یاد گرفتن زبان چینی چقدر طول می کشد؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/14 449
یاد گرفتن زبان چینی چقدر طول می کشد؟

یادگیری زبان چینی فرایندی است که برای زبان آموزان چالش های زیادی را به همراه دارد. سوالی که بیشتر زبان آموزان و علاقمندان به زبان چینی و همچنین خانواده های عزیز از ما می پرسند، در مورد مدت زمان یادگیری این زبان می باشد. اصولا همه دوست دارند بدانند که چه مدت را باید برای این کار در نظر بگیرند و به گونه ای برنامه ریزی کنند.

اما این نکته را فراموش نکنید که یادگیری هر زبان فرایند خاص خود را دارد و تعیین مدت زمان یادگیری به عوامل متعددی بستگی دارد. اما با این وجود کارشناسان آموزشگاه زبان ملل تصمیم گرفته اند در مورد این بازه زمانی توضیحاتی برای شما عزیزان ارائه دهند. امیدواریم که بتوانیم تا حدودی جوابگوی سوالات و انتظارات شما عزیزان باشیم. 

یادگیری زبان چینی چقدر زمان می برد؟

از همین ابتدا باید یک نکته را در مورد زبان چینی و چالش های مربوط به آن بگوییم. یادگیری زبان چینی در صورتی که به این زبان علاقه نشان دهید و با روش های جذاب در مسیر یادگیری آن قرار بگیرید، فرایندی بسیار لذت بخش و شگفت انگیز خواهد بود. همه می دانیم که کشور چین امروزه یک ابر قدرت در دنیا می باشد و بدون تردید یادگیری این زبان می تواند پلی به سوی پیشرفت برای شخص باشد‌.

مطالعه بیشتر: فرصت های شغلی زبان چینی

یاد گرفتن زبان چینی چقدر طول می کشد؟

آموزش زبان چینی کاری بسیار پر از چالش اما در عین حال ارزشمند است و بازه زمانی این فرایند بستگی به نوع زندگی و شرایط هر فرد دارد.

به صورت کلی در صورتی که به صورت منظم روزی سه الی پنج ساعت در روز برای آموزش این زبان وقت بگذارید، در طی یک الی 2 سال میتوانید به خوبی مکالمه کنید و بر این زبان مسلط شوید.

امروزه زندگی اشخاص بیش تر جنبه حرفه ای پیدا کرده است و همین امر مدت زمان یادگیری زبان را تحت تاثیر قرار می دهد. در ادامه در مورد این شرایط صحبت خواهیم کرد. 

عوامل موثر بر زمان یادگیری زبان چینی

در فرایند یادگیری هر کدام از زبان های رایج دنیا، فاکتورهایی وجود دارند که مدت زمان آموزش آن زبان را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد. یادگیری زبان چینی نیز از این قانون جدا نیست. در این بخش این عوامل مهم را بررسی می کنیم.

مطالعه بیشتر: حروف الفبای چینی

دو زبانه بودن

یکی از عوامل مهم که یادگیری زبان چینی را تحت تاثیر قرار می دهد، این است که این زبان را به عنوان زبان دوم‌ یا سوم یاد می گیرید. بدون تردید افرادی که قبلا زبان دیگری را یاد گرفته اند یا از ابتدا به صورت دو زبانه رشد کرده اند، می توانند در مدت زمان کم تری به فراگیری زبان چینی بپردازند و راحت تر زبان سوم خود را یاد می گیرند.

اما این دلیلی نمی باشد که افرادی که دو زبانه نیستند، دچار نگرانی شوند. اولین گام در مسیر یادگیری زبان چینی این است که با ساختار و جنبه های متعدد این زبان بیش تر آشنا شوید. ساختار این زبان به گونه ای است که آن‌ را در رده سخت ترین زبان های دنیا قرار داده اند. در صورتی که این زبان بسیار جذاب و مفهومی می باشد. 

استفاده از روش های نوین یادگیری

این نکته را باید بیان کنیم که انتخاب روش و متد یادگیری زبان چینی اهمیت ویژه ای دارد. افرادی که فرایند یادگیری زبان را تنها به کلاس و فعالیت های مربوط به آن اختصاص می دهند، باید انتظار داشته باشند که مدت زمان بیش تری را برای یاد گیری این زبان بگذرانند.

استفاده از روش های نوین یادگیری

اما اگر خارج از کلاس های آموزشی، فعالیت های زیادی برای یادگیری این زبان داشته باشید، می توانید این مدت زمان را بسیار کاهش داده و در عوض بازده یادگیری را به میزان چشمگیری افزایش دهید.

مطالعه بیشتر: بهترین آموزشگاه زبان چینی در تهران

خواندن کتاب های متعدد در زمینه های مختلف و همچنین مجله ها، مشاهده فیلم و سریال های زبان اصلی، گوش‌ دادن به موسیقی زبان اصلی و همچنین گوش دادن به اخبار و پادکست می توانند مسیر آموزش را برای شما بسیار هموار سازد. همچنین می توانید برنامه های گوشی و سیستم کامپیوتری خود را به زبان چینی تغییر دهید. 

نگرش و انگیزه جهت یادگیری زبان چینی

از مهم ترین عوامل در فرایند یادگیری زبان چینی و سایر زبان های دنیا، داشتن انگیزه و همچنین نوع نگرش شما در مورد این زبان می باشد. سعی کنید از ابتدای شروع مسیر یادگیری با یک دید مثبت به زبان چینی نگاه کنید و آن را یک فرصت جذاب برای خود در نظر بگیرید.

یاد گرفتن زبان چینی چقدر طول می کشد؟

داشتن انگیزه قوی عامل بسیار مهمی برای یادگیری هر چه بهتر و سریع تر این زبان می باشد. همیشه انگیزه قوی خود را از یادگیری این زبان برای خود مرور کنید و اجازه ندهید چالش ها شما را خسته و دلسرد کنند. خود را در مسیر آموزش قرار دهید و هدف خود را دنبال کنید. 

مدت زمان یادگیری زبان چینی

تعیین زمان یادگیری زبان چینی در واقع به این موضوع بستگی دارد که شما چقدر از وقت خود را برای این چالش بزرگ در نظر بگیرید. طبق تحقیقات انجام شده باید ۲۲۰۰ ساعت را برای آموزش زبان چینی اختصاص دهید.

مطالعه بیشتر: سلام به چینی

این فرایند به این معنا است که اگر شما به عنوان یک زبان آموز منظم روزانه ۵ ساعت را برای این برنامه آموزشی اختصاص دهید، بعد از ۸۸ هفته می توانید شاهد پیشرفت و تسلط خود بر این زبان باشید. این شرایط بستگی به این دارد که تنها خود را منحصر به کلاس نکنید و در خارج از کلاس نیز تمام تلاش خود را برای یادگیری زبان چینی بکنید. 

در ۳ ماه چقدر می توان زبان چینی را یاد گرفت؟

برخی از زبان آموزان و علاقمندان تمایل دارند زبان چینی را در مدت زمان کوتاهی مثلا در یک دوره سه ماهه یاد بگیرند. اما در این مدت کوتاه چقدر می توان این زبان را فرا گرفت و این سوالی است که ذهن این افراد را درگیر کرده است. یادگیری زبان چینی در سه ماه به هدف و انگیزه شما بستگی دارد.

در ۳ ماه چقدر می توان زبان چینی را یاد گرفت؟

بدون تردید یادگیری و آموزش این زبان با رپش ها و متد های درست و نوین و پشتکار و تمرین مداوم در سه ماه می تواند جواب گو باشد. شما به این گونه می توانید گام بلندی در این مسیر بردارید. پس هدف شما می تواند این مسیر را برای شما هموار سازد. اما این نکته را فراموش نکنید که اگر قصد دارید همانند یک فرد چینی زبان صحبت کنید، نه تنها سه ماه، بلکه سه سال یا بیش تر را باید برای این کار اختصاص دهید.

برای یادگیری این زبان در مدت زمان سه ماه بهتر است راهکارهای ارائه شده توسط کارشناسان ما را مورد استفاده قرار دهید. اولین گام این است که روزانه حدود ۱۱ کاراکتر آموزشی را یاد گرفته و به خاطر بسپارید. مطالعه و خواندن منابع آموزشی را حتما در برنامه خود قرار دهید.

مقاله پیشنهادی: زبان چینی چند حرف دارد؟

اگر دوست دارید به صورت صحیح این زبان را یاد بگیرید، سعی کنید در کلاس های آموزشی شرکت نمایید. مشاهده فیلم و سریال را حتما در برنامه خود قرار دهید و نکات و واژه های جدید را یادداشت و مرتب مطالعه نمایید و سعی کنید در جمله به کار ببرید. این راهکارها به میزان زیادی این فرایند را برای شما راحت تر ساخته و نتیجه بسیار خوبی برای شما به همراه دارد.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (9 امتیاز)
نظرات
Ebi (شنبه 06 آبان 1402 18:23:28)

2 تا 5 ساعت با معلم و کلاس یا بدون اون؟؟؟؟


خانم مشهدی (پنجشنبه 18 آبان 1402 13:12:14)

سلام به شما
این زمان رو به کمک معلم در نظر گرفتیم

درنا نظری (شنبه 06 آبان 1402 18:22:16)

میشه خودخوان چینی یاد گرفت؟ تو این حالت یادگرفتن چینی چقدر طول میکشه؟


خانم مشهدی (پنجشنبه 18 آبان 1402 13:11:40)

سلام دوست عزیز
برای یادگیری خودخوان زبان چینی زمان بیشتری نیازه ولی کاملا به خود شما و نوع مطالعتون بستگی داره

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران