سلام به 16 زبان مختلف دنیا

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/03/31 142 زمان مطالعه: 3 دقیقه
سلام به زبان های مختلف

در بین هزاران زبانی که در سراسر جهان صحبت می‌شوند گفتن “سلام” نقطه‌ای مشترک و البته مهم در تمامی زبان ها است. سلام کردن به زبان‌های مختلف پیچیده نیست و به راحتی می‌توان آن را به حافظه‌ سپرد.

سلام و احوالپرسی بخش اصلی و مهم برقراری ارتباط با دیگران می باشد. در واقع «سلام» نخستین واژه‌ای است که در هر جای دنیا ارتباط با آن شکل می‌گیرد. به همین دلیل بد نیست که با واژه سلام به زبان های مختلف آشنا شوید و در زمان های لازم از آن استفاده نمایید.

سلام در زبان های مختلف چه می شود؟

اولین کلمه‌ای که در هر زبانی یاد می‌گیرید، سلام است. واژه «سلام»، ارتباطی ابتدایی و مهم برای شروع مکالمات جدید و برقراری دوستی‌ محسوب می‌شود. معانی تحت‌اللفظی این واژه‌ها ممکن است ما را به فهم بهتری از فرهنگ‌های مختلف هدایت کند.

در جدول زیر سلام دادن به زبان‌های مختلف دنیا را به صورت رسمی و غیر رسمی، مشاهده می‌کنید:
 

زبان حالت غیر رسمی حالت رسمی
انگلیسی Hi (های) Hello (هِلو)
اسپانیایی Qué tal Hola (هولا)
یونانی Yassou (یاسو) Yassas (یاساس)
سوئدی Hej (هِی) God dag (گود داگ)
ترکی استانبولی Selam (سِلام) Merhaba (مِرحَبا)
آلمانی Hallo (هالُ) Guten Tag (گوتِن تَگ)
فرانسوی Salut (سَلوت)  Bonjour (بونجوغ)
هندی Hai, Helo Namaste (ناماسته)
روسی Privet (پیریوییِت) Zdravstvuyte (زِراستوییچه)
ایتالیایی Ciao (چَو) Salve (سالوه)
چینی Nǐ hǎo (نی هاو) Nǐn hǎo (نی هاو)
ژاپنی Yā, Yō Konnichiwa (کونیچیوا)
عربی اهلا (اَهلَن) السلام علیکم
پرتغالی Oi (اُیی) Olá (اُلا)
کره ای Anyoung (آنیونگ) Anyoung haseyo (آنیونگ هاسیو)
هلندی Hallo (هالو) Goedendag

سلام در زبان هندی

در زبان هندی، برای سلام دادن از کلمه "ناماسته" یا "Namaste" استفاده می‌شود که یکی از کلمات بسیار معروف است. گفتن این کلمه برای سلام دادن، یک نوع احوال‌پرسی سنتی است و البته این کلمه برای سلام دادن به صورت رسمی و محترمانه به کار می‌رود. 

سلام در زبان فرانسوی

تلفظ کلمات در زبان فرانسوی، باعث شده است که مردم جهان آن را به عنوان یکی از رمانتیک‌ترین زبان‌ها بشناسند و مورد توجه قرار دهند. فرانسوی‌ها در مواقع رسمی از کلمه "بونجوغ" (Bonjour) و در مواقع غیر رسمی و عامیانه از "سَلوت" (Salut) استفاده می‌کنند.

سلام در زبان اسپانیایی

نزدیک به 534 میلیون نفر به زبان اسپانیایی حرف می‌زنند که این مقدار، تعداد زیادی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد. وقتی با یکی از اسپانیایی‌زبانان مواجه می‌شوید، "اُلا" (Hola) کلمه‌ رسمی برای سلام کردن در زبان اسپانیایی است.


چطور به زبان های زنده دنیا سلام بگوییم
 

گفتن سلام در زبان آلمانی

زبان آلمانی به عنوان یکی از زبان‌های پیچیده و سخت برای یادگیری شناخته می‌شود و احتمالاً سلام، ساده‌ترین کلمه در این زبان است. برای سلام کردن در زبان آلمانی، کافی است کلمه "هالُ" یا "Hallo" را بگویید. در مواقعی که کمی رسمی هستند، برای سلام دادن از کلمه "گوتِن تَگ" یا "Guten Tag" به معنی روز خوش استفاده می‌شود.

سلام در زبان روسی

زبان روسی یکی از جذاب‌ترین آواها را در میان زبان‌های جهان دارد. برای سلام دادن در محیطی غیررسمی، از کلمه "پیریوییت" یا "Privet" استفاده می‌شود و در مواقعی که صحبت به طور رسمی‌تر است، باید "زِراستوییچه" یا "Zdravstvuyte" را به کار برد.

سلام در زبان چینی

بیش از یک میلیارد نفر به زبان چینی صحبت می‌کنند، این زبان، دومین رتبه را در میان پرکاربردترین زبان‌های جهان به خود اختصاص داده است. "نی هاو" یا "Ni Hao" را می‌توان در مواقع مختلف، چه در محیط‌های رسمی و چه در محیط‌های غیررسمی، به عنوان روشی ساده برای سلام دادن به زبان چینی استفاده نمود.

سلام در زبان ایتالیایی

"Ciao" (چَو) یک روش غیر رسمی برای سلام کردن به زبان ایتالیایی است. اگر به ایتالیا سفر کنید، احتمال زیاد بیشتر مواقع این کلمه را به عنوان سلام خواهید شنید. اما اگر می‌خواهید به شکل رسمی‌تر سلام کنید، می‌توانید از کلمه "سالوه" یا "Salve" استفاده نمایید.

سلام در زبان ژاپنی

زبان ژاپنی، همانطور که آوای بسیار نرم، روان و زیبایی دارد، یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری است. ژاپنی‌ها برای سلام دادن در مواقع رسمی معمولاً از عبارت "کونیچیوا" یا "Konnichiwa" استفاده می‌کنند.

سلام در زبان عربی

زبان عربی به عنوان یکی از کامل‌ترین زبان‌های جهان شناخته می‌شود و یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است. این زبان به عنوان زبان رسمی در 25 کشور جهان عرب مورد استفاده قرار می‌گیرد و حدود 470 میلیون نفر به این زبان صحبت می‌کنند. برای سلام کردن در موارد رسمی، به طور معمول از عبارت "السلام علیکم" یا "Asalaam Alaikum" استفاده می‌شود. همچنین، در محیط‌های غیر رسمی، عرب‌زبانان ممکن است، کلمه "اَهلا" یا "Ahlan"  را برای سلام دادن به کار ببرند.


سلام به انواع زبان ها
 

سلام در زبان پرتغالی

زبان پرتغالی به عنوان زبان رسمی در 9 کشور جهان (شامل کشورهایی در جنوب آفریقا، آمریکای لاتین و اروپا) شناخته می‌شود، اما تنها 5% از افراد پرتغالی‌زبان در کشور پرتغال زندگی می‌کنند. برای سلام کردن به یک فرد پرتغالی‌زبان به صورت محترمانه و رسمی، معمولاً از کلمه "اُلا" یا "Ola" استفاده می‌شود، در حالی که در مواقع غیر رسمی و به شکل عامیانه، کلمه "اُیی" یا "Oi" کاربرد دارد.

سلام در زبان یونانی

زبان یونانی به عنوان یکی از پیچیده‌ترین زبان‌های جهان محسوب می‌شود. در زبان یونانی، برای سلام دادن در مواقع رسمی معمولاً از کلمه "یاساس" (γειασας) استفاده و به این صورت تلفظ می‌شود: "یاساس" (Yasas). اما در محیط‌های دوستانه‌تر، بهتر است از کلمه "یاسو" (Yasou) استفاده شود.

سلام در زبان ترکی

زبان ترکی با زبان‌های فارسی، عربی و فرانسوی در ارتباط بوده و تأثیراتی از این زبان‌ها گرفته است. برای سلام کردن به زبان ترکی، اغلب از کلمه "مِرحَبا" (Merhaba) استفاده می‌شود، اما نباید فراموش کرد که این کلمه در مواقع رسمی کاربرد دارد اما اگر می‌خواهید به گروهی از دوستانتان سلام دهید، بهتر است کلمه "سِلام" (Selam) را به کار ببرید.

سلام در زبان کره ای

زبان کره ‌ای یکی از بی‌نظیرترین زبان‌های دنیاست که با سایر زبان‌ها، ارتباط چندانی ندارد و به صورت مستقل تکامل یافته است. برای ارتباط رسمی و سلام کردن به زبان کره ‌ای باید از عبارت "آنیونگ هاسیو" (ahnyeong haseyo) استفاده کرد. اما در جمع‌های دوستانه، از کلمه "آنیونگ" (ahnyeong) برای سلام کردن استفاده می‌کنند.

سلام در زبان سوئدی

این زبان بیشتر در دو کشور سوئد و فنلاند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زبان سوئدی، برای سلام کردن در محیط‌های دوستانه و غیررسمی، از کلمه "هِی" (Hej) استفاده می‌شود، در حالی که کلمه "گود داگ" (God dag) به معنی سلام و روز به خیر در موقعیت‌های رسمی متداول است.

سلام در زبان هلندی

اگر بخواهیم کلمه سلام کردن به زبان هلندی را یاد بگیریم، باید بدانید که سلام و احوالپرسی در این زبان به طرز جالبی شبیه به زبان انگلیسی است. کلمه سلام به هلندی با کلمه "هالو" (Hallo) نمایش داده می‌شود. این کلمه معادل سلام در زبان انگلیسی بوده و به طور رایج در مکالمات روزمره به کار می‌رود. همچنین می‌توان این کلمه را در مواقع غیررسمی و دوستانه نیز به کار برد اما بهتر است در این مواقع از Goedendag استفاده نمایید.

سلام در زبان انگلیسی

زبان انگلیسی زبان رسمی بسیاری از کشورها است. افراد در تمام نقاط جهان از جمله نیوزیلند، آمریکا، استرالیا، انگلیس، زیمبابوه، جزایر کارائیب، هنگ کنگ، آفریقای جنوبی و کانادا به این زبان سخن می‌گویند. در زبان انگلیسی، برای اعلام سلام و آغاز مکالمه معمولاً از کلمه "Hello" استفاده می‌شود. این کلمه بسیار رایج است و به طور گسترده در مکالمات روزمره کاربرد دارد. 
        

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران