آموزش لغت انگلیسی

آموزش لغات انگلیسی (9 ترفند جادویی یادگیری لغات انگلیسی)

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/03 1439
آموزش لغات انگلیسی

مهم نیست که گرامر شما چقدر خوب است، اگر هیچ کلمه ای را نمی دانید که بتوانید از آن استفاده کنید، با مهارت‌های زبانی خود خیلی پیشرفت نخواهید کرد: واژگان درهایی را به روی جهان‌های جدید باز می‌کند و آموزش زبان انگلیسی را سرگرم کننده می‌کند. صبور بودن، تعیین اهداف واقع بینانه و پاداش دادن به خود در صورت رسیدن به آنها، استراتژی خوبی است که می‌تواند با هر یک از نکات زیر تکمیل شود.

1. از تکنیک‌های حافظه استفاده کنید

یک راه محبوب برای به خاطر سپردن واژگان، استفاده از یادگاری میانبرهای ذهنی است که به شما کمک می‌کند مفاهیم یا کلمات پیچیده تری را به خاطر بسپارید. سعی کنید در محل‌های مختلف کلمات را برای خود تداعی کنید.

2. یک محیط آموزشی ایجاد کنید

وقتی در خارج از کشور تحصیل می‌کنید، زبان را در همه جا می‌شنوید و می‌خوانید و از طریق غوطه وری بسیار سریع تر یاد می‌گیرید. می‌توانید در هر کجا که هستید یک محیط الهام‌بخش و مناسب برای مطالعه ایجاد کنید. در آشپزخانه خود کلمات را به یخچال و کابینت بچسبانید و به جای فارسی از معادل انگلیسی آن‌ها استفاده نمایید.

3. کلمات انگلیسی را در متن قرار دهید

یک ایده خوب برای یادگیری سریعتر کلمات، قرار دادن آنها در متن است: به جای نوشتن لیستی از کلمات تصادفی، سعی کنید آنها را در جملات قرار دهید. به این ترتیب، می‌دانید که چگونه این کلمه در زندگی واقعی استفاده می‌شود. به علاوه، اگر جملات خنده‌داری به ذهنتان برسد، حفظ کردن آن آسان‌تر خواهد بود. بسته به نحوه یادگیری شما، می‌توانید نقاشی هایی نیز بسازید یا تصاویری را بیابید که مکمل جملات هستند.

4. از موقعیت‌های زندگی واقعی درس بگیرید

صحبت از فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، کتاب‌ها، پادکست‌ها یا آهنگ‌ها نه تنها منبع خوبی برای رایج‌ترین کلمات انگلیسی هستند، بلکه می‌توانند به شما کمک کنند واژگان را حفظ کنید، زیرا همیشه با یک صحنه، یک شخص مرتبط هستند. بنابراین، سعی کنید به زبان اصلی کتاب بخوانید یا فیلم تماشا کنید و معنی کلمات را بفهمید. اگر عبارت یا جمله ای را می‌بینید یا می‌شنوید که متوجه نمی شوید، آن را یادداشت کنید، نگاه کنید و شروع به حفظ کردن کنید.

5. سطح زبان انگلیسی خود را بالا ببرید

اگر می‌خواهید یادگیری زبان انگلیسی را به سطح بعدی ببرید، فضای کافی برای نقشه‌های ذهنی با کلمات، مترادف یا متضادهای مرتبط بگذارید. اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از فرآیند یادگیری خود ببرید، سعی کنید کلمه را به زبان مادری خود ترجمه نکنید، بلکه آن را به زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید توضیح دهید و توصیف کنید.

6. ابزارهایی را بیابید که برای شما مفید هستند

هر کس به طور متفاوتی یاد می‌گیرد، بنابراین اگر از قبل نمی دانید چه چیزی برای شما مفید است، تا حد امکان راه‌های مختلف یا ترکیبی از آن‌ها را امتحان کنید: فلش کارت ها، برنامه ها، بازی‌ها یا پست‌های آن، راه‌های عالی برای حفظ واژگان هستند. همین امر در مورد یافتن زمان مناسب نیز صدق می‌کند: برخی از افراد می‌خواهند زمان خاصی را مشخص کنند، برخی دیگر به‌طور خودجوش بیشتر یاد می‌گیرند. مهم نیست که کدام رویکرد را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که به نوعی ریتم روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی دست پیدا می‌کنید.

7. یادگیری خود را تعاملی کنید

درست همانطور که باید ابزار مناسبی را پیدا کنید که برای آموزش زبان انگلیسی شما مفید باشد، همچنین مهم است که تجربه یادگیری را تا حد امکان فراگیر کنید: فقط کلمات را از کارت‌ها یا لیست‌ها نخوانید بلکه تلفظ آنها را بشنوید، خودتان آنها را با صدای بلند بگویید و بنویسید. یا آنها را تایپ کنید هرچه بیشتر رویارویی خود با کلمات را به تجربه ای برای همه حواس تبدیل کنید، بهتر است.

8. روی کلمات انگلیسی مفید تمرکز کنید

اگر می‌خواهید دایره لغات انگلیسی خود را گسترش دهید زیرا می‌خواهید در یک شرکت بازاریابی در خارج از کشور کار کنید، احتمالاً مجبور نیستید رمان‌های شکسپیر را بخوانید یا روی کلمات مربوط به قرون وسطی تمرکز کنید. هرچه کلمات برای حرفه، سرگرمی‌ها و مکالمات واقعی شما کاربردی‌تر و محبوب‌تر باشند، یادگیری آنها آسان‌تر است و می‌توانید بیشتر از آنها استفاده کنید.

9. تکرار کنید

به یاد داشته باشید که فقط کلمات انگلیسی فعلی را تکرار نکنید، بلکه "موارد قدیمی" را که فکر می‌کنید قبلاً حفظ کرده اید نیز تکرار کنید. اما هرچه بیشتر از کلمات استفاده کنید، بهتر آنها را به خاطر می‌آورید.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران