مهاجرت کاری به استرالیا

مهاجرت کاری به استرالیا

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 1566
مهاجرت کاری به استرالیا

اگر تمایل دارید در مورد مهاجرت به استرالیا از طریق کار اطلاعات داشته باشید و با شرایط آن آشنا شوید، می توانید از طریق این مقاله به خواسته خود برسید. امروزه افراد زیادی تمایل دارند برای زندگی، کار و تحصیل به کشورهای دیگر مهاجرت نمایند. برخی از کشورها برای این هدف بسیار ایده آل هستند.

این مقاله حاوی اطلاعات بسیار مهمی می باشد و توصیه می کنیم تا انتها آن‌ را مطالعه نمایید. هزینه های مورد نیاز، مدارک لازم و مدزک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا را در این مقاله معرفی خواهیم کرد. آموزشگاه زبان ملل همیشه هدف خود را بر مبنای افزایش آگاهی زبان آموزان می گذارد. 

هزینه های زندگی در استرالیا

قبل از این که برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار اقدام نمایید، بهتر است در مورد هزینه های زندگی در این کشور تحقیق و برآورد نمایید. عوامل متعددی هستند که هزینه‌ های زندگی در استرالیا را تحت تاثیر قرار می دهند. تعداد اعضای خانواده، محل زندگی، امکانات رفاهی و بازار کار می تواند هزینه های زندگی در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

مهاجرت کاری به استرالیا

بسیاری از ایرانیان تمایل شدیدی دارند که بتوانند در کشوری مثل استرالیا زندگی نمایند. شهر های مختلف استرالیا از نظر هزینه زندگی با هم متفاوت هستند. به همین دلیل افراد با توجه به میزان درآمد خود و سبک زندگی خرج می نمایند.

باید گفت که استرالیا تقریبا کشور گرانی است. به عنوان مثال برای یک‌ شخص که قرار است تنها زندگی کند، هزینه های ماهانه حدود ۱۳۵۶.۰۹ دلار استرالیا است‌. البته  این میزان هزینه بدون احتساب اجاره منزل است‌.

همچنین برای یک خانواده چهار نفره بدون اجاره منزل حدود ۴۸۸۵.۶۵ دلار است. در شهرهای مختلف این کشور قیمت مواد غذایی و نوشیدنی ها متفاوت است‌. اصولا در شهرهای بزرگ هزینه ها بسیار بیشتر از شهرهای کوچک است. 

مدارک لازم برای مهاجرت کاری به استرالیا

افرادی که قرار است برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار اقدام نمایند، باید مدارک لازم برای این کار را فراهم نمایند. این افراد باید پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار و همچنبن دو تا سه قطعه عکس داشته باشند‌‌. از دیگر مدارک مهم برتر مهاجرت مدرک زبان است که دانش زبانی شخص را اثبات خواهد کرد.

همچنین داشتن گواهی سوء پیشینه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. مدرک دیگر پیشنهاد شغلی از سمت کارفرما می باشد. مدارک و سابفه تحصیلی و شغلی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است‌. مسئله مهم دیگر داشتن تمکن مالی است و باید بابت آن مدارکی ارایه شود‌. معرفی افراد خانواده برای اخذ بیمه نیز بسیار مهم می باشد. همچنین باید فرم های مربوطه را پر نمایید. 

انواع ویزای کاری استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار، راه های مختلفی پیش روی متقاضیان قرار دارد که در این قسمت از مقاله به آن ها می پردازیم. انواع ویزاها را مورد بررسی قرار می دهیم و شما با توجه به این توضیحات می توانید اقدامات لازم را انجام دهید. 

ویزای نیروی کار برگزیده توسط کارفرما

با این نوع ویزای کار که به نیروی کار ماهر برگزیده شده توسط کارفرما معروف است، می توان به سه صورت اقدام نمود. 

  • ورود مستقیم 
  • مسیر توافق نامه کاری 
  • مسیر تغییر اقامت موقت

در نوع اول سخص باید در زمینه کاری خود سه سال سابقه کاری داشته باشد و پس از دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای خود در استرالیا و ارائه مدرک زبان مناسب که حداقل نمره ۶ آیلتس می باشد، برای این کار اقدام نماید. طی شش تا هفت ماه طول می کشد تا این کار به نتیجه برسد.

مدارک لازم برای مهاجرت کاری به استرالیا

هنگامی که این ویزا دریافت شد امکان همراهی خانواده نیز وجود دارد و با گذشت پنج سال درجه شهروندی به آن ها اعطا خواهد شد. سن متقاضی برای دریافت این نوع ویزا باید کمتر از ۴۵ سال باشد. در مورد نوع دوم ویزا که مسیر قرار داد کاری نام دارد باید گفت که تنها تفاوت آن با این نوع ویزا، قراردادی است که به مدت دو سال بین کارفرما و شخص متقاضی امضا خواهد شد.

در نوع سوم این قرارداد که مسیر تغییر اقامت موقت نام دارد باید گفت که مختص افرادی است که با ویزای ۴۵۷ یا ویزای TSS سه سال کار کرده است و اکنون تصمیم دارد با دریافت یک پیشنهاد کاری جدید نوع ویزای خود را تغییر دهد. 

ویزای طرح حمایت مالی منطقه ای

نوع دیگری از مهاجرت به استرالیا از طریق کار، دریافت ویزا به شیوه طرح حمایت مالی منطقه ای می باشد. روال این نوع ویزا به این صورت است که یک کارفرما باید از منطقه ای کم جمعیت در استرالیا برای شخص متقاضی پیشنهاد کار داشته باشد.

گفتنی است که اکنون از طریق مسیر دایرکت اینتری یا ورود مستقیم برای این نوع ویزا بسته شده است و فقط می توان از طریق ویزای مسیر تغییر ویزای موقت اقدام نمود. همچنین این شخص باید در یکی از مناطق استرالیا سه سال سابقه کار داشته باشد. 

مهاجرت به استرالیا از طریق کار با ویزای نیروی ماهر مستقل

این ویزا که " Subclass 189 نامیده می شود یکی از رایج ترین ویزاها محسوب می شود و در ایران افراد زیادی برای آن اقدام می نمایند. نکته مهم در مورد این ویزا ابن است که از طریق آن شخص متقاضی می تواند اقامت دائم کشور استرالیا را دریافت کرده و البته پس از پنج سال شهروندی به او اعطا می شود‌. برای اقدام در مورد این ویزا نکته مثبتی وجود دارد و آن هم اقدام برای اعضای خانواده از همان ابتدا می باشد. 

ویزای نیروی ماهر منتخب

برای اخذ این ویزا باید از طرف یک اسپانسر ایالتی دعوتنامه گرفته شود که این خود پنج امتیاز دارد. 

ویزای موقت مهارت آموزی

در این قسمت با یک‌ نوع دیگر از مهاجرت به استرالیا از طریق کار آشنا می شوید. با این ویزا متقاضیان می توانند برای یادگیری مهارت های مختلف شغلی به مدت دو سال در کشور استرالیا یه کار مشغول شوند.

نکته در مورد این ویزا این است که یک شرکت دولتی یا افراد حقوقی باید برای شخص متقاضی ویزا بفرستند‌. پس از طی این دو سال می توان برای دریافت اقامت دائم اقدام نمود. در این صورت نوع ویزا از موقت به دائم تغیبر می کند. 

ویزای موقت کمبود نیروی ماهر

کشور استرالیا در برخی از مشاغل با کمبود نیروی ماهر مواجه است و این ویزا برای چنین مواقعی استفاده می شود. اشخاصی که در این گونه موارد شغلی مهارت دارند می توانند برای اخذ ویزای دو ساله اقدام نمایند. 

ویزای موقت فارغ تحصیلی

افرادی که در برخی از رشته های مورد نیاز در کشور استرالیا فارغ تحصیل شده باشند این فرصت را دارند که برای دریافت این نوع ویزای موقت اقدام نمایند. مدت زمان کار با این ویزا حدود ۱۸ ماه می باشد. در این نوع مهاجرت به استرالیا از طریق کار سن متقاضی باید زیر ۵۰ سال باشد. 

مهاجرت به استرالیا از طریق کار با ویزای موقت نیروی کار ماهر منطقه ای

افرادی که در یک زمینه کاری، ماهر هستند می توانند برای یکی از مناطق کم جمعیت استرالیا اقدامات لازم را انجام دهند. این نوع ویزا حدود چهار سال اعتبار دارد و می توان آن را به اقامت دائم تبدیل نمود. البته اکنون این مسیر برای متقاضیان خارج از استرالیا بسته بوده و افرادی که در این کشور در حال تحصیل و کار هستند می توانند اقدام کنند. 

ویرای موقت نیروی کار منطقه ای

متقاضیانی که از طریق سازمان های دولتی، منطقه ای یا افراد حقوقی در مناطق مشخص پ برگزیده در استرالیا انتخاب شده باشند، می توانند برای اخذ این نوع ویزا اقدام کنند. این افراد باید پنج سال در همان منطقه ای که انتخاب شده است ماندگار شوند و پس از طی این مدت می توانند برای اقامت دائم اقدام نمایند. 

ویزای موقت نیروی کار ماهر حمایت شده منطقه ای

در برخی از مناطق استرالیا که نیروی کار ماهر کم است، در زمینه ها مشخص کارفرمایان می توانند اسپانسر شده و نیروی کار خارجی بگیرند. متقاضیان باید به دنبال این گونه اسپانسر ها باشند و برای اخذ ویزا اقدام کنند. این نوع ویزا حدود پنج سال اعتبار دارد و می توان آن را به اقامت دائم تبدیل نمود.

مدرک زبان برای مهاجرت کاری به استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار، باید دانش زبانی شخص متقاضی برای این کشور به اثبات برسد. برای دریافت انواع ویزای کار مدرک زبانی مورد نیاز است که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

مدرک زبان برای مهاجرت کاری به استرالیا

مدرک آیلتس

این مدرک زبانی معروف ترین مدرک در سر تا سر جهان به شمار می رود‌. سازمان های مختلفی این آزمون را برگزار و مدرک را ارائه می دهند‌. مدرک آزمون آیلتس در اغلب سازمان ها و مکان های مختلف استرالیا مورد پذیرش قرار می گیرد. شرایط هر کدام برای این نوع مدرک زبانی متفاوت است. حداقل نمره قبولی برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار نمره ۶ است. 

مدرک تافل

این مدرک در زمینه مهارت های مختلف زبانی متقاضیان می باشد. نمره قبولی در آزمون تافل و اخذ مدرک در کشور استرالیا مورد تایید است. اعتبار این آزمون حدود سه سال است. 

مدرک زبان PTE

اداره مهاجرت استرالیا این مدرک را تایید می کند و تعداد قبول شدگان در این آزمون بیشتر از آیلتس و تافل است. هر چهار مهارت اصلی زبان در این آزمون سنجیده می شود. اعتبار این مدرک حدود سه سال است و حداقل نمره مورد قبول ۵۰ است. 

مدرک زبان OTE

یکی دیگر از مدارک زبانی مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار، مدرک OTE است. این مدرک برای متخصصین در زمینه مراقبت های بهداشتی و کادر درمان می باشد. پزشکان، پرستاران و دیگر افرادی که کادر درمان هستند می توانند با این مدرک برای اخذ ویزای مهاجرت به استرالیا اقدام نمایند‌. 

مدرک کمبریج

دانشگاه کمبریج این آزمون را برگزار می کند و اعتبار زیادی دارد. این آزمون تخصصی تر از سایر آزمون ها می باشد و هر چهار مهارت زبانی مورد ارزیابی قرار می گیرد. حداقل نمره برای اخذ اقامت استرالیا، نمره ۱۶۹ از نمره کل ۲۳۰ است. 

مهاجرت کاری به استرالیا بدون مدرک زبان

در برخی شرایط می توان برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار، بدون نیاز به مدرک زبان اقدام نمود. روش هایی برای اخذ ویزا بدون مدرک زبان وجود دارد که ویزا های خویشاوندی، ازدواج، هنرمندان و پناهندگی از این نوع ویزاها می باشند. در برخی از ویزاهای سرمایه گذاری نیز می توان بدون‌ نیاز به مدرک زبان اقدامات لازم را انجام داد.

همچنین افرادی که پاسپورت کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، نیوزلند، انگلستان یا ایرلند را داشته باشند نیز می توانند بدون مدرک زبان اقدام کنند. راه دیگر این است که در دوران ابتدایی و راهنمایی حداقل سه سال را به زبان انگلیسی سپری کرده باشند‌.

همچنین افرادی که دوران راهنمایی خود را در یک مدرسه انگلیسی زبان گذرانده باشند شامل این قانون می شوند. روش دیگر این است که یک دوره آموزش زبان در یکی از موسسه های آموزش زبان در استرالیا را حداقل به مدت یک سال گذراند. 

هزینه و مدت زمان اخذ ویزای کار استرالیا

نکته قابل ذکر این است که هزینه های زندگی در کشور استرالیا برای افراد مختلف متفاوت است و به شرایط مختلفی بستگی دارد. هزینه ویزا برای کشور استرالیا نیز بستگی به نوع آن و شرایط موجود دارد. مهم ترین مبلغی که باید پرداخت شود، هزینه ثبت درخواست ویزای مورد نظر شخص می باشد.

در کنار آن باید برای کپی و ترجمه مدارک نیز مبالغی را پرداخت نمود. هزینه ها برای هر کدام از انواع مختلف ویزا متفاوت است. هزینه ها به دلار استرالیا پرداخت خواهد شد. در ادامه این هزینه ها را مشاهده خواهید نمود. 

  • آموزشی: ۳۱۵
  • فارغ التحصیلان: ۱۶۸۰
  • تعطیلات کاری: ۴۹۵
  • ویزای کار موقت: ۳۱۵
  • ویزای کارگران ماهر شامل منطقه ای و اسپانسری: ۴۱۱۵
  • کمبود مهارت: 
  • روش کوتاه مدت: ۱۲۹۰
  • روش قرار داد کاری و میان مدت: ۲۶۹۰
  • طرح اسپانسری کار فرما: ۴۱۱۵
  • مهاجرتی منطقه ای: ۴۱۱۵
  • استعدادهای جهانی: ۴۱۸۰

گفتنی است که هزینه های ذکر شده ثابت نیستند و شرایط مختلف روی آن ها تاثیر می گذارند. به همین منظور قبل از هر گونه اقدام حتما هزینه ها را ارزیابی نمایید‌. 

بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری به استرالیا

نحوه کاریابی و مهاجرت به استرالیا از طریق کار به روش های متفاوتی انجام خواهد شد. قبل از اقدام برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار در مورد شغل های مورد نیاز کشور استرالیا این مطالب را مطالعه بفرمایید‌.

مهم ترین حوزه ها در زمینه شغلی را در ادامه توضیح خواهیم داد. در حوزه آموزش علوم بهداشت و سلامت،  حقوق و مشاوره، مهندسی و فنی،  ادبیات و هنر، مدیریت و امور مالی می توان برای اخذ ویزای کار اقدام نمود. 

کار در استرالیا برای ایرانیان

امروزه افراد زیادی در ایران و سایر جهان به دنبال مهاجرت و کار در کشورهای دیگر هستند. اگر قصد دارید برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار اقدام نمایید می توانید از طریق ویزای ENS اقدام نمایید. اولین گام این است که در کشور استرالیا یک کارفرما پیدا کنید.

این کشور تقریبا قوانین محکم و سخت گیرانه ای دارد. در این صورت کارفرما باید شغل شما را قبول کرده و با شما قرارداد دو ساله ببندد و در واقع باید اسپانسر شما شود‌. سپس دولت در مراحل نهایی باید مدارک شما را تایید نماید و در این مراحل ویزا و اقامت دائم داده می شود.

مدرک زبان آیلتس باید با نمره ۶ باشد. همچنین افراد زیر ۴۵ سال می توانند این ویزا را دریافت کنند. در صورتی که از کشور استرالیا هیچ اسپانسری ندارید هنوز هم شانس دارید.

در برخی از شغل ها نیروی کار در کشور استرالیا بسیار کم است و به همین دلیل این کشور کمبود نیروی خود را با نیروهای متخصص از کشورهای دیگر جبران می کند. با این وجود می توانید شانس خود را در زمینه هتی مختلف امتحان کنید. 

سایت‌های کاریابی کشور استرالیا

  • CareerOne
  • Gumtree
  • Indeed
  • portal
  • Seek

سخن پایانی

با وجود شرایط سخت کاری و اقتصادی بسیاری از افراد تمایل دارند برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار اقدام نمایند. اما مهاجرت نیز شرایط خاص خود را دارد و باید برای موفقیت در این کار با علم و دانش به پیش رفت. آموزشگاه زبان ملل با تمام تجربه کارشناسان خود و برای افزایش آگاهی شما این مقاله را به نگارش در آورده است. امیدواریم که پاسخ تمام سوال های ذهنی خود را از این طریق دریافت کرده باشید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظرات
مهدی یوسفی (سه شنبه 07 دی 1400 13:17:58)

مقاله خوبی بود لطفا بیشتر از این مقاله ها بزارید ممنون

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران