آیا زبان سوئدی سخته؟ | تفاوت زبان سوئدی و انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/28 943
آیا زبان سوئدی سخته

بهتر است قبل از شروع به یادگیری زبان سوئدی در مورد میزان سختی یا راحتی این زبان بیشتر بدانید. شاید در تصور بسیاری از افراد این زبان سخت باشد اما باید گفت که برای یادگیری هر زبانی راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان این فرایند را ساده تر کرد.

زبان سوئدی از زبان های بسیار عالی است و بدون تردید یادگیری آن باعث بهبود در شیوه زندگی شما خواهد شد. شباهت این زبان به زبان انگلیسی امتیاز دیگری محسوب می شود. اگر قصد شرکت در کلاس های حضوری و آنلاین دارید می توانید به شعب مختلف آموزشگاه زبان ملل مراجعه نموده و آینده خود را تضمین نمایید. 

یادگیری زبان سوئدی سخت است؟

این سوال را بسیاری از زبان آموزان، علاقمندان و خانواده ها در ذهن خود دارند و همین تصور شاید اجازه حضور در کلاس ها را به برخی ندهد. شما باید این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که هیچ زبانی در رده سخت و آسان وجود ندارد. هر زبانی را که به عنوان زبان دوم قرار باشد یاد بگیرید مطمئنا از زبان مادری دور است و برای یادگیری آن باید زمان بگذارید و نهایت تلاش خود را بکنید‌.

آیا زبان سوئدی سخته؟

برای آموزش زبان سوئدی این نکته را به یاد داشته باشید که شباهت زیادی با زبان انگلیسی دارد و این امر برای افرادی که با زبان انگلیسی آشنا هستند یک امتیاز محسوب می شود. به دلیل نزدیکی این زبان به انگلیسی و در صورت تسلط نسبی به این زبان شما با مطالعه 500 الی 600 ساعت می‌توانید بر زبان سوئدی مسلط شوید.

این دو زبان از خانواده زبان آلمانی هستند. زبان سوئدی زبان آلمانی شمالی و انگلیسی بخشی از زبان ژرمنی غربی می باشد.   در مورد سختی و آسانی این زبان باید گفت که موسسه خدمات خارجی ایالات متحده "FSI"  این زبان را در رتبه یک قرار داده است.

مقاله پیشنهادی: بهترین روش یادگیری زبان سوئدی در منزل

پس با این وجود این زبان از آسان ترین زبان ها محسوب می شود. پس افرادی ‌که قرار است در کشور سوئد به تحصیلات خود ادامه دهند می توانند با خیال راحت به یادگیری زبان سوئدی بپردازند. 

مدت زمان یادگیری زبان سوئدی

برای این که بتوان در مورد مدت زمان یادگیری هر زبانی صحبت کرد باید به این نتیجه رسید که میزان سختی و آسانی آن زبان به چه میزان است. برای افرادی که از پایین ترین سطح دانش زبانی قرار دارند نیاز دارد که حدود ۱۱۰۰ ساعت را به مطالعه این زبان بپردازد. با برنامه ریزی صحیح می توانید این زمان را به خوبی مدیریت نمایید و به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. 

دلایل راحت بودن یادگیری زبان سوئدی

در این بخش دلایلی را برای این که مطمئن باشید یادگیری زبان سوئدی سخت نیست می آوریم. اولین دلیل این است که الفبای زبان سوئدی حروف لاتین می باشند و همانند انگلیسی استفاده می شوند. همچنین چون ریشه این زبان و زبان انگلیسی یکسان است یادگیری را راحت تر می سازد.

مطالعه بیشتر: شبیه ترین زبان ها به انگلیسی

 تفاوت زبان سوئدی و انگلیسی

نکات گرامری این دو زبان تقریبا یکسان است و می توانید به راحتی یاد بگیرید. همچنین کلمه های زیادی به صورت مشترک بین این دو زبان وجود دارد. پس قبل از این که آموزش این زبان را آغاز نمایید، بسیاری از لغت ها را می دانید. اما برخی از کلمه ها ظاهر یکسان و معنای مختلف دارند که باید در مورد استفاده از آن ها مراقب باشید. 

تفاوت زبان سوئدی و انگلیسی

با وجود این که زبان سوئدی و انگلیسی شباهت های زیادی با هم دارند و از یک خانواده هستند، اما تفاوت هایی نیز بین این دو زبان وجود دارد که باید با آن ها آشنا شوید. در واقع برای یادگیری زبان سوئدی باید بر این نکته ها مسلط باشید تا بتوانید به درستی این زبان را یاد بگیرید. در این بخش از مقاله به این تفاوت های جزئی می پردازیم. در ادامه زمینه های مختلف این تفاوت ها را بررسی می نماییم. 

مطالعه بیشتر: آموزش زبان سوئدی در 30 روز

الفبای زبان سوئدی و انگلیسی

در این بخش از مقاله برای این کع یادگیری زبان سوئدی برای شما بسیار آسان تر شود، به تفاوت های بین الفبای زبان سوئدی و انگلیسی می پردازیم. در زبان انگلیسی ۲۶ حرف الفبا وجود دارد. در حالی که این تعداد در زبان سوئدی به ۲۹ می رسد.

الفبای زبان سوئدی و انگلیسی

در زبان سوئدی سه مصوت وجود دارد که در زبان انگلیسی نمی توان مشاهده نمود. این حروف مصوت " Ö, Ä , Å " هستند. این سه حرف پس از حرف " Z " و در انتهای حروف الفبا قرار می گیرند. در ادامه حروف الفبای سوئدی را مشاهده خواهید کرد.

C c B b A a
F f E e D d
I i H h G g
L l K k J j
O o N n M m
R r Q q P p
U u T t S s
X x W w V v
Å å Z z Y y
  Ö ö Ä ä

همان گونه که مشاهده می نمایید شباهت بین الفبای این دو زبان کاملا مشخص است و تنها سه حرف مصوت در زبان سوئدی وجود دارد که آن را نمی توان در زبان انگلیسی پیدا کرد. 

تفاوت در فرم فعل ها در زبان انگلیسی و سوئدی

از دیگر رازهای مهم برای یادگیری زبان سوئدی این است که تفاوت های بین فعل های این زبان و زبان انگلیسی را بدانید. زبان سوئدی در تمام زمان ها فعل یکسان دارد. به عنوان مثال در زبان سوئدی زمان حال استمراری وجود ندارد و تنها از زمان حال ساده استفاده می نمایند.

مقاله پیشنهادی: آموزش گرامر زبان سوئدی

نکته دیگر این است که در زبان سوئدی فعل ها با توجه به شخصی که آن ها را انجام می دهد، صرف نخواهد شد ولی صرف نظر از این که به چه کسی اشاره دارد ثابت می ماند. همچنین افعال در زبان سوئدی تنها یک خابت زمان حال دارند‌. در این زبان تقریبا فعل ها همانند زبان انگلیسی از نظر زمان قرار دارند یعنی در زمان حال، گذشته ناقص و کامل همانند هم هستند. 

صفت ها در زبان انگلیسی و سوئدی

در زبان سوئدی نیز صفت ها قبل از اسم می آیند. به عنوان مثال: 

En stor man 
یک مرد بزرگ 

تفاوت گرامر بین زبان سوئدی و انگلیسی

یکی از تفاوت ها در مورد حروف مجهول " a , an " و حرف معین " the " می باشد. در زبان انگلیسی برای اسم هایی که هویت مشخصی برای شنونده یا خواننده ندارند از حروف " a , an " استفاده می شوند. اما حرف معین " the " قبل از اسم هایی می آید که هویت مشخصی برای خواننده یا شنونده دارند. 

مطالعه بیشتر: جملات عاشقانه به زبان سوئدی

  • I have a book. 
    من یک کتاب دارم. 
  • I bought that book. 
    من اون کتاب رو خریدم. 

در جمله اول هویت کتاب اصلا مشخص نیست. اما در جمله دوم مشخص است که طرف مقابل کتاب را می شناسد. 
در زبان سوئدی دو حرف نا معین " en , ett " مورد استفاده قرار می گیرد. به این مثال ها توجه فرمایید. 

  • Jag äger en katt. 
  • Ett äpple. 
  • Bananen. 

تفاوت در جنسیت اسم ها

یکی دیگر از نکات مهم برای یادگیری زبان سوئدی، جنسیت اسم ها می باشد. تفاوت جنسیت اسم ها در زبان انگلیسی و سوئدی باید مورد بررسی قرار بگیرد. در زبان انگلیسی جنسیت اسم ها حالت بیولوژیکی دارد. به عنوان مثال:

  • It .... the house
  • He .... boy
  • She .... girl

در زبان سوئدی اسم ها دارای جنسیت دستوری هستند. جنسیت ها به دو شکل غیر خنثی "en gender" و خنثی "ett gender" هستند. 

نام ماه ها 

در زبان سوئدی نام ماه ها با حروف بزرگ شروع نمی شوند. فقط در صورتی که در ابتدای جمله باشند این اتفاق می افتد. اما در زبان انگلیسی نام ماه ها در هر جایی از ساختار جمله قرار بگیرند، با حروف بزرگ آغاز می شوند.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران