آموزش روزهای هفته به چینی در سه صوت!

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/02/09 64 زمان مطالعه: 3 دقیقه
روزهای هفته به چینی

یادگیری روزهای هفته به چینی ماندارین با زبان انگلیسی کاملا متفاوت است. در زبان انگلیسی، روزها بر اساس کلمه های لاتین بوده و در زبان چینی روزهای هفته الگوی کاملا منطقی دارند و می توان به راحتی آن ها را حفظ نمود و می توان گفت که شماره گذاری می شوند.

از آن جایی که امروزه مراودات و مکاتبات و ارتباط با کشور چین در سر تا سر دنیا رو به افزایش می باشد، بر آن شدیم که این مقاله از سری مقالات آموزش زبان چینی را برای آگاهی بیش تر شما آماده سازیم. بدون تردید یادگیری روزهای هفته در هر زبانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید در ابتدای مسیر آموزش یاد گرفته شود.

روزهای هفته به چینی

آموزشگاه زبان ملل با وجود اساتید بسیار حرفه ای و کارشناسان مجرب آموزش ها را بر طبق اصول نوین برنامه ریزی می نماید. پس با ما می توانید دریچه های پیشرفت و موفقیت را باز نموده و نسیم آن را استشمام نمایید.

مطالعه بیشتر: تعداد حروف الفبای چینی

شمارش روزهای هفته به زبان چینی

در زبان چینی هفته با پیشوندی آغاز می شود که به معنای «روز هفته» می باشد و پس از آن عددی می آید. در این زبان هفته از روز دوشنبه آغاز می شود. گفتنی است که در زبان چینی برای روزهای هفته از سه پیشوند مختلف استفاده می شود که شیوه رسمی و غیر رسمی گفتن این روزها را نشان می دهد.

 پنجشنبه به چینی

اما این نکته را در نظر داشته باشید که خود الگو تغییر نمی کند. در ادامه می توانید روزهای هفته به چینی را مشاهده نمایید.

مطالعه بیشتر: آموزش حروف الفبای چینی

دو شنبه 星期一 xīng qī yī Monday
سه شنبه 星期二  xīng qī èr Tuesday
چهار شنبه 星期三  xīng qī sān Wednesday
پنج شنبه 星期四 xīng qī sì Thursday
جمعه 星期五  xīng qī wǔ Friday
شنبه 星期六  xīng qī liù Saturday
یک شنبه 星期天 xīng qī tiān Sunday

از آن جایی که هفته در زبان چینی با روز دو شنبه آغاز می شود، پس روز دو شنبه معادل «یک»، روز سه شنبه معادل عدد «دو»، روز چهار شنبه معادل عدد «سه»، روز پنج شنبه معادل «چهار»، روز جمعه معادل عدد «پنج» و روز شنبه معادل عدد «شش» خواهد بود.

واژه های مربوط به روزهای هفته به چینی

با این وجود آموزش این روزها آسان خواهد بود. تنها مورد استثنا که شاید قدری مشکل به نظر برسد روز یک شنبه می باشد رکه در آن از کاراکترهای چینی استفاده شده و به معنای « خورشید» یا « آسمان و پروردگار » است. این امر کاملا تحت تاثیر مبلغان مسیحی انجام شده است.

مطالعه بیشتر: صفت های پر کاربرد در زبان چینی

واژه های مربوط به روزهای هفته به چینی

پس از یادگیری روزهای هفته به چینی، در این بخش کلمه هایی را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم که کاملا به این روزها ارتباط دارند و بدون تردید در مکالمه های مختلف روزانه در هر شرایطی مورد استفاده می باشد. در ادامه این کلمه ها را مشاهده خواهید کرد.

امروز Jīn tiān     今天 Today
فردا Míng tiān    明天 Tomorrow
دیروز Zuó tiān.     昨天 Yesterday
هفته ی آینده Xià gè xīng qí     下个星期 Next week
هفته گذشته Shàng gè xīng qí.   上个星期 Last week
صبح زود 清晨       qīng chén early morning
صبح 早晨     zǎo chén morning
نیمه روز 中午      zhōng wǔ midday
عصر 晚上      wǎn shàng evening
شب 夜晚       yè wǎn night
نیمه شب 午夜      wǔ yè midnight
آخر هفته 周末      zhōu mò weekend
روزانه 每天的    měi tiān de daily
هفتگی 每周的    měi zhōu de weekly
هفته 周 zhōu or  |  星期  xīng qī week
هر سه شنبه 每个星期二     měi gè xīng qī èr every Tuesday

این عبارت ها مطمئنا در مکالمه های روزانه به زبان چینی کاربرد زیادی دارد و یادگیری آن ها از ضروریت های این زبان به شمار می رود.

مطالعه بیشتر: خداحافظ به چینی

روش رسمی و غیر رسمی نوشتن روزهای هفته به چینی

روزهای هفته به چینی به شیوه رسمی 星期 (xīng qí) می باشد. این شیوه زمانی که روز هفته نوشته می شود بیش تر خود را نشان می دهد. 

اما روش نیمه رسمی برای گفتن روزهای هفته به چینی به صورت 礼拜 (lǐ bài) و 周 (Zhōu) انجام می شود. با این توضیحات می توان روز دوشنبه را به صورت 礼拜一 (lǐ bài yī). به نگارش در آورد. اما برای روش غیر رسمی در نوشتن روزهای هفته به زبان چینی از عبارت 周 (Zhōu) استفاده می شود. این عبارت را بیش تر در مکالمه ها مورد استفاده قرار می دهند.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران