5 نکته ای که در مورد زبان آلمانی نمی دانستید!

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/11 1272
نکته ای که در مورد زبان آلمانی نمی دانستید

آیا می‌دانستید در دنیا چند نفر آلمانی صحبت می‌کنند؟ منظور از آلمانی استاندارد چیست؟ در زبان آلمانی از چند کلمه استفاده می‌کنیم؟ و "دوستان دروغین" چه ربطی به یادگیری زبان آلمانی دارند؟ و یا چه کشورهایی به زبان آلمانی صحبت می کنند؟ ما پاسخ این سوالات و سوالات دیگر را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

1. زبان آلمانی در جهان

آلمانی توسط بیش از 120 میلیون نفر در اتریش، آلمان، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، سوئیس و در بخش‌هایی از بلژیک، شمال ایتالیا و شرق فرانسه صحبت می‌شود. این یک زبان کلیدی در اتحادیه اروپا و اقتصادهای جدید اروپای مرکزی و شرقی است. حتی در خارج از کشور، به نظر می‌رسد زبان آلمانی تقاضای زیادی دارد.

بر اساس ZAF (مرکز آموزش و پرورش)، در سال 2015 حدود 15.4 میلیون نفر در دوره‌های آموزش زبان آلمانی در مدارس، دانشگاه‌ها یا موسسات زبان شرکت کردند. علاوه بر این، آلمانی جز ده زبان محبوب جهان است و به همین دلیل است که ما در کتاب رکوردهای جهانی گینس در سال 2006 نیز ثبت نام کردیم.

2. BY A HAIR'S BREADTH آلمانی به زبان اصلی ایالات متحده تبدیل شده است

بیش از 200 سال است، افسانه‌ای وجود دارد که می‌گوید آلمانی تقریباً زبان رسمی ایالات متحده شد. اما آیا این حقیقت دارد و مانند هر افسانه‌ای، حقیقتی در آن نهفته است؟ در سال 1794، گروهی از مهاجران آلمانی طوماری را در ویرجینیا به مجلس نمایندگان ایالات متحده ارائه کردند و خواستار ترجمه آلمانی متون قانونی شدند.

این پیشنهاد با 42 رأی در مقابل 41 رأی رد شد. این امر باعث ناامیدی در میان مهاجران شد که اساس این افسانه را تشکیل داد. حتی در نسل بعدی، به اصطلاح "افسانه مولنبرگ" محبوبیت بیشتری پیدا کرد. بر اساس شایعات، در سال 1828 در پنسیلوانیا رأی گیری شد که آیا آلمانی باید به عنوان دومین زبان رسمی در کنار انگلیسی معرفی شود یا خیر. ظاهراً تنها یک رأی مانع اجرای این طرح شد و این رأی از سوی «مولنبرگ» رئیس مجلس قومی آلمان صورت گرفت.

3. واژگان آلمانی

زبان آلمانی از حدود 5.3 میلیون کلمه با روند رو به رشد تشکیل شده است. حدود یک سوم از این کلمات در 100 سال گذشته اضافه شده است. این بدان معناست که زبان آلمانی هشت برابر بیشتر از زبان انگلیسی کلمه دارد. در مکالمات روزمره، ما از کلمات بسیار کمتری استفاده می‌کنیم:

فقط 12000 تا 16000 کلمه شامل حدود 3500 کلمه خارجی. "Duden"، یک کتاب مرجع محبوب برای دستور زبان و املای زبان آلمانی، 135000 کلمه را فهرست می‌کند. زبان آلمانی به دلیل امکان ایجاد کلمات با به هم پیوستن کلمات واحد به یکدیگر برای ساختن یک کلمه، زبانی غنی به شمار می‌رود.

مقاله پیشنهادی: تمام لغات آلمانی سطح a1 | کتاب منشن

4. FALSE FRIENDS

آلمانی و انگلیسی بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید مشترک هستند. به عنوان مثال، کلماتی مانند "Kindergarten" یا "Strudel" در انگلیسی و آلمانی به همین معنا هستند. اما برخی از کلمات وجود دارد که کمی پیچیده هستند. به این کلمات دوستان دروغین گفته می‌شود: کلماتی که در زبان آلمانی و انگلیسی مشابه هستند، اما معنای متفاوتی دارند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • The word: kind
    English meaning: nice, cute

    German meaning with a capital letter at the beginning: child

  • The word: still
    English meaning: nevertheless, however

    German meaning: silent

  • The word: spring
    English meaning: a time of the year / season

    German meaning: jump

5. «آلمانی استاندارد» واقعاً وجود ندارد!

اغلب، دانش آموزان از ما می‌پرسند که اصطلاح "آلمانی استاندارد" واقعاً به چه معناست. پاسخ بسیار ساده است، زیرا در واقع، آلمانی استاندارد تنها کلمه دیگری برای زبان آلمانی عمومی است و این همان چیزی است که ما در آکادمی ملل آموزش می‌دهیم. آلمانی عالی یا آلمانی استاندارد ترکیبی از آلمانی میانه و آلمانی بالایی است و بیشتر گویش‌های اتریشی بر آن اساس است. حتی اگر بسیاری از اتریشی‌ها اصرار دارند که به زبان خودشان صحبت کنند، تفاوت بین آلمانی "اتریشی" و "آلمانی" تقریباً وجود ندارد.

در ادامه باید گفت ...

در بزرگ‌ترین و قوی‌ترین منطقه اقتصادی جهان، اتحادیه اروپا، زبان آلمانی بیشترین طرفدار را در زبان مادری دارد. وین، پایتخت اتریش یکی از مکان‌های تجاری جذاب در اروپا است. وین برای هشتمین بار متوالی به عنوان شهر با بالاترین کیفیت زندگی در سراسر جهان شناخته شد. وین به دلیل موقعیت مرکزی خود در اروپا و امکانات فراوان، در بین جوانان نیز محبوبیت دارد. برای کسانی که می‌خواهند تجربه بین المللی کسب کنند و می‌خواهند مهارت‌های آلمانی خود را بهبود بخشند، وین بهترین مکان است.

مقاله پیشنهادی: یادگیری سریع زبان آلمانی | چگونه در کوتاه مدت آلمانی بیاموزیم

مقاله پیشنهادی: 11 بهترین آموزشگاه زبان آلمانی در سال 1402

 

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران