6 نکته طلایی برای موفقیت در آزمون تافل

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/25 2080
موفقیت در آزمون تافل

قبل از هر چیز به شما توصیه می‌کنیم مقاله ای که در خصوص آزمون تافل نوشته شده است را مطالعه نمایید. بعد از آشنایی کامل با تافل و مراحل آن ما به شما راهکارهایی را جهت دریافت نمره بالا از این آزمون ارائه می‌دهیم.
حتی اگر مهارت‌های انگلیسی شما بسیار بالاتر از حد متوسط ​​باشد، ایده خوبی است که چند نکته و استراتژی را در مطالعه و امتحان خود لحاظ کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید در روز آزمون بهترین عملکرد خود را ارائه دهید.

1. تعیین اینکه آیا شما نیاز به شرکت در TOEFL دارید یا خیر!

برخی از مدارس نیازی به نمرات TOEFL ندارند ، بنابراین ممکن است شما حتی نیازی به شرکت در آزمون نداشته باشید!

نمرات TOEFL شما دو سال معتبر است. پس بهتر است با برنامه‌ریزی دقیق‌تری پیش بروید.

ابتدا لیستی از تمام کالج‌ها یا دانشگاه‌هایی که می‌خواهید برای آنها درخواست دهید تهیه کنید. در مرحله بعد، مستقیماً به وب‌سایت آنها یا Google( “[college name] + international admissions.”) بروید.

تقریباً همیشه، اولین پیوندی که ظاهر می‌شود صفحه‌ای است که به دنبال آن هستید. در اینجا، می‌توانید بررسی کنید که آیا دانشجویان بین‌المللی باید TOEFL یا سایر آزمونهای درک زبان انگلیسی را بگذرانند یا خیر.

اکثر دانشگاه های بزرگ TOEFL را می پذیرند ، اما برای اطمینان باید همیشه این مسئله را دوباره بررسی کنید. اگر دانشگاه تعیین نکرده  در صفحه پذیرش TOEFL را قبول می کند یا خیر ، مستقیماً با دفتر پذیرش مرکز آموزشی تماس بگیرید.

آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه زبان ملل

2. ایجاد قالب برای برخی از موضوعات مکالمه و نوشتن قبل از TOEFL

از شما خواسته می شود که در طول آزمون چندین بار در مورد خودتان صحبت کنید و بنویسید.
قبل از روز امتحان، لیستی از سرگرمی‌هایی که دوست دارید (یا فقط واژگان لازم برای صحبت‌کردن) را تهیه کنید. به‌این‌ترتیب، می‌توانید آرامش و آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون داشته باشید. شما حتی مجبور نیستید در این قسمت حقیقت را بگویید. هدف از آزمون این است که ببینند آیا می‌توانید به طور واضح صحبت کنید یا خیر - بنابراین با خیال راحت پاسخ‌های خود را بیان کنید!
برای آمادگی بیشتر، حتی می‌توانید عباراتی را ایجاد کنید که می‌توانید آنها را با موضوعات مختلف مطابقت دهید. حتی آماده‌سازی جملات و عبارات کوچک از پیش آماده شده می‌تواند اعتمادبه‌نفس بیشتری را برای ورود به آزمون به شما بدهد.

"گوینده دو گزینه برای ____ دارد و هرکدام شایستگی دارد ... " [دو گزینه و احساسات گوینده را توضیح دهید] ، "در مورد گزینه‌ای که من توصیه می‌کنم ... "

3. در طول آزمون تافل یادداشت بردارید.

هنگام گذراندن امتحان، از نوشتن در سراسر کاغذ خود نترسید. حتی اگر نوشتن یک یادداشت چند ثانیه طول بکشد.

برخی از کلمات یا عبارات کلیدی را که در بخش گفتار می‌شنوید، بنویسید و بر روی کلمات و عبارات مهم در یک قطعه از متن در بخش خواندن خط بکشید. یادداشت‌برداری و علامت‌گذاری ازاین‌قبیل نیز به شما کمک می‌کند تا هنگام پاسخگویی به سؤالات از خالی شدن ذهن خود جلوگیری کنید.

قبل از اینکه پاسخ های خود را در بخش های گفتاری و نوشتاری ارائه دهید ، زمانی را برای ایجاد درگیری مغزی برای برخی موضوعات و عبارات اختصاص دهید. اگر وقت دارید ، حتی می توانید برای بخش سخنرانی خود یک طرح کلی ایجاد کنید. قبل از شروع به نوشتن ، یک یا دو دقیقه وقت بگذارید تا یک طرح کلی مقاله ایجاد کنید!

4. زبان انگلیسی را وارد زندگی روزمره خود کنید.

اگر از زبان انگلیسی در زندگی روزمره خود استفاده نمی‌کنید، پس شروع کنید که استفاده از این زبان را ذره‌ذره در برنامه روزانه خود وارد نمایید.

برنامه های تلویزیونی و فیلم های یوتیوب را به زبان انگلیسی تماشا کنید. مقالات خبری ، مجلات ، کتابها ، کتابهای درسی یا وبلاگها را به زبان انگلیسی بخوانید. ببینید آیا می توانید فردی را پیدا کنید که بتوانید با او انگلیسی صحبت کنید.

اگر یک دوست انگلیسی زبان پیدا کردید ، مطمئن شوید که آن شخص فردی است که دارای تسلط کافی بر زبان انگلیسی است. مطمئن شوید که این شخص نیز مایل است در صورت لزوم خطاهای شما را تصحیح کند.

5. صحبت‌کردن و نوشتن انگلیسی را در یک محیط پرهیاهو تمرین کنید

شما به احتمال زیاد از IBT TOEFL استفاده می کنید ، به این معنی که باید در همان اتاق سایر افرادی که در TOEFL شرکت می کنند ، در آزمون شرکت کنید. در حین آزمایش ، چندین نفر در اطراف شما به طور همزمان صحبت می کنند. این مسئله می تواند برخی از افراد را عصبی کند یا احساس کنند که نمی توانند به خاطر بیاورند چه چیزی باید بگویند.

مطالعه بیشتر: حداقل نمره تافل برای پذیرش

حتی اگر در هنگام گوش‌دادن، صحبت‌کردن و نوشتن، از هدست استفاده می‌کنید، به‌احتمال زیاد بازهم صحبت دیگران را خواهید شنید. برای شبیه‌سازی این نوع محیط، در یک مکان شلوغ انگلیسی صحبت کنید. در هر نقطه از یک رستوران گرفته تا مهمانی و هر رویداد دیگری که افراد زیادی در آن جمع شده‌اند. صحبت‌کردن باید به شما در بازآفرینی محیط آزمون کمک کند.

6. صحبت کردن و نوشتن را با یک زمان‌سنج تمرین کنید.

45-60 ثانیه برای صحبت کردن یا 20 دقیقه برای نوشتن مقاله ممکن است طولانی به نظر برسد اما وقتی به سوالات پاسخ می دهید شگفت زده خواهید شد.
همیشه صحبت و مقاله‌نویسی را با زمان‌بندی مناسب آزمون تمرین کنید تا بتوانید پاسخ‌ها و استراتژی‌های زمان‌بندی خود را کامل کنید.


نتیجه‌گیری

نیمی از نبرد آزمون استاندارد مانند TOEFL (با عنوان آزمون انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی) در درک آن است. شاید متوجه شدید که TOEFL آزمون مناسبی برای شما نیست. یا شاید متوجه شده‌اید که برای ورود به دانشگاه رویایی خود باید آن را بپذیرید. اگر چنین است، کمی برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا به نتیجه برسید.
صرف‌نظر از این که تازه برای TOEFL شروع به تحصیل‌کرده‌اید یا قصد دارید برای دهمین بار آن را بگذرانید، هرچه اطلاعات بیشتری در مورد این آزمون داشته باشید، آمادگی بهتری خواهید داشت.
موفق باشید!

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران