آموزش عبارات مربوط به سلام به زبان فرانسه

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/14 422
سلام به زبان فرانسه

آیا با واژه های مربوط به سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه آشنایی دارید؟ این واژه ها برای برقراری ارتباط اولیه بسیار مهم و ضروری می باشند و باید در فرایند یادگیری زبان فرانسه در اولویت قرار بگیرد. از آن جایی که آموزشگاه زبان ملل همیشه اولویت خود را در یادگیری هر چه بهتر زبان آموزان عزیز قرار می دهد، این مقاله را در زمینه آموزش واژه های مهم برای سلام و احوالپرسی اختصاص داده است. بدون تردید اگر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، آشنایی بسیار خوبی با این نکات پیدا می کنید و ارتباط بسیار جذابی را با فرانسوی زبان ها خواهید داشت. 

سلام به زبان فرانسه

اصولا در فرایند یادگیری زبان های دوم و برای شروع مکالمه و ارتباط برقرار کردن با دیگران، یادگیری واژه های مربوطه به سلام و احوالپرسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

سلام به زبان فرانسه

در مورد سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه نیز همین قانون صدق می کند و باید اصول رفتاری و برخورد اولیه را یاد بگیرید. در ادامه چندین واژه را برای سلام‌ کردن و شروع یک مکالمه خوب مشاهده می نمایید. با آموزش زبان فرانسه همراه ما باشید.

  • Bonjour
    سلام (این واژه را می توانید برای گفتن صبح بخیر و شروع روز خود استفاده نمایید.)
  • Salut
    سلام (این واژه به صورت غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرد)
  • Coucou
    سلام (به صورت غیر رسمی) 
  • Âllo 
    سلام
  • Bonsoir
    سلام (این واژه برای بیان عصر بخیر به کار می رود)

یکی از موارد مهم در برقراری ارتباط نحوه سلام و احوالپرسی صحیح می باشد. از آن جایی که عبارت های متعدد برای بیان نمودن سلام و احوالپرسی وجود دارد، بهتر است که با آشنایی کامل با آن ها، این ارتباط را برقرار نمود. مطمئنا استفاده از واژه های مناسب تاثیر زیادی در برقراری ارتباط دارد.

یکی از واژه های مهم و کاربردی که در هر شرایطی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، "Bonjour" است. این واژه را می توانید در هر مکالمه ای به کار ببرید.

با یادگیری واژه های مختلف برای بیان سلام و احوالپرسی، دانش زبانی شما پیشرفت زیادی خواهد کرد و اعتماد به نفس در شما افزایش پیدا می کند. همچنین می توانید دوستان خود را تحت تاثیر قرار دهید.

مقاله پیشنهادی: جهت ها در زبان فرانسه

در ادامه تعدادی از اصطلاحات مهم برای بیان سلام و احوالپرسی در زبان فرانسه را می آوریم.

اصطلاحات مهم برای بیان سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه

در این بخش تعدادی از واژه های مهم که برای شروع سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه اهمیت دارند را فرا می گیرید. بدون تردید یادگیری این واژه ها می توانند روابط شما را دوستانه و همچنین اصولی تر سازد.

Bonjour: سلام Enchanté ( e ) : از آشنایی با شما خوشحالم
Bonsoir: سلام، عصر بخیر Salut: سلام
Coucou: هی Ça fait longtemps, dis donc: مدت طولانی است که هم دیگر رو ندیدیم.
Âllo: سلام Ça va: حالت چطوره؟
Tu vas bien: اوضاع چطور بوده Quoi de neuf: چه خبر 
Au revior: خدا حافظ Ciao: می بینمت
À plus: تا بعد À demin: فردا می بینمت

نکته مهم این است که در زبان فرانسه هم مانند سایر زبان ها استفاده از این واژه ها و اصطلاحات بستگی به نوع رابطه شما با طرف مقابل دارد. با توجه به توضیحات داده شده و معنای هر کدام از این عبارت ها می توانید در شرایط متفاوت و نوع رابطه و دوستی، واژه مناسب را به کار ببرید.

سلام به زبان فرانسه

روش درست احوالپرسی از اطرافیان کاری بسیار مودبانه است و شیوه صحیح رفتاری شما را نشان می دهد‌. این کار برداشت اولیه از رفتار شما را نشان می دهد. پس با این وجود سعی کنید نوع صحیح سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه را به کار ببرید. 

انواع احوالپرسی در زبان فرانسه

در این بخش سعی داریم شیوه صحیح احوالپرسی را در زبان فرانسه به شما عزیزان آموزش دهیم. سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه از اصول بسیار مهم در فرایند یادگیری این زبان به شمار می رود.

مقاله پیشنهادی: چه کشورهایی به زبان فرانسه صحبت می کنند؟

در این بخش احوالپرسی را به شیوه رسمی و دوستانه به شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد. این مکالمه را با دقت مطالعه بفرمایید. این مکالمه در واقع بین یک کودک و یک مرد صورت گرفته است. 

Bonjour, ça va bien. Comment allez - vous?
سلام، خوبم. مرسی. حال شما چه طور است؟ 
Je vais bien, metci.
من خوبم، مرسی
Comment vous appelez - vous.
اسم شما چیست؟ 
Je m' appelle Monsieur Dupint. Et toi?
اسم من آقای دوپونت است. اسم شما چیست؟ 
Je m' appelle Kévin.
اسم من کوین است. 
Au revoir, Kévin.
خداحافظ کوین 
A bientôt, Monsieur Dupont.
به زودی می بینمتون، آقای دوپونت!

مطالعه بیشتر: مذکر و مونث در زبان فرانسه

این مکالمه واژه های جالبی را در خود دارد و می تواند آموزش خوبی برای شما باشد. در ادامه با جمله های احترام آمیز برای سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه آشنا خواهید شد. 

جملات و اصطلاحات احترام آمیز 

برای سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه، در بعضی از شرایط حتما باید از واژه ها و عبارت های احترام آمیز و خاص استفاده نمایید. در این بخش از مقاله با چنین واژه های مهمی آشنا خواهید شد.

مقاله پیشنهادی: رشته زبان فرانسه خوبه؟

  • Bonjour: این واژه را می توانید در طول روز برای سلام و کردن به صورت رسمی استفاده نمایید. این واژه به معنای «روز خوش» نیز می باشد. 
  • Bonsoir: این واژه را می توانید برای سلام و احوالپرسی کردن به کار ببرید اما تفاوت آن با واژه قبل در زمان استفاده می باشد. این واژه را باید عصر هنگام استفاده کنید. معنای این عبارت «عصر بخیر» است. 
  • Au revoir: رایج ترین واژه برای خداحافظی کردن در زبان فرانسه است که به معنای «دوباره می بینمت» به کار می رود. این واژه برای هر ساعت از روز مناسب می باشد و اجازه استفاده از آن را دارید. 
  • Bonne journée: این واژه را می توانید صبح به کار ببرید. معنی این واژه «روز خوبی داشته باشید» است. به همین دلیل می تواند گفتگوی زیبا و تاثیر گذاری را برای شما ایجاد نماید.

احوال پرسی به فرانسوی: صبح بخیر

  • Bon après - midi: این عبارت برای ظهر بسیار مناسب است. این واژه را می توانید به معنای «ظهر خوبی داشته باشید» مورد استفاده قرار دهید. 
  • Bonne soirée: برای بیان جمله «بعد از ظهر خوبی داشته باشید» می توانید این عبارت را به کار ببرید. 
  • Bonne nuit: هنگام خواب نیز به عبارت خاصی نیاز دارید. در چنین شرایطی می توانید این عبارت را به کار ببرید که به معنای «شب بخیر» می باشد. 

مطالعه بیشتر: تشکر فرانسوی

بیان احترام آمیز به صورت غیر رسمی 

گاهی استفاده از عبارت های بخش بالا قدری پیچیده است و به دنبال واژه ای هستید که احترام آمیز و در عین حال غیر رسمی باشد. برای این چنین موقعیت هایی می توانید از واژه " Salut " را به کار ببرید. این عبارت بسیار احترام آمیز و البته غیر رسمی است. معنی این واژه « سلام » است و در هر شرایطی مجاز به استفاده از آن هستید.

حتی می تواند آن را برای خداحافظی نیز استفاده نمایید. هر موقع از شبانه روز می توانید این کلمه را مورد استفاده قرار دهید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از جمله های احترام آمیز رسمی نیز بسیار اهمیت دارد. مخصوصا سعی کنید در مراودات با افرادی که آشنایی زیادی با آن‌ ها ندارید، از واژه های رسمی و احترام آمیز استفاده کنید. این واژه ها ارتباط شما را رسمی تر و مودبانه تر می سازد.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران