دوستت دارم به فرانسوی

انواع نحوه گفتن دوستت دارم به فرانسه "عاشقتم به فرانسوی"

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/24 3647
دوستت دارم به فرانسه

دوستت دارم به زبان فرانسه چه می شود؟ واژه دوستت دارم به زبان فرانسه همانند سایر زبان ها به گونه های متعددی بیان می شود. در تمام زبان ها واژه های زیبا و جملات شگفت انگیزی برای ابراز علاقه وجود دارد و همه آن ها زیبایی خاص خود را دارند و حس خیلی خوب و جذابی را القا می کنند‌. آموزشگاه زبان ملل در این مقاله واژه «دوستت دارم» را به زبان فرانسه توضبح خواهد داد. 

پل عشاق در فرانسه

شاید اسم پل عشاق که در فرانسه می باشد را شنیده باشید. این پل در این کشور مکانی برای ابراز عشق بوده و افرادی که به هم علاقه دارند برای ابراز عشق خود روی این پل می روند‌. از جمله کارهای شگفت انگیز و پرمعنا که عشاق روی این پل انجام می دهند بستن قفل به آن است‌! اما چه داستانی پشت این پل وجود دارد؟

دوستت دارم به فرانسوی

در واقع درباره این پل زیبا داستان غم انگیز وجود دارد که عشق و خیانت را به همه نشان می دهد. داستان درباره دختری به نام نادا می باشد. این دختر دل به فردی می بندد که افسری صربستانی بوده است. این دو به قصد ازدواج عشق خود را ادامه می دهند و جشن نامزدی خود را برگزار می کنند.

پس از انجام مراسم، جنگی در می گیرد و افسر مجبور می شود به یونان اعزام شود. افسر در آن کشور عاشق زنی دیگر شده و نادا را ترک می کند. این خیانت به شدت نادا را تحت تاثیر قرار می دهد و نمی تواند تحمل کند‌. این شوک‌ و ناراحتی، مرگ این دختر را در پی دارد و همین داستان این پل را در کل دنیا معروف می کند.

افراد عاشق روی این پل رفته‌ و برای ابدی شدن عشق خود قفلی به آن می زنند. با این کار از روح نادا می خواهند که عشقشان را تا ابد نگه دارد. این داستان عاشقانه، واژه عشق را بسیار پر معناتر ساخته است. 

مقاله پیشنهادی: برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

چگونه به فرانسوی بگوییم دوستت دارم؟

شما اگر در کشور فرانسه بخواهید زندگی کنید باید به زبان فرانسه مسلط شوید. در این مقاله درباره واژه دوستت دارم توضیحاتی برای شما ارائه خواهیم داد. برای ادامه روابط دوستانه و عاشقانه خود باید جملات مناسب را بدانید و در شرایط مختلف آن ها را به کار ببرید. ترجمه معمولی واژه دوستت دارم در زبان فرانسه بسیار معروف می باشد.

دوست دارم به فرانسوی

Je t' aime

"Je t' aime" این ترجمه را برای گفتن دوست دارم به فرانسوی استفاده می کنند. این واژه معادل عبارت انگلیسی " I love you " می باشد. در این واژه فرانسوی "t" به جای "te" آورده می شود که به معنای « تو» یا " you" است. این شکل در واقع حالت خودمانی تر عاشقتم به فرانسوی است. 

استفاده از واژه vous

هنگامی که با پدر و مادر خودتان یا هر کسی که رابطه رسمی با او دارید صحبت می کنید ابراز علاقه شما بسیار تفاوت دارد. برای این شرایط از واژه vous استفاده می شود. Je vous aime این معنا را برای شما القا خواهد کرد.

عاشقتم به فرانسوی

گفتنی است که در زبان فرانسه نمی توانید برای ابراز علاقه به دوست خود از واژه " je t'aime " استفاده نمایید. گاهی برخی افراد این واژه را برای اعضای خانواده خود مثل فرزند، خواهر یا برادر یا پدر و مادر خود به کار می برند.

اما به طور معمول این واژه معنای "I sm in love with you" را می دهد. به همین دلیل باید برای افرادی که به عشق هم گرفتار شده‌اند به کار برود.

در ادامه درباره aime در زبان فرانسه صحبت خواهیم کرد و تفاوت انواع ابراز علاقه را بیان می کنیم. ابراز واژه دوستت دارم به زبان فرانسه حالت های مختلف دارد و شما باید با آن ها آشنا شوید و به درستی به کار ببرید.

مطالعه بیشتر: سلام به فرانسوی

کاربرد عبارت Aimer در دوستت دارم به فرانسوی

این واژه را به عنوان فعل به همراه یک قید هنگام گفتن عاشقتم به فرانسوی به کار می برند‌. البته باید بدانیم که در زبان فرانسه چگونه می توان درباره احساسات خودمان یا افراد دیگر صحبت کرد. احساسات شامل عدم علاقه می شود تا روابط دوستانه عمیق و تمام سطوح دوستی و علاقه ای که بین دو نفر خاص به وجود می آید.

اما در این قسمت ابراز دوستی های عادی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و روابط عاشقانه و رمانتیک را در قسمت های دیگر توضیح می دهیم.  این مثال ها و معنای آن ها را با دقت مورد مطالعه قرار داده و تمرین و تکرار را فراموش نکنید:

  • Je déteste Paul
    من از پائول متنفرم.
  • Je n'aime pas Paul.
    من از پائول خوشم نمی آید. 
  • Je n'aime pas beaucoup Paul.
    من خیلی از پائول خوشم نمی آید. 
  • J'aime assez Paul.
    من با پائول مشکلی ندارم. 
    این جمله بیشتر بار منفی را نشان می دهد. به این نکته زیاد دقت کنید و در شرایط مناسب به کار ببرید. 
  • J'aime bien Paul.
    من از پائول خوشم می آید. 
    درباره به کار بردن این واژه باید گفت که باید آن‌ را برای مواقعی به کار ببرید که درباره روابط دوستانه حرف می زنید. در واقع این عبارت معنای like را نشان می دهد. 
  • J'aime beaucoup Paul.
    من واقعا از پائول خوشم می آید.
    ابراز علاقه با این واژه نیز نوعی دیگر از دوست داشتن را نشان می دهد. در واقع می گویید که به عنوان یک دوست، شخص مقابل را دوست دارید. 
  • J'adore Paul.
    من پائول را خیلی دوست دارم.
    این واژه هم ابراز علاقه را فقط به عنوان یک دوست نشان می دهد. 

دوستت دارم به همسر به فرانسوی

مقاله پیشنهادی: 15 کارتون و انیمیشن فرانسوی فوق العاده

این نکته را فراموش نکنید که دوستت دارم به زبان فرانسه حالت ها و شرایط گوناگون دارد و واقعا باید با درک کامل از واژه ها استفاده نمایید. گفتنی است که شما می توانید از واژه aimer برای ابراز علاقه به اعضای خانواده خود استفاده نمایید.

دوستت دارم به زبان فرانسوی

به عنوان مثال می توانید با این واژه به خواهر و برادر، پدر و مادر، کودک و حتی حیوان خانگی خود ابراز علاقه کنید و به آن ها بگویید که آن ها را دوست دارید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان برای ابراز علاقه به دوستان خود نباید از این واژه استفاده نمایید.

به عنوان مثال اگر به برادر خود بگویید: " j' aime mon frère." مشخص است که شما برادر خود را بسیار دوست دارید اما عاشق او نیستید.

اما این نکته را در مورد دوست خود نمی توانید بگویید. مثلا اگر بگویید: j' aime Paul. این معنا را القا می کند که شما عاشق پائول هستید. در چنین مواردی برای ابراز علاقه و گفتن دوستت دارم به فرانسوی به دوست خود می توانید این واژه را به کار ببرید. 

  • J' adore Paul, j' aime beaucoup Paul. 

یک عبارت دیگر نیز برای ابراز علاقه به دوستتان وجود دارد که نشان‌ می دهد یک دوستی خوب بین شما وجود دارد اما در واقع خبری از عشق بین شما دوتا نیست و برای گفتن عاشقتم به فرانسوی کاربردی ندارد. 

  • J' aime beaucoup Paul, mais je ne suis pas amoureuse de lui. 

- من پائول را واقعا دوست دارم اما عاشق او نیستم. 

واژه پسندیدن چیزی

در واقع برای واژه از چیزی خوش آمدن، لذت بردن و دوست داشتن از فعل aimer استفاده می کنیم.

  •  J' aime le chocolat.
    من از شکلات لذت می برم. عاشق شکلات هستم. از شکلات خوشم می آید. 

استفاده از قید ها برای ایجاد تفاوت در معنی aimer

در پاسخ به سوال درباره این که از کسی یا چیزی خوشتان می آید، باید پاسخ های متفاوتی داده شود. در این موارد از قید استفاده خواهد شد. 

  • Est- ce que tu aimes le vin?
  • Oui, j' aime le vin...

کمی یکنواخت است‌....تقریبا بچه گانه است. 
برای بیان پاسخ متفاوت از beaucoup  و bien استفاده می شود‌. به این صورت: 
Oui, j' aime bien / beaucoup le vin (ça). 
این نکته را به خاطر داشته باشید که برای کسی که واقعا عاشقش شده اید از واژه aimer بدون استفاده از قید به کار برده می شود. 

دوستت دارم به زبان فرانسه به معنی عاشق شدن

اگر قرار باشد حس زیبای to be in love و عاشق شدن را القا کنیم و به طرف مقابل بگوییم که عاشقش شده ایم باید عبارات متفاوتی را به کار ببریم‌‌. رابطه عاشقانه و رمانتیک در زبان فرانسه ساختار دقیقی دارد که در این قسمت از مقاله با آن آشنا می شویم. این فرمول را به خاطر بسپارید:

دوست دارم به فرانسه

Aimer + نام فرد + بدون هیچ قیدی.

ساده‌ ترین راه برای افراز عشق در زبان فرانسه همین جمله می باشد که دقیقا واژه دوستت دارم را نشان می دهد. در ادامه چند واژه درباره دوستت دارم به زبان فرانسه برای شما عزیزان به رشته تحریر در می آوریم. 

 

  • Je t' aime.
    این ابراز دوستت دارم تقریبا غیر رسمی است. 

Je vous aime

واژه vous برای ابراز علاقه و عشق به طرف مقابل به کار می رود. در واقع با بیان این واژه به صورت رسمی به کسی که دوستش دارید ابراز علاقمندی می کنید. این واژه قدیمی می باشد اما هنوز هم برخی از افراد آن را مورد استفاده قرار می دهند. 

مقایسه روابط عاشقانه و دوستانه به زبان فرانسه

 

  • J' aime Paul 
    من عاشق پائول هستم.

 

  • J' aime beaucoup Paul.
    من خیلی پائول را دوست دارم. 

در جمله دوم رابطه دوستانه با پائول بیان می شود. باید گفت که هنگامی که جنله را بدون قید به پایان می رسانیم، احساسات قوی تر و در واقع عاشق بودن را نشان داده ایم. اما در جمله دوم با استفاده از کلمه ‌beaucoup احساسات ابراز شده را در حد رابطه کاملا دوستانه نگه داشته اید. برخی از جملات را در فیلم ها و آهنگ های فرانسوی همیشه می شنویم. این دیالوگ ها عشق را نشان خواهند داد. 

  • Est-ce que tu m' aimes?
    آیا عاشقم هستی؟
  • Euh .... Je t'aime beaucoup ...
     .... خوب ... از تو خیلی خوشم می آید. 

در آهنگی از Zazie به نام  Chanson d'ami  از آلبوم Made in Love واژه ای را می شنویم که توضیح آن خالی از لطف نیست. 

 

  • Je ne t' aime pas: je t' aime. 
    من عاشق تو نیستم؛ از تو خوشم می آید.

در این دو جمله تفاوت را کاملا می توان مشاهده نمود. 

لغاتی برای دوستت دارم به زبان فرانسه

قابل ذکر است که برای واژه دوستت دارم به زبان فرانسه از لغت I'amour استفاده می شود. اما باید توضیحی درباره این واژه بدهیم.

 

هنگامی که مفرد بیاید مذکر است و هنگامی که به صورت جمع می آید در واقع مونث است

 

  • Un grand amour.
    یک عشق بزرگ

 

  • Des amours tumultueuses 
    عشق دشوار

تلفظ اشتباه را به یاد داشته باشید.

هنگامی که میخواهید دوستت دارم به زبان فرانسه را به کار ببرید باید مراقب تلفظ خود باشید. در برخی موارد اشتباه تلفظ شما معنای دیگری را بیان می کند. 

 

  • I' amour = la moor 
    این تلفظ معنای عشق را نشان می دهد و برای گفتن دوستت دارم به فرانسوی کاربرد دارد. 

 

  • I'amour = la mor 
    این نوع تلفظ به معنی مرگ می باشد. 
  • I' amour = lu moor 
    این طرز تلفظ شوخ طبعی را نشان خواهد داد. 
  • I' amour = lu meur 
    این تلفظ به معنای حالت است‌.

مقاله پیشنهادی: گرامر زبان فرانسه

واژه هایی برای صدا زدن عشق خود به زبان فرانسه

در این قسمت و پس ازاین که با واژه های زیادی درباره دوستت دارم به زبان فرانسه آشنا شده اید، چند واژه را برای صدا زدن عشق خود برای شما می آوریم.

 

  • Mon amour.
    عشق من 
  • Mon chéri / ma chérie 
    عزیزم 
  • Mon ange
     فرشته من، عزیزم 
  • Je t' aime mon / je t' aime mon / amour ange 
    عشقم دوستت دارم، عاشقتم فرشته من 

اصطلاحات مربوط به دوستت دارم به زبان فرانسه

برخی از اصطلاحات در زیان فرانسه برای ابراز عشق بیان می شوند. برخی از عبارت ها در این زبان بسیار رایج هستند. 

 

  • Coup de foudre
    عشق در نگاه اول 
  • Hier j'ai rencontré quelqu' un, j'ai eu un véritable coup de foudre.
    من دیروز شخصی را ملاقات کردم، واقعا مثل صاعقه ( عشق در یک نگاه ) بود. 
  • Fou amoureux
    دیوانه وار عاشق بودن.
  • Jean est fou amoureux de Marie.
    جین دیوانه وار عاشق ماری است. 
  • Tomber amoureux
    عاشق شدن


سخن پایانی

در این مقاله درباره واژه دوستت دارم به زبان فرانسه توضیحات بسیاری برای شما عزیزان آورده شده است. در نظر داشته باشید که‌ شرایط ابراز علاقه بسیار متفاوت است و باید واژه مناسب را به کار ببرید. آموزشگاه زبان ملل در این مقاله تفاوت ها را برای آگاهی شما به رشته تحریر در آورده است. اگر توضیح یا سوالات بیشتری در خصوص دوستت دارم به فرانسوی دارید با ما در میان بگذارید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (9 امتیاز)
نظرات
مهسا (سه شنبه 20 تیر 1402 16:21:25)

مرسی از مقاله خوبتون دوست دارم ب فرانسوی خیلی زیبا تلفظ میشه من عاشق این زبانم


خانم مشهدی (یکشنبه 01 مرداد 1402 18:09:07)

با سلام
بله این زبان بسیار شیواست و شهرت زبان فرانسوی به تلفظ های جذاب و شیرینش هست.

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران