آموزش ضمایر مفعولی در آلمانی و نکات کلیدی آن

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/21 340
آموزش ضمایر مفعولی

این مقاله را به آموزش ضمایر مفعولی در آلمانی اختصاص داده ایم. برای یادگیری زبان های مختلف باید نکات گرامری را به شیوه ای درست و اصولی یاد گرفت. در غیر این صورت هنگام جمله سازی و صحبت کردن یا نوشتن مطالب مختلف، با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد و این امر اعتماد به نفس را در شما کاهش خواهد داد. با آموزش های مختلف آموزشگاه زبان ملل در سایت می توانید نکات بسیار مهم و کلیدی را فرا بگیرید.

ضمایر شخصی مفعولی در زبان آلمانی

برای آشنایی بیشتر شما با ضمایر مفعولی در آلمانی قصد داریم نکات بسیار مهم را در این مقاله توضیح دهیم. قبل از هر توضیحی باید بدانیم که ضمیر مفعولی چیست و چه کاربردی دارد.

کاربرد ضمایر مفعولی درست همانند ضمایر فاعلی می باشد و برای جلوگیری از تکرار اسم ها به کار می رود. این ضمایر در جایگاه مفعول هر جمله قرار می گیرند. در زبان آلمانی سه حالت از ضمایر شخصی مفعولی وجود دارد. می توانید مثال زیر را مشاهده نمایید.
 

آموزش ضمایر مفعولی در آلمانی

  • Janatan sieht Jack.
    جاناتان جک را می بیند‌.

در صورتی که قرار باشد به جای فاعل از ضمیر استفاده نماییم جمله به این صورت در می آید.

  • Er sieht Jack. 

اما در صورتی که بخواهید به جای مفعول از ضمیر استفاده نمایید، نباید ضمیر فاعلی را به کار ببرید. در این صورت جمله ما به این شکل تغییر پیدا می کند.

  • Er sieht ihn.

این دو ضمیر به کار رفته در این جمله هر دو ضمیر شخصی هستند و هر دو سوم شخص مفرد و مذکر می باشند. اما حالت های این دو ضمیر کاملا متفاوت است. در این جمله، ضمیر اول در حالت فاعلی و ضمیر دوم در حالت مفعولی می باشند.

مقاله پیشنهادی: انواع ضمایر در آلمانی

ضمایر مفعولی داتیو در زبان آلمانی

در ادامه آموزش ضمایر مفعولی در آلمانی، در مورد ضمایر مفعولی داتیو صحبت خواهیم کرد. این ضمایر جایگزین اسم ها می شوند و از تکرار جلوگیری نموده و جمله ها را کوتاه تر می سازند‌. فقط این نکته را باید در نظر داشته باشید که اگر اسم مورد نظر در حالت مفعولی قرار داشته باشد، حتما باید از ضمیر مفعولی استفاده نمایید.
 

ضمایر مفعولی داتیو در زبان آلمانی


در زبان آلمانی ضمایر مفعولی در دو حالت مستقیم و غیر مستقیم وجود دارند. در این قسمت شما را با ضمایر مفعولی داتیو آشنا خواهیم کرد. هنگامی که قرار است از ضمیر استفاده نمایید، باید در انتهای و جایگزینی آن ها نهایت دقت را به کار ببرید و گزینه مناسب را انتخاب نمایید. این انتخاب باید بر مبنای نقش، جنسیت و شخص اسم مورد نظر باشد. این مقال را مطالعه بفرمایید‌.

  • Andrea gibt ihrer Mutter ein Geschenk.

در این مثال همان گونه که مشاهده می نمایید، عبارت " ein Geschenk" در نقش مفعول مستقیم در جمله وجود دارد، اما عبارت " ihre Mutter " نقش مفعول غیر مستقیم را در جمله دارد. در این شرایط می توان به جای آن ها از ضمیر مناسب استفاده نمود. جمله بالا را می توان به این شکل تغییر داد.

  • Andrea gibt ihr ein Geschenk.

در این قسمت انواع ضمیر فاعلی داتیو را در زبان آلمانی برای شما عزیزان می آوریم. 

مطالعه بیشتر: گرامر زبان آلمانی

ضمایر مفعولی داتیو

Mir: به، از، برای من Uns: به، از، برای ما
Dir: به، از، برای تو Euch: به، از، برای شما ( در حالت جمع)
Ihm: به، از، برای او (در حالت مذکر) Ihnen: به، از، برای آن ها
Ihr: به، از، برای او (در حالت مونث) Ihnen: به، از، برای شما (به صورت مودبانه)
Ihm: به، از، برای او (در حالت خنثی) Einem: به، از، برای کسی، آدمی


این ضمایر را باید با توجه به نوع اسم و جنسیت آن ها در جمله به کار ببرید. با به کار بردن این ضمایر شخصی مفعولی در جمله می توانید از تکرار اسم ها جلوگیری نمایید و به این طریق جمله های خود را ساده‌ تر و کوتاه تر خواهید ساخت‌.

در این مقاله از آموزشگاه زبان آلمانی ملل تمام نکات مهم در مورد ضمایر مفعولی در آلمانی صحبت نمودیم. استفاده از این نکات گرامری در مکالمه ها و مراودات روزانه می تواند اعتماد به نفس را در شما بسیار بالاتر ببرد و جمله های بسیار زیباتری داشته باشید.

زبان آلمانی بر عکس چیزی مه تصور می شود، می تواند بسیار شیرین و جذاب باشد و مخصوصا برای افرادی که به زبان انگلیسی آشنایی دارند بسیار راحت تر می باشد. چرا که این دو زبان شباهت های زیادی با هم دارند.

مطالعه بیشتر: ضمایر ملکی در زبان آلمانی

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران