فرق تافل و آیلتس

تفاوت آیلتس و تافل

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/25 1408 زمان مطالعه: 4 دقیقه
تفاوت آیلتس و تافل

سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) مهارت شما را برای خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی آزمایش می‌کند. اگرچه مرکز آزمون آیلتس در بریتانیا مستقر است، اما می‌توانید از املای و تلفظ انگلیسی یا آمریکایی استفاده کنید.

آیلتس آکادمیک  Academic

آزمون آیلتس آکادمیک برای کسانی است که در سطح کالج یا دانشگاه در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل می‌کنند، یا به دنبال حرفه ای در زمینه هایی مانند مهندسی و مراقبت‌های بهداشتی هستند.

آموزش زبان انگلیسی

آیلتس جنرال General

آیلتس جنرال در درجه اول برای دانش آموزان در سطح دبیرستان یا پایین تر و همچنین افرادی است که برای کار به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت می‌کنند.

اگر برای تحصیلات تکمیلی به کانادا مهاجرت نمایید، مسیر آکادمیک ارزشمندتر است. این آزمون شامل نمودارها و تصاویر بیشتری نسبت به آزمون عمومی است، اما همچنان بر مهارت‌های ارتباطی در دنیای واقعی تأکید دارد. اگر در مورد مسیری که باید انتخاب کنید شک دارید، باید بگوییم گزینه بهتر برای شما، آیلتس آکادمیک است.

گوش دادن، خواندن، و نوشتن همه در یک روز، به عنوان بخشی از یک جلسه آزمون، بدون وقفه انجام می‌شود. بخش صحبت کردن را می‌توان تا یک هفته قبل یا بعد از بقیه آزمون انجام داد و شامل یک مصاحبه ضبط شده 11-14 دقیقه ای با یک شخص است که در آن شما در یک مکالمه گفتاری شرکت خواهید کرد. کل آزمون در کمتر از سه ساعت کامل می‌شود.

آیلتس از یک سیستم باندی از 1 تا 9 استفاده می‌کند، با نمرات جداگانه در چهار بخش به طور میانگین برای دادن نمره نهایی نتیجه کلی به نزدیکترین نیم باند گرد می‌شود.

مقاله پیشنهادی: هزینه آزمون آیلتس در سال 1403-2024 | به دلار و تومان در ایران

تافل iBT

آزمونی انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی آزمون مبتنی بر اینترنت (TOEFL iBT) همچنین مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن شما را به زبان انگلیسی با تمرکز بر ارتباطات معتبر در یک محیط کلاس درس آزمایش می‌کند. شما با موارد سطح بالا مواجه خواهید شد که انگار در محوطه دانشگاه هستید. تافل یک آزمون آمریکایی است، اما مانند آیلتس، املای انگلیسی و آمریکایی را مجاز می‌داند.

تافل شامل چهار بخش است که هر بخش دارای وزن مساوی است و کاملاً مبتنی بر رایانه است. از شما خواسته می‌شود که هم خواندن و هم گوش دادن و به دنبال آن صحبت کردن و نوشتن را انجام دهید، به این معنی که برای هر موفقیت باید توانایی‌های خود را ترکیب کنید. کل آزمون حدود چهار ساعت طول می‌کشد.

توجه داشته باشید که نسخه‌های دیگری از تافل وجود دارد که روی کاغذ نوشته شده اند و مکانیسم امتیازدهی متفاوتی دارند. با این حال، بیش از 90٪ از داوطلبان تافل iBT را ثبت نام می‌کنند. تافل iBT از 0 تا 120 امتیاز استفاده می‌کند. هر یک از چهار بخش - خواندن، نوشتن، گوش دادن، و صحبت کردن - تا 30 نمره دارد و شما نمره خود را در هر بخش در کنار مجموع خود دریافت خواهید کرد.

فرق تافل و آیلتس

در حالی که محتوا تا حد زیادی مشابه است، با چهار حوزه اساسی شایستگی، ساختار آزمون‌ها کاملاً متفاوت است. سوالات تافل تقریباً کاملاً چند گزینه ای هستند، در حالی که آزمون‌های آیلتس انواع مختلفی از سؤالات را در سرتاسر خود دارند، از جمله پاسخ‌های کوتاه، مقاله‌های کوچک، پر کردن جاهای خالی و...

علاوه بر این، تافل کاملاً مبتنی بر رایانه، به این معنی است که شما نیازی به تعامل با یک انسان واقعی نخواهید داشت. آزمون‌های اسپیکینگ آیلتس به صورت حضوری با ممتحن انجام می‌شود که ممکن است برای برخی اعصاب خردکن باشد. هنگام انجام وظایف نوشتن، تافل از شما می‌خواهد از صفحه کلید استفاده کنید، در حالی که آیلتس دست نوشته است. از نظر طول آزمون‌های آیلتس در مقابل تافل، مقاله آیلتس در مقایسه با  کلمه300 تافل کمی کوتاه تر است و 250 کلمه دارد.

در بخش شنیداری، آزمون تافل از شما می‌خواهد به سخنرانی‌های یک کلاس دانشگاهی یا تکه‌هایی از مکالمه در محوطه دانشگاه گوش دهید و یادداشت برداری کنید. سپس از یادداشت‌های خود برای پاسخ به سؤالات چند گزینه ای استفاده خواهید کرد. برای آیلتس، شما به موارد ضبط شده گوش می‌دهید و در حین حرکت به سؤالات پاسخ می‌دهید.

بین تافل و آیلتس کدام را انتخاب کنیم؟

ابتدا مشخص کنید کشورهایی که به آنها علاقه دارید، کدام آزمون (ها) را قبول خواهند کرد. اگر محدودیتی ندارید، در نظر بگیرید که کدام آزمون برای شما مناسب تر است: آیلتس یا تافل.

تافل طولانی‌تر است، اما کاملاً با رایانه انجام می‌شود، بنابراین اگر در مورد دستخط خود - یا انگلیسی خود هنگام صحبت با یک نیتیو - نگران هستید، ممکن است این آزمون برای شما مناسب باشد. آیلتس آزمونی کوتاه‌تر و شاید سخت تر هم باشد، با طیف گسترده‌تری از سوالات و وظایف، از جمله صحبت کردن مستقیم با ممتحن.هزینه تافل بین 200 تا 325 دلار کانادا است، در حالی که آیلتس می‌تواند کمی گران تر، 260 تا 390 دلار کانادا باشد.

در نهایت اینکه کدام تست برای شما مناسب است به ترجیحات شما بستگی دارد. هر آزمون توسط هزاران موسسه در سراسر جهان پذیرفته می‌شود و آزمون در طول سال برگزار می‌گردد. آزمون‌های آیلتس و تافل برای کانادا رایج است و اگر موسساتی که به آنها علاقه دارید هر دو را قبول کنند، در این صورت شما در انتخاب آزاد هستید.

مقاله پیشهادی: ثبت نام آزمون آیلتس IELTS سال ۲۰۲۴ در ایران | شرایط ثبت نام

تافل آسان تر است یا آیلتس؟

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران