روش را برای تقویت کردن مهارت اسپیکینگ به شما تقدیم خواهیم کرد. 

چرا مهارت در اسپیکینگ اهمیت دارد

تقویت اسپیکینگ از این جهت اهمیت دارد که برای ارتباط با دیگران باید بتوان به راحتی صحبت نمود. بدون این مهارت نمی توان در کشورهای انگلیسی زبان ارتباط لازم را برقرار نمود. برای مهاجرت نه تنها مهارت های علمی باید قوی باشند بلکه برای صحبت کردن نیز باید تلاش نمود، مخصوصا در کنار محاوره های روزانه باید بتوانید در محیط کار و تحصیل نیز با کارفرما یا اساتید خود ارتباط برقرار سازید. این کار اعتماد به نفس شما را بالا برده و می توانید با آرامش بیشتری به کار و تحصیل بپردازید. در ادامه روش هایی را به شما معرفی می کنیم. 

راه های تقویت اسپیکینگ

* تقویت مهارت شنیداری اولین گام برای تقویت اسپیکینگ

گفتنی است که راه رسیدن به تقویت اسپیکینگ از مهارت شنیداری می گذرد. برای این کار باید از فیلم ها و سریال ها، موزیک و پادکست و کتاب های صوتی استفاده نمایید و مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. 

مقاله پیشنهادی: چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم

* افزایش دامنه لغات 

یکی از راه های تقویت اسپیکینگ این است که دامنه لغات و دانش زبانی خود را بالا ببرید. برای این که مهارت های شما در مسیر آموزش زبان تقویت شود باید دانش زبانی خود را تقویت کرده و تا می توانید در زمینه لغات و اصطلاحات خود را تقویت کنید. البته نیازی نیست که برای این کار به حفظ کردن لغات بپردازید بلکه باید با روش های مناسب این کار را انجام دهید. 

* خواندن متون مختلف با صدای بلند

اصولا مطالعه هر گونه مطلبی می تواند دانش زبانی شما را افزایش دهد. مهارت های چهارگانه شما با مطالعه زیاد پیشرفت خواهد کرد. روشی که ما پیشنهاد می کنیم این است که متن مورد نظر خود را با صدای بلند بخوانید. این کار کمک زیادی به تقویت اسپیکینگ شما می کند. این روش به شما کمک می کند که روی لهجه و قواعد تلفظ کلمات بیشتر کار کنید‌ و به مرور زمان متوجه خواهید شد که چقدر روان و‌ سلیس صحبت خواهید کرد. 

تقویت اسپیکینگ از صفر

* انگلیسی فکر کنید.

یکی از روش های بسیار مهم برای تقویت اسپیکینگ و سایر مهارت ها این است که افکار خود را نیز به انگلیسی انجام دهید. به عنوان مثال می توانید هنگام خواب این فعالیت مغزی را انجام دهید. در صورتی که برای این کار تمرین کنید پس از مدتی ملکه ذهن شما شده و به آن عادت می کنید. حتی به شما پیشنهاد می‌کنیم که این افکار را به زبان بیاورید و درباره آن صحبت کنید. این کار نقاط ضعف و قوت شما را مشخص می سازد.

* هنگام صحبت صدای خود را ضبط نمایید

 یکی از پیشنهادات ما این است که هنگام صحبت کردن صدای خود را ضبط بفرمایید‌. اصلا فرقی ندارد که متنی را می خوانید یا با خودتان صحبت می کنید. با ضبط کردن و گوش دادن دوباره آن می توانید نقاط ضعف خود را بدانید و برای درست کردن آن تلاش کنید. 

* داستان های مورد علاقه یا خاطرات خود را بازگو نمایید.

اصولا هر شخصی در ذهن خود خاطرات تلخ و شیرینی دارد. این خاطرات یا داستان های مورد علاقه شما در کودکی می تواند عاملی برای حرف زدن شما باشد. این خاطرات و داستان ها را با زبان انگلیسی بازگو کنید و صدای خود را ضبط نمایید.

مقاله پیشنهادی: چگونه در خانه زبان انگلیسی یاد بگیریم

* تکرار و تقلید 

یکی از روش ها برای تقویت اسپیکینگ این است که از روش تکرار و تقلید استفاده نمایید. به عنوان مثال فیلم ها، کتاب های صوتی، ویدیوهای مختلف و خلاصه هر فایل صوتی که در دسترس دارید را گوش داده و تکرار کنید. طرز بیان گوینده، لهجه و تمام نکات مهم دیگر می تواند تاثیر زیادی در مهارت اسپیکینگ شما داشته باشد. 

* تلاش برای تسلط بر یک‌ لهجه

از آن جایی که زبان انگلیسی با لهجه های مختلف بیان می شود، شما باید یکی از آن‌ها را انتخاب و در جهت تقویت آن گام بردارید. این که لهجه ها را به صورت ترکیبی استفاده کنید جلوه خوبی ندارد. سعی کنید با توجه به همان لهجه فیلم و سریال یا پادکست و موزیک ها را گوش دهید و مدام تمرین کنید. 

* هم خوانی و تکرار با آهنگ های زبان اصلی

قابل ذکر است که خیلی از افراد عادت دارند که هم زمان با گوش فرا دادن به آهنگ، هم‌ خوانی می کنند. این کار به میزان زیادی برای تقویت اسپیکینگ تاثیر دارد. هر موسیقی که علاقه دارید را برای خود پخش کرده و هم زمان بخوانید. 

بهترین برنامه برای تقویت اسپیکینگ

* موقعیت سازی کنید

برای این که بتوانید به تقویت اسپیکینگ خود بپردازید می توانید موقعیت هایی را برای خود ایجاد کنید. به عنوان مثال خود را در جایگاهی قرار دهید که مصاحبه کاری دارید یا می خواهید یک کنفرانس دهید. این تمرین به میزان زیادی اعتماد به نفس شما را بالا می برد. 

* اپلیکیشن تبادل زبان استفاده نمایید. 

امروزه اپلیکیشن های متعددی در زمینه آموزش زبان انگلیسی و تقویت مهارت ها وجود دارد. با این کار شاید بتوانید در سر تا سر جهان دوستانی برای خود پیدا کنید و با آن‌ها به صحبت و تبادل نظر بپردازید. 

* استفاده از منابع آنلاین مثل یوتیوب

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ارتباط با دنیای اینترنت می توان بسیار راحت تر از قبل مهارت های زبانی خود را تقویت نمود. استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند راهی برای تقویت اسپیکینگ باشد. 

* دقت درباره نحوه صحبت کردن و لهجه زبانی خود

این نکته را فراموش نکنید که تسلط شما بر زبان‌ انگلیسی از روی مهارت های گفتاری مشخص می شود. نداشتن استرس و تسلط بر گفتار از نکات مهم می باشد. سعی کنید روی نحوه گفتار خود دقت کرده و تسلط پیدا کنید. 

مقاله پیشنهادی: اصطلاحات انگلیسی

* تمرین روزانه مکالمات پایه ای

برای تقویت اسپیکینگ خود بهتر است مکالمات مهم و پایه ای روزانه را حتما صحبت نموده و زیاد تمرین کنید. اگر شخصی را برای این کار در کنار خود ندارید، با خودتان حرف بزنید. اما به هیچ عنوان تمرین های روزانه و مداوم خود را فراموش نکنید.

* گوش دادن به موسیقی های آرام

این کار برای تقویت اسپیکینگ شما بسیار موثر می باشد. سعی کنید از آهنگ های آرام شروع کنید. اگر موسیقی را به صورت تصویری مشاهده می کنید از زیر نویس انگلیسی استفاده نمایید. آگاهی از متن موسیقی کمک زیادی به شما می کند. اگر کلمه ها را سریع متوجه نمی شوید اصلا نگران نباشید. برای فعم بیشتر باید دامنه لغات خود را بالا ببرید. با این کار و تمرین مداوم مهارت شنیداری و گفتاری شما پیشرفت می کند.  
سخن پایانی
در آموزشگاه زبان ملل سعی همه اساتید بر این است که هر چهار مهارت را در زبان آموزان تقویت نمایند. به همین دلیل تمام تلاش خود را می نمایند. اما تقویت اسپیکینگ از مهم ترین اهداف ما می باشد. همچنین زبان آموزان نیز به این مهارت خود اهمیت زیادی می دهند. به همین دلیل این دانشنامه را برای شما ترتیب داده ایم. با مطالعه راهکارهای نوشته شده می توانید این مهارت را در خود تقویت نموده و اعتماد به نفس زیادی به دست بیاورید. سوالات خود را می توانید از کارشناسان مجرب ما بپرسید.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران