بهترین دیکشنری فرانسوی به انگلیسی + 🔗 دانلود

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/21 435 زمان مطالعه: 8 دقیقه
بهترین دیکشنری فرانسوی

یکی از ابزارهای مهم برای ترجمه زبان فرانسه به فارسی، استفاده از دیکشنری فرانسوی به انگلیسی یا دیکشنری فرانسه به فارسی است. بسیاری از زبان آموزان، دانشجویان و علاقمندان به زبان فرانسوی، دوست دارند از این دیکشنری ها استفاده نمایند، اما برخی از آن ها آشنایی چندانی با این فرهنگ های لغت ندارند و نمی دانند باید کدام گزینه‌ را انتخاب نمایند‌. به همین دلیل کارشناسان آموزشگاه زبان ملل تصمیم گرفته اند در قالب این مقاله به معرفی بهترین دیکشنری فرانسوی بپردازند.

انواع دیکشنری فرانسوی به انگلیسی

در این بخش از مقاله تعدادی از انواع دیکشنری فرانسوی به انگلیسی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. در فرایند یادگیری زبان فرانسه بهترین راهکار این است که یک فرهنگ لغت قابل اعتماد و عالی را در اختیار داشت و از آن استفاده نمود. در ادامه تعدادی از این دیکشنری ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. 

1. دیکشنری " Collins - Robert "

این دیکشنری فرانسوی به انگلیسی یک فرهنگ لغت جامع بوده و برای هر کلمه جزئیات متنی فراوانی دارد. در این دیکشنری جمله ها و عبارت های زیادی وجود دارد و زبان آموزان می توانند تعریف دقیقی از هر کلمه داشته باشند. 

   ==> لینک دانلود


بهترین دیکشنری های زبان فرانسه
 

2. دیکشنری " Oxford - Hachette " 

این دیکشنری برای زبان آموزان سطح پیشرفته بسیار مناسب می باشد. با این فرهنگ لغت می توان واژگان بسیار پیچیده یا تخصصی را جست و جو نمود. در این لغت نامه حدود ۹۰۰۰۰۰ کلمه وجود دارد که شامل جمله ها و کلمه های عامیانه و همچنین کلمه های اختصاری می باشد.

این کتاب را به دانشجویان در دانشگاه ها و همچنین مترجم ها توصیه می کنیم. نکته مهم و البته ویژگی عالی دیکشنری فرانسوی به انگلیسی وجود نمونه های زیادی از اسناد مهم مثل قراردادهای اجاره، صورت حساب های بانکی و سایر موارد است که برای زندگی در یک کشور فرانسوی زبان اهمیت زیادی دارد. 

   ==> لینک دانلود

مطالعه بیشتر: اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بدون اینترنت

3. دیکشنری فرانسه به انگلیسی " Langenscheidt"

اگر به دنبال یادگیری اصطلاحات و کلمه های روزمره هستید، این دیکشنری را به شما معرفی می کنیم. این فرهنگ لغت جیبی بسیار مناسب است و حدود ۵۰۰۰۰ لغت دارد. از ویژگی های دیگر این دیکشنری وجود ترجمه انگلیسی به فرانسوی و همچنین فرانسوی به انگلیسی می باشد. این فرهنگ لغت برای زبان آموزانی مناسب است که در سطح B2 یا سطح پایین تر قرار دارند.

با استفاده از این دیکشنری می توان اصطلاحات مختلف را پیدا کرد و در مطالعه روزنامه ها بسیار راحت بود. همچنین این دیکشنری بسیار سبک است و می توان به راحتی آن را با خود حمل کرد و حتی در سفرها نیز از آن استفاده نمود. 

   ==> لینک دانلود


ديكشنري فرانسه به انگليسي
 

4. دیکشنری " Merriam - Webster's French - English Dictionary"

این فرهنگ لغت می تواند زبان فرانسوی رایج در فرانسه و همچنین فرانسوی های کانادایی را پوشش دهد. به همین دلیل در این فرهنگ لغت امکان دارد در کنار کلمه ها واژه " Can " را مشاهده نمایید که نشان دهنده کانادایی بودن آن است. در این فرهنگ لغت حدود ۸۰۰۰۰ کلمه و عبارت وجود دارد و می توان آن را یک دیکشنری فرانسوی به انگلیسی بسیار سنگین به شمار آورد. برای ترجمه می توانید معنای انگلیسی یک کلمه فرانسوی را پیدا کرده و همچنین کلمه انگلیسی را جست و جو نمایید. همچنین صرف افعال نیز در این دیکشنری وجود دارد. 

   ==> لینک دانلود


دیکشنری فرانسه به انگلیسی دانلود
 

5. دیکشنری فرانسوی به انگلیسی " Ascendo "

این دیکشنری برای افراد مبتدی بسیار مناسب است و یکی از جدیدترین انواع دیکشنری فرانسوی به انگلیسی به شمار می رود. از دیگر ویژگی های این فرهنگ لغت می توان ترجمه، عبارات گسترده و صرف افعال را نام برد. 

   ==> لینک دانلود

6. دیکشنری فرانسه " FluentU "

برنامه آموزشی در این دیکشنری از طریق ویدیوهای دنیای واقعی می باشد که آن ها را تبدیل به یک برنامه آموزشی برای یادگیری زبان فرانسه می کند. شما به مرور زمان با زبان‌ و فرهنگ فرانسه آشنا خواهید شد و زبان فرانسه را می توانید همانند یک فرد بومی یاد بگیرید. در این دیکشنری فرانسوی به انگلیسی مصاحبه ها و همچنین سریال های زبان اصلی وجود دارد. در ویدیو ها زیرنویس وجود دارد که این امر به درک بیش تر شما کمک خواهد کرد.

با ضربه زدن‌ روی هر کلمه می توان به سرعت در مورد آن جست و جو نمود و انواع تعریف ها را مشاهده کرد. از طریق این دیکشنری می توان با تمرین و تکرار مهارت های زبانی را تقویت نمود. همچنین کوئیزها و تمرین های زیادی هم در این دیکشنری وجود دارد که به زبان آموزان کمک می کند آموخته های خود را مرور نمایند‌. 

   ==> لینک دانلود

خدمات پیشنهادی: آموزش آنلاین زبان انگلیسی

7. دیکشنری " Word Reference "

برای یادگیری اصطلاحات عامیانه و منطقه ای این دیکشنری را معرفی می کنیم. این برنامه برای ترجمه، بسیار ساده، بی دردسر و البته موثر می باشد. 

   ==> لینک دانلود

8. دیکشنری فرانسوی به انگلیسی " Larousse "

این دیکشنری فرانسوی به انگلیسی نیز برای یادگیری اصطلاحات بسیار مناسب می باشد. تمام زبان آموزان در سطوح مختلف زبانی می توانند از این دیکشنری استفاده نمایند. انبوهی از ضرب المثل ها، گفته ها و عبارت های اصطلاحی در این دیکشنری وجود دارد که می تواند مهارت نوشتاری و خواندن را در زبان آموزان تقویت نماید. در این برنامه سابقه جست و جو وجود دارد و زبان آموزان این امکان را دارند که کلمه هایی که قبلا جست و جو کرده اند مشاهده نمایند. این برنامه می تواند به صورت آفلاین هم کار کند. 

   ==> لینک دانلود


دانلود دیکشنری فرانسه به انگلیسی لاروس
 

9. دیکشنری فرانسوی به انگلیسی " Collins " 

از این دیکشنری فرانسوی به انگلیسی می توان برای یادگیری صرف افعال استفاده نمود. زبان آموزان در هر سطوح زبانی می توانند از این فرهنگ لغت استفاده نمایند. صدها مثال از نحوه استفاده از واژه ها در زندگی واقعی در این دیکشنری وجود دارد. در این فرهنگ لغت از انگلیسی بریتانیایی استفاده شده است. 

   ==> لینک دانلود


دانلود دیکشنری فرانسوی
 

دیکشنری فرانسه به فارسی

در دیکشنری " French Persian Dictionary" می توان به طور هم‌ زمان کلمه های فرانسوی و فارسی را جست و جو نمود. از ویژگی های این دیکشنری فرانسوی به فارسی این است که علاوه بر معنی کلمه ها، نوع آن کلمه و نقش دستوری آن را نیز نشان می دهد. همچنین نحوه تلفظ کلمه ها را نیز می توانید داشته باشید. اگر قصد دارید این دیکشنری را مورد استفاده قرار دهید باید حتما به اینترنت متصل باشید.

نکته مهم در مورد این دیکشنری این است که برنامه سنگینی نیست و با کمترین سرعت اینترنت می توان آن را مورد استفاده قرار داد. همچنین مثال های کاملی از کلمه به همراه ترجمه آن در این دیکشنری وجود دارد که کمک زیادی خواهد کرد. پس این دیکشنری می تواند برای زبان آموزان بسیار مفید واقع شود. 

1. دیکشنری " Globe "

این دیکشنری قابلیت پشتیبانی از زبان های مختلف را دارد و زبان فارسی و فرانسوی را نیز پشتیبانی خواهد کرد. 

2. دیکشنری " Hooshyar French Dictionary "

این دیکشنری را می توان از برنامه های مختلف دانلود و مورد استفاده قرار داد و برنامه ای بسیار کوچک و سبک به شمار می رود. این دیکشنری برای کلمه ها تلفظ صوتی دارد و برای یادگیری این زبان بسیار مناسب است.

3. دیکشنری " google translate "

این منبع جامع را می توان به عنوان رایج ترین دیکشنری برای ترجمه نام برد. این برنامه هم می تواند یک دیکشنری فرانسوی به انگلیسی و هم یک دیکشنری فرانسه به فارسی باشد و کمک زیادی در امر ترجمه به زبان آموزان کند‌. سرعت این برنامه بسیار خوب است و می توان به راحتی مترادف ها و ترجمه را در اختیار داشت.


بهترین دیکشنری های زبان فرانسه
 

بهترین دیکشنری فرانسوی به فارسی آنلاین

امروزه به دلیل استفاده زیاد از اینترنت و گوشی های هوشمند، دسترسی به برنامه های اینترنتی و اپلیکیشن ها بسیار راحت است. انواع دیکشنری فرانسوی به انگلیسی و همچنین فرانسوی به فارسی را می توان در گوشی ها داشت و در هر شرایطی از آن ها استفاده نمود. در ادامه چندین مورد از این دیکشنری ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. 

1. دیکشنری " Collins - Le Robert Concise French - English Dictionary"

این دیکشنری را می توان در رده بهترین ها قرار داد و بدون تردید همه کاربران آن را تحسین می نمایند‌. توصیه ما این است که تمام افرادی که در مسیر یادگیری زبان فرانسه قرار گرفته اند از این دیکشنری استفاده نمایند. 

2. دیکشنری "English -French Dictionary by Larousse"

این دیکشنری فرانسوی به انگلیسی کلمات بسیاری را در خود جای داده است و برای پیدا کردن معنای لغات و همچنین ترجمه متن های مختلف کمک زیادی خواهد کرد. 

مقاله پیشنهادی: 13 تا از بهترین دیکشنری های زبان انگلیسی

بهترین دیکشنری فرانسه به فارسی برای اندروید

یکی از دیکشنری های بسیار کاربردی برای استفاده زبان آموزان دیکشنری سه زبانه فرانسه می باشد. دیکشنری فرانسه به فارسی اندروید می تواند به زبان آموزانی که این سیستم‌ را در گوشی خود دارند کمک کند که در هر شرایطی بتوانند از این برنامه استفاده نمایند. انواع دیکشنری فرانسوی به انگلیسی نیز برای سیستم عامل اندروید وجود دارد. این دیکشنری فرانسه به فارسی با تلفظ برای سیستم اندروید، زبان آموزان را بهتر و بیش تر با نحوه تلفظ کلمه ها آشنا خواهد کرد.

این فرهنگ لغت بیش از از ۶۵۵۰۰۰ لغت را در خود جای داده است‌. همچنین این برنامه واژه نامه های آفلاین دارد و برای استفاده از آن ها نیازی نیست که به اینترنت دسترسی داشته باشید. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که معادل ها به خوبی قرار داده شده اند. در این برنامه می توان متن ها را ترجمه نمود و همچنین امکانات جمله یابی را نیز دارد. این برنامه می تواند با سیستم اندروید ۶ و ۷ سازگاری داشته باشد و از نسخه های مختلف اندروید پشتیبانی می کند.

از دیگر ویژگی های این برنامه داشتن دامنه لغات آفلاین بی نظیر است. همچنین می توان برای کلمه ها دسته بندی های مختلفی انجام داد. تلفظ فرانسوی کلمه ها به صورت انسانی انجام شده است. بر روی تمام برنامه های باز می توان پنجره مترجم را نمایش داد و همچنین امکانات مترجم عکس نیز در این برنامه وجود دارد. یکی دیگر از امکانات این برنامه وجود ۹ فونت و امکان تغییر اندازه آن ها می باشد. برنامه برای کاربران بسیار زیبا و روان طراحی شده است و این امکان برای کاربران وجود دارد که برنامه‌ را شخصی سازی نمایند و رنگ ها را به طور کامل تغییر دهند. 

مطالعه بیشتر: بهترین مترجم آنلاین | معرفی 13 برنامه ترجمه انگلیسی به فارسی


دیکشنری فرانسه به فارسی برای اندروید
 

بهترین دیکشنری فرانسه به فارسی برای آیفون

دیکشنری لاروس فارسی برای سیستم آیفون طراحی شده است. نکته جالب در مورد این برنامه داشتن رابط کاربری بسیار زیبا و روان است. از این برنامه می توان در گوشی های آیفون و تبلت استفاده نمود. بیش تر از ده هزار واژه در این دیکشنری وجود داد که حتی در برخی موارد معادل انگلیسی نیز برای آن ها قرار داده شده است.

در این دیکشنری بیش تر از ۱۵۰۰۰ مثال مختلف با زبان فرانسه و فارسی وجود دارد. از دیگر ویژگی های این برنامه امکان جست و جوی لغت ها در دو حالت فرانسوی به فارسی و همچنین فارسی به فرانسوی می باشد. تلفظ کلمه ها به فرانسوی به صورت انسانی می باشد و این امر کمک زیادی به یادگیری این زبان خواهد کرد. نکته مهم دیگر این است که می توان سایز فونت ها را تغییر داد و واژه ها را به شیوه ای آسان ارسال نمود. 

مقاله پیشنهادی: عبارات پرکاربرد و اصطلاحات روزمره زبان فرانسه

دیکشنری فرانسوی به فارسی آفلاین

دیکشنری " French Persian Mobile Dictionary " بهترین دیکشنری برای گوشی می باشد. این دیکشنری در دو نسخه وجود دارد که شامل فرانسوی به فارسی و فارسی به انگلیسی می باشد. این برنامه بیش تر از ۱۶۰۰۰ لغت دارد و تعریف ها و معانی مختلفی برای هر واژه دارد. کلمه های موجود را می توان به سرعت مشاهده نمود. حتی اگر در گوشی امکانات فارسی وجود نداشته باشد نیز می توان معنای فارسی را نمایش داد. 

بهترین کتاب دیکشنری فرانسه به فارسی

همه می دانیم که دیکشنری ها ابزاری بسیار مهم برای یادگیری هر زبان به شمار می رود. با استفاده از دیکشنری ها می توان در زمینه ترجمه و تعریف کلمه ها اقدام نمود. هنوز بسیاری از زبان آموزان و دانشجویان تمایل دارند از دیکشنری های کتابی استفاده نمایند! دیکشنری ها دامنه لغات را به طرز چشمگیری افزایش خواهند داد و زبان آموزان از این طریق با واژه های جدید آشنا خواهند شد. درک بهتر معنای کلمه ها از طریق دیکشنری کمک بسیار زیادی برای زبان آموزان و دانشجویان خواهد بود. انواع مختلفی از دیکشنری فرانسوی به انگلیسی و همچنین فرانسه به فارسی وجود دارد. 
- دیکشنری پارسایار 
این دیکشنری برای زبان آموزانی که در حال یادگیری زبان فرانسه هستند بسیار مناسب می باشد. استاد محمدرضا پارسایار این کتاب را به نگارش در آورده است و در آن کلمه ها و اصطلاحات مختلف فرانسوی را گنجانده است. معادل همه این واژه ها به فارسی آمده است و کمک زیادی به زبان آموزان خواهد کرد. تعداد این واژه ها حدود ۴۰۰۰۰ است که به ترتیب حروف الفبا جا داده شده اند و استفاده را بسیار راحت کرده است.


دیکشنری فرانسوی به فارسی
 

مثال های زیادی برای کلمه ها وجود دارد و مترادف ها نیز برای اطلاعات بیشتر زبان آموزان گنجانده شده است. همچنین می توان با تلفظ این کلمه ها نیز آشنا شد. از دیگر ویژگی های این دیکشنری وجود نشانه های اختصاری رایج در زبان و فرهنگ فرانسه، نام های جغرافیایی و صرف افعال می باشد. بدون تردید زبان آموزان، دانشجویان و مترجم ها می توانند استفاده های زیادی از این دیکشنری داشته باشند. 
- دیکشنری فارسی - فرانسوی ژیلبرت لازار 
این دیکشنری در عین حال که کم حجم است اما حاوی لغت ها و اصطلاحات زیادی می باشد. ژیلبرت لازار یک دانشمند ایران شناس و استاد دانشگاه سوربن است و تمام تلاش خود را برای این کتاب به کار برده است. 
- دیکشنری فرانسه به فارسی عرفان قانعی فرد 
این دیکشنری نیز کوچک اما بسیار محبوب است و دانشجویان و مترجمان علاقه زیادی به آن دارند. بیش تر از ده هزار کلمه و عبارت در این فرهنگ لغت جا داده شده و در مورد هر کلمه توضیحات کامل و دقیقی داده شده است. 
- دیکشنری معاصر مدرسه
این فرهنگ لغت نیز فرانسه به فارسی می باشد و برای افرادی که به تازگی قصد دارند زبان فرانسه را یاد بگیرند بسیار مناسب بوده و بیشتر از ۳۵۰۰ لغت در این دیکشنری گنجانده شده است. نکته جالب در مورد این دیکشنری این است که توضیحات در مورد نکات دستوری برای سنین و سطوح پایین زبانی در نظر گرفته شده است. همچنین از تصاویر جذاب و زیبا برای یادگیری بهتر استفاده شده است. دانش آموزان در مقطع دبستان نیز می توانند از این دیکشنری استفاده نمایند و لذت ببرند. 


دیکشنری معاصر مدرسه برای زبان فرانسوی

- فرهنگ واژگان مطبوعاتی و خبری فرانسوی به فارسی
بسیاری از زبان آموزان نمی توانند زیاد از دیکشنری فرانسوی به انگلیسی استفاده نمایند و گاهی نیاز دارند که معادل کلمه ها را به فارسی پیدا کنند. این دیکشنری برای افرادی که به متن های مطبوعاتی، سیاسی، اقتصادی، حقوقی، ورزشی، رادیو و تلویزیونی و همچنین حوادث علاقه دارند بسیار مناسب و کاربردی است. به خصوص افرادی که در زمینه ترجمه کار می کنند می توانند استفاده زیادی از این دیکشنری داشته باشند. 
- دیکشنری آریایی 
در این دیکشنری حدود ۵۰ هزار لغت و اصطلاح را مشاهده خواهید کرد. همچنین ضرب المثل های زیادی نیز در آن وجود دارد. کار با این فرهنگ لغت بسیار آسان است. 
- فرهنگ فرانسه به فارسی رهنما
این نام‌ را احتمالا همه شنیده اند. بیش از ۱۵ هزار کلمه و عبارت در این کتاب وجود دارد و برای دانشجویان و مترجمان کاربرد بسیار زیادی دارد.

مقاله پیشنهادی: نحوه یادگیری زبان فرانسه در خانه

مقاله پیشنهادی: برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران