تشکر به زبان فرانسوی با کمک اصطلاحات متفاوت

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/11/23 511
تشکر به زبان فرانسوی

یادگیری عبارت های مربوط به تشکر به زبان فرانسوی از آموزش های بسیار مهم به شمار می رود. هر شخص باید این توانایی را داشته باشد که قدردانی خود را از فردی که کاری برای او انجام داده است ابراز نماید. برای تسلط بر این موضوع، پیشنهاد می کنیم این مقاله از آموزشگاه زبان ملل را تا انتها دنبال نمایید. بدون تردید مطالب این مقاله برای شما بسیار مفید و کاربردی می باشد.

تشکر کردن به زبان فرانسه

پس از آموزش زبان فرانسه یا هنگام گذراندن مراحل یادگیری این زبان، گاهی باید عبارت «خیلی ممنون به فرانسوی» را به کار ببرید. اما امکان دارد متوجه نباشید که کدام واژه را در چه شرایطی مورد استفاده قرار دهید. از این رو از شما دعوت می کنیم که این مطالب را مطالعه و مورد استفاده قرار دهید.

1. واژه "merci" 

این واژه را می توانید برای ابراز تشکر به زبان فرانسوی به کار ببرید. اما عبارت های دیگری نیز برای بیان چنین شرایطی وجود دارد. برای این که بتوانید در شرایط متفاوت از واژه ها و عبارت های مناسب استفاده کنید، باید دانش زبانی و دایره لغات خود را افزایش دهید.

با این کار می توانید همانند یک فرد بومی صحبت نمایید و این کار اعتماد به نفس را در شما بالا می برد. راه های متفاوتی برای برقراری ارتباط و قدردانی از افراد وجود دارد که می توان گفت همه این عبارت ها تقریبا یکسان و به یک معنا هستند. اما وزن معنا و اغراق کردن در آن ها قدری متفاوت می باشد.

در این مقاله انواع تشکر و قدردانی را به شیوه مردم فرانسه به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. کلمه "merci" رایج ترین عبارت برای تشکر و قدردانی به شمار می رود.

این واژه را می توانید در هر شرایط و مکانی بشنوید. برای تشکر از دوستان، خانواده، آشنایان، همکاران و حتی غرییه ها می توانید این عبارت را به کار ببرید. در برخی موارد امکان دارد استفاده از این واژه قدری سرد و خشم باشد که در ادامه جایگزین مناسب آن را به شما معرفی می کنیم. 

جایگزین برای "merci" 

هنگامی که قرار است از این واژه استفاده نمایید، می توانید یک جایگزین مناسب نیز داشته باشید. شما می توانید از واژه های " monsieur " به معنای « آقا » و واژه "madame, mademoiselle" به معنی «خانم» استفاده کنید. با این کار لحن شما سردی و خشکی خود را از دست می دهد و بیان شما با احترام و ادب ببشتری عنوان می شود. بنابراین این واژه ها را به خاطر بسپارید.

تشکر به فرانسوی

  • Metci monsieur
    متشکرم آقا 
  • Merci madame
     
  • Merci mademoiselle
    ممنون خانم

2. Merci Beaucoup

این عبارت به معنی « خیلی از شما متشکرم» می باشد. البته این عبارت را می توانید برای مواقعی استفاده نمایید که قرار است بر قدردانی خود از طرف مقابل تاکید کنید.

مطالعه بیشتر: تقویت لیسنینگ زبان فرانسوی

واژه " beaucoup " در زبان فرانسوی به معنای « زیاد » می باشد و به همین دلیل می تواند تاکید بر قدردانی را نشان دهد. شما می توانید با به کار بردن این واژه، بیان دوستانه تر و واقعی تری داشته باشید. 

3. Merci Mille Fois 

اگر دوست دارید معنای قدردانی را به صورت بسیار عمیق نشان دهید و از عبارت های « فراوان و زیاد » استفاده نکنید، می توانید این عبارت را به کار ببرید. معنای این واژه فرانسوی « یک میلیون تشکر » یا « هزاران بار تشکر » است. واژه دیگری که دقیقا همین معنی را می دهد " merci infinitement " است که تشکر بی نهایت شما را نشان می دهد. 

4. Je Vous Remercie 

برای شرایط رسمی می توانید این واژه را به کار ببرید. معنای این عبارت « متشکرم » است. برای بیان تشکر از کاری که برای شما انجام شده می توانید بعد از این عبارت از واژه " pour" به معنی « برای » استفاده نمایید. به عنوان مثال به این واژه دقت نمایید. 

 

  • Je vous remercie pour votre hospitalité. 
    از شما برای مهمان نوازیتان سپاسگزارم. 
     
  • Je vous remercie pour ce repas. 
    از شما برای غذا سپاسگزارم. 

البته در مورد این واژه باید یک نکته مهم را یادآور شویم. در صورتی که در یک محیط رسمی قرار است از این عبارت استفاده نمایید به عنوان مثال برای صحبت کردن با ی دوست، خانواده یا همکار می توانید از "tu " استفاده کنید. 

مقاله پیشنهادی: جملات فرانسوی برای بیو

  • Je te remercie. 
    من از شما متشکرم. این عبارت کاملا غیر رسمی است‌. 
     
  • Je vous remercie. 
    من از شما تشکر می کنم. 

این عبارت رسمی است. برای بیان تشکر به زبان فرانسوی در مقابل یک مافوق یا فرد غریبه باید این عبارت را مورد استفاده قرار دهید.

5. Avec Tous Mes Remerciements 

یکی از راه های ابراز تشکر به زبان فرانسوی، استفاده از این عبارت است. این عبارت به معنای « با تشکر فراوان » است و می توان در موقعیت ها و شرایط غیر رسمی مورد استفاده قرار داد. همچنین می توان در انتهای ایمیل و نامه های تجاری و خبری از این عبارت استفاده نمود. 

تشکر به زبان فرانسوی

 

6. C' est Très Gentil De Votre Part

در برخی شرایط می توانید برای ابراز تشکر به زبان فرانسوی، از واژه های « این از مهربانی شما است » یا « از خوبی شما است » استفاده نمایید. این عبارت دقیقا همین معنی را به شما می دهد. شما با به کار بردن این عبارت نس توانید از اقدامات طرف مقابل  تلاش های او تشکر و قدردانی کنید.

مقاله پیشنهادی: اصطلاحات روزمره زبان فرانسه

7. Merci Du Fond Du Coeur

این عبارت به معنی « از صمیم قلبم از شما متشکرم » می باشد. با بیان این عبارت به طرف مقابل می گوییم که از صمیم قلب از او تشکر می نماییم. همچنین می توانید از این عبارت در نامه های رسمی و برای بیان تشکر به زبان فرانسوی استفاده نمایید. 

8. Merci à Tous 

امکان دارد در شرایطی قرار بگیرید که در مقابل جمعیتی از فرانسوی زبان ها باشید و در حال صحبت کردن نیاز باشد که ازآن ها تشکر و قدردانی نمایید. برای این کار از این واژه به معنای « از همه شما متشکرم » استفاده نمایید. 

9. Un Grand Merci 

این عبارت شدت قدردانی و سپاسگزاری را بیشتر می کند و به گونه ای مشابه عبارت « یک میلیون سپاس » است. با استفاده از این عبارت معنای « یک تشکر فراوان » را القا می نمایید. 

10. Merci D'avance

این عبارت به معنی « پیشاپیش از شما متشکرم » است و برای بیان تشکر به زبان فرانسوی در چنین شرایطی استفاده خواهد شد. برای تمام زمینه های غیر رسمی می توان این عبارت را به کار برد.

تشکر به زبان فرانسه

11. Non, merci

این واژه به راحتی می تواند ابراز تشکر به زبان فرانسوی را نشان دهد. از عبارت های دیگر « خواهش می کنم به فرانسوی » است که حتما به شما آموزش خواهیم داد. 

12. Merci, mon ami / e

امکان دارد یک شخص فرانسوی زبان شما را " ami " بماند. این کلمه به معنای « دوست » است و در فرهنگ فرانسوی این واژه دوستی ابدی را می رساند. اما در زبان فارسی بار این کلمه قدری سبک تر می باشد. پس در زبان فرانسه باید مراقب باشید که چه واژه ای را به کار می برید. 

13. Mci 

این واژه به معنای « تشکر » بوده و در پیامک ها استفاده می شود. با این واژه می توانید قدردانی و تشکر خود را ابراز نمایید. همان گونه که مشاهده می نمایید بسیار ریزبینانه و دقیق در مورد ابراز تشکر به زبان فرانسوی صحبت نموده ایم.

مقاله پیشنهادی: دوستت دارم به فرانسوی

14. Ci Mer

این واژه نوعی تشکر به زبان فرانسوی به صورت محاوره ای است. در واقع منظور از این واژه نوعی زبان فرانسوی کوچه بازاری است. 

متشکرم به فرانسه

15. Merci, ma belle / ma grande

این عبارت به معنای « ممنونم، زیبا » است و باید با احتیاط زیادی استفاده شود. برای استفاده از این واژه باید حد و حدود را رعایت نمایید. برای تشکر از کودکان یا افراد صمیمی می توان این عبارت را به کار برد. اصلا این عبارت را برای تشکر از غریبه ها استفاده نکنید.

16. Merci à toi 

معنی این عبارت « با تشکر از تو » می باشد. با بیان این عبارت می توانید بر تشکر به زبان فرانسوی تاکید داشته باشید و قدردانی بسیار عمیقی را نشان دهید. این نحوه تشکر کردن، کاملا غیر رسمی است.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران