هزینه دانشگاه های سوئد | هزینه تحصیل در سوئد چقدر است؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/11/23 353
هزینه دانشگاه های سوئد

اطلاعات در مورد هزینه دانشگاه های سوئد موضوع مهمی است که برای مهاجرت به این کشور باید به آن توجه داشت. از نکته های مهم در مورد تحصیل در دانشگاه های این کشور، پرداخت حقوق به دانشجویان مقطع دکترا می باشد. این افراد در واقع کارمند محسوب می شوند و پس از اتمام تحصیلات می توانند اقامت آن کشور را گرفته و زندگی نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با آموزشگاه زبان ملل همراه شوید و تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید. 

آشنایی با کشور سوئد

کشور سوئد یک منطقه صنعتی بوده و بسیاری از افراد آن‌ را مقصد تحصیل و کار برای خود در نظر گرفته‌ اند. دانشگاه ها در این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارند. این کشور به طور خلاصه مقصد بسیار خوبی برای صنعت و تکنولوژی می باشد.

هزینه دانشگاه های سوئد

به این دلیل می توان گفت که افرادی که با مهاجرت تحصیلی به این کشور می روند این فرصت را دارند که با یک تیر دو نشان را بزنند.

آموزش زبان سوئدی

این نکته را به یاد داشته باشید که انتخاب یک کشور برای زندگی، تحصیل و کار می تواند بزرگ‌ ترین و مهم ترین تصمیم گیری در زندگی هر شخص محسوب شود. پس باید هنگام تصمیم گیری همه جوانب را از نظر هزینه زندگی، شرایط آموزش، مالیات، وضعیت درمانی، زبان محاوره مردم و... در نظر بگیرید و به قول معروف بی گدار به آب نزنید. سوئد کشوری فوق العاده محبوب برای تحصیل و زندگی می باشد.

در مقالات قبلی در خصوص شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد صحبت کرده بودیم. سیستم آموزشی در این کشور بسیار مستقل و عالی است و در واقع در آموزش عالی در رتبه پیشتازان قرار دارد. در این سیستم آموزشی مهارت های فردی تقویت خواهد شد و مسئولیت پذیری آموزش داده می شود. روز به روز افراد زیادی برای تحصیل در این کشور از سر تا سر دنیا اقدام می نمایند. اما در مورد هزینه دانشگاه های سوئد باید اطلاعاتی را برای شما عزیزان به نگارش در بیاوریم که بتوانید با توجه به آن ها تصمیم درستی بگیرید. 

تحصیل در کشور سوئد چه مزایایی دارد؟

در ادامه توضیحات در زمینه هزینه دانشگاه های سوئد، بهتر است به این قضیه هم فکر کنید که تحصیل در کشور سوئد چه مزایایی می تواند داشته باشد. این کار بسیار مقرون به صرفه بوده و از نظر شهریه و مخارج زندگی بهتر از سایر کشورها می باشد. بورسیه ها و کمک هزینه های زیادی به دانشجویان تقدیم خواهد شد.

هزینه دانشگاه های سوئد

همچنین در کشور سوئد این امکان برای دانشجویان وجود دارد که در حین تحصیل کار کنند و بعد از تحصیل هم امکان کار برای آن ها وجود دارد.

مقاله پیشنهادی: مهاجرت کاری به سوئد

از نکات مثبت دیگر این است که مهارت های لازم برای حضور در فعالیت های جهانی نیز آموزش داده می شود. دوره های آموزشی با کیفیت بسیار عالی در این دانشگاه ها برگزار خواهد شد. زبان تدریس در این دانشگاه ها انگلیسی می باشد. یکی از نکات بسیار مهم در کشور سوئد بالا بودن کیفیت و استانداردهای زندگی می باشد. 

هزینه دانشگاه های سوئد چگونه است؟

در این بخش از مقاله در مورد هزینه دانشگاه های سوئد گفتگو خواهیم کرد. در واقع اطلاع از این هزینه ها یکی از نکات مهم و حیاتی برای مهاجرت و زندگی در این کشور به شمار می رود. دانشجویان دوره دکتری از این کشور حقوق دریافت می کنند و به آن ها به چشم کارمند نگاه می شود.

این افراد پس از اتمام دوره تحصیل خود می توانند اقامت این کشور را بگیرند و در آن‌ جا زندگی و کار کنند. از آن جایی که این کشور صنعتی می باشد بسیاری از افراد را مجذوب خود کرده و دوست دارند در این کشور به تحصیل بپردازند. همچنین دانشگاه های این کشور سطح بسیار بالایی دارند و در آن ها صنعت و تکنولوژی به وفور به چشم می خورد.

مقاله پیشنهادی: آموزش گرامر زبان سوئدی

همین مسئله به دانشجویان کمک می کند که پس از تحصیل در همان کشور به کار و فعالیت مشغول شوند. اما باید در مورد هزینه تحصیل در این دانشگاه ها نیز صحبت به میان آوریم. اگر بخواهیم به طور میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد را بررسی نماییم باید بگوییم که سالانه حدود ۸ تا ۱۴ یورو می باشد.

هزینه دانشگاه های سوئد

اما نکته مهم این است که در دوره دکترا نیاز نیست هزینه ای پرداخت شود و در واقع رایگان می باشد. در این مقطع شما به عنوان یک کارمند محسوب می شوید و به شما حقوق پرداخت خواهد شد.

مطالعه بیشتر: دیکشنری سوئدی به فارسی

جالب این جا است که این حقوق مشمول مالیات می باشد. شما می توانید پس از گذراندن دوره تحصیل برای کارهای اقامت خود اقدامات لازم را انجام دهید. با این کار پس از حدود یک سال می توانید پاسپورت این کشور را دریافت نمایید. 

هزینه زندگی در سوئد چقدر است؟

اما برای تحصیل در کشور سوئد و سایر کشورها باید تمام هزینه های زندگی را در نظر گرفت. هزینه دانشگاه های سوئد در کنار هزینه‌ های دیگر باید در نظر گرفته‌ شود. برای زندگی در این کشور در ماه باید خدود ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در هر ماه پرداخت شود.‌ البته زندگی در شهر های مختلف این کشور از نظر هزینه یکیان‌نیستند.‌

بورسیه های برای هزینه دانشگاه های سوئد

دانشجویان بین المللی می توانند با بورسیه دریافت شده، هزینه تحصیل در این کشور را برای خود کن تر نمایید. تمام اطلاعات در مورد دانشگاه های کشور سوئد در سایت وجود دارد و بهتر است از همین طریق اطلاعات لازم را به دست بیاورید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که بورسیه ها اصولا به افرادی تعلق می گیرند که دارای رزومه بسیار قوی باشند چرا که این رزومه ها کاملا رقابتی می باشند.

در دانشگاه های مختلف میزان بورسیه ها متفاوت است و بستگی به مقطع تحصیلی و رشته دارد. در برخی موارد بورسیه ها به گونه ای هستند که کل هزینه تحصیل را شامل می شوند اما در بعضی دیگر از بورسیه ها بخشی از هزینه ها بورسیه می شوند. در برخی موارد دولت این بورسیه ها را پرداخت می نماید و در بعضی از شرایط نیز شرکت های خصوصی این کار را به عهده می گیرند‌. 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران