ضمایر اشاره در زبان روسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/14 346
ضمایر اشاره در زبان روسی

در این مقاله سعی ما بر این است که ضمایر اشاره در زبان روسی را به شما عزیزان معرفی نماییم. ضمایر در هر زبان از مقوله های بسیار پر کاربرد به شمار می رود که حتما باید در اولویت یادگیری قرار بگیرند. ضمایر اشاره نیز زیاد کاربرد دارند‌.

از این ضمایر اشاره برای اشاره کردن به افراد یا اشیا استفاده خواهد شد و این توضیح را می توان از نام آن ها متوجه شد. از آن جایی که این نکته گرامری اهمیت زیادی دارد، کارشناسان مجرب آموزشگاه زبان ملل به آن پرداخته و توضیحات لازم را در اختیار شما زبان آموزان عزیز قرار می دهد. امیدواریم که از این نکات گرامری نهایت استفاده را ببرید.

نکات گرامری استفاده از ضمایر اشاره در زبان روسی

همان گونه که در ابتدا توضیح داده شد، ضمایر اشاره را در هر زبانی، برای اشاره کردن به افراد و چیزهای دیگر در جمله ها استفاده می نمایند. ما در زبان فارسی دو ضمیر اشاره را می شناسیم که زیاد هم کاربرد دارند و تقریبا در بیشتر جمله ها به کار می روند.

ضمایر اشاره در زبان روسی

این ضمایر اشاره در زبان فارسی « این » و « آن » می باشند. هر کدام از این ضمایر اشاره در زبان فارسی، حالت جمع نیز دارند. در آموزش زبان روسی نیز برای ضمایر اشاره ساختار مشابه همین را داریم که در ادامه توضیح خواهیم داد. 

ضمیر اشاره этот

این واژه که از ضمایر اشاره در زبان روسی به شمار می رود، برای اشاره کردن به اشیا و افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که در فاصله نزدیک قرار گرفته اند. در واقع باید گفت که این واژه معادل ضمیر اشاره « این » در زبان فارسی محسوب می شود.

ضمیر اشاره тот

این ضمیر اشاره برای مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که اشیا یا افراد مورد نظر در فاصله دور قرار گرفته اند. این واژه در اصل معادل ضمیر اشاره « آن » در زبان فارسی می باشد. 

نکته مهم در مورد ضمایر اشاره در زبان روسی

نکته مهمی که باید در مورد استفاده از ضمایر اشاره در زبان روسی عنوان نماییم، این است که این ضمایر با توجه به جنسیت، حالت و مفرد و جمع بودن اسمی که قرار است به آن اشاره شود تغییر پیدا کرده و می توان گفت که این ضمایر صرف می شوند. این مثال ها را مطالعه بفرمایید. 

مطالعه بیشتر: ضمایر ملکی در زبان روسی

  • этот паспорт (این گذرنامه)
  • эта лампа (این چراغ)
  • эти билеты (این بلیط ها)
  • Какое платье? Это платье (چه لباسی؟ این لباس)
  • Тот дом стоит в конце улицы ( آن خانه در انتهای خیابان است.)
  • Это новый сосед (این همسایه جدید است)
  • Что это? Это школа ( این چیه؟ این یک مدرسه است.)
     

در مورد این مثال ها باید گفت که همان گونه که مشاهده می نمایید، ضمیر اشاره этот با توجه به نوع اسمی که به آن اشاره نموده است، تفییر داشته است. در ادامه می توانید نحوه صرف نمودن ضمایر اشاره در زبان روسی را مشاهده فرمایید.

مطالعه بیشتر: ضمایر شخصی در زبان روسی

نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که حالت مفعولی مستقیم یا Accusative  ضمیر با توجه به قوانین جاندار یا بی جان بودن اسم مورد نظر استفاده خواهد شد.

مطالعه بیشتر: نحوه جمع بستن اسامی در زبان روسی

this | این

Plural- جمع Neut.- خنثی Fem.- زن Masc.- مرد  
Эти Это Эта Этот Nominative - کاندیدی
Эти | Этих Это Эту Этот | Этого Accusative  - اتهامی
Этих Этого Этой Этого (animate) Genitive - جنسیت
Этим Этому Этой Этому Dative
Этими Этим Этой Этим Instrumental - وسیله
Этих Этом Этой Этом Prepositional – حرف اضافه

 

That | آن

Plural- جمع Neut.- خنثی Fem.- زن Masc.- مرد  
Те То Та Тот Nominative 
Те | Тех То Ту Того | Тот  (animate) Accusative 
Тех Того Той Того Genitive Case
Тем Тому Той Тому Dative Case
Теми Тем Той Тем Instrumental Case
Тех Том Той Том Prepositional Case

 

با این توضیحات و مثال ها در مورد ضمایر اشاره در زبان روسی، می توانید تا حدودی با آن ها آشنا شده و در جمله ها مورد استفاده قرار دهید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران