الفبای آلمانی

آموزش الفبای آلمانی | حروف الفبا + تلفظ به فارسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/15 1770 زمان مطالعه: 3 دقیقه
آموزش الفبای آلمانی

زبان آلمانی زبان رسمی 5 کشور اتحادیه اروپا به شمار می آید. با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشورها و امکانات رفاهی که وجود دارد، سالانه تعداد بسیار زیادی از افراد خواهان سفر به این مناطق هستند. برای این منظور داوطلبان بسیار زیادی از سراسر جهان در حال آموختن زبان آلمانی هستند. البته اگر شما از جمله افرادی هستید که با زبان انگلیسی آشنایی دارید، روند آموزشی نسبتا ساده تری را نسبت به بقیه افراد طی خواهید کرد. در ادامه همراه آموزشگاه زبان ملل باشید تا مطالب مفیدی را درباره الفبای آلمانی در اختیار شما قرار دهیم.

الفبای زبان آلمانی چند حرف دارد؟

یادگیری الفبای حروف آلمانی اولین قدم شما برای تسلط به زبان آلمانی است. افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، به سادگی می توانند با این زبان ارتباط برقرار کنند؛ چرا که زبان آلمانی وجه اشتراک زیادی با زبان انگلیسی دارد. الفبای آلمانی متشکل از 30 حرف است. این حروف شامل 26 حرف لاتین، به همراه 4 حرف ü و ä و Ö و β می شود.

 

 

 

البته املای زبان آلمانی بسیار ساده تر از انگلیسی است؛ بدین ترتیب زمانی که به قوانین املایی این زبان تسلط پیدا کردید،‌ می توانید به راحتی تلفظ اکثر لغات آن را یاد بگیرید.

>> آموزش زبان آلمانی <<

آموزش الفبای آلمانی

روند آموزش خوب به زبان آموزان کمک می کند تا انگیزه، هدف قوی و خوبی برای یادگیری این زبان داشته باشند. با اهمیت دادن به شیوه آموزش، می توان زمان یادگیری و مسلط شدن به این زبان را به کم ترین حد ممکن رساند. در این بخش تکنیک هایی بسیار مؤثر در این زمینه را به شما معرفی می کنیم:

  • آهنگ و یا شعر الفبای آلمانی را بیابید و یاد بگیرید

آیا شما آهنگ الفبای زمان کودکی را به یاد می آورید؟ با استفاده از موسیقی و یا آهنگ می توان به راحتی الفبا آلمانی را باز خوانی کرد و به سادگی به خاطر سپرد. به همین ترتیب شما می توانید یک قطعه ضبط شده پیدا کرده و یاد بگیرید که با آهنگ همخوانی کنید. بدین ترتیب، پس از مدتی شما قادر خواهید بود به راحتی و به زیبایی تمام، حروف الفبای این زبان را حفظ کنید و به خاطر بسپارید.

  • حروف الفبا را با دست بنویسید

برای این منظور، دفترچه یادداشت مخصوصی تهیه کنید و زمانی که با صدای بلند حروف را می خوانید، همزمان هم آن را بنویسید. سعی کنید هر حرف را حدود 20 بار بنویسید. نوشتن از طریق دست و با خود کار می تواند بهترین راه برای به خاطر سپردن چیزی باشد، خصوصا اگر آن را چند بار و از حفظ بنویسید. پس از تسلط بر کل حروف الفبا، سعی کنید حداقل یک بار در روز، به مدت یک ماه، این حروف را از حفظ و به صورت کامل بنویسید و شعر آن را برای خود بازگو کنید.

  •  کل بدن خود را درگیر آموختن حروف الفبای آلمانی کنید.

تحقیقات نشان داده است که هر چه از حواس و اعمال بیشتری برای یادگیری چیزی استفاده کنید، اطلاعات جدید به صورت سریع تر و با ماندگاری بالا در حافظه ثبت می شود. برای این کار در حین یادگیری حروف آلمانی، حروف را با شکلی بزرگ، بر روی خاک بکشید. البته می توانید از گچ هم برای این منظور استفاده کنید. در نهایت در حالی که با صدای بلند حرف مورد نظر را تکرار می کنید، بر روی نوشته های خود قدم بردارید. این کار به شما کمک می کند که با سرعت شگفت انگیزی این حروف را به خاطر بسپارید.

مطالعه بیشتر: ساخت صفت از فعل در آلمانی

همچنین شما می توانید از موسیقی مورد علاقه خود برای تمرین استفاده کنید. با این کار شما هم از کار خود لذت می برید و هم زمان را بیهوده از دست نداده اید. این ترفندها بسیار ساده هستند. شاید کمی بچه گانه به نظر برسند اما جالب این جا است که این تکنیک بر روی بزرگسالان بهتر پاسخ می دهد؛ چرا که بزرگسالان از این طریق می توانند تمرکز کافی بر روی یک موضوع داشته باشند و به همین ترتیب می توانند به آسانی الفبا را بیاموزند.

حروف الفبای آلمانی با تلفظ

حروف آلمانی به همراه فونتیک در این جدول قرار داده شده است. اگر با حروف فونتیک آشنایی ندارید، می توانید از جدول تلفظ برای یادگیری کمک بگیرید:

فوتیک

تلفظ

حروف آلمانی

Ah

A

beː

Beh

B

tse

Tseh

C

deː

Deh

D

Eh

E

ɛf

Eff

F

geː

Geh

G

haː

Hah

H

Ih

I

jɔt

Yott

J

kaː

Kah

K

ɛl

Ell

L

ɛm

Emm

M

ɛn

Enn

N

Oh

O

peː

Peh

P

kuː

Kuh

Q

ɛʁ

Err

R

ɛs

Ess

S

teː

Teh

T

Uh

U

faʊ

Fau

V

veː

Veh

W

ɪks

Iks

X

ʏpsilɔn

Ypsilon

Y

tsɛt

Tzett

Z

ɛː

cat

Ä

øː

turn

Ö

cuisine

Ü

ɛs't͡sɛt

chess

β

 

چرا یادگیری حروف الفبای آلمانی مهم است؟

همانطور که می دانید، اجزای سازنده هر زبانی، الفبای آن است. با دانستن و درک کردن این حروف شما قادر هستید هر نوشته ای به زبان آلمانی را بخوانید و منظور آن را درک کنید. همچنین می توانید متونی را به همان زبان بنویسید. علاوه بر این موارد دانستن این حروف به شما کمک می کند تلفظ درستی از کلمات داشته باشید. بدین ترتیب می تواند پیشرفت چشمگیری را در روند آموزشی شما داشته باشد. به یاد داشته باشید که این دلایل تنها مختص به زبان آلمانی نیست؛ بلکه لازمه یادگیری هر زبانی در ابتدا دانستن حروف الفبای آن است. 
تسلط بر الفبای آلمانی مهم نیست که چقدر طول بکشد؛ شما برای موفقیت باید یک شروع عالی برای یادگیری داشته باشید. یادگیری حروف برای ایجاد مهارت های زبانی دیگر بسیار مؤثر است. بنابراین هدف و انگیزه محکمی از یادگیری این حروف برای خود داشته باشید تا بتوانید به صورت محکم و با انگیزه از روند آموزشی خود لذت ببرید.

کشورهای آلمانی زبان کدام اند؟

بهتر است بدانید که تنها کشوری که به زبان آلمانی صحبت می کند آلمان نیست. بلکه بسیاری از کشورهای دیگر نیز هستند که با استفاده از این زبان با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. نظرسنجی ها نشان داده است که زبان آلمانی در کنار انگلیسی، چینی ماندارین، اسپانیایی و روسی، یکی از 10 زبان رایج و پرطرفدار در سراسر دنیا به شمار می رود. آلمانی زبان مادری حدود 90 میلیون نفر در سراسر جهان است. علاوه بر این، این زبان به عنوان زبان دوم 10 تا 25 میلیون نفر به شمار می آید.

آموزش زبان انگلیسی

به طور رسمی 6 کشور آلمانی زبان در اروپا وجود دارد که شامل: آلمان، اتریش، سوئیس، بلژیک، لوکزامبورگ، لیختن اشتاین می شود. علاوه بر این، زبان آلمانی یک زبان اقلیت شناخته شده در کشورهای زیر به شمار می آید:

  • ایتالیا
  • فرانسه
  • مجارستان
  • جمهوری چک
  • لهستان
  •  روسیه
  • رومانی
  • اسلواکی
  • شهر واتیکان

سخن پایانی
زبان آلمانی، دارای گستره جغرافیایی وسیعی در سراسر جهان است. این زبان تشابه زیادی با زبان انگلیسی دارد به طوری که با دانستن حروف انگلیسی تنها کافی است که 4 حرف اضافی را یاد بگیرید تا بتوانید به حروف الفبای آلمانی مسلط شوید. بدین ترتیب شما می توانید از طریق آموزش صحیح و اصولی و البته تلاش و تمرین، در کمترین زمان ممکن به این زبان تسلط پیدا کنید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (11 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران