آلاچیق به انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 202 زمان مطالعه: 3 دقیقه
آلاچیق به انگلیسی

مطمئنا شما هم آلاچیق های مختلف با طرح های متفاوت را مشاهده نموده اید و بر این نکته واقف هستید که وجود این نوع سایه بان ها چه قدر به زیبایی طبیعت و فضای شهری کمک می کند. استفاده های زیادی از این آلاچیق ها می شود و انواع مختلفی از آن ها را می توان طراحی نمود‌. در سایت آموزشگاه زبان ملل و این مقاله، قصد داریم این سازه و انواع آن را برای زبان آموزان شرح دهیم و به معادل انگلیسی آلاچیق بپردازیم.

واژه آلاچیق به انگلیسی چه می شود؟

در زبان انگلیسی برای واژه آلاچیق، معادل "gazebo" به کار برده می شود. این سازه های زیبا به صورت آلاچیق های ییلاقی باز یا به صورت مشبک با طرح ها و جنس های مختلف تولید شده و منظره ای زیبا را نمایان می سازند. از این سازه های کوچک می توان برای سرگرمی، صرف غذا، تفریح در طبیعت، پارک ها و ویلاها استفاده نمود. 

طراحی سازه های "gazebo" یا آلاچیق گاهی به شکل هشت ضلعی یا به صورت برجکی می باشد و در پارک ها، باغ ها و محوطه های عمومی قرار داده شده و زیبایی خاصی به این مکان ها می دهد. برخی از این سازه ها را بر روی پایه های بلند قرار می دهند و در برخی شرایط در ساحل دریاها از آن ها استفاده شده که زیبایی صد چندانی به ساحل می دهد و فضایی بسیار عالی را برای تفریح ایجاد می نماید. یادگیری واژه آلاچیق به انگلیسی برای شرایطی بسیار مناسب است که در کشورهای انگلیسی زبان زندگی می کنید و بخواهید برای تفریح به چنین مکان هایی بروید. 


آلاچیق به زبان انگلیسی
 

انواع آلاچیق به زبان انگلیسی

قبلا هم گفته شد که آلاچیق ها یا سایه بان ها با جنس های مختلف ساخته می شوند و هر کدام از آن ها زیبایی خاص خود را دارند. البته بسیاری از مردم زیبایی آلاچیق های از جنس چوب را ترجیح می دهند و به همین دلیل در این قسمت در مورد آلاچیق چوبی به انگلیسی نیز صحبت خواهیم کرد.

در برخی موارد از آلاچیق ها برای مهمانی ها و میزبانی از دوستان و خانواده استفاده می شوند. از جمله وسایلی که می توان به این سازه ها اضافه نمود و سبب زیبایی دوچندان آن شد، نیمکت های چوبی، جعبه های گل و میز می باشد. انواع آلاچیق ها در زبان انگلیسی عبارتند از:

✅ آلاچیق آلومینیومی (Aluminum gazebo)

آلاچیق های آلومینیومی یا " Aluminum gazebo" می توانند زیبایی خاصی به فضای تفریحی بدهند و ظاهری جدید را برای شما ایجاد نمایند‌. این سازه ها سبک وزن بوده و از نظر هزینه بسیار مناسب هستند و برای حمل و نقل آن ها نیازی به وسایل سنگین نمی باشد. انواع سایه بان ها را می توان از جنس آلومینیوم به شکل های مختلف تولید نمود و می توان به صورت رنگ شده یا به صورت طبیعی با رنگ خود آلومینیوم استفاده کرد. در واقع برای داشتن این گونه آلاچیق ها می توان با توجه به هزینه و بودجه خود طرح های مختلفی را انتخاب نمود. 

مقاله پیشنهادی: مکان های تفریحی به انگلیسی

✅ آلاچیق پارچه ای (Fabric gazebo)

این نوع از آلاچیق ها می توانند در مقابل زنگ‌ زدگی در برابر عوامل جوی مقاومت داشته باشند‌. برای ساختن چنین آلاچیق هایی از سقف های پارچه ای یا سایه بان های برزنتی استفاده می شود که می توان در طرح ها و شکل های مختلف آن ها را طراحی نمود. بدون تردید نصب نمودن این نوع سایه بان زیبایی شگفت انگیزی به منازل، باغ ها و ویلاها می دهد. 

✅ آلاچیق چوبی (Wooden gazebo)

در ادامه یادگیری انواع آلاچیق به انگلیسی، شما را با آلاچیق چوبی به انگلیسی یا "wooden gazebo" آشنا خواهیم کرد. بدون تردید این سازه ها زیبایی و جلوه زیادی دارند و فضا را بسیار شگفت انگیز خواهند کرد. چوب برای فضاهایی مثل حیاط خلوت گزینه بسیار مناسبی می باشد.


آلاچیق چوبی به انگلیسی چه می شود
 

✅ آلاچیق های وینیل (Vinyl)

با این ماده می توان آلاچیق های سنگین و حجیم را کنار گذاشت و زیبایی را به فضای حیاط، باغ، ویلا یا هر مکان دیگری هدیه داد. با وینیل می توانید شاهد وزن سبک، مونتاژ آسان، راحتی و دوام بسیار زیاد چندین ساله باشید‌. گزینه های رنگی زیادی از این جنس وجود دارد و نیازی نیست خود را تنها محدود به وینیل سفید وانیلی کنید.

✅ آلاچیق های فولادی (steel)

اگر برای تولید آلاچیق ها به ساختاری محکم نیاز باشد، می توان از جنس فولاد استفاده نمود و در واقع برای چنین شرایطی بهترین گزینه محسوب می شوند. این سازه ها بسیار محکم و قابل اعتماد هستند اما در عین حال قیمت زیادی دارند و به دلیل وزن زیاد، باید برای حمل و نقل و نصب آن ها از تجهیزات باربری سنگین استفاده نمود!

مقاله پیشنهادی: عبارات متفاوت برای بیان فوق العاده به انگلیسی

✅ روتوندا (Rotunda)

این نوع آلاچیق یک سایه بان کلاسیک با ریشه های اروپایی می باشد که دارای ستون های ظریف و منحصر به فرد بوده و ساختاری مدور را به سایه بان می دهند‌. 

✅ آلاچیق های ویکتوریایی (Victorian Gazebo)

اگر به فضاهای گذشته علاقه مند هستید این پیشنهاد را دست کم نگیرید. چرا که این سازه ها طراحی کلاسیک و بسیار زیبایی را به باغ، حیاط منزل یا ویلا می دهند. در ساخت این نوع سایه بان ها از چوب و فلز استفاده خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: سونا به انگلیسی

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران