گروه بي تي اس

گروه بی تی اس | آشنایی با گروه BTS، گروه کره ای خارق العاده

خبر تاریخ به روزرسانی: 1401/12/02 1094
گروه بی تی اس | آشنایی با گروه BTS، گروه کره ای خارق العاده

گروه بی تی اس (BTS) به کره‌ای : 방탄소년단  که با نام بَنگتَن بویز  به انگلیسی Bangtan Boysنیز شناخته می‌شود، گروه پسرانهٔ هفت نفرهٔ اهل کره جنوبی است. تشکیل این گروه از سال ۲۰۱۰ آغاز شد و در سال ۲۰۱۳، زیر نظر بیگ هیت اینترتینمنت شروع به کار کرد. همچنین به طرفداران این گروه آرمی کفته می‌شود.

گروه  کره‌ای بی تی اس به  زبان کره‌ای  방탄소년단  و برگرفته از اصطلاح کره‌ای Bangtan  Sonyeondan  و مخفف Bulletproof Boy Scouts به معنای پسران پیشاهنگ ضدگلوله است، در سال 2010 کارآموزی خود را در کمپانی بیگ‌هیت (BigHit) شروع کرده و در سال 2013 با انتشار آلبوم 2 Cool 4 Skool فعالیت خود را آغاز کردند. در سال 2017، این گروه اعلام کرد که نام BTS به معنای فراتر از صحنه (Beyond the Scene) را برای خود برگزیده است.

قراردادهایی که این ستاره‌ها امضا می‌کنند، تاثیر عظیمی روی زندگی شخصی آن‌ها می‌گذارد. زندگی یک ستاره‌ی کی-پاپ باید کاملا پاک باشد: بدون هیچ رسوایی، مواد مخدر و البته، رابطه‌ای. به همین دلیل، هیچ‌یک از اعضاء بی‌تی‌اس رابطه‌ی عاشقانه‌ی خود را علنی نکرده‌اند. خودشان می‌گویند برای روابط عاشقانه‌ بیش از حد سرشان شلوغ است.

این‌ که واقعیت زندگی خصوصی آن‌ها چیست، هنوز مشخص نشده است. در این هم تردیدی وجود ندارد که اعضاء این گروه کلی گرفتاری مختلف دارند. آن‌ها معمولا همیشه در حال تولید یک آهنگ تازه هستند، و ترانه‌هایشان هم خودشان می‌نویسند. موضوع آهنگ‌های آن‌ها درباره‌ی دوست داشتن خود، هویت و سلامت ذهنی است.

میزان فروش آثار بی‌‌تی‌اس برابر ۰.۳٪ تولید ناخالص داخلی کره است. صنعت کی-پاپ به طور کلی هرسال میلیون‌ها یورو پول به این کشور وارد می‌کند. این صنعت همچنین باعث موفقیت صنعت گردشگری شده است، چرا که گردشگرهای زیادی صرفا به خاطر موسیقی کره‌ی جنوبی، هرسال به این کشور می‌آیند.

 اعضای گروه بی تی اس

جین

کیم سوک-جین (به زبان کره‌ای: 김석진 ؛ زادهٔ ۴ دسامبر ۱۹۹۲) که با نام هنری جین نیز شناخته می‌شود، خواننده و ترانه‌سرای اهل کره جنوبی و از ژوئن ۲۰۱۳، عضو گروه پسرانهٔ کره‌ای بی‌تی‌اس است.

در دسامبر ۲۰۱۸، کیم سوک-جین برای جشن تولدش لوازم مختلفی را به «انجمن حمایت از حیوانات کره» اهدا کرد. از ماه مه ۲۰۱۸، او ماهانه اهدا کننده به یونیسف کره بوده و درخواست کرده‌است که کمک‌های مالی وی در آن زمان خصوصی بماند.

شوگا

مین یون-گی به کره‌ای 민윤기؛ زادهٔ ۹ مارس ۱۹۹ که با نام‌ هنری شوگا نیز  شناخته می‌شود، رپر، ترانه‌سرا و تهیه‌کنندهٔ موسیقی اهل کرهٔ جنوبی است. او در سال ۲۰۱۳، به‌عنوان عضوی از گروه پسرانهٔ کره‌ای بی‌تی‌اس، تحت نظر بیگ هیت اینترتینمنت آغاز به کار کرد. در سال ۲۰۱۶، نخستین میکس‌تیپ انفرادی خود را با عنوان آگوست دی، منتشر کرد. در ۲۰۱۸، باری دیگر این میکس‌تیپ را برای خرید دیجیتال و استریم منتشر نمود.

 این بازنشر، در جدول آلبوم‌های ملل بیلبورد شمارهٔ سه شد. شوگا در سال ۲۰۲۰، دومین میکس‌تیپ خود، دی-۲، را منتشر کرد. این میکس‌تیپ از نظر تجاری، در شمارهٔ ۱۱ بیلبورد ۲۰۰ ایالات متحده، هفت جدول آلبوم‌های بریتانیا و دوی جدول آلبوم‌های ای‌آرآی‌ای استرالیا جای گرفت. بیش از ۱۰۰ ترانه از شوگا در انجمن حق تکثیر موسیقی کره ثبت شده و او در ترانه‌سرایی و تهیه‌کنندگی آن‌ها نقش داشته‌است؛ از آن جمله می‌توان به شراب از سوران اشاره کرد که در جدول موسیقی گائون دوم شد و در مراسم جوایز موسیقی ملون ۲۰۱۷، جایزهٔ بهترین قطعهٔ سول/آراندبی سال را از آن خود کرد.

جی-هوپ

جونگ هو-سوک  به کره‌ای :정호석؛ زادهٔ ۱۸ فوریهٔ ۱۹۹۴ که بیشتر با نام هنری جی-هوپ شناخته می‌شود، رپر، ترانه‌سرا، رقصنده و تهیه‌کنندهٔ موسیقی اهل کرهٔ جنوبی است. او فعالیت خود را در سال ۲۰۱۳، به‌عنوان عضوی از گروه پسرانهٔ کره‌ای بی‌تی‌اس، زیر نظر بیگ هیت انترتینمنت آغاز کرد.

آراِم

کیم نام-جون به کره‌ای 김남준؛ زادهٔ ۱۲ سپتامبر ۱۹۹۴، که بیشتر با نام هنری خود آر اِم و سابقاً رپ مانستر [Rap Monster]  شناخته می‌شود، یک رپر، ترانه‌سرا و تهیه‌کنندهٔ موسیقی اهل کره جنوبی است. او رهبر گروه پسرانهٔ بی‌تی‌اس است.

در ۲۰۱۵، او اولین میکس‌تیپ خود، آر ام را منتشر کرد. در اکتبر ۲۰۱۸، دومین میکس‌تیپش، مونو، بالاترین نمودار آلبوم توسط یک تکنواز  کره‌ای در نمودار بیلبورد ۲۰۰ بود که نمودار بیلبورد ۲۰۰، در رتبهٔ ۲۶ قرار گرفت. وی با هنرمندانی مانند، ویل، یونها، وارن جی، گائکو، کریز کالیکو، ام‌اف‌بی‌تی‌وای، فال اوت بوی، پرایمری و لیل ناز اکس همکاری داشته‌است.

جیمین

پارک جی-مین به کره‌ای박지민؛ زادهٔ ۱۳ اکتبر ۱۹۹۵ است . خواننده، ترانه‌سرا و رقصندهٔ اهل کره جنوبی است. او در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان عضوی از گروه پسرانهٔ کره‌ای بی‌تی‌اس، زیرنظر بیگ هیت اینترتینمنت آغاز به کار کرد.

وی 

کیم ته-هیونگ به کره‌ای 김태형؛ زادهٔ ۳۰ دسامبر ۱۹۹۵ ، خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر اهل کرهٔ جنوبی است. او خوانندهٔ گروه پسرانهٔ کره‌ای بی‌تی‌اس است.

جونگ‌کوک

جون جونگ-کوک به کره‌ای 전정국؛ زادهٔ ۱ سپتامبر ۱۹۹۷ که با نام جونگ‌کوک به انگلیسیJungkookشناخته می‌شود، خواننده و ترانه‌سرای اهل کرهٔ جنوبی است. او کوچک‌ترین عضو و خوانندهٔ گروه پسرانهٔ کره‌ای بی‌تی‌اس است.

کره‌ی جنوبی به خاطر بی‌تی‌اس، قانون خدمت اجباری را تغییر داد
به خاطر خطر همیشگی کره‌ی شمالی، تمام مردان کره‌ی جنوبی مجبورند تا پیش از رسیدن به ۲۸ سالگی، در ارتش دوره‌ی خدمت خود را بگذرانند. دولت کره‌ی جنوبی قانونی تصویب کرد که به موجب آن، بعضی هنرمندان که در فرهنگ عامه جایگاه ویژه‌ای کسب کرده‌اند، مهلت بیشتری دریافت کنند. حال اعضاء بی‌تی‌اس تا ۳۰ سالگی برای انجام خدمت خود مهلت دارند. جین، بزرگ‌ترین عضو گروه، پایان امسال سی ساله می‌شود. هنوز مشخص نیست آیا او و هم‌گروهی‌هایش بالاخره خدمت می‌کنند یا خیر. همین اواخر، وزیر فرهنگ کره‌ی جنوبی اعلام کرد که شاید «هنرمندان برجسته» کلا از خدمت سربازی معاف شوند.

اکانتهای گروه  کره‌ای بی تی اس

آدرس اینستاگرام گروه بی تی اس : BTS.Bighitofficial   
آدرس توییتر گروه بی تی اس : BTS_Official
آدرس توییتر گروه بی تی اس به طور مشترک : BTS_twt
آدرس چنل یوتیوب گروه بی تی اس : BangtanTV 
آدرس تیک تاک گروه  بی تی اس : BTS_Official_Bighit
آدرس فیسبوک گروه کره‌ای بی تی اس : Bangtan.Official


کلام آخر

اگر علاقمند به این زبان هستید و دوست دارید که به راحتی متوجه معانی ترانه‌های گروه موسیقی مورد علاقه خودتون باشید ، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم کلاس‌های آموزش زبان کره‌ای ملل شرکت نمایید. این کلاس‌ها به صورت گروهی و خصوصی برگزار می‌گردد و همچنین افرادی که به هر دلیلی امکان حضور در کلاس را ندارند نیز می‌توانند در دوره‌های آموزش آنلاین زبان کره‌ای در آموزشگاه زبان ملل شرکت نمایند.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران