فواید یادگیری زبان ترکی استانبولی

فواید یادگیری زبان ترکی استانبولی |چرا زبان ترکی یاد بگیریم؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/03 1001
فواید یادگیری زبان ترکی استانبولی

فواید یادگیری زبان ترکی استانبولی چیست؟ چرا یادگیری ترکی استانبولی اهمیت دارد؟ ترکی زبانی است که حدود 70 میلیون نفر آن را زبان مادری خود می دانند. جالب است بدانید زبان ترکی استانبولی جزء یکی از 15 زبان اول جهان است! بخش بزرگی از مهاجران ترکیه در آلمان زندگی می کنند، از این رو در آلمان نیز دومین زبانی که استفاده می کنند زبان ترکی است. در این مقاله آموزشگاه زبان ملل قصد داریم شما را با فواید یادگیری زبان ترکی استانبولی بیشتر آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید:

مزایای زبان ترکی استانبولی

کمک به یاد گیری زبان ‌های مرتبط

شما می توانید با یادگیری زبان ترکی استانبولی به راحتی زبان های کشورهایی نظیر؛ قزاقستان، قرقیزستان، تاتار و ازبکی را هم یاد بگیرید؛ چرا که زبان ترکی استانبولی به زبان این کشور ها بسیار نزدیک است و برای شما نیز می تواند بسیار مفید باشد. جهت آموزش زبان ترکی استانبولی با روشی ساده و متدی خاص روی لینک کلیک کنید.

مزایای زبان ترکی استانبولی

ترکیه و ارتباط با جهان

نا گفته نماند که کشور ترکیه از جغرافیای سیاسی بسیار مهمی بر خوردار است. این کشور از نظر فرهنگی با اروپا و آسیای شرقی و همچنین خاورمیانه بسیار شبیه است. کشور ترکیه شانزدهمین کشور در جهان است که از نظر اقتصادی در حال رشد می باشد. اگر با همین روند رشد و نفوذ خود را بیشتر کند، زبان ترکی بسیار ارزشمند خواهد شد. شما به همین دلیل مهم باید برای یاد گیری زبان ترکی استانبولی اقدام نمایید.

ایجاد فرصت‌ های شغلی

در کشور ترکیه شما با هر مدرک تحصیلی و یا هر مهارتی که داشته باشید می توانید برای خود شروع به کار کنید. فقط کافی است که به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید تا بتوانید در هر قسمتی که با مهارت و دانش شما یکسان است، مشغول به کار شوید. شما اگر علاقه ای به شغل های دولتی داشته باشید، با دانستن زبان این کشور می توانید در بخش های دیپلماسی و نظامی مشغول به کار شوید.

مقاله پیشنهادی: رنگ ها در ترکی استانبولی

ترکیه، مهد تمدن است

دانشجویانی که در رشته هایی نظیر مردم شناسی، تاریخ و باستان شناسی تحصیل می نمایند، باید زبان ترکی استانبولی را آموزش ببینند؛ چون می توانند به راحتی در کشور ترکیه مشغول به کار شوند. کشور ترکیه از مکان های باستان شناسی بزرگی بر خوردار است به همین دلیل است که آن را مهد تمدن می نامند.

در ترکیه دانستن انگلیسی کافی نیست

شما اگر مسلط به زبان انگلیسی هم باشید در ترکیه کافی نخواهد بود؛ زیرا تعداد کمی از اهالی ترکیه به زبان انگلیسی مسلط هستند. نرم افزارهای تبدیل مکالمه نیز در این کشور کم استفاده می شود. برای این که بتوانید تجارت و زندگی بهتری در ترکیه داشته باشید، باید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید.

مطالعه بیشتر: افعال در زبان ترکی استانبولی

چرا زبان ترکی یاد بگیریم؟

چرا زبان ترکی یاد بگیریم؟

  • زبان ترکی جزء پانزدهمین زبان جهان است.حدود 75 میلیون نفر زبان ترکی را به عنوان زبان مادری خود صحبت میکنند.
  • این زبان یکی از 15 زبان اول جهان است. 15 میلیون نفر دیگر به زبان ترکی به عنوان زبان دوم صحبت میکنند.
  • علاوه بر کشور ترکیه در کشور های بالکان.قفقاز و اروپای غربی مردم ترکیه زندگی میکنند.
  • بزرگترین گروه مهاجر ترکیه ای در آلمان زندگی میکنند. جایی که زبان ترکی دومین زبان پس از آلمانی است.
  • از مزایای زبان ترکی کمک به یادگیری زبان های مرتبط است.
  • یادگیری زبان ترکی استانبولی پایه محکمی برای یادگیری زبان های نوین ترکی مانند قزاقستان، قرقیزستان، تاتار و ازبکی است چرا که رابطه نزدیکی با آنها دارد.
  • در حالی که ممکن است این زبان ها غیر بومی به نظر برسند اما زبان هایی هستند که در مناطق مهم استراتژیک مثل قفقاز.بالکان.چین و اتحاد و جماهیر شوروی سابق صحبت میشوند.

مقاله پیشنهادی: روزهای هفته به ترکی استانبولی

  • آموزش زبان ترکی استانبولی میتواند یک دارایی خاص برای دانشجویان انسان شناسی و باستان شناسی و تاریخ باشد. ترکیب زبان ترکی با این مطالعات فرصت های تحقیقاتی جالبی را ایجاد میکند. امروزه ترکیه اسناد بسیار زیادی نسبت به تاریخ مربوط به آشوری.کلیمی ها.پارسی.رومی.اسلامی و عثمانی و ترکیه ارائه میدهد.
  • ترکی یک زبان آوایی است و یادگیری الفبا برای تلفظ صحیح کلمات کافی است.در زبان ترکی هیچ حرف تعریفی وجود ندارد و شما به سختی میتوانید استثنایی را در زبان ترکی پیدا کنی.
  • تقریبا همه کلمات از قوانین سخت پیروی میکنند.

سخن پایانی

شما اگر قصد مهاجرت و یا قصد گردشگری در ترکیه را دارید، باید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید. حتی اگر شما به آلمان هم مهاجرت نمایید می توانید با تسلط به زبان ترکیه آن جا نیز به راحتی به امورات خود رسیدگی نمایید. شما اگر در یک تجارت هستید، در کشور ترکیه می توانید با کمک تسلط به زبان آن کشور، تجارت خود را گسترش دهید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران