لیست ادویه جات به انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/14 754
لیست ادویه جات به انگلیسی

آشنایی با نام ادویه به انگلیسی (spice) برای افرادی که قرار است در کشورهای انگلیسی زبان زندگی نمایند اهمیت زیادی دارد. البته نه تنها برای این افراد، بلکه کسانی که با دنیای آشپزی ارتباط دارند و دوست دارند با غذاهای بین المللی بیشتر آشنا شوند و آن ها را امتحان نمایند باید کلیه ادویه جات را بشناسند.

دستورهای غذایی به زبان انگلیسی به وفور در کتاب ها، مجله ها، فضای مجازی و دنیای اینترنت وجود دارد که باید با نام مواد اولیه و ادویه ها آشنا بود. کارشناسان مجرب در آموزشگاه زبان ملل به همین دلیل و برای آشنایی هر چه بیشتر شما عزیزان نام این ادیه جات را به صورت یک جا در قالب این مقاله تقدیم خواهد کرد.

جا ادویه به انگلیسی

ادویه ها در واقع از گیاهان خشک شده به وجود می آیند و به عنوان طعم دهنده غذا می توان از آن ها استفاده نمود. البته ادویه ها مصارف دارویی نیز دارند. در دستور پخت انواع غذاها در فرهنگ های مختلف از ادویه های خاصی استفاده خواهد شد. طعم و بوی بسیاری از غذاها با نوع ادویه مورد استفاده در آن ارتباط مستقیم دارد و شاید تغییر ادویه طعم آن را کاملا متفاوت سازد.

برای نگهداری از ادویه ها باید دقت خاصی داشت. برخی از ادویه ها نباید در فضای بیرون قرار بگیرند. این اطلاعات را باید در مورد نحوه نگهداری از هر کدام از ادویه ها مورد بررسی قرار بگیرد. بهترین نحوه نگهداری از ادویه ها استفاده از جا ادویه ها می باشد که در طرح ها و اندازه های مختلف تولید و روانه بازار خواهد شد. می توان برای یادگیری هر چه بهتر زبان، نام ادویه جات به انگلیسی را روی جا ادویه ای ها نوشت. برای واژه جا ادویه ای در زبان انگلیسی نیز می توان معادل هایی را استفاده نمود. افرادی که در کشورهای انگلیسی زبان زندگی می نمایند می توانند برای خرید این وسیله ها این واژه ها را به کار ببرند. 

  • Spice box
  • Spice basket
  • Spice place

هر کدام از این عبارت ها می تواند نامی برای جا ادویه ای باشد و هنگام خرید استفاده شود. 


ادویه به انگلیسی
 

ادویه جات به انگلیسی

در این بخش با تعداد زیادی از ادویه جات به انگلیسی آشنا خواهید شد و در صورت امکان در مورد خواص آن ها نیز توضیحاتی ارائه داده می شود. 

Turmeric: زرد چوبه  Saffron: زعفران Fennel: رازیانه  Carom seed: دانه خراطین
Black cardamom: هل سیاه  Garlic: سیر Black pepper: فلفل سیاه  Cinnamon stick: چوب دارچین
Coriander powder: پودر گشنیز Tamarind: تمر هندی Cubed pepper: فلفل مکعبی Cardamom: هل 
Pepper corns: دانه فلفل Dry coconut: نارگیل خشک Malabar leaf: برگ مالابار  Bay leaf: برگ بو
Dry gooseberry: انگور فرنگی خشک  Fennel seeds: دانه رازیانه Coriander: گشنیز Ginger: زنجبیل 
Fenugreek seeds: دانه شنبلیله  Nutmeg: جوز هندی Licorice: شیرین بیان Fenugreek: شنبلیله 
Nigella seeds: دانه سیاهدانه Clove: میخک  Oregano: پونه کوهی Poppyseed: دانه خشخاش
Pine nuts: آجیل کاج  Caraway: زیره  Red chili: فلفل قرمز Red chili powder: پودر فلفل قرمز
Mustard seed: دانه خردل Sichuan pepper corn : دانه فلفل سیچوان Mentha piperita: منتا پیپریتا  Star Anise: بادیان ستاره ای
Curry tree: درخت کاری  Turmeric powder: پودر زردچوبه Cumin seed: دانه زیره  White pepper: فلفل سفید
Asafoetida: آسافوتیدا Cinnamon: دارچین  Barberry: زرشک Ginger: زنجبیل
Sumac: سماق Dill: شوید  Clove: میخک Salt: نمک
Mango powder: پودر انبه Onion powder: پودر پیاز  Sesame: کنجد  Jujuba: عناب 
Chia seeds: دانه چیا Flax seed: دانه کتان Anise: بادیان Basil: ریحان 
Mint: نعنا Asparagus: مارچوبه Mustard oil: روغن خردل  Risemary: رزماری
Tarragon: ترخون Asafoetida: آنکوژه  Himalayan Rock Salt: نمک سیاه، نمک سنگ هیمالیا  Curry leaves: برگ کاری
Gooseberry powder: پودر انگور فرنگی Carom seeds : دانه کاروم Pomegranate seeds : دانه انار Rock salt : نمک کوهی
Paprika : پاپریکا  Rose petals : گلبرگ گل سرخ  Parsley: جعفری Thyme : آویشن 
Trachyspermum : زنیان  Stew spice: ادویه خورشتی Pilavi spice: ادویه پلویی  Chicken seasoning: ادویه مرغ 
Pepper mint : نعنا فلفلی  Seasoning: چاشنی Curry spice: ادویه کاری  Humber spice : ادویه همبرگر
Chia seeds: تخم شربتی Garlic powder : پودر سیر Marjoram : گلپر Nigella sativa : سیاه دانه
Brassica alba : خردل سفید Brassica nigra : خردل سیاه  Brassica juncea : خردل قهوه ای

شناخت ادویه زردچوبه

برای این که با انواع ادویه جات به انگلیسی آشنا شویم، در مورد آن ها توضیحاتی ارائه خواهیم داد. زردچوبه یا " turmeric" ادویه ای بسیار پر کاربرد در صنعت غذا می باشد و از گیاه زرد چوبه به دست می آید. در واقع ادویه اصلی برای پخت انواع غذاها به شمار می رود و برای رنگ دادن به غذا مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی فرهنگ های غذایی، زردچوبه را به عنوان زعفران هندی نیز می شناسند. برای تولید پودر زردچوبه و استفاده راحت از آن‌ در پخت انواع غذا، ریشه زردچوبه را جوشانده و آن را کاملا خشک می نمایند. پس از این کار چوب خشک شده زرد چوبه را به پودر تبدیل می کنند. این ادویه در تمام فرهنگ‌ های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

زعفران

زعفران با نام انگلیسی "saffron" در واقع گران ترین ادویه در دنیا محسوب می شود. گل زعفران در زبان انگلیسی " crocus sativus " نام دارد و از خانواده گل زنبق به شمار می رود. زعفران در واقع یک کلاله خشک شده است و پرچم هایی که داخل گل آن قرار دارند در اصل این ادویه زرشکی رنگ و زیبا و خوشبو را تشکیل می دهد. این ادویه گران قیمت، ارزشمند، خوش رنگ و خوش بو استفاده های زیادی دارد. برای پخت انواع غذا، شیرینی، دسر، حلوا، نوشیدنی و سایر موارد از این ادویه می توان استفاده نمود. در ایران این ادویه با کیفیت بسیار بالا کاشته و روانه بازار جهانی می شود. 

سیر

سیر یا به زبان انگلیسی "Garlic" از گونه های تیره پیاز "Allium sativum" می باشد. این ادویه برای طعم دادن به غذا مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در طب سنتی نیز استفاده های زیادی از این ادویه می شود. این ادویه که بوی بسیار قوی دارد بیشتر برای غذاهای غیر گیاهی کاربرد دارد. به عنوان مثال در طبخ غذاهایی مثل گوشت، مرغ، ماهی، میگو و غیره استفاده خواهد شد. 


ادویه های مختلف به انگلیسی
 

ادویه گشنیز

گشنیز گیاهی از خانواده "Apiaceae" می باشد. نام این ادویه در زبان انگلیسی "Coriander" است. البته این ادویه را با نام "cilantro" نیز می شناسند. همه گیاه گشنیز را می توان در انواع غذاها مورد استفاده قرار داد. البته بیشتر از قسمت برگ های سبز و دانه‌ های خشک آن برای طبخ غذا استفاده خواهد شد. این ادویه برای پخت انواع غذاهای دریایی کاربرد دارد. 

برگ بو یا برگ مالابار

در ادامه معرفی انواع ادویه جات به انگلیسی، شما را با برگ بو یا برگ مالابار آشنا خواهیم کرد. نام انگلیسی این ادویه "Malabar leaf" یا " bay leaf" است. این ادویه در واقع یک برگ تند است و بسیار معطر بوده و برای پخت و پز استفاده می شود‌. برای پخت مرغ و گوشت می توان این ادویه را مورد استفاده قرار داد. 

ادویه زنجبیل

ادویه زنجبیل یا در زبان انگلیسی "Ginger" از یک گیاه به دست می آید. این گیاه گل دار است و دارای یک ریشه گوشتی می باشد. همین ریشه گوشتی را به عنوان ادویه استفاده می نمایند. البته از این ادویه به عنوان مصارف دارویی نیز استفاده خواهد شد. در پخت انواع غذا، شیرینی، دمنوش و سایر موارد این گیاه را به کار می برند‌. 

شناخت ادویه دارچین

در این قسمت یکی از ادویه های پر طرفدار و پر کاربرد را معرفی خواهیم کرد. ادویه دارچین یا "Cinnamon" از نوعی درخت به دست می آید. در واقع از پوست داخلی چند مدل درخت این ادویه خوش بو را تهیه می نمایند. این ادویه را در طبخ غذاهای مختلف، میان وعده ها و غذاهای سنتی، انواع شیرینی و دمنوش و نوشیدنی استفاده خواهد شد. دارچین را برای مصارف پزشکی نیز مورد استفاده قرار می دهند. 

مقاله پیشنهادی: اصطلاحات آشپزی به انگلیسی

تمر هندی

تمر هندی یا "Tamarind" یک ادویه ترش مزه می باشد که از درخت تمر هندی به دست می آید. ظاهر این ادویه شبیه به غلافی قهوه ای رنگ و به شکل منحنی می باشد. این ادویه به صورت پالپ است که کاربردهای زیادی دارد. برای غذاهای مختلف می توان از این ادویه استفاده نمود و طعمی ترش و میوه ای با بوی شیرین به غذا می دهد. در ایران این ادویه را برای طبخ انواع غذاهای دریایی و تهیه برخی از ترشی ها استفاده می نمایند. 

ادویه هل

در لیست ادویه جات به انگلیسی به نام هل بر می خوریم که در زبان انگلیسی به آن "cardamom" می گویند. این ادویه به صورت دانه هایی می باشد که در یک غلاف کوچک جا می گیرد. برخی از هل ها سایز بزرگ تری دارند که به آن ها غلاف آموموم می گویند. این نوع هل اصولا تیره رنگ تر هستند. در آشپزی هندی این ادویه بسیار شناخته شده است و کاربرد زیادی دارد. البته در کشورهای عربی و ایران نیز این دانه را زیاد اسنفاده می نمایند. در تهیه انواع شیرینی و حلوا می توان از این ادویه بسیار خوش عطر استفاده نمود. 


ادویه کاری به انگلیسی
 

دانه های فلفل 

دانه های فلفل را از درختی به دست می آورند. این ادویه را به صورت خشک به عنوان چاشنی در طبخ انواع غذاها استفاده می نمایند. 

جوز هندی

این ادویه نیز از سرزمین ادویه ها یعنی هندوستان آمده است. ادویه جوز هندی یا به زبان انگلیسی "Nutmeg " در واقع پودر شده جوزهندی بوده و بسیار معطر می باشد. بوی این ادویه بسیار تند و طعمی شیرین دارد. در طبخ بسیاری از غذاها می توان این ادویه را استفاده نمود. 

شناخت میخک

میخک یا در زبان انگلیسی "Clove " ادویه ای بسیار خوش بو و‌ با طعم شیرین است که در واقع جوانه یک گل خوشبو می باشد. از این ادویه در پخت انواع غذاها و به عنوان یک ماده تند استفاده خواهد شد. این ادویه را می توان در تمام طول سال به راحتی برداشت نمود. البته در طب سنتی نیز از این ادویه استفاده خواهد شد. یکی از کاربردهای مهم این ادویه در مصارف پزشکی، در مواقع دندان درد می باشد. 

دانه خشخاش

دانه خشخاش از ادویه های باستانی محسوب می شود. نام انگلیسی این ادویه "Poppyseed" است. قدمت این ادویه به سال های بسیار طولانی بر می گردد. در طبخ انواع غذاها از دانه خشخاش استفاده می شود و البته در تمدن های مختلف نوع استفاده متفاوت است. شکل ظاهری این دانه‌ها به صورت کلیه ای شکل می باشد و در واقع دانه‌ های روغنی محسوب می شوند. این دانه ها از گیاه خشخاش به دست می آید. در صنعت شیرینی سازی برای تزئین از این دانه‌ ها استفاده خواهد شد. 

مقاله پبشنهادی: طعم ها به انگلیسی

زیره سیاه

این ادویه یک چاشنی مهم می باشد که با طعم طبیعی خود طرفداران زیادی دارد. نام انگلیسی این ادویه "Caraway " می باشد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا این ادویه را معرفی نموده است. این ادویه در طبخ انواع غذا و البته در طب سنتی کاربردهای زیادی دارد. 

دانه خردل

دانه خردل که در زبان انگلیسی "Mustard seed" نامیده می شود، برای تهیه ادویه خردل استفاده می شود. با استفاده از دانه خردل و روغن خردل می توان ادویه ای بسیار خوش طعم به نام خردل را تولید نمود. این دانه ها ماده ای طبیعی بوده و در گیاهی تند رشد می کنند. 


List of spices in English
 

منتا پیپریتا

این ماده به عنوان نعنا استفاده می شود. نام انگلیسی این ماده "Mentha piperita" می باشد و رایج ترین ماده به عنوان نعنا محسوب می شود. این ماده را به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می دهند. البته روش های سرو این ماده در فرهنگ های مختلف و برای انواع غذاها متفاوت می باشد. یک نوع نوشیدنی را می توان با این ماده تهیه نمود که بسیار خوش طعم است و بوی منحصر به فردی دارد. برگ این گیاه را با شکر ترکیب کرده و طعم برک نعنا را به آن اضافه می نمایند. آب میوه تهیه شده بسیار خوش طعم و خوش عطر می باشد. 

درخت کاری

درخت کاری یا "Curry tree" از خانواده "Rutaceae" می باشد. برگ های این درخت را به عنوان ادویه در طبخ انواع غذاها مورد استفاده قرار می دهند‌. طعم این ادویه تند است و برای بسیاری از غذاها مناسب می باشد. 

ادویه زیره

یکی دیگر از ادویه جات به انگلیسی، زیره می باشد که در این زبان " Cumin seed " نامیده می شود. این ادویه از خانواده پاپالی می باشد. این دانه‌ را با دست برداشت می کنند. این ادویه طعم بی نظیری به غذاها می دهد و کاربرد زیادی دارد. می توان این ادویه را در زمزه پر طرفدار ترین ادویه ها طبقه بندی نمود.

ادویه آسافوتیدا

این ادویه با نام " Asafoetida " در لیست طعم دهنده های غذا قرار گرفته است. این ادویه را به صورت خشک یا آسیاب شده همراه با نمک در سالاد های خام استفاده می نمایند. 

رازیانه

رازیانه با نام انگلیسی "Fennel" بوی شیرین و طعم بسیار خوبی دارد. این ادویه از یک گونه گیاه گل دار به دست می آید. این گیاه در واقع از خانواده هویج است. گل های آن زرد رنگ بوده و ادویه بسیار خوبی محسوب می شود. علاوه بر مصارف غذایی به عنوان ادویه، در طب سنتی نیز از این ادویه استفاده خواهد شد. 

مقاله پیشنهادی: غذاهای ایتالیایی | 11 غذای معروف ایتالیایی + نحوه پخت

شناخت دانه کاروم

این دانه با نام "Carom seed" از خانواده "Tracy sperm umami Apiaceae" می باشد. این ادویه در واقع جایگاه بسیار ویژه ای در غذاهای هندی دارد و می توان آن را بخشی جدایی ناپذیر در غذاهای این کشور دانست. همچنین این ماده را برای مصارف دارویی نیز مورد استفاده قرار می دهند. 
زنیان 
یکی از گیاهان پر طرفدار و بسیار پرکاربرد زنیان یا "Trachyspermum" است. این گیاه دارویی کاربردهای زیادی دارد که می توان از مهم ترین آن‌ ها، لاغری، کاهش وزن، رفع نفخ شکم و برطرف شدن مشکلات گوارشی، سنگ کلیه و همچنین درد مفاصل و برطرف نمودن مشکلات پوستی نام برد. این ماده را به صورت دمنوش و عرق استفاده می نمایند. 

پودر پاپریکا

پودر پاپریکا یا "paprika powder" دارای ویتامین و مواد معدنی زیادی می باشد و بسیار محبوب است. از فواید این ماده می توان درمان زخم ها و ناراحتی های پوستی را نام برد. همچنین برای درمان ناراحتی ها و‌ مشکلات گوارشی نیز از این ماده استفاده می نمایند. این ماده می تواند جریان خون را در فولیکول مو بهبود ببخشد و به همین دلیل از ریزش مو جلوگیری می نماید.

از دیگر مزایای این ادویه درمان بی خوابی است و باعث آرامش قلب و همچنین جلوگیری از حمله قلبی می شود. التهابات بدن را درمان می نماید. به دلیل وجود ویتامین آ در این ماده می توان آن را برای سلامت چشم مورد استفاده قرار داد. این ماده قوای بدنی را افزایش می دهد و فشار خون را نیز کاهش می دهد. برای درمان بیماری های کبدی و جلوگیری از انواع هپاتیت و همچنین چربی های کبدی می توان روی این ادویه حساب ویژه باز کرد. برای درمان سرماخوردگی می توان این ماده را استفاده نمود. از دیگر فایده های این ادویه درمان سرطان می باشد. 

سیاه دانه

نام علمی سیاه دانه "Nigella sativa" می باشد. این گیاه دارویی از خانواده آلاله است و کاربردهای زیادی از جمله از جنبه دارویی دارد. این دانه‌ ها به صورت ادویه و همچنین در مصارف دارویی به کار می برند. طبع این دانه گرم و خشک است و برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید می باشد. خاصیت چربی سوزی این ماده، آن را بسیار محبوب ساخته است.

مقاله پیشنهادی: غذاهای آلمانی | معروف ترین و بهترین غذاهای آلمان

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران