آموزش زبان ترکی استانبولی در ۳۰ روز + نکات کلیدی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/05 789
آموزش زبان ترکی استانبولی در ۳۰ روز

تب آموزش زبان ترکی استانبولی هر روز داغ تر خواهد شد چرا که این زبان یکی از پرکاربرد ترین زبان ها در خاورمیانه می باشد. به دلیل علاقه زیاد و تقاضای بالا برای یادگیری این زبان آموزشگاه زبان ملل کلاس‌ های زیادی را برای آموزش آن برگزار خواهد کرد. مقاله های زیادی نیز با این مضمون در سایت بارگزاری شده است. 

اهمیت یادگیری زبان ترکی استانبولی

در ایران چندین استان به زبان ترکی صحبت می کنند و باید گفت که طرفداران زیادی دارد. مطمئن باشید آموزش زبان ترکی استانبولی مزیت های زیادی دارد. مهم از همه این که افراد جدیدی را می شناسید و با فرهنگ های جدید نیز آشنا خواهید شد.

آموزش زبان ترکی استانبولی در ۳۰ روز

از فواید یادگیری زبان ترکی استانبولی میتوان به این نکته اشاره کرد که اگر قصد مسافرت به کشورهای ترکیه زبان داشته باشید، می توانید به راحتی نیازهای خود را مطرح نمایید و با مشکلی مواجه نشوید. ناگفته نماند که این زبان می تواند روزنه ای به سمت زبان های فرانسه، عربی و آلمانی برای شما باز کند. دلیل این امر وجود کلمات زیاد از این زبان ها می باشد. 

برای زبان آموزان عزیز این مژده را بدهیم که در زبان ترکی استانبولی حدود شش هزار کلمه فارسی وجود دارد که مطمئنا کار را تا حدودی راحت تر می سازد. متدها و تکنیک های جدیدی برای آموزش زبان ترکی استانبولی وجود دارد که می توان این زبان را در عرض ۳۰ روز یاد گرفت. در این دانشنامه راهکارهای مهمی را به شما تقدیم خواهیم نمود. 

ترفندهای مهم برای آموزش زبان ترکی استانبولی

نکته اصلی در فرآیند آموزش هر زبان دومی این است که خود را در ممیط آن‌ زبان قرار داد. لزوما منظور از این جمله رفتن به کشور مزبور نیست بلکه می توان در محیط زندگی خود فضایی برتی یادگیری هر چه بهتر آن زبان ایجاد نمود. برای آموزش زبان ترکی استانبولی نیز باید فضای ترکی را برای خود تدارک ببینید.

آموزش زبان ترکی استانبولی در ۳۰ روز

آهنگ های ترکی، فیلم و سریال های زبان اصلی، گوش دادن به اخبار و برنامه های مختلف ترکی، دوستی و مراوده با افراد ترک زبان و خلاصه ایجاد محیط مناسب می تواند تسلط شما را بر این زبان تضمین نماید. اگر قصد دارید در مدت یک ماه این زبان را فرا بگیرید باید راهکارهای ما را جدی بگیرید و آن ها را دنبال کنید.

مطالعه بیشتر: اعداد به زبان ترکی استانبولی

هر روز ساعت ها خود را با زبان ترکی استانبولی درگیر کنید و وقفه ای بین این برنامه منسجم ایجاد نکنید. مطمئن باشید تداوم در تکرار و تمرین شما را زودتر به مقصد می رساند. 

یادگیری الفبای زبان ترکی استانبولی

یادگیری الفبای زبان برای آغاز به آموزش هر زبانی اولین و مهم ترین گام‌ به حساب می آید. زبان ترکی دارای الفبای بسیار ساده است و هیچ گونه پیچیدگی در آن مشاهده نمی شود.

الفبای ترکی استانبولی

مطمئن باشید که یادگیری کل الفبای زبان ترکی استانبولی بیشتر از یک ساعت برای شما وقت نمی گیرد. نا گفته نماند که تنها سه تا از حروف در این زبان صدای متقاوت دارند که با تمرین به راحتی آن‌ را یاد می گیرید.

افزایش دامنه لغات گام دوم در آموزش زبان ترکی استانبولی

بعد از این که الفبای زبان ترکی استانبولی را به خوبی یاد گرفتید، تمام تلاش خود را بگذارید تا دامنه لغات خود را افزایش دهید. مطمئنا با گسترش دامنه لغات می توانید مسیر یادگیری این زبان را راحت تر طی نمایید. با به خاطر داشتن لغات بیشتر، راحت تر و کامل تر جمله سازی می کنید. بهتر است به یادگیری لغات به عنوان یک رکن اصلی در فرایند آموزش زبان ترکی استانبولی نگاه کنید.  ما در مقالات قبلی 144 لغات ترکی استانبولی پرکاربرد را به شما معرفی کرده بودیم.

آموزش زبان ترکی استانبولی با موسیقی و پادکست

شک نداشته باشید که گوش دادن به موسیقی های ترکی و پادکست های مختلف بهترین راهکار برای آموزش زبان ترکی استانبولی است‌. این کار علیرغم بالا بردن دامنه لغات، شما را با نحوه صحبت و لهجه ترک زبان ها، شما را با فرهنگ این کشور نیز آشنا می کند.

برای این که در مدت یک ماه بتوانید این زبان را یاد بگیرید باید در زمینه های مختلف لغات جدید را بشنوید و در ذهن بسپارید و این کار از طریق پادکست های مختلف انجام می پذیرد. چون پادکست ها موضوعات بسیار متنوعی دارند و شما با توجه به علاقه خود می توانید آن ها را انتخاب و گوش دهید. 

استفاده از فلش کارت برای یادگیری هر چه بهتر زبان ترکی استانبولی

شما برای این که در مدت کوتاه ۳۰ روز به آموزش زبان ترکی استانبولی بپردازید و از همه مهم‌ تر آموخته ها را ملکه ذهن خود سازید، باید زمان زیادی را به این کار اختصاص دهید. تکرار و تمرین مداوم بهترین راهکار برای یادگیری و به خاطر سپردن مطالب است.

آموزش زبان ترکی استانبولی در ۳۰ روز به کمک فلش کارت

برای رسیدن به این هدف بهتر است فلش کارت هایی را آماده کرده و لغات، اصطلاحات و مطالب مهم را یادداشت کنید. به این طریق می توانید فلش کارت ها را با خود برده و هر زمان فرصت داشتید مطالعه بنمایید. به عنوان مثال یک سمت از فلش کارت را به لغت جدید اختصاص داده و پشت آن را معنای کلمه و یک جمله بنویسید.

مطالعه بیشتر: سلام به ترکی

تنها راه برای فراموش نکردن لغات، تکرار مداوم آن ها می باشد. قبلا هم گفته شد که محیط را برای خود زبانی کنید. برای این کار می توانید نام تمام وسایل خانه و وسایل اطراف خود را نوشته و روی آن ها بچسبانید. حتی اگر خودتان در خانه تنها هستید می توانید کارهای خود را با زبان ترکی بگویید و وسایل مورد نیاز را نیز به ترکی نام ببرید. در کل یعی کنید مخیط اطرافتان کاملا ترکی باشد. 

تماشای فیلم و سریال های ترکی

با مشاهده فیلم و سریال های زبان اصلی ترکی مهارت شنیداری شما بسیار تفویت خواهد شد. همچنین گسترش دامنه لغات خود را احساس خواهید کرد. نکته مثبت دیگر این است که می توانید نحوه ادای صداها و کلمات را مشاهده کرده و همین کار آموزش زبان ترکی استانبولی را برای شما راحت تر می کند.

سعی کنید فیلم و سریال را با دقت نگاه کنید و هر قسمتی که متوجه نشدید، چندین بار برگردانده و با دقت گوش دهید. شما می توانید دفتری تهیه کرده و کلمات جدیدی که در فیلم و سریال می شنوید را یادداشت نمایید. در فیلم ها و سریال ها می توانند زبان محاوره ای را مشاهده و یاد بگیرید. شایان به ذکر است که برای یادگیری این زبان در مدت زمان کوتاه ۳۰ روز باید زبان محاوره ای را یاد بگیرید. 

دوستی و صحبت کردن با افراد ترک زبان

قبلا هم گفته شد که برای آموزش زبان ترکی استانبولی در مدت زمان کوتاه مثلا ۳۰ روزه باید خود را در فضای ترکی قرار دهید. سعی کنید با شخصی ترک زبان دوست شده و همیشه با او مکالمات داشته باشید. امروزه می توان در فضای مجازی به این دوستی ها دست پیدا کرد.

مقاله پیشنهادی آکادمی زبان ملل: کلاس گروهی زبان ترکی استانبولی

در صورتی که چنین شخصی را یافتید، سعی کنید با او ترکی صحبت کنید و تمام خواسته های خود را به ترکی بگویید. این کار اعتماد به نفس شما را بالا برده و ترس را از وجود شما پاک می کند. راهکار دیگری را به شما می گوییم.

در صورتی که نتوانید با شخص ترک‌ زبان دوست شوید، یا دوست ترک دارید اما فرصت زیادی برای صحبت کردن وجود ندارد، بهتر است جلوی آینه ایستاده و با خودتان ترکی صحبت کنید. 

سخن پایانی

آموزشگاه زبان ملل برای ارتقایی سطح و دانش زبانی شما، بهترین متد ها و تکنیک ها را به کار می برد. اساتید برجسته و كارآمد در این موسسه، آموزش زبان ترکی استانبولی را با بهترین و به روز ترین تکنیک های آموزشی انجام خواهند داد. راهکارهای گفته شده در این دانشنامه نیز مسیر آموزش را برای شما هموارتر خواهد ساخت.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران