بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی برای آیفون

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/18 271 زمان مطالعه: 4 دقیقه
بهترین دیکشنری برای آیفون

حتما شما هم به دنبال بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی برای آیفون هستید که الان در وب سایت آموزشگاه زبان ملل و این صفحه حضور دارید. بسیاری از دارندگان گوشی های آیفون به دنبال یک دیکشنری مناسب برای سیستم خود هستند. در ادامه می توانید لیستی مفید از دیکشنری های انگلیسی به فارسی برای گوشی های آیفون را ببینید که لینک دانلود هر یک را هم برایتان قرار داده ایم.
دیکشنری چیست؟
دیکشنری همانند کتابی است که از طریق آن می توان معنای کلمه ها را مطالعه نمود. این کلمه ها در واقع در زبان های دیگر هستند و در این کتاب ها به ترتیب حروف الفبا منظم شده اند. در کنار هر کدام از کلمه ها در دیکشنری شما می توانید فرم های دیگر آن کلمه، نحوه تلفظ، نوع کلمه، معنی آن، ریشه کلمه مورد نظر، نحوه املا و همچنین شرایط استفاده از آن در ساختار جمله را یاد بگیرید.

افرادی که قصد دارند یک زبان دوم را یاد بگیرند، بهتر است برای یادگیری هر چه بهتر و افزایش دامنه لغات خود از دیکشنری استفاده نمایند. بدون تردید همه ما به استفاده از دیکشنری نیاز پیدا می کنیم و باید یک نوع مناسب از آن را داشته باشیم. اما امروزه که همه با داشتن گوشی های هوشمند به راحتی به اینترنت دسترسی دارند، می توانند این کتاب ها را به صورت برنامه های نرم افزاری داشته باشند و مورد استفاده قرار دهند. اکنون با معرفی این دیکشنری ها برای گوشی های آیفون، به شما در انتخاب کمک خواهیم کرد. 

1. دیکشنری Fast Dic - Persian Dictionary

شاید بتوان گفت که این دیکشنری در واقع بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی برای آیفون به شمار می رود‌. روزانه حدود ۱۵۰ هزار کاربر این دیکشنری را مورد استفاده قرار می دهند. در داخل ایران این برنامه طرفداران زیادی دارد و در واقع یکی از پرکاربردترین برنامه‌ ها به شمار می رود. در این برنامه بیش تر از ۲۰۰ هزار کلمه وجود دارد و همچنین بیش تر از چهار هزار جمله را می توان در این برنامه دید.

همچنین در Fast Dic، می توان به صورت آنلاین و آفلاین، تلفظ کلمه ها را به دو لهجه انگلیسی و آمریکایی گوش داد. همچنین برای کلمه ها هر دو حالت افعال گذشته و افعال بی قاعده وجود دارد. این برنامه را به راحتی و بدون نیاز به اینترنت نیز می توانید مورد استفاده قرار دهید. استفاده از این برنامه بسیار راحت است و از سرعت بالایی برخوردار می باشد. 

   ==> دانلود دیکشنری Fast Dic

مقاله پیشنهادی: آموزش افعال با قاعده و بی قاعده در زبان انگلیسی


دیکشنری انگلیسی به فارسی برای ایفون
 

2. دیکشنری English Persian Dictionary & Translation

این دیکشنری را می توان از این جهت بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی برای آیفون دانست که قابلیت ترجمه نیز دارد و می توان استفاده های زیادی از آن داشت. با این برنامه و گوش دادن به تلفظ کلمه ها می توانید لهجه انگلیسی خود را به خوبی تقویت نمایید. در این دیکشنری بیش تر از ۵۰۰ هزار کلمه و عبارت وجود دارد. استفاده از این برنامه برای کاربران بسیار راحت است و سرعت بالایی دارد و همچنین می توان به صورت آنلاین از آن استفاده نمود.

مطالعه بیشتر: بهترین زبان برای یادگیری

به راحتی می توان برای ترجمه نیز از این دیکشنری استفاده نمود. تعریف و مثال های زیادی برای واژه ها وجود دارد که برای هر کلمه می توان جمله ها و عبارت ها و همچنین کلمه های مرتبط را پیدا نمود. از دیگر ویژگی های این برنامه تصحیح کردن کلمه هایی است که املای اشتباه دارند‌. زمانی که کلمه را لمس می نمایید، پنجره ای برای شما باز خواهد شد. کلمه ها را می توان همراه با تصویر بازبینی نمود‌. برای داشتن این دیکشنری کافی است روی لینک زیر ضربه بزنید. 

   ==> دانلود دیکشنری English Persian Dictionary & Translation

3. دیکشنری پلاس

این دیکشنری بسیار منحصر به فرد است و شامل مترجم زبان انگلیسی به فارسی و برعکس فارسی به انگلیسی می باشد. برای استفاده از این برنامه به اینترنت نیاز نمی باشد. بیش تر از ۵۰۰ هزار کلمه و اصطلاحات در این دیکشنری گنجانده شده است. حتی بدون داشتن اینترنت می توان تلفظ صوتی کلمه ها را گوش داد. این برنامه توانایی ترجمه دارد.

همچنین مثال های متعددی همراه با ترجمه فارسی وجود دارد. با لمس کردن کلمه ها می توان معنی آن ها را مشاهده نمود. همچنین می توان متن مورد نظر را انتخاب و به صورت آنی ترجمه نمود؛ البته می توان ترجمه ها را نیز کپی نمود. نکته دیگر این است که می توان لغت ها را ستاره دار کرد و آن ها را اصلاح نمود و می توان لهجه مورد نظر خود را نیز انتخاب نمود. 

   ==> دانلود دیکشنری پلاس

مقاله پیشنهادی: بهترین مترجم آنلاین | معرفی 13 برنامه ترجمه انگلیسی به فارسی

4. دیکشنری Persian Dictionary - Leitnary

بدون تردید این برنامه انتخاب بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی برای آیفون می باشد. در این برنامه علاوه بر این که معنای کلمه ها را یاد می گیرید، این امکان وجود دارد که بتوانید لغت ها را به جعبه لایتنر وارد کنید و همچنین نوت بگذارید. در این برنامه اهمیت زیادی به طراحی داده شده است. از ویژگی های مهم این برنامه این است که دیکشنری به صورت انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی و همچنین انگلیسی به انگلیسی طراحی شده است.

همچنین بدون این که حالت کلمه‌ را بدانید، می توانید آن را جست و جو نمایید. در این برنامه این امکان وجود دارد که اصطلاحات را نیز جستجو نمایید. همچنین این امکان برای کاربران وجود دارد که به کلمه ها یادداشتی را اضافه نمود. گفتنی است که در این برنامه بیش تر از ۲۲۵۰۰۰ لغت و حدود ۱۰۰۰۰ ترکیب و اصطلاح بارگذاری شده است که کلمه ها به صورت کامل ترجمه شده اند و تلفظ آن ها نیز به همراه توضیحات کامل و مثال آورده شده است. در این اپ به هر دو صورت آنلاین و آفلاین می توان تلفظ کلمه ها را گوش داد. محیط کاربری در این برنامه بسیار ساده و روان بوده و کاربران می توانند به راحتی آن را مورد استفاده قرار دهند. لازم به ذکر سات که بگوییم سرعت تلفظ کلمه ها را نیز می توان تنظیم نمود.

   ==> دانلود دیکشنری Persian Dictionary - Leitnary


بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی آفلاین برای آیفون
 

5. دیکشنری Dict Box

این برنامه نیز در لیست بهترین دیکشنری های انگلیسی به فارسی برای گوشی های آیفون قرار می گیرد. با استفاده از این برنامه می توان کلمه را از انگلیسی به فارسی و به صورت برعکس از فارسی به انگلیسی ترجمه نمود. با گوش دادن به تلفظ کلمه ها می توانید لهجه انگلیسی خود را به میزان زیادی تقویت نمایید. کار کردن با این برنامه برای کاربران بسیار راحت می باشد.

مطالعه بیشتر: توصیف اتاق خواب من به انگلیسی

در این دیکشنری بیشتر از ۵۰۰ هزار کلمه وجود دارد. از قابلیت های این برنامه می توان گفت که تلفظ کلمه ها با صدای انسان است و از ربات استفاده نشده است. همچنین می توان جمله ها، عبارت ها و کلمه های مربوط به واژه مورد نظر را با جست و جو پیدا کرد. این برنامه دارای دیکشنری تصویری نیز می باشد. نکته جالب این است که حتی اگر کلمه را با املای غلط تایپ نمایید، آن را اصلاح می نماید.

   ==> دانلود دیکشنری Dict Box


دانلود دیکشنری انگلیسی به فارسی برای ایفون
 

6. دیکشنری Persian Dictionary offline

با این برنامه می توان به لغات بیش تر از ۵۰ زبان دسترسی داشت. همچنین این برنامه به صورت آفلاین نیز فعالیت می نماید و نیاز نیست حتما به اینترنت دسترسی داشته باشید. در این برنامه می توان به صورت آفلاین به تلفظ صحیح کلمه ها گوش داد. 

دانلود دیکشنری Persian Dictionary offline

مقاله پیشنهادی: 16 تا بهترین دیکشنری های انگلیسی به فارسی (اندروید و آیفون)

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران