دوستت دارم به ایتالیایی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/13 857 زمان مطالعه: 2 دقیقه
دوستت دارم به ایتالیایی

یادگیری واژه دوستت دارم به ایتالیایی شاید یکی از مراحل مهم در آموزش زبان ایتالیایی به شمار برود چرا که این زبان، بسیار عاشقانه و آهنگین است. فرقی ندارد که شخصی که دوست دارید به این زبان آشنایی داشته باشد یا نه، در هر صورت می‌توانید با جمله های آهنگین ایتالیایی او را به وجد بیاورید. پس تا انتهای این مقاله از آموزشگاه زبان ملل را مطالعه بفرمایید و از این جمله ها لذت ببرید. 

دوستت دارم به ایتالیایی چی میشه؟

اگر به این فکر می کنید که چگونه با زبان زیبا و آهنگین ایتالیایی به همسر یا معشوقه خود ابراز علاقه کنید، این مقاله بسیار مناسب است و دقیقا قدم در جای درستی گذاشته اید. پس تا انتها با ما همراه باشید. عبارت دوست دارم به ایتالیایی به صورت های مختلفی بیان خواهد شد.

دوست دارم به ایتالیایی

ایتالیایی در کل زبانی بسیار زیبا و غنی است و می توان گفت که همه‌ را مجذوب خود می کند. پس استفاده از آن می تواند ترفندی مناسب برای جذب طرف مقابل باشد. با جمله های عاشقانه می توانید روح او را نوازش دهید و عشق خود را ابراز نمایید. در زبان انگلیسی شما می توانید از جمله معروف "I love you"  در همه موقعیت ها استفاده نمایید.

مطالعه بیشتر: بهترین آموزشگاه زبان ایتالیایی در تهران

اما در زبان زیبای ایتالیایی شرایط قدری متفاوت است. در این زبان باید توجه داشته باشید که مخاطب شما چه شخصی است. ابراز علاقه به شریک زندگی یا معشوقه با سایر اعضای خانواده و دوستان و حتی فرزند متفاوت است‌. به عنوان مثال برای این که به شریک عشقی خود بخواهید ابراز علاقه کنید باید این عبارت را به کار ببرید: 

Ti amo 

این عبارت به معنای «دوستت دارم» است اما کاملا عاشقانه می باشد. برای ابراز علاقه به اعضای خانواده و دوستان خود باید از این عبارت استفاده نمایید: 

Ti voglio bene

این عبارت نیز به معنای « دوستت دارم » است اما بار معنایی آن با جمله قبل متفاوت است. این جمله در مقابل جمله قبل سرد تر است و برای پدر و مادر، برادر و خواهر و فرزند مناسب است و عبارت "Ti amo" را نباید برای این افراد به کار برد.

مطالعه بیشتر: خداحافظ به ایتالیایی

اما شما واژه ها و عبارت های دیگری نیز در زبان ایتالیایی برای ابراز عشق و علاقه خود دارید. پس پا را فراتر گذاشته و با اعتماد به نفس از جمله های عاشقانه دیگر برای ابراز دوستت دارم به ایتالیایی استفاده نمایید. به عبارت های زیر توجه نمایید. 

عبارت های مختلف برای ابراز علاقه

در این بخش از مقاله عبارت های متعدد دیگری را آورده ایم که معادل عبارت دوست دارم به ایتالیایی است. پس باید این عبارت ها و جمله ها را نیز فرا بگیرید و با اعتماد نفس نفس بیش تری علاقه و عشق خود را نشان دهید.

مطالعه بیشتر: زیباترین کلمات ایتالیایی

  • Ciao bella / bello!
    سلام زیبا / خوش تیپ 
  • Amore mio
    عشق من 

این واژه عشقم به ایتالیایی را نشان می دهد که بار معنایی عاشقانه زیادی دارد و یک عبارت عالی برای مخاطب قرار دادن طرف مقابل به شمار می رود. 

  • Cuore mio 
    قلب من

بیان نمودن عبارت فلب من به ایتالیایی بدون تردید معشوقه شما را به وجد می آورد چرا که با بیان نمودن این عبارت قلب خود را به او تقدیم خواهید کرد.

تیامو به ایتالیایی

همان گونه که مشاهده می نمایید، زییاترین کلمات ایتالیایی، برای ابراز علاقه و عشق بسیار مناسب هستند و به خوبی حق آن را ادا می نمایند. گفتنی است که خانواده در فرهنگ ایتالیایی ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بهتر است که شما با راه های مختلف برای ابراز عشق و علاقه خود به خانواده آشنا شوید.

مطالعه بیشتر: ببخشید به ایتالیایی

فرقی ندارد که چه مناسبتی را پیش رو داشته باشید، در هر صورت باید به دنبال جمله های زیبا و عاشقانه برای ابراز دوستت دارم به ایتالیایی باشید. به عنوان مثال برای ابراز علاقه خود به مادر، پدر، مادر بزرگ یا پدر بزرگ باید جمله های مناسب داشته باشید. 

Ti voglio tanto bene. 
خیلی دوستت دارم. 
Tanti auguri Mamma ) Papà. 
با بیان این عبارت می توان برای پدر و مادر خود بهترین آرزو ها را بیان نمود. پس می توان این عبارت را برای روز مادر یا روز پدر به کار برد. 
Mio caro papà / figlio / bonno 
پدر، پسر، پدر بزرگ عزیزم 
Dammi un abbeaccio
من را در آغوش بگیر. 
Dammi ub bacio
من را ببوس! 
Tesoro mio
گنج من
این واژه را می توان برای فرزند خود به کار برد. 
Polpetta / Polpetto 
کوفته کوچک من! 

مطالعه بیشتر: سلام و احوالپرسی به زبان ایتالیایی

این واژه خیلی مهربان گونه است و می توان برای ابراز علاقه به فرزند خود مورد استفاده قرار داد. اکنون با مطالعه این عبارت ها می توانید به خوبی ابرار علاقه کنید و عبارت دوستت دارم به ایتالیایی را به گونه ای کاملا صحیح به کار ببرید.

تیامو به زبان ایتالیایی

تیامو واژه ای عاشقانه برای ابراز دوست دارم به ایتالیایی است که البته تنها برای فردی به کار می رود که معشوقه و شریک زندگی شما است. این واژه را برای سایر اعضای خانواده و دوستان خود نباید استفاده نمایید.

  • Ti amo: دوستت دارم. عاشقتم

پس با توجه به این که قرار است علاقه خود را به چه شخصی ابراز نمایبد، واژه مناسب را به کار ببرید. 

مثال های مختلف برای ابراز علاقه به زبان ایتالیایی

  • Mi manchi 
    دلم برات تنگ شده
  • Come sei bella 
    چقدر خوشگلی 
  • Voglio vederti stasera 
    امشب می خواهم ببینمت. 
  • Tu sei una stella ... La mia stella. 
    تو یه ستاره هستی ... ستاره من 
  • Cara mia, ti voglio bene. 
    عزیزم، دوستت دارم 
  • Steingimi / abbracciami e baciami 
    در آغوشم بگیر و بوسم کن. 
  • Sei tutta la mia vita.
    تو همه هستی منی. 
    تو تمام زندگی من هستی. 
  • Sai che ti amo. 
    و می دونی که دوستت دارم. 
  • Ti amo anch'io tesoro. 
    منم دوستت دارم عزیزم. 

با مشاهده و مطالعه این مثال ها می توان این واژه را بیش تر شناخت و در حالت های مختلف آن را به کار برد.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران