مکالمه انگلیسی در رستوران برای سفارش غذا

سفارش غذا به انگلیسی (6 مکالمه راحت)

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/11/04 1151
سفارش غذا به انگلیسی

حتی بعد از تمام تمرینات مکالمه انگلیسی ، سفارش دادن غذایی برای خوردن در یک رستوران همچنان می تواند یک چالش باشد. برای موفقیت در این زمینه به واژگان و عبارات خاصی نیاز دارید. بیایید با هم بررسی کنیم که چگونه برای غذا سفارش دهید، جملات یکسانی را به روش های مختلف بگویید و بسته به موقعیت خود، غیررسمی یا رسمی تر به نظر برسند.

Ask If You Can Get Something1. 

 بپرسید آیا می توانید چیزی دریافت کنید؟

مودب بودن به هر زبانی کمک زیادی می کند.

هنگامی که اکثر سخنوران بومی چیزی سفارش می دهند، به جای گفتن:

 I want ___”,

 آنها می پرسند :

“can I get ___”

این به نظر می رسد کمتر خواستار است و می تواند به جریان گفتگو کمک کند. اولاً، اگر آنها آنچه شما می خواهید را ندارند، تغییر سفارش شما طبیعی تر به نظر می رسد. دوم این که باعث می شود مقابل شخصی که به او سفارش می دهید مودب تر به نظر برسید.

تصور کنید در یک کافه هستید و می خواهید یک قهوه قطره ای بخورید:

1. “Can I get a drip coffee, please?”

2. “May I have a drip coffee, please?”

3. “Do you have drip coffee?”

4. “Can I order a drip coffee?”

همه جملات به جای مطالبه سوال هستند. به خصوص وقتی با غریبه ها صحبت می کنید، می خواهید منفعل تر به نظر برسید. اگر پاسخ درخواست شما به هر دلیلی "No" است، می توانید به سرعت نظر خود را تغییر دهید و چیزی مانند جمله زیر بگویید:

“oh, alright. Then can I have an Americano, please?”

(Americano یک نوشیدنی قهوه است که از اسپرسو و آب داغ تهیه می شود.)

 پاسخ معمولاً چیزی شبیه به این خواهد بود:

“Yes, you can. Anything else?”

آموزش زبان انگلیسی را در ملل تجربه کنید.

2. Start Off With a Greeting

 با سلام شروع کنید:

باز هم ادب در هنگام سفارش مهم است. اکثر جاها، به ویژه در ایالات متحده، کارمندانی دارند که بیشتر از طریق انعام حقوق می گیرند. این بدان معناست که کارمندان تلاش زیادی می کنند تا شما را خوشحال کنند.

معمولاً وقتی برای سفارش به پیشخوان می روید، “hello”می گویند و ممکن است بپرسند “how are you today?”

شما همیشه می خواهید " hello " آنها را برگردانید و بپرسید “how are you?” اگر وقتی به پیشخوان می‌رسید ابتدا « hello » نگویند، طبیعی‌تر به نظر می‌رسد که با گفتن “hi, can I get a ___?” دستور دهید.

این بهترین راه برای شروع یک سفارش است زیرا نشان دهنده احترام به کارمند می باشد. می‌توانید برای شروع مکالمه، یک سلام دوستانه را انتخاب کنید، مانند :

hello, hi, hey or how’s it going?

3. For Here or To Go

در برخی کشورها تعبیر بردن غذا با خود در خارج از رستوران، to go  یا take out است. با این حال، to go  معمولاً هم برای نوشیدنی و هم برای غذا (و هر چیز دیگری که ممکن است مصرف کنید) استفاده می شود، در حالی که take out برای غذا استفاده می شود. to go  به مراتب بیشتر توسط انگلیسی زبانان استفاده می شود.

وقتی می خواهید غذای خود را سفارش دهید و با خود ببرید، چند گزینه وجود دارد.

“Can I get this to go?”

“I’d like the Spaghetti and Meatballs, to go please.”

“Can I have the Fried Rice and Egg Rolls? Take out.”

آنها این را از شما نپرسیدند، مطمئن شوید که قبل از پرداخت به آنها بگویید چه می خواهید. (بعضی مکان ها بسته به انتخاب شما مبالغ متفاوتی دریافت می کنند.)

اگر می‌خواهید در رستوران غذا بخورید، به سادگی بگویید: “for here” یا “for here, please.”.

4. Yeah or Yes

برخی از مردم می گویند که استفاده از yeah  روشی مودبانه برای صحبت کردن نیست، اما برای اکثر انگلیسی زبانان مادری ساده تر و راحت تر است.

اگر در یک رستوران رسمی یا کافه هتل هستید، باید از “yes”. استفاده کنید. اگر در هر مکان ناهارخوری معمولی هستید، لازم نیست. اگر پاسخ شما به هر سوالی مثبت است، می توانید سر خود را (کمی بالا و پایین) تکان دهید و با صدای yeah, yep, sure پاسخ دهید. این همه مربوط به لحن نحوه بیان آن است.

اگر لبخند می زنید و با خوشحالی می گویید “yeah”  بی ادبی نیست. اگر توجه نکنید و “yeah”  را زیر لب زمزمه کنید، این بی ادبی محسوب می شود. در اینجا چند نمونه از جایگزین های گاه به گاه (انتخاب های مختلف) برای بله آورده شده است.

“Is that all you’ll be ordering?”
“Yeah.”

“Would you like this to go?”
“Yep.”

نکته دیگر این است که وقتی از yes برای پاسخ به سؤالی در مورد اضافه کردن هر چیزی استفاده می‌کنید، می‌خواهید بگویید “yes, please” . با این حال، yeah, please” کمی ناخوشایند به نظر می رسد.

“Would you like cheese with that?”
“Yes, please.”

“Would you like whipped cream?”
“Yes, please.” 

این کلمات به طور کلی به سرعت با هم گفته می شوند که گویی یک کلمه طولانی هستند. از آنجایی که این یک عبارت است، به جای مکث، کلمات را نزدیک به هم می گویید. هرچه بیشتر بین این دو مکث کنید، رسمی تر و در نهایت ناخوشایندتر به نظر می رسد. همین را می توان در مورد “No, thank you". گفت.

5. Always Be Prepared for Extra Questions

هنگامی که به یک رستوران می روید. ممکن است هنگام سفارش و بعد از آن سوالات بیشتری از شما پرسیده شود. گاهی اوقات پس از سفارش، ممکن است بخواهید به سرعت از آنجا دور شوید تا بنشینید. یا اگر چندین چیز را سفارش می‌دهید، ممکن است سعی کنید همه چیزهایی را که می‌خواهید سفارش دهید به‌طور هم‌زمان با یک گروه فهرست کنید. در عوض، بهتر است پس از سفارش هر کالا برای مدت کوتاهی مکث کنید. به این ترتیب کارمند می تواند سوالات بیشتری از شما بپرسد!
هنگام سفارش قهوه، ممکن است لازم باشد مشخص کنید که آیا آن را iced (cold) یا hot می‌خواهید، یا اندازه آن را می‌خواهید. بعضی جاها از شما می پرسند که خامه و شکر می خواهید، و سپس آن را برای شما اضافه می کنند.

اگر تخم مرغ یا استیک سفارش می دهید، باید پاسخ دهید که چگونه می خواهید پخته شوند. تخم‌مرغ‌ها را scrambled  (مخلوط و در تکه‌های کوچک پخته شده)، omelettes  (به صورت دایره‌ای پخته و تا شده)، over easy (تخم‌مرغ سرخ‌شده ساده) و sunny side up  (تخم‌مرغ سرخ شده فقط در قسمت پایین پخته می‌شود، بنابراین زرده - قسمت زرد - در بالا مایع باقی می ماند).

ممکن است از شما بپرسند که آیا می‌خواهید fillings  (پنیر، گوشت، سبزیجات و چیزهای دیگر را داخل تخم‌مرغ قرار دهید) یا side dishes (بشقاب‌های کوچک‌تر غذا همراه با غذای اصلی). همچنین ممکن است از شما بپرسند که آیا می‌خواهید. وقتی زمان پرداخت هزینه غذا فرا می رسد، ممکن است از شما بپرسند که آیا با اعتبار، بدهی یا نقدی پرداخت می کنید. همیشه زمان بگذارید تا کارمند این موارد را بپرسد.

اگر می‌دانید که آنها سؤالات خاصی می‌پرسند، ممکن است بخواهید از قبل آن پاسخ‌ها را بیان کنید تا از دردسر نجات پیدا کنند. بگویید چه اندازه سفارش می خواهید یا قهوه خود را چگونه می خواهید. یک استیک بخواهید و به آنها بگویید که آیا می خواهید well done  (کاملاً پخته شود)، medium  ​​(متوسط) یا rare  (کمتر پخته شود، داخلش هنوز قرمز باشد). همیشه مودب باشید و به این سوالات پاسخ دهید و هرگز فراموش نکنید که با یک “thank you” مکالمه را پایان دهید.

6. Practice Ordering Food in English (Before You Leave Home!)

با خود در آینه صحبت کنید. سعی کنید تمام عبارات انگلیسی قبل از نیاز به استفاده از آنها به کار ببرید، بنابراین زمانی که زمان سفارش فرا رسید آماده خواهید بود. اکنون که در مورد نکات مختلف صحبت کردیم، بیایید سعی کنیم آنها را در یک مکالمه نمونه کنار هم قرار دهیم که می توانید برای تمرین از آن استفاده کنید.

“Hello, welcome to The Coffee House. How are you today?”

“Hello, I’m pretty good, how are you?” 

“I’m great, thanks for asking. What can I get for you today?” 

“Can I get a large coffee, please? With cream and sugar.”

“Yes, is that all for you today?” 

“Yeah.” 

“Would you like to try our new chocolate scone?” 

“No, thank you.” 

“Alright, one large coffee. Your total is $2.50. Will that be cash or card?” 

“Card, please.” 

“Please sign…here’s your receipt.” 

“Thank you.” 

“Please wait at the counter over there for your coffee. Thank you, have a nice day!” 

“Thank you, you too.” 

امیدوارم دفعه بعد که به زبان انگلیسی سفارش می دهید این نکات به شما کمک کند.

به یاد داشته باشید، این بیشتر به نحوه بیان چیزها (لحن شما) مربوط می شود تا خود کلمات. وقتی با لحنی ملایم و با لبخند گفته می شود، هر چیزی مؤدبانه تر و طبیعی تر به نظر می رسد. همچنین به یاد داشته باشید که در هر محیط غذایی یا نوشیدنی با صدای بلند و واضح صحبت کنید تا کارمندان شما را درک کنند.

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران