روزهای هفته به کره ای + تلفظ 📆 معنی ایام هفته به کره ای

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/28 456
روزهای هفته به کره ای

در فرایند آموزش زبان، یکی از مراحل مهم یادگیری روزهای هفته به کره ای می باشد چرا که برای انجام هر کاری باید با این عبارت ها آشنا باشید. فرقی ندارد که بخواهید در ایران باشید یا در کشور کره زندگی کنید، در هر صورت باید با روزهای هفته آشنا باشید. یکی از برنامه های آموزشگاه زبان ملل این است که شما را با تمام جنبه های مختلف زبان های رایج دنیا آشنا سازد. در ادامه با این موضوع بیشتر آشنا خواهید شد.

آموزش ایام هفته در زبان کره ای

ملل به عنوان یک آموزشگاه زبان کره ای در این قسمت برای شما عزیزان روزهای هفته به کره ای را آموزش داده است. این آموزش در بسیاری از شرایط کاری و روابط و مراودات روزانه بسیار کاربردی و مهم می باشند. در ادامه نام روزهای هفته را به زبان کره ای را مشاهده خواهید کرد. 

  • دو شنبه: Wur - yoil | 월요일
  • سه شنبه: Hwa - yoil | 화요일
  • چهار شنبه: Soo - yoil | 수요일
  • پنج شنبه: Mog - yoil | 목요일
  • جمعه: Geum - yoil | 금요일
  • شنبه: To - yoil | 토요일
  • یک شنبه: Ee - yoil | 일요일

روزهای هفته به کره ای

 این نام ها را باید به خاطر بسپارید و در مکالمه های خود استفاده نمایید‌. برای این که این نام ها را فراموش نکنید و در واقع ملکه ذهن شما شوند، بهتر است که تا جایی که امکان دارد در مکالمه های روزانه خود از آن ها استفاده نمایید. این کار باعث می شود که به دلیل به کار بردن زیاد، آن ها را به ذهن خود بسپارید و فراموش نکنید.

دلایل مختلف برای یادگیری روزهای هفته به کره ای

دلایل متعددی وجود دارد که شما را ملزم به یادگیری روزهای هفته به کره ای می سازد. فرض کنید که بخواهید یک رزرو انجام دهید، یا بخواهید از مکانی دیدن کنید و باید برای این کار برنامه ریزی نمایید، در این صورت باید حتما نام تمام روزهای هفته را بدانید.

مطالعه بیشتر: الفبای کره ای

همچنین برای شرکت در جلسه های کاری یا دیدار دوستانه نیز باید با توجه به روزهای هفته و برنامه کاری بقیه و خودتان برنامه ریزی نمایید. اصولا نحوه گفتن زمان در هر زبان بسیار مهم است.

روزهای هفته دقیقا جزء زمان هایی به شمار می روند که دز گفتار روزانه بسیار کاربرد دارند. با شناخت نام این روزها این امکان برای شما به وجود می آید که در مورد زمان و وقت انجام کارهای خود و دیگران بسیار دقیق تر صحبت نمایید. برای برنامه ریزی های دیگر از جمله رزرو رستوران و هتل و سایر کارها نیاز دارید که نام این روزها را بدانید.

نحوه یادگیری روزهای هفته به کره ای

برای این که روزهای هفته به کره ای را بسیار بهتر و راحت تر یاد بگیرید، نکته های مهم و کلیدی را به شما عزیزان آموزش می دهیم. در زبان کره ای برای این که به واژه « روز » اشاره داشته باشید، باید از کلمه "il" استفاده نمایید.

مقاله پیشنهادی: احوال پرسی به زبان کره ای

اما روز هفته را در زبان کره ای " yoil " می نامند. این نکته در یادگیری نام روزهای هفته به کره ای بسیار اهمیت دارد. چرا که نام تمام روزهای هفته به این واژه ختم خواهد شد. در ادامه در مورد تمام روزهای هفته به کره ای صحبت خواهیم کرد.

ایام هفته به کره ای

دوشنبه یا woll yoil 

در این قسمت در مورد روز دوشنبه که در واقع اولین روز هفته و کاری محسوب می شود صحبت خواهیم کرد. دوشنبه در زبان کره ای "woll yoil" نامیده می شود. در این عبارت کلمه "wol" به معنای «ماه» می باشد. پس در معنای لغوی روز « دوشنبه » به معنای «روز ماه» است.

سه شنبه یا hwa yoil

برخی افراد روزهای هفته را با اجرام آسمانی یا خدایان نورس و رومی ارتباط می دهند. در مورد روز دو شنبه متوجه شدید که به معنای ماه می باشد. اما در مورد روز «سه شنبه» نیز باید گفت که با سیاره مریخ ارتباط دارد. مریخ در عقاید رومیان، خدای آتش می باشد.

مطالعه بیشتر: اعضای بدن به کره ای

چهار شنبه یا suyoil

در این عبارت از کلمه "su" استفاده شده است که به معنای «آب» می باشد. این عبارت بیانگر نام عطارد می‌ باشد. عطارد در واقع «سیاره آب» است‌. نکته دیگر در مورد عطارد این است که یک نوع خدای رومی است که آن را معادل خدای نورسی اودین "Odin" می دانند. 

پنج شنبه یا mog yoil

واژه "mok" به معنای چوب استفاده می شود و در واقع با سیاره مشتری در ارتباط می باشد. واژه پنج شنبه به خدای تندر یا « ثور » ارتباط دارد.

جمعه یا geum yoil

یکی از ویژگی های روز جمعه در فرهنگ کره این است که جمعه روز دریافت حقوق می باشد و از این نظر یک‌ روز مهم و طلایی به شمار می رود. کلمه "geum" در نام روز جمعه، به معنای « طلا » است. سیاره طلایی زهره به این روز ارتباط دارد و در واقع این سیاره الهه رومی عشق، زیبایی و رفاه می باشد.

مطالعه بیشتر: عاشقتم به کره ای

شنبه یا to yoil

در این عبارت از واژه "to" استفاده شده است که در واقع به معنای «خاک» می باشد. این عبارت در واقع بیانگر سیاره زحل است که خدای برداشت محصول به شمار می رود. 

یک شنبه یا ilwoil

روز یک شنبه در زبان کره ای به صورت "il woil" مورد استفاده قرار می گیرد. واژه "il" به معنای «روز» است که معنی «خورشید» نیز می دهد.

یادگیری نام روزهای هفته به کره ای، همان گونه که مشاهده نمودید، کاری بسیار جذاب است و با این توضیحات بدون‌ تردید این نام ها در ذهن شما می مانند. امیدواریم که این آموزش ها برای شما عزیزان مفید واقع شوند‌.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (5 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران