زبان های قدیمی دنیا

قدیمی ترین زبان دنیا | 10 تا از قدیمی ترین زبان های جهان

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/11/04 1312
قدیمی ترین زبان دنیا

طبق تحقیقات انجام شده قدیمی ترین زبان دنیا ظاهرا زبان تامیل است. این زبان برای اولین بار قبل از میلاد مسیح پیدا گردید. هر مکان یا منطقه دارای یک زبان خاص است که با استفاده از آن می توان با هم نوعان خود ارتباط برقرار کرد. در حاضر زبان های مختلفی در سطح جهان وجود دارند که هرکدام در یک دوره مشخص به وجود آمده اند. این زبان ها حدود ده هزار تا هستند که هر کدام به یک حوزه کلامی خاص در دنیا تعلق دارند. در ادامه مطالبی درباره قدیمی ترین و کهن ترین زبان دنیا مطرح خواهیم کرد؛ در ادامه همراه آموزشگاه زبان ملل باشید.

ده زبان قدیمی دنیا

طبق تحقیقات انجام شده در زمینه قدیمی ترین زبان دنیا اطلاعات متفاوتی به دست آمده است و تاکنون بیش از ده زبان قدیمی شناسایی شده است که در این میان زبان تامیل جزء اصلی ترین و قدیمی ترین زبان ها است. در زمان گذشته انسان ها برای برقراری ارتباط از ابزار و حرکات مختلفی استفاده می کردند. برخی از زبان ها به دلیل قدمت بسیار زیادی که دارند در دسته کهن ترین زبان ها قرار می گیرند. در این میان برخی دیگر به دلیل استفاده نشدن و نداشتن کاربرد در حال منقرض شدن می باشند. برخی دیگر از زبان ها نیز پس از گذشت سالیان متعدد هنوز تا حدودی مورد استفاده می گیرند. برخی از زبان های قدیمی دنیا عبارتند از:

مقاله پیشنهادی: هفت زبان اصلی دنیا

10. زبان لاتین

این خط یا این زبان برای اولین بار حدود ۷۵ سال قبل از میلاد مسیح به وجود آمد. این زبان، زبان رسمی امپراطوری رم در آن زمان بود به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. منشا زبان های اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی، پرتغالی، کاتالان، رومانیانی و... لاتین است که هم اکنون در حاشیه بسیاری از کشورها مثل واتیکان و لهستان هنوز کاربرد دارد. این زبان به دلیل اهمیت فراوانی که دارد در حال حاضر در مدارس مختلفی در حال آموزش است. 

آموزش زبان لهستانی

قدمت: 75 سال

9. زبان مصری

زبان مصری جزء قدیمی ترین زبان های دنیا شناخته شده است. این زبان چیزی حدود ۴۷۰۰ سال قدمت دارد. اولین نوشته های مربوط به این زبان وصف حال هایی هستند که بر روی مقبره های مصری حک شده اند. این زبان هنوز در برخی از کلیساها به کار گرفته می شود.

قدمت: 4700 سال

8. زبان سانسکریت

تحقیقات انجام شده توسط زبان شناسان در این زمینه باعث شده است زبان شناسان به این نتیجه برسند که سانسکریت بر روی زبان های اروپایی دارای تاثیر است. این زبان چیزی حدود ۴۰۰۰ سال دارای قدمت است. پیدایش این زبان به ۲ هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. زبان سانسکریت دارای ۴۹ حرف است، این زبان در  شمال هیمالیای هند به کار گرفته می شود. 

قدمت: 4000 سال

7. زبان کره ای

این زبان ساخته شده از زبان کره ای قدیمی و زبان کره ای جدید است و با گذشت زمان به زبان کره ای میانه و کره ای مدرن تبدیل شده است. در زمان گذشته از زبان کره ای قدیمی در سه دوره پادشاهی استفاده می کردند. زبان کره ای میانه در قرن پانزدهم توسط پادشاه سجونگ کبیر و دانشمندان آن زمان ‌طرح ریزی شد. زبان کره ای مدرن باتوجه به تغییراتی که در سال های گذشته بر روی زبان میانه به وجود آمده بود، در قرن هفدهم تشکیل شد. این زبان امروزه در کشورهای ژاپن، چین، ازبکستان، قزاقستان، روسیه و... مورد استفاده قرار می گیرد.

قدمت: 1500 سال

مقاله پیشنهادی: رتبه بندی زبان های دنیا

6. زبان یونانی

این زبان حدود ۱۴۵۰ سال پیش از میلاد مسیح به وجود آمده است. امروزه ۱۳ میلیون نفر از جمعیت کشورهای قبرس، آلبانی و یونان با استفاده از این زبان صحبت می کنند. سیستم گفتاری این زبان به گونه است که زبان یونانی جزء یکی از قدیمی ترین زبان ها دنیا شناخته شود. این زبان از اهمیت تاریخی زیادی برخوردار است. یکی از نسخه های اصلی این زبان به ایلیاد و ادیسه است. 

قدمت: 1450 سال

5. زبان چینی

تنها اثر باقی مانده از این زبان بر می گردد به ۱۲۵۰ سال قبل از میلاد مسیح، به همین خاطر است که این زبان را در دسته زبان های قدیمی دنیا قرار می دهند. قدمت زبان چینی چیزی بین ۳ هزار سال تخمین زده شده است. طبق تحقیقات به دست آمده در این زمینه ۱/۲۴ میلیار نفر در سراسر دنیا با سرمشق گرفتن از این زبان در حال برقراری ارتبا‌ط با دیگر هم نوعان خود هستند. در حال حاضر 37 کشور مختلف در سراسر جهان از این زبان استفاده می کنند.

قدمت: 1250 سال

4. زبان آرامی

واژه های زیادی از این زبان در زبان عربی یافت می شود. طبق تحقیقات این زبان در قرن دهم قبل از میلاد در کشور آرامی ظهور کرده است، به همین خاطر است که در دسته قدیمی ترین زبان ها قرار گرفته است. در حال حاضر ۷۵۹ هزار نفر الی یک میلیون نفر در کشورهای فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، ایران، استرالیا، اروپا، روسیه و ایالات متحده از طریق این زبان با یکدیگر در حال برقراری ارتباط هستند. 

مطالعه بیشتر: الفبای عربی

قدمت: 1000 سال

زبان آرامی، قدیمی ترین زبان های دنیا

3. زبان عربی

این زبان اکنون در ۲۲ کشور جهان رواج دارد و حدود ۵۱۲ سال قبل از میلاد مسیح رواج پیدا کرد. این زبان در کشورهای عراق، ایران، عربستان، سوریه، لبنان و...مورد استفاده قرار می گیرد. 

قدمت: 512 سال

2. زبان ارمنی

زبان ارمنی جزء خانواده زبان های هندواروپایی است. تنها چیزی که از این زبان به جای مانده است ترجمه ای از کتاب مقدس است که در قرن پنجم به رشته تحریر در آورده شده است. طبق تحقیقات به دست آمده در مورد این زبان، منشا زبان ارمنی به ۴۵۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. در حال حاضر چیزی حدود ۵ میلیون نفر در کشورهای اوکراین، روسیه، گرجستان، ایران، ارمنستان به این زبان مسلط هستند.   

قدمت: 450 سال

مقاله پیشنهادی: شیرین ترین زبان دنیا

1. زبان تامیل

طبق تحقیقات فراوان زبان شناسی ظاهرا کهن ترین و قدیمی ترین زبان، زبان تامیل است. همانطور که گفته شد زمان پیدایش این زبان به ۵ هزار سال پیش بر می گردد، و برای اولین بار سه هزار سال قبل از میلاد مسیح ظهور پیدا کرد. این زبان یک زبان کلاسیک و متنوع است که تاکنون متون ادبی زیادی با آن به نگاره در آمده است. این زبان با گذشت سالیان بسیار زیاد هنوز یک زبان زنده به حساب می آید و در موارد بسیار زیادی روزنامه هایی به این زبان نگاشته می شوند. 

قدمت: 5 هزار سال

سخن پایانی
زبان اصلی ترین عامل ارتباط با هم نوعان است. هر کشوری دارای یک زبان است. زبان تامیل کهن ترین و قدیمی ترین زبان دنیا است. یادگیری دیگر زبان ها باعث می شود افراد راحت تر بتوانند با افراد دیگر کشورها ارتباط برقرار کنند. ارائه این مطالب می تواند پاسخ گوی برخی از سوالات شما در راستای قدیمی ترین زبان های دنیا باشد. از اینکه ما را تا پایان همراهی کردید، سپاس گزاریم. 
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران