بهترین روش یادگیری زبان سوئدی در منزل

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/11/04 549
یادگیری زبان سوئدی در منزل

امروزه یادگیری زبان سوئدی برای بسیاری از افراد امری لازم به شمار می رود چرا که این زبان، در کشورهای اسکاندیناوی به عنوان زبان مادری استفاده می شود. در کشور سوئد، بخش هایی از کشور نروژ و فنلاند مردم این زبان را به کار می برند. از این رو افرادی که قصد مهاجرت و زندگی یا تحصیل در این کشورها را دارند، باید یک قدم مهم بردارند و زبان سوئدی را یاد بگیرند.

همچنین می توانند با فرهنگ این مردم آشنا شوند. علاقمندان به یادگیری این زبان می توانند در دوره های آموزشی آموزشگاه زبان ملل شرکت نمایند و با بهترین و جدیدترین متدها زیر نظر اساتید برجسته زبان سوئدی را فرا بگیرند. این مقاله برای افرادی که قصد یادگیری زبان سوئدی در منزل را دارند بسیار کاربردی می باشد. 

دلایلی برای یادگیری زبان سوئدی در منزل

قبل از هر کاری باید مسیر خود را مشخص سازید و با این کار برای خود یک انگیزه بسیار قوی بسازید. انرژی شما هر چه قدر بیشتر باشد مسیرتان هموارتر خواهد شد. بدون تردید یادگیری این زبان دریچه ای وسیع به روی پیشرفت و توسعه را برای شما باز خواهد کرد چرا که با منطقه ای توسعه یافته و مهم در جهان ارتباط خواهید داشت. این گونه یک زندگی مرفه و پیشرفت در انتظار شما می باشد.

زبان سوئدی در این کشور زبان رسمی محسوب می شود. البته این نکته را نیز به یاد داشته باشید که سوئدی ها بسیار خوب انگلیسی صحبت می کنند و افرادی که به انگلیسی تسلط دارند می توانند به راحتی در این کشور زندگی نموده و ارتباط برقرار سازند؛ اما با این وجود باید زبان سوئدی را نیز یاد بگیرند. اما مژده ما برای افرادی است که به زبان انگلیسی مسلط هستند، چرا که در مقایسه با افرادی که پیش زمینه ای ندارند، بسیار راحت تر قادر هستند زبان سوئدی را یاد بگیرند. این دو زبان شباهت های زیادی با هم دارند و به هیمن دلیل کار راحت تر خواهد شد.


بهترین روش یادگیری زبان سوئدی در منزل
 

با این حساب باید طبق یک برنامه منظم و منسجم پیش رفت و با روش های درست یادگیری این زبان را آغاز نمود. روزانه باید در منزل تمرین و تکرار را با استفاده از برنامه های آموزشی آنلاین و اپلیکیشن های آموزشی در برنامه خود قرار دهید. با برنامه ریزی دقیق می توانید در مدت زمان یک سال به نتیجه خوبی دست پیدا کنید.

راه های یادگیری زبان سوئدی در خانه

برای این که بتوانید در فرایند یادگیری زبان سوئدی به نتیجه مطلوبی برسید، باید اقدامات مهمی را انجام داده و از راهکارهای ما نهایت استفاده را ببرید. این راهکارها کاملا کارشناسانه بوده و بدون تردید می تواند راه را برای شما باز کرده و مسیر همواری را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه این راهکارها را مشاهده خواهید نمود.

1. یادگیری تلفظ صحیح

برای شروع باید الفبای زبان سوئدی را به خوبی یاد بگیرید و نکته بسیار مهم این است که الفبای این زبان تقریبا به زبان انگلیسی شباهت دارد و همین امر کمک زیادی به شما می کند. این زبان سه مصوت از زبان انگلیسی بیشتر دارد. بدون شک برای خواندن روان کلمه ها و در نتیجه جمله ها باید تلفظ حروف را به خوبی یاد بگیرید. پس اولین گام در یادگیری زبان سوئدی از الفبای این زبان و نحوه تلفظ آن ها می باشد.

مطالعه بیشتر: آموزش زبان سوئدی در 30 روز

ناگفته نماند که تعدادی از صامت ها در این زبان صدای جدیدی دارند که البته اصلا جای نگرانی ندارد و فقط با تمرین می توانید به خوبی آن ها را یاد بگیرید. برای این که بتوانید به خوبی روی تلفظ ها کار کنید و موفق شوید، بهتر است یک دیکشنری معتبر را دانلود و روی گوشی خود نصب نمایید و تلفظ ها را مرتب چک نمایید. تمربن و تکرار کلید مهم یادگیری این زبان محسوب می شود. 

2. یادگیری کلمه ها و عبارت های پرکاربرد در منزل

راهکار دیگری که مطمئنا بسیار مهم و کاربردی می باشد این است که برای شروع از یادگیری لغت ها و عبارت های مهم و پرکاربرد شروع نمایید. در ابتدای کار بهتر است کلمه به کلمه را یاد بگیرید و از ابتدایی ترین و ساده ترین کلمه‌ ها شروع کنید. با این کار ذهن شما آمادگی لازم برای یادگیری این زبان را پیدا خواهد کرد و پس از آن به سمت یادگیری عبارت های روزمره بروید.

مقاله پیشنهادی: آموزش گرامر زبان سوئدی (یادگیری افعال کمکی، قیدها، صفات)

پیشنهاد ما این است که در ابتدای مسیر خود را زیاد درگیر نکات دستوری و گرامری نکنید و تمرکز خود را روی تلفظ صحیح کلمات بگذارید. بهتر است از کلمه ها و عبارت های مربوط به روابط ساده روزانه مثل سلام و احوالپرسی، تشکر کردن، عذرخواهی، درخواست کردن از کسی، خوش آمد گویی و سایر مسائل مهم در روابط روزانه شروع کنید. 

3. آشنایی با نکات گرامری در زبان سوئدی

پس از این که توانستید قدری دامنه لغات خود را بالا ببرید و با عبارت های مهم و پرکاربرد آشنا شدید، بهتر است گام بعدی را به سمت نکات مهم و کلیدی گرامری بردارید. نکته جالب این است که گرامر زبان سوئدی هم شباهت زیادی به زبان انگلیسی دارد و مطمئنا کمک زیادی به شما خواهد کرد.

این دو زبان از نظر صرف فعل ها و ساختار جمله ها و در کل ساختار زبان دقیقا یکسان هستند. پس شما در ابتدا تمرکز خود را روی همین نکات مشترک بگذارید و سپس به سراغ یادگیری نکات جزئی تر بروید. راهکار مهمی که باید حتما آن را در برنامه خود قرار دهید این است که تمام نکات گرامری را که یاد می گیرید به صورت روزانه تمرین کنید. 


چگونه زبان سوئدی را در خانه یاد بگیریم
 

4. تقویت مهارت شنیداری

نکته بسیار مهم در فرایند یادگیری زبان سوئدی، تقویت مهارت شنیداری می باشد و باید روی این زمینه تمرکز ویژه داشته و تلاش و پشتکار زیادی داشته باشید. گوش شما باید به شنیدن و درک زبان سوئدی عادت کند و این امر با گوش‌ دادن‌ به فایل های صوتی امکان پذیر خواهد بود. گوش دادن به موسیقی زبان سوئدی اهمیت زیادی دارد. همچنین می توانید پادکست یا کتاب های صوتی را بنا بر علاقه خود تهیه نموده و مرتب گوش دهید.

مطالعه بیشتر: سلام به سوئدی

سعی کنید آهنگ های سوئدی را زیاد گوش دهید و از ابتدای این مسیر در برنامه خود قرار دهید. بدون تردید پس از مدتی به راحتی آن ها را متوجه شده و معنای آن را درک خواهید کرد؛ در هر فرصتی این کار را انجام دهید. در ترافیک، هنگام انجام کارهای شخصی و کارهای منزل و هر کار دیگری می توانید آهنگ های زبان اصلی را گوش دهید. پادکست های متفاوت را تهیه نموده و گوش کرده و پس از مدتی تاثیر آن را مشاهده نمایید. 

5. مطالعه کتاب در منزل

از راهکارهای بسیار مهم در فرایند یادگیری زبان سوئدی، مطالعه کتاب می باشد که پیشرفت چشمگیر شما را به دنبال دارد. در ابتدا می توانید از کتاب های کودکان آغاز نموده و پس از مدتی سطح بالاتری از کتاب ها را تهیه نمایید. داستان های زیادی به این زبان وجود دارد که می توانند در ابتدای راه برای شما مفید باشند.

بهتر است داستان ها را دو الی سه بار مطالعه نموده و پس از آن خلاصه ای از داستان تهیه نمایید. فرقی ندارد که چگونه این خلاصه را داشته باشید، می توانید خلاصه داستان را به صورت گفتاری بگویید و صدای خود را ضط نمایید و هم می توانید آن ها را به صورت نوشتاری داشته باشید. 

6. استفاده از تجربه های معلم خصوصی حرفه ای

قابل ذکر است که یادگیری زبان سوئدی باید بسیار اصولی باشد و بهترین کار این است که از یک استاد حرفه ای استفاده شود. می توانید یک مدرس حرفه ای را پیدا کرده و قدم های اول را با او بردارید و بسیار اصولی به یادگیری این زبان بپردازید. مطمئنا اساتید برجسته برنامه های منظمی دارند و روی هر چهار مهارت زبانی تمرکز می کنند. کلاس های خصوصی می توانند تاثیر زیادی بر روی یادگیری داشته باشند. 

مقاله پیشنهادی: شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد

7. یادگیری زبان سوئدی به صورت سرگرمی

سعی کنید در تمام مراحل یادگیری زبان سوئدی، سرگرمی و تفریح را در برنامه خود قرار دهید‌. برای تقویت مهارت شنیداری خود برنامه های تلویزیونی و فیلم و سریال های زبان اصلی را حتما مشاهده نمایید. این کار در کنار یادگیری زبان، برای شما سرگرمی نیز ایجاد خواهد کرد.

در ابتدای کار سعی کنید برای مشاهده فیلم ها و سریال های زبان اصلی از زیرنویس استفاده نمایید اما حتما بعد از این که موضوع فیلم را درک کردید، زیرنویس را برداشته و دقت خود را برای فهم بیشتر فیلم بالا ببرید. هنگام مشاهده فیلم ها دفتر یادداشتی داشته باشید و لغت ها و اصطلاحات جدید را یادداشت نمایید. با این کار می توانید مرتب آن ها را مرور نمایید. 

8. حرف زدن به زبان سوئدی

از راهکار های مهم برای یادگیری زبان سوئدی، حرف زدن و شروع مکالمه‌ می باشد. سعی کنید از ابتدای مسیر با عبارت های ساده و روزمره شروع کنید و حرف بزنید. مرتب تکرار کنید و اصلا از اشتباهات خود هراس نداشته باشید‌. با این کار مهارت شما در صحبت کردن و تلفظ بسیار قوی تر خواهد شد. به هیچ عنوان خجالت به خود راه ندهید و حتی با بد بودن تلفظ خود کنار بیایید و تلاش کنید.

یکی از روش های کاربردی این است که جلوی آینه تمرین کنید و با صدای بلند صحبت نمایید. برای خود سوالاتی مطرح کرده و به آن ها جواب دهید. صدای شما باید در حدی باشد که خودتان بشنوید. حتی می توانید صدای خود را ضبط نموده و دوباره گوش دهید و اشکالات خود را درک کنید. این کار باید حتما در برنامه روزانه شما قرار بگیرد. 


منابع یادگیری زبان سوئدی در خانه
 

9. استفاده از فلش کارت برای یادگیری زبان سوئدی

از ابزارهای بسیار مهم برای یادگیری زبان سوئدی، فلش کارت ها می باشند. این کارت ها به شما کمک می کنند که کلمه ها را راحت تر به خاطر بسپارید و در واقع ملکه ذهن شما شوند. فلش کارت ها را می توانید همیشه در اختیار داشته باشید و مدام تمرین کنید. نکته مثبت این فلش کارت ها استفاده از لغت ها در جمله می باشد. 

10. استفاده از دیکشنری تصویری

دیکشنری های تصویری یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برای یادگیری زبان سوئدی می باشد. این دیکشنری ها منبع بسیار خوبی برای یادگیری زبان هستند. مشاهده تصاویر در کنار یادگیری لغات کمک زیادی می کند و همه در ذهن می مانند. 

11. نصب پوستر در اتاق منزل

برای یادگیری زبان سوئدی و سایر زبان ها، پوسترهای بزرگ و زیبای رنگی وجود دارند که تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت. این پوسترها را می توانید در اتاق خود نصب نموده و مرتب استفاده نمایید. حتی می توانید با همین پوسترها برای خود سرگرمی ایجاد کنید. 

12. استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان سوئدی

امروزه هر فردی می تواند به راحتی از طریق گوشی های هوشمند با دنیای اینترنت ارتباط داشته باشد. پس بهتر است اپلیکیشن های مهم برای یادگیری زبان سوئدی را در گوشی خود نصب نموده و در هر مکان و شرایطی از آن ها استفاده نمایید. با این صورت می توانید خود را سرگرم کرده و در کنار آن زبان را هم یاد بگیرید.

مقاله پیشنهادی: مهاجرت کاری به سوئد 2023 | مراحل، مدارک مورد نیاز + هزینه ها

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران